Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Przybywa oleju oraz kopci spod maski silnika!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam Audi A4 2,0 TDI V8 silnik z oznaczeniem BPW rok 2006

Opiszę mój problem od początku

Zaczęło przybywać oleju w silniku (olej wymieniono bo nie byli pewni, czy któś nie przelał) ale znów przybywa. Zostały założone nowe uszczelnienia ale nic nie pomogło znowu zaczeło przybywać. Dodatkowo zaczęło się kopcić z pod maski z przodu silnika i jest lekki wyciek.

Co może być problemem?

Mechanik stwierdził że są wyrobione gniazda wtryskiwaczy w głowicy i chce rozbierać silnik! czy to napewno to?

Prosze o radę

Opublikowano

skoro nie dolewasz go do silnika to samego oleju nie przybywa z powietrza.

mozliwe,ze do oleju dostaje sie płyn.

Napisz jak jest z poziomem płynu chłodzącego? ubywa? musisz go dolewac?

Opublikowano

Jeżeli płyn chłodniczy Ci nie spierdziela, to szukaj wycieku paliwka na jakichś wężykach.

Ściągnij najpierw wszystkie osłony z silnika, umyj go i zacznij namierzać wyciek.

Opublikowano

Dodatkowo zaczęło się kopcić z pod maski z przodu silnika i jest lekki wyciek.

ale gdzie z przodu ? z przodu silnika czy z przodu pod autem jest plama ?

Opublikowano

Dymi z przodu silnika.

Płynu chłodniczego nie ubywa olej jest czarny ( nie mętny- mleczny), nie śmierdział paliwem jak został spuszczony za pierwszym jak i drugim razem.

Nie wiem gdzie szukać problemu - mechanikiem nie jestem.

Opublikowano

Witam

Obawiam sie ze mechanik ma racje. Nie ma innej opcji z tym olejem. Tylko przez wtryski. Tak jak powiedział ze masz któreś gniazdo wywalone i dlatego przybywa oleju.

Jak nie rozbierzesz silnika to sie nie przekonasz.

Pozdro

ZC

Opublikowano

A czy olej nie smierdzi ci paliwem ?

Dymi z przodu silnika.

Płynu chłodniczego nie ubywa olej jest czarny ( nie mętny- mleczny), nie śmierdział paliwem jak został spuszczony za pierwszym jak i drugim razem.

Nie wiem gdzie szukać problemu - mechanikiem nie jestem.

Mi chodzilo o to gdzie jest wyciek

Opublikowano

Witam,

Mam Audi A4 2,0 TDI V8 silnik z oznaczeniem BPW rok 2006

Sory, ze taki szczegół nie związany z tematem, ale jak już coś to nie V8, tylko 8V, a u ciebie to na bank 16V.

Bo na starcie czytania przecierałem oczy :decayed:

Opublikowano

witam nie wiem czy twoje auto ma filtr cząstek stałych(cyt.fragment artykułu AŚ poradnik)w autach używanych na krótkich trasach filtr cząstek stałych zazwyczaj nie osiąga temp. wymaganej do zainicjowania procesu samooczyszczania, elektronika silnika próbuje temu zaradzić,radykalnie zwiększając dawki paliwa,tak żeby podwyższyć temp. spalin. efekty uboczny: wzrost zużycia paliwa oraz rozcieńczanie oleju silnikowego niespalonym ON

Opublikowano

mech15 - na bank to 8V. BPW jest ośmiozaworowy!

no to sorki koledzy, byłem przekonany, że BPW to jakiś bliźniak BLB :decayed:

Opublikowano

witam

sam borykam się z problemem przybywającego oleju. Po wymianie uszczelniaczy i tulejowaniu gniazd pompowtryskiwaczy dalej cieknie. jedyne co się zmieniło to że wolniej nacieka. Czy to wciąż z gniazd? A może jeszcze vacum pompa?

Pozdrowienia

Opublikowano

witam

Mam podobny problem w moim BPW przybywa oleju - w chwili obecnej to około litra na 100km pompa vacum została przezucona z dobrego silnika, nie pomogło. Wymiana głowica (na używkę) nic nie zmieniła, podobnie nowe uszczelniacze. Pompowtryski zostały wymienione. Pozostaje już mi jedynie DPF bo chyba już innej opcji nie ma.

