Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby zdjąć sprawnie wskazówkę należy ją złapać, ciągnąć do góry i jednocześnie kręcić w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Silnik nie pozwala tam na dalszy ruch wskazówki, wobec czego zaczyna ona się obracać na ośce i luzować. Nie bać się tylko kręcić. To jest najlepsza metoda, żadne tam podważanie bo połamiesz.

Aby ustawić wskazówkę z powrotem należy ją nasadzić troche (nie wciskać do końca), przekrecic silnik licznika wskazowka maksymalnie w lewo (aby ustawic go w pozycji zero) i ew. skorygować ustawienie wskazówki i docisnac wskazowke. Te regulacje trzeba przeprowadzić kilkukrotnie bo rzadko udaje sie od razu ustawić dobrze. Potem można sobie sprawdzić regulację podpinając interfejs i zrobić test zegarów. Będzie widać czy jest ok - jeśli wskazówka zatrzyma się równo w połowie licznika to w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

oto mi chodzilo bo z tego co zauwazylem to krancowki sa na jednym kablu i sie zastanawialem wlasnie jak to zrobic . dzieki ArtJG

Drobiazg :wink4:

Od tego jest forum aby sobie pomagać. :good:

Wcześniej miałem "na chwilę" założone zegary z lat95-97 i tam temp. oleju szła po kablu z czujnika oleju 0-180st, który umieszczony jest na filtrze oleju. Tam pokazywało idealnie.Na tych zegarach (po lifcie) temp oleju stoi na 60 st.

Czy ktoś z was rozwiązał ten problem ?

jak po kablu?

fabrycznie?

w ktorym miejscu jest umieszczony na filtrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto mi chodzilo bo z tego co zauwazylem to krancowki sa na jednym kablu i sie zastanawialem wlasnie jak to zrobic . dzieki ArtJG

Drobiazg :wink4:

Od tego jest forum aby sobie pomagać. :good:

Wcześniej miałem "na chwilę" założone zegary z lat95-97 i tam temp. oleju szła po kablu z czujnika oleju 0-180st, który umieszczony jest na filtrze oleju. Tam pokazywało idealnie.Na tych zegarach (po lifcie) temp oleju stoi na 60 st.

Czy ktoś z was rozwiązał ten problem ?

jak po kablu?

fabrycznie?

w ktorym miejscu jest umieszczony na filtrze?

Normalnie kazda chlodniczka oleju ma mijesce na czujnik temperatury oleju !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie kazda chlodniczka oleju ma mijesce na czujnik temperatury oleju !!!!

:hi::good:

masz moze kolego jakas foteczke albo jakis zrzut z serwisowki jak to wyglada?

w AFN tez jest taka chlodniczka oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie kazda chlodniczka oleju ma mijesce na czujnik temperatury oleju !!!!

:hi::good:

masz moze kolego jakas foteczke albo jakis zrzut z serwisowki jak to wyglada?

w AFN tez jest taka chlodniczka oleju?

Jest na fortum pokazana , poszukaj tematu o wymianie uszczelki pod chlodniczka oleju i tam jest serwisowka w kturej jest wsyztko wyjasnione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie kazda chlodniczka oleju ma mijesce na czujnik temperatury oleju !!!!

:hi::good:

masz moze kolego jakas foteczke albo jakis zrzut z serwisowki jak to wyglada?

w AFN tez jest taka chlodniczka oleju?

Jest na fortum pokazana , poszukaj tematu o wymianie uszczelki pod chlodniczka oleju i tam jest serwisowka w kturej jest wsyztko wyjasnione ;)

no juz temat rozkminilem, wkrece sie w to nagwintowane miejsce (ale dziury nie bede wiercil) tylko w ktoro bo sa tam dwa.

Ale wazniejszy temat,

skad wziac tarcze predkosciomierza?

Mam w domu teraz 3 liczniki :) vdo z fisem uk nsi bez fisu i jakis po 97 roku niestety kazdy ma inaczej skonstruowana tarczke, tarczka z mojego ori europejczyka nie pasi do FISa, tzn jakby ostro wyrzezbic to podpasuje, ale licznik bedzie na sprzedaz (moze komus posluzy, tymbardziej ze jest z termometrem), na allegro sa jakies zestawy ale drogie a ja chce zwykle czarne tarcze zadne biale itp.

pzdr :hi:[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2009, 23:00_________________________________________________

Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć

u mnie nie sa oznaczone

przygladalem sie i przygladalem nawet z lupa,

nikt nie raczyl zdradzic jak liczyc piny (od strony licznika) do wtyczki FIS

pinyfis.jpg

na powyzszym orbrazku narysowalem tak pogladowo, ale czy dobrze ponumerowalem piny?

