Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zastanawiam się czy warto płacić 399zł za opony z indeksem 94H

skoro za 320zł można kupić tą samą oponę z indeksem 91H

przy DMC samochodu ok 2000kg wystarczy 500kg na oponę czyli indeks 84

wg mnie 91 wystarczy bo 615 x 4 = 2460

90% osób, jak nie więcej, nie interesuje się wogóle tym indeksem przy zakupie opon więc odpowiedz sobie na pytanie:wink:

Może nie wiedzą nic na ten temat i dlatego się nie interesują:)

co tam jakieś literki i cyferki, ważne że rozmiar ten sam:)

Wielkie może być ich zdziwienie gdy ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania ze względu na zły stan techniczny pojazdu gdy dopatrzy się że opony mają indeks niższy niż zaleca producent:wink:

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ciekawi mnie porównanie UG7 lub UG8 do nokianów.

Ja miałem przez 4 sezony zakupione nowe GY UG7+ a teraz mam także nówki Nokian WRD3.

Powiem tak śnieg, błoto i jazda po suchym opony są porównywalne bez wyraźnych różnic - WRD3 trochę głośniejsza przy jeździe powyżej 100km/h.

Natomiast różnice na korzyść UG7+ czuć przy jeździe w kałużach. Teraz gdzie wszędzie są dodatnie temperatury i miejscami zdarzają się olbrzymie kałuże widać że Nokian WRD3 radzi sobie wyraźnie słabiej niż było to na UG7+.

W mojej opinii ocenił bym te opony:

GY UG7+ / Nokian WRD3

Jazda śnieg - 9 / 9

Jazda błoto pośniegowe - 9 / 9

Jazda po suchym - 9 / 9

Hałas - 9 / 8

Odprowadzanie wody - 9 / 7

Właśnie o takie porównanie mi chodziło. Jeszcze moze ktoś oceni ścieralność, bo ty może jeszcze za krótko jezdzisz na tych Nokianach ?

Dopisz tylko jaki masz rozmiar ? Czy obie porównujesz w tym samy rozmiarze ?

Jak GY sie zachowywały w trzecim i czwartym seznonie ? Bo pierwszym i drugim to wiadomo że super.

Opublikowano
Ciekawi mnie porównanie UG7 lub UG8 do nokianów.

Ja miałem przez 4 sezony zakupione nowe GY UG7+ a teraz mam także nówki Nokian WRD3.

Powiem tak śnieg, błoto i jazda po suchym opony są porównywalne bez wyraźnych różnic - WRD3 trochę głośniejsza przy jeździe powyżej 100km/h.

Natomiast różnice na korzyść UG7+ czuć przy jeździe w kałużach. Teraz gdzie wszędzie są dodatnie temperatury i miejscami zdarzają się olbrzymie kałuże widać że Nokian WRD3 radzi sobie wyraźnie słabiej niż było to na UG7+.

W mojej opinii ocenił bym te opony:

GY UG7+ / Nokian WRD3

Jazda śnieg - 9 / 9

Jazda błoto pośniegowe - 9 / 9

Jazda po suchym - 9 / 9

Hałas - 9 / 8

Odprowadzanie wody - 9 / 7

Właśnie o takie porównanie mi chodziło. Jeszcze moze ktoś oceni ścieralność, bo ty może jeszcze za krótko jezdzisz na tych Nokianach ?

Dopisz tylko jaki masz rozmiar ? Czy obie porównujesz w tym samy rozmiarze ?

Jak GY sie zachowywały w trzecim i czwartym seznonie ? Bo pierwszym i drugim to wiadomo że super.

O ścieralności Nokianów nic Ci nie powiem, zrobiłem ok 4 tys km dopiero. Natomiast GY bardzo pozytywnie, używałem ich przez 4 zimy, zrobiłem ok 40 tys km i od bólu mógłbym i 5 zimę ale zostawiłem na lato w celu wykończenia ich i kupna nowych. Pierwszą i drugą zimę nie czułem żadnych różnic w utracie właściwości i powiem Ci że w trzecią zimę podobnie. Czwarta zima czuć było słabszą trakcję w śniegu i odprowadzaniu wody. Ogólnie bardzo dobrze oceniam GY i byłem mocno nastawiony na GY UG8 ale cena i opinie o Nokianie zdecydowały i w sumie cena/jakość opony wypadają świetnie

Opublikowano

a to tak było z innej beczki. Ok to przepraszam zaraz to przedytujemu :D

Opublikowano

Polecam Goodyear Ultra Grip 8, ja smigam na 205/55R16 aktualnie i nie mam na co narzekac :-) jedyny minus to indeks predkosci T (do 190km/h) ale na sniegu rewela.

