jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Pompy oleju o wyższej wydajności (z silników 1,9 TDI 130-163 KM) oraz z 2.0 TDI 16V są takie same, różnią się tylko zamontowanym z przodu kołem zębatym. Najbezpieczniej jest kupować pompę 03G115105 z fabrycznie dopasowanym kołem zębatym na 23 zęby. Wówczas łańcuszek 038115230A ma odpowiednią długość i wszystko pasuje P&P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 03G115105=038 115 105 C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 03G115105=038 115 105 C Kuźwa czytać ze zrozumieniem uczyli? 038115105C ma owszem kółko na 23 zęby i wygląda zewnętrznie bardzo podobnie do 03G115105 ale ma niższą wydajność!!! Jeśli chodzi o wydajność to 038115105B/D = 03G115105, ale różnią się ilością zębów na kółku. Do BMP wystarczy pompa 038115105C (bo po wywaleniu wałków jest identyczny z BMM), do 16V trzeba stosować 03G115105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 do 16V trzeba stosować 03G115105. grabalaba i ja majstrujemy przy BPW [br]Dopisany: 23 Lipiec 2011, 23:58_________________________________________________ :mysli:Czyli 03G115105 do BPW tak jak do BLB ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smite Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe? Gra bo do 038115105B/D zalozyli kolo 038115121A Z=23 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabalaba Opublikowano 24 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2011 hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe? Kolega do tego zestawu - kółko 06A105209B - łańcuszek 038115230A - napinacz 038115130 - uspokajacz oleju 038103623 - uszczelniacz przedni wału 038103085E - smok 06B115251 założył pompę 038 115 105 D i pasuje? Niemożliwe...[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 19:40_________________________________________________ hm.. u mnie założona jest pompa z końcówka D. i wszystko gra. Jak to możliwe? Gra bo ma kolo Z=23 A dlaczego u mnie nie zagrało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 A dlaczego u mnie nie zagrało? U mnie tez nie zgrało, bo pompa 038 115 105 D ma Z=31 Trzeba założyć pompę taka jak jaro4444 podał(najprościej), albo do 038 115 105 D założyć zębatkę Z=23 [br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:27_________________________________________________ 038115105C ma owszem kółko na 23 zęby i wygląda zewnętrznie bardzo podobnie do 03G115105 ale ma niższą wydajność!!! To mnie najbardziej wk... zdenerwowało. Myślałem ze ta litera na końcu to chodzi TYLKO o zębatkę: D-Z=31 C-Z=23. ale się okazało ze niestety nie [br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:35_________________________________________________No i po zabiegu. Niestety, w D po znajomości, bez ... zapłaciłem 1200€rasow. ;(. Po drodze parę problemów podwójnie zapłacona pompa(150€) i łańcuszek(18€),zniszczona osłona z przednim uszczelniaczem (70€). ;( Mam remont w mieszkaniu i auto naturalnie zeszło na dalszy plan. Tutaj niestety płaczą ale płacą. za wymianę na nowe walki.(790€). Chłopaki nie zwyczajni wynalazki rzezać . A propos wynalazki: Od 2009 VW T5-tki są w dieslu tylko(?) 2.0TDi. Transportery nie maja wałków, a Multivany maja. Nasuwa się pytanie jak wygląda ten napęd w Transporterze? Zrobiłem dzisiaj w ramach testu 120km w różnym zakresie prędkości. Przy niskich obrotach(do ok.1700 obrotów) jest wyczuwalne "mrowienie".Porównywałem tez z AWX-em sąsiada: drżenie silnika. Przy podobnym przebiegu(190tys.AWX) mój wyraźnie spokojniejszy Serdeczne pozdrowienia dla pomysłodawców "zabiegu amputacji" wałków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabalaba Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 SWAP zrobiony, wałki wywalone, założony łańcuch. DEMONTAŻ: - trudny dostęp do dwóch śrub od miski olejowej przy kole zamachowym - bez specjalnego imbusa bez szans; - koło zębate na wale zeszło z oporami w kawałkach; MONTAŻ: - ori plastikowy napinacz z serwisu trzeba trochę podpiłować, bo po dokręceniu nie chodzi jak trzeba; - ok.0,5 oleju więcej w silniku; WRAŻENIA Z PIERWSZEJ JAZDY: - praca silnika zarówno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach - bez zmian (niektórzy mówią o jakimś mrowieniu ); - moc - bez zmian; - ogólne samopoczucie w aucie - (w końcu bez stresu ) Jak mnie teraz spytają, jaki mam silnik, to odpowiem dwulitrowy 1.9 Podziękowania dla radek77 i jego kuzyna za wsparcie oraz dla autora wątku i jego pomysłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 - praca silnika zarówno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach - bez zmian (niektórzy mówią o jakimś mrowieniu ); -nie wydaje mi się, (może dla kogoś ,kto