:mysli:

[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2009, 17:36_________________________________________________

zgodnie z zyczeniem :P profesjonalne tlumaczenie to to nie jest ale lepsze takie niz zadne :P

ozpiska pinow licznika z 1996 r:

Niebieski, 26-pin

20 -Poziom plynu chlodniczego

czarny/szary?, 20-pin

9 -Poziom plynu chlodniczego

to w koncu jest to poziom plynu chlodniczego czy plynu spryskiwaczy?

czy moge tu podac sygnal z czujnika poziomu plynu spryskiwaczy i bedzie mi komunikowalo o niskim stanie czy mimo wszystko bedzie wtedy pokazywalo niski stan plynu chlodniczego?

czy moge na ten 9 pin w kostce FIS podac sygnal z pinu 20 z kostki 26 pinowej niebieskiej?

A i pin nr w 4-ro pinowej kostce do oleju to jest od gory czy od dolu? :mysli:

:hi:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy licznik z fis od A6 z 97r ma takie same wejścia (kostki) jak mój licznik z 95r? Zegary te pochodzą z benzyny 2.8 czy da się je zakodować do 1.9 tdi ?

jak widac nie czytales watku , a przydalo by sie, ale odpowiem Ci

ma inne kostki twoj ma kostki 2x26pin zolta i niebieska a ten z A6 na 99% bedzie mial zielona i niebieska 2x32 pin da sie zakodowac na TDI, ale kostki trzeba bedzie szczepic z twojego 26 pinowego na 32 pinowe :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ale nie doczytałem czy z a6 podpasując wtyczki bo w a4 zmieniały się dopiero w 98 wiec myślałem ze licznik z a6 z 97 będzie pasował. Dzieki za opd :hi:

nie mam pojecia, wydaje mi sie ze do A6 wtyczki od poczatku byly 32 pin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przymierzam się do zmiany licznika na "lepsiejszy - FISowy", i po przestudiowaniu tematu mam nadal takie bolączki :

- Mam auto po lifcie - '99 rok, jak znajde licznik tez poliftowy to czy po ingerencji magika będzie wszystko śmigać ? Tzn temp oleju i ładowanie ? Jak bedzie pokazywać spalanie itd ? Trzeba ciągnąc jakąs instalacje dodatkową, cos dokupić (prócz manetki ofkors ;) )

dzięki i pozdraviam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam takie pytanie , zamontowalem fis w aucie i brakuje mi sygnal spalania,

wszyscy pisza o 2 kosci od lewego blotnika zółty cinki przewód, ja mam w

tej kosci przewód zołto-brazowy cienki i zółty gruby i cieni wpiete w

jeden pin ktory to sygnal spalania? silnik 2,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i pin nr w 4-ro pinowej kostce do oleju to jest od gory czy od dolu? :mysli:

:hi:

dobra udalo mi sie ustalic co jest co,

ponizej obrazek

pinyfis.jpg

teraz pytanko mam manetke pod fisa do audi z 96 roku do avanta,

niestety nie mam tych 6 pinow ktore ida w manetce podpietych do kostki tylko wisza luzem, ma ktos moze schemat ktory kolor kabla do czego?

kable sa koloru

czarny

czerwony

zielony

niebieski

zolty i szary

moze ma ktos adres stronki z takimi schematami ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcisnij przycisk na manetce i sprawdzaj w ktorym kablu pojawił sie syglał to dojdziesz ktory jest do czego

no i fis wyrezany :good::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też się udało zamontować fisa ale bez pomocy grzanek85 to bym sobie na pewno nie poradził, wielkie dzięki tomek!! ja mam zegar z a4 2000r białe podświetlenie na prawdę efekt za***isty :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zastanawiam sie nad zmiana licznika z pelnym Fisem. Moj licznik ma pol fisa do tego gorne pixele nie swieca.

- Mam auto po lifcie - 00 rok, jak znajde licznik tez poliftowy to czy wystarczy dolozyc manetke i bedzie dzialac. Rozumiem ze trzeba przeprogramwoc licznik. Zgram eprom i wgrac do nowego.