Opublikowano

Chyba w miejscu na parkingu oblodzonym :grin:

Opublikowano

A Ja śmigam na bieżnikach z Profila i jestem mega zadowolony... Wzór opony pochodzi z MICHELIN X-ICE GW3, rozmiar 205/55 R16

i na prawdę robią niesamowitą robotę, a przy tym mięsa na oponie bardzo dużo....

Opublikowano
A latasz w zimie powyżej 190 na budziku?

Jeśli tak to dawaj jakiś filmik :-)

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

hehe, chodzi mi raczej o to, ze tak jak w grudniu bylo sniegu calkowicie zero i temp. na zewnatrz byla +10oC to sie jezdzi przeciez na austostradzie bez problemu 180-190km/h, wtedy troszke szumi bardziej ta gumka

a po sniegu to niedzielna jazda :decayed:

Opublikowano

dotyczy bieznikowanych PROFIL

znajomy też na tą zime sobie takie kupił (do pasata 3 miesięcznego hehe), na śniegu rewelka ale szumią przeokropnie już od 50km/h

możliwe że akurat taki mu sie trafiły, nie wiem

Opublikowano
Polecam Goodyear Ultra Grip 8, ja smigam na 205/55R16 aktualnie i nie mam na co narzekac :-) jedyny minus to indeks predkosci T (do 190km/h) ale na sniegu rewela.

a jak na sniegu z ruszaniem, jak z przyczepnoscia? czy przy predkosci 60, 70km/h na sniegu, ewentualnie blocie posniegowym masz wrazenie ze autko plywa? bo moze bym zmienil oponki na te Goodyear-y, zastanawiam sie nad zimowkami na nastepna zime. obecnie mam Nokiany WRD3 i jakos nie jestem z nich zadowolony. autko szybko gubi przyczepnosc i nie mowie tu o palowaniu auta :wink: tylko kwesti ruszania w sniegu. kilka lat jezdzilem na firestonach winterhawk I a poozniej II w innym autku (fakt ze skrzynia manual) i bylem bardzo zadowolony a te Nokiany jakies nie bardzo :kwasny:

Opublikowano
Polecam Goodyear Ultra Grip 8, ja smigam na 205/55R16 aktualnie i nie mam na co narzekac :-) jedyny minus to indeks predkosci T (do 190km/h) ale na sniegu rewela.

a jak na sniegu z ruszaniem, jak z przyczepnoscia? czy przy predkosci 60, 70km/h na sniegu, ewentualnie blocie posniegowym masz wrazenie ze autko plywa? bo moze bym zmienil oponki na te Goodyear-y, zastanawiam sie nad zimowkami na nastepna zime. obecnie mam Nokiany WRD3 i jakos nie jestem z nich zadowolony. autko szybko gubi przyczepnosc i nie mowie tu o palowaniu auta :wink: tylko kwesti ruszania w sniegu. kilka lat jezdzilem na firestonach winterhawk I a poozniej II w innym autku (fakt ze skrzynia manual) i bylem bardzo zadowolony a te Nokiany jakies nie bardzo :kwasny:

no drogi trzymaja sie o wiele lepiej niz ultra grip 7 ktore mialem w seacie ibiza, tam ogolnie auto plywalo i hamowanie bylo bez rewelacji. Ale jak jez bloto posniegowe to plywa przy predkosciach 60-70 delikatnie, ale z tym to raczej opony nie maja jak sobie dac rady :-)

Ale jesli chodzi o ruszanie z za***iście zasniezonych parkingow osiedlowych (taki jak moj) to super.

Opublikowano
Polecam Goodyear Ultra Grip 8, ja smigam na 205/55R16 aktualnie i nie mam na co narzekac :-) jedyny minus to indeks predkosci T (do 190km/h) ale na sniegu rewela.

a jak na sniegu z ruszaniem, jak z przyczepnoscia? czy przy predkosci 60, 70km/h na sniegu, ewentualnie blocie posniegowym masz wrazenie ze autko plywa? bo moze bym zmienil oponki na te Goodyear-y, zastanawiam sie nad zimowkami na nastepna zime. obecnie mam Nokiany WRD3 i jakos nie jestem z nich zadowolony. autko szybko gubi przyczepnosc i nie mowie tu o palowaniu auta :wink: tylko kwesti ruszania w sniegu. kilka lat jezdzilem na firestonach winterhawk I a poozniej II w innym autku (fakt ze skrzynia manual) i bylem bardzo zadowolony a te Nokiany jakies nie bardzo :kwasny:

no drogi trzymaja sie o wiele lepiej niz ultra grip 7 ktore mialem w seacie ibiza, tam ogolnie auto plywalo i hamowanie bylo bez rewelacji. Ale jak jez bloto posniegowe to plywa przy predkosciach 60-70 delikatnie, ale z tym to raczej opony nie maja jak sobie dac rady :-)