Macie moze jakieś pomysły?

dodam, ze pompowtryski też były wymieniane na używki, ale po ich wymianie oleju przybywało w tym samym tempie

głowica uzywana była wymieniana

pompa vacum na bank dobra

pozostał DPF

Znacie może rozwiazanie ? i drugie pytanie czy w okolicach znacie jakiś warsztat, który usuwa DPF :facepalm:

Opublikowano

Jesli auto jezdzi na krotkich trasach to na bank winny jest DPF, sterownik rozpoczyna faze wypalania sadzy w filtrze co wiaze sie z wieksza iloscia wstrzykiwanego paliwa do komory spalania a ze samochod porusza sie na krotkich trasach to nadwyzka paliwa niezdazy sie dopalic i splywa do miski olejowej i wtedy przybywa oleju co jest niezdrowe dla silnika!!Gdzies na forum byly juz opisane firmy ktore to dziadostwo usuwaja albo zapytaj w dziale "spoty" z tojej okolicy pewnie koledzy cos podpowiedza :wink:http://a4-klub.pl/wielkopolskie-94/spot-pozna-ski-niedziela-godzina-16-00-a-10906/

Opublikowano

To, jest wina filtra DPF i użytkowania auta na krótkich odcinkach.Te nowinki techniczne nie zawsze wszystkim dobrze wychodzą. Olej jest rozcieńczany paliwem .Cudów nie ma nikt Ci oleju silnikowego nie dolewa .Te auta nie bardzo nadają się do eksploatacji na krótkich trasach a w szczególności zimą.Był na ten temat dość szeroki artykuł w "Motorze".

Opublikowano
To, jest wina filtra DPF i użytkowania auta na krótkich odcinkach.Te nowinki techniczne nie zawsze wszystkim dobrze wychodzą. Olej jest rozcieńczany paliwem .Cudów nie ma nikt Ci oleju silnikowego nie dolewa .Te auta nie bardzo nadają się do eksploatacji na krótkich trasach a w szczególności zimą.Był na ten temat dość szeroki artykuł w "Motorze".

Nie tylko w Motorze, na forum jest wszystko o tym napisane:naughty: Miałem dokładnie ten sam problem trzy lata temu. Olej wymieniałem co 5 kkm:facepalm: Skończyło się przetopieniem osłony DPF-a i zapaleniem rurki odprowadzającej wodę z klimy:cry: Po usunięciu "filtra" wszystko jak ręką odjął. Zona do pracy codziennie jeździ, od zmiany do zmiany wszystko idealnie. Jak chcesz dalej tym autem jeździć musisz "zainwestować":kox:.

Opublikowano

Sprawny układ DPF-a zamontowany do sprawnego silnika nie będzie powodował przybywania oleju :whistling:

Śmiem twierdzić że większość wypowiadających się w temacie DPF-a nie ma zielonego pojęcia o działaniu tego ustrojstwa i powtarza tylko zasłyszane opinie o problemach i jedynym lekarstwie, czyli usunięciu go.:decayed:

Nie przeczytałem jeszcze na tym forum jakiegoś tematu o jego diagnozie i ewentualnie naprawie :facepalm:

Tutaj jest materiał, który przybliży Wam zasadę działania i podpowie sposoby diagnostyki i komunikacji systemu z kierownikiem :decayed:

:: Zobacz temat - Filtr Cząstek Stałych (FAP)...co to jest

Miłej lektury.

P.S. W BPW z przebiegiem powyżej 200kkm, za problem z przybywającym olejem w 80% przypadków odpowiadają wyrobine gniazda pompek.

Opublikowano
P.S. W BPW z przebiegiem powyżej 200kkm, za problem z przybywającym olejem w 80% przypadków odpowiadają wyrobine gniazda pompek.

Pow.200kkm to wszystko jest loteria:decayed: Też zaklinałem rzeczywistość i wymieniałem wszystko po kolei.(wywaliłem ok.120kkm, a męczyłem sie przez 70kkm) Filtra(a raczej zbiornika) się nie naprawia.:wink: Można go "opróżnić",ew. wymienić czujniki ciśnień. I oczywiście jest mnóstwo o tym na forum włącznie z instrukcja "step by step":naughty:Ze silnik musi być sprawny to jest oczywiste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...