Czy ktos robil cos takiego w A4 B5 po licie??

dzięki i pozdraviam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zastanawiam sie nad zmiana licznika z pelnym Fisem. Moj licznik ma pol fisa do tego gorne pixele nie swieca.

- Mam auto po lifcie - 00 rok, jak znajde licznik tez poliftowy to czy wystarczy dolozyc manetke i bedzie dzialac. Rozumiem ze trzeba przeprogramwoc licznik. Zgram eprom i wgrac do nowego.

Czy ktos robil cos takiego w A4 B5 po licie??

dzięki i pozdraviam

hheheh... :> wlasnie mam to samo!! tylko Ty masz diesla a ja benzyne.

Moze spolnymi silami uda nam sie dojsc do celu...

Opisze co ja juz zrobilem i czego sie dowiedzialem. U mnie oba liczniki sa z tego samego roku (99r.) i pochodza z a4 1,8t po lifcie. Nowy licznik,tzn z pelnym fisem, pochodzi z a4 z 2001r. (tak mi powiedziano). Ostatniej soboty wlozylem go do audicy by zobaczyc czy dziala,co nie dziala itp., bez wczytywania wsadu pamieci eeprom. Ku mojemu zaskoczeniu dzialalo wszystko jak nalezy, lacznie z woltomierzem. Jedynie temp. oleju nie pokazuje ale dlatego,ze nie mam czujnika. Nie wiem czy dobrze bedzie pokazywal obrotomierz i predkosciomierz bo czytalem,ze moga byc przklamania. Nie podlaczalem jeszcze dodatkowej wiazki i manetki bo wpierw musze "pokonac" immo...i tu jest pies pogrzebany.

Mentryb, nie wiem na jakim etapie zdobywania wiedzy jestes wiec powiem co juz wiem na ten temat.Jednak tego co opisze nie jestem pewien na 100%!!

1. oba liczniki pochodza z audi 1,8t wiec nie bede musial zrzucac wsadu pamieci eerpom i nowy licznik powinnien dzialac bez problemu - WIELKIE CHYBA !!

2. sa dwa sposoby odczytania pamieci eeprom, wyczytania kodu pin itp-poprzez vagtacho,ale nie zawsze sie to moze udac, lub prosto z pamieci za pomoca programatorow i innych cudow (na tym sie nie znam), lub przelozyc cala kosc-tylko musza to byc te same kosci.

3. trzeba sie dowiedziec jakie immo posiadaja oba te liczniki..jesli immo2 (audi do roku 99r-podajze :) ) to wystarczy tylko zczytac kod pin z nowego i zaprogramowac kluczyki, jesli to immo3 to trzeba odczytac z obywdu i zainwestowac w nowe pestki (transpondery) do kluczykow.

Jednakże, przy zamianie calej kosci pamieci, punkt ten mozna pominac.

4. pozwole sobie uzyczyc goscinnosci innego forum i wklejam link do instrukcji adaptacji kluczykow (i kilka wyjasnien z tym zwiazanych)..na tutejszym forum tez bylo ale akurat pod reka mam te :)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=49449&highlight=wymiana+licznika

Kolejny krok to podlaczenie 3. wiazki (szarej-32pin) i manetki do obslugi fis.Jeszcze tego nie robilem, ale troche o tym czytalem.

1. jak dostac sie do manetki...jest duzo na forum o tym, tutaj jest dokaldnie opisane ze zdjeciami

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106&highlight=wymiana+licznika

Tu opisany jest pasat ale roznicy w budowie prawie zadne. Jedynie nie mozesz sie sugerowac druga czescia instrukcji bo liczniki dla vw maja inaczej rozplanowana pamiec eeprom. Chodz metoda podobna.

2. jest jeszcze rozpiska pinow

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_18_adr_rezanie_fis-t5530.0.html;msg74022#msg74022

...i coś co powinno Cie zainteresowac :D :

http://www.a4club.eu/uklad-elektryczny/(audi-a4)-modele-i-zamieniki-zegarow-z-fisem/

co dziwne mojego licznika tutaj nie ma :polew:

to sie rozpisalem :) mam nadzieje,ze na cos sie przydalem. Jak zdobede jeszcze jakies info to napewno sie tym podziele. Jak cos to pisac na prv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...