Ale jesli chodzi o ruszanie z za***iście zasniezonych parkingow osiedlowych (taki jak moj) to super.

potwierdzam słowa kolegi ! GY ultragripy 8 robią robotę ! zero strachu na drodze :wink:

Opublikowano

Witam,jak już pisałem kupiłem continentale ,świeżyzna ,powiem szczerze nie polecam,przy temperaturze 0 stopni szumią jak by się za przeładowanym tirem jechało:facepalm:.

Opublikowano

Czekam na opinie użytkowników nokianów, czy odepszą ataki, bo na forum jest dużo zwolenników tych opon. Ja niestety jeszcze ich nie próbowałem ale pierwszy raz widzę słabą opinie na ich temat.

Opublikowano
Czekam na opinie użytkowników nokianów, czy odepszą ataki, bo na forum jest dużo zwolenników tych opon. Ja niestety jeszcze ich nie próbowałem ale pierwszy raz widzę słabą opinie na ich temat.

To zależy od modelu opony danego producenta, Nokian ma kilka modeli zimowych. Trzeba poczytać które nam będą odpowiadać. Ja osobiście miałem WR A3 na 16" i jeździło się bdb.

Opublikowano

Ja śmigam pierwszy sezon na nokianach wr a3 205/55R16. Dla mie te opony są rewelacyjne, przede wszystkim co mnie urzekło to cisza, tak cichych opon jeszcze nie maiłem...Co do jazdy na śniegu i błocie pośniegowym, auto zachowuje się stabilnie, przy prędkości ok 80km/h przy gwałtowniejszym ruszeniu kierownicą auto lekko zarzuca ale idzie to dobrze kontrolować. Ruszanie, hamowanie nie stwarza jakiś problemów, wiadomo że asr i abs pomaga ale mogę śmiało powiedzieć że jeździ się pewnie....

Opublikowano

Piałem juz klika razy , ale napiszę jeszcze raz . Obecnie mam N WR A3 205/55 R16 i na lepszym kapciu w zimie nie jeździłem. Auto pewnie się prowadzi w głębokim śniegu jak i błocie pośniegowym. Troszkę gorzej jest na lodzie , ale na takiej nawierzchni to chyba nic nie pomoże, tylko kolce. Ostatnio pożyczyłem auto ojcu. Był mocno zdziwiony jak samochód radzi sobie na świeżym śniegu. Golfem na jakichś tam fuldach nie mógł wtoczyć się na dość stromy podjazd , na nokianach audiczką wjechał bez problemu. Największym plusem tych opon jest cisza :whistling:

Opublikowano

Witam panowie...

Jakie się teraz poleca opony w rozmiarze 195/65/R15 z półki premium (Dunlop, Goodyear, Michelin)

I właśnie... Czy warto inwestować w indeks H, V ?

PS. Aktualnie jeżdżę na oponach Goodyear Made in Germany 185.

Zostać przy 185 czy przesiąść się na 195 ?

Driver Audi A3 8L.

Opublikowano

Witam.

Szukam oponek w rozmiarze 195/65/R15. Znalazłem Sava Eskimo S3+ za 189 zł/szt. Zastanawiam się też nad Goodyear Ultra Grip 8. Cena 235zł/szt. Różnica w cenie nie jest aż tak wielka. Sava niby opona z półki ekonomicznej, GY z premium. Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Jakie to ma przełożenie na właściwości opony? Pytam się, bo różnice nie są wielkie:

Sava Eskimo S3+ Oszczędność (opór toczenia) -E, Hamowanie na mokrej nawierzchni- E, Hałas zewnętrzny- 70dB;

Goodyear Ultra Grip 8 Oszczędność (opór toczenia) -E, Hamowanie na mokrej nawierzchni- E, Hałas zewnętrzny- 69dB.

Z kolei testy pokazują coś innego. Wiem, że parametry opon droższych mogą, choć nie muszą, się dłużej utrzymywać. Często tańsze opony są dobre na początku, lecz wraz z przebiegiem ich właściwości szybko znikają. Czy warto dołożyć do GY? Wiadome jest, że nikt nie popiernicza zimą, ale opony mogą zadecydować o tym, czy w porę się zatrzymamy, czy blacharz będzie miał zajęcie.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...