stalpol1 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam, Mam Audi A4 2,0 TDI V8 silnik z oznaczeniem BPW rok 2006 Opiszę mój problem od początku Zaczęło przybywać oleju w silniku (olej wymieniono bo nie byli pewni, czy któś nie przelał) ale znów przybywa. Zostały założone nowe uszczelnienia ale nic nie pomogło znowu zaczeło przybywać. Dodatkowo zaczęło się kopcić z pod maski z przodu silnika i jest lekki wyciek. Co może być problemem? Mechanik stwierdził że są wyrobione gniazda wtryskiwaczy w głowicy i chce rozbierać silnik! czy to napewno to? Prosze o radę
FiodoRR Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 podłanczam sie pod temat,mi też czasem - raz na 2tygodnie lekko kopci spod maski, o co lotto?
R Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 skoro nie dolewasz go do silnika to samego oleju nie przybywa z powietrza. mozliwe,ze do oleju dostaje sie płyn. Napisz jak jest z poziomem płynu chłodzącego? ubywa? musisz go dolewac?
soolek Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Jeżeli płyn chłodniczy Ci nie spierdziela, to szukaj wycieku paliwka na jakichś wężykach. Ściągnij najpierw wszystkie osłony z silnika, umyj go i zacznij namierzać wyciek.
turdzi Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Dodatkowo zaczęło się kopcić z pod maski z przodu silnika i jest lekki wyciek. ale gdzie z przodu ? z przodu silnika czy z przodu pod autem jest plama ?
stalpol1 Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 Dymi z przodu silnika. Płynu chłodniczego nie ubywa olej jest czarny ( nie mętny- mleczny), nie śmierdział paliwem jak został spuszczony za pierwszym jak i drugim razem. Nie wiem gdzie szukać problemu - mechanikiem nie jestem.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam Obawiam sie ze mechanik ma racje. Nie ma innej opcji z tym olejem. Tylko przez wtryski. Tak jak powiedział ze masz któreś gniazdo wywalone i dlatego przybywa oleju. Jak nie rozbierzesz silnika to sie nie przekonasz. Pozdro ZC
turdzi Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 A czy olej nie smierdzi ci paliwem ? Dymi z przodu silnika. Płynu chłodniczego nie ubywa olej jest czarny ( nie mętny- mleczny), nie śmierdział paliwem jak został spuszczony za pierwszym jak i drugim razem. Nie wiem gdzie szukać problemu - mechanikiem nie jestem. Mi chodzilo o to gdzie jest wyciek
mech15 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Witam, Mam Audi A4 2,0 TDI V8 silnik z oznaczeniem BPW rok 2006 Sory, ze taki szczegół nie związany z tematem, ale jak już coś to nie V8, tylko 8V, a u ciebie to na bank 16V. Bo na starcie czytania przecierałem oczy
yesfan Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 mech15 - na bank to 8V. BPW jest ośmiozaworowy!
kamilg.86.86 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 witam nie wiem czy twoje auto ma filtr cząstek stałych(cyt.fragment artykułu AŚ poradnik)w autach używanych na krótkich trasach filtr cząstek stałych zazwyczaj nie osiąga temp. wymaganej do zainicjowania procesu samooczyszczania, elektronika silnika próbuje temu zaradzić,radykalnie zwiększając dawki paliwa,tak żeby podwyższyć temp. spalin. efekty uboczny: wzrost zużycia paliwa oraz rozcieńczanie oleju silnikowego niespalonym ON
mech15 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 mech15 - na bank to 8V. BPW jest ośmiozaworowy! no to sorki koledzy, byłem przekonany, że BPW to jakiś bliźniak BLB
raf1977 Opublikowano 28 Listopada 2009 Opublikowano 28 Listopada 2009 witam sam borykam się z problemem przybywającego oleju. Po wymianie uszczelniaczy i tulejowaniu gniazd pompowtryskiwaczy dalej cieknie. jedyne co się zmieniło to że wolniej nacieka. Czy to wciąż z gniazd? A może jeszcze vacum pompa? Pozdrowienia
kali1985 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 witam Mam podobny problem w moim BPW przybywa oleju - w chwili obecnej to około litra na 100km pompa vacum została przezucona z dobrego silnika, nie pomogło. Wymiana głowica (na używkę) nic nie zmieniła, podobnie nowe uszczelniacze. Pompowtryski zostały wymienione. Pozostaje już mi jedynie DPF bo chyba już innej opcji nie ma. Macie moze jakieś pomysły? dodam, ze pompowtryski też były wymieniane na używki, ale po ich wymianie oleju przybywało w tym samym tempie głowica uzywana była wymieniana pompa vacum na bank dobra pozostał DPF Znacie może rozwiazanie ? i drugie pytanie czy w okolicach znacie jakiś warsztat, który usuwa DPF
ksiu85 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Jesli auto jezdzi na krotkich trasach to na bank winny jest DPF, sterownik rozpoczyna faze wypalania sadzy w filtrze co wiaze sie z wieksza iloscia wstrzykiwanego paliwa do komory spalania a ze samochod porusza sie na krotkich trasach to nadwyzka paliwa niezdazy sie dopalic i splywa do miski olejowej i wtedy przybywa oleju co jest niezdrowe dla silnika!!Gdzies na forum byly juz opisane firmy ktore to dziadostwo usuwaja albo zapytaj w dziale "spoty" z tojej okolicy pewnie koledzy cos podpowiedza http://a4-klub.pl/wielkopolskie-94/spot-pozna-ski-niedziela-godzina-16-00-a-10906/
janusz_stg Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 To, jest wina filtra DPF i użytkowania auta na krótkich odcinkach.Te nowinki techniczne nie zawsze wszystkim dobrze wychodzą. Olej jest rozcieńczany paliwem .Cudów nie ma nikt Ci oleju silnikowego nie dolewa .Te auta nie bardzo nadają się do eksploatacji na krótkich trasach a w szczególności zimą.Był na ten temat dość szeroki artykuł w "Motorze".
griga-st Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 To, jest wina filtra DPF i użytkowania auta na krótkich odcinkach.Te nowinki techniczne nie zawsze wszystkim dobrze wychodzą. Olej jest rozcieńczany paliwem .Cudów nie ma nikt Ci oleju silnikowego nie dolewa .Te auta nie bardzo nadają się do eksploatacji na krótkich trasach a w szczególności zimą.Był na ten temat dość szeroki artykuł w "Motorze". Nie tylko w Motorze, na forum jest wszystko o tym napisane:naughty: Miałem dokładnie ten sam problem trzy lata temu. Olej wymieniałem co 5 kkm:facepalm: Skończyło się przetopieniem osłony DPF-a i zapaleniem rurki odprowadzającej wodę z klimy:cry: Po usunięciu "filtra" wszystko jak ręką odjął. Zona do pracy codziennie jeździ, od zmiany do zmiany wszystko idealnie. Jak chcesz dalej tym autem jeździć musisz "zainwestować":kox:.
piotrsob1 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Sprawny układ DPF-a zamontowany do sprawnego silnika nie będzie powodował przybywania oleju Śmiem twierdzić że większość wypowiadających się w temacie DPF-a nie ma zielonego pojęcia o działaniu tego ustrojstwa i powtarza tylko zasłyszane opinie o problemach i jedynym lekarstwie, czyli usunięciu go. Nie przeczytałem jeszcze na tym forum jakiegoś tematu o jego diagnozie i ewentualnie naprawie Tutaj jest materiał, który przybliży Wam zasadę działania i podpowie sposoby diagnostyki i komunikacji systemu z kierownikiem :: Zobacz temat - Filtr Cząstek Stałych (FAP)...co to jest Miłej lektury. P.S. W BPW z przebiegiem powyżej 200kkm, za problem z przybywającym olejem w 80% przypadków odpowiadają wyrobine gniazda pompek.
griga-st Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 P.S. W BPW z przebiegiem powyżej 200kkm, za problem z przybywającym olejem w 80% przypadków odpowiadają wyrobine gniazda pompek. Pow.200kkm to wszystko jest loteria:decayed: Też zaklinałem rzeczywistość i wymieniałem wszystko po kolei.(wywaliłem ok.120kkm, a męczyłem sie przez 70kkm) Filtra(a raczej zbiornika) się nie naprawia. Można go "opróżnić",ew. wymienić czujniki ciśnień. I oczywiście jest mnóstwo o tym na forum włącznie z instrukcja "step by step":naughty:Ze silnik musi być sprawny to jest oczywiste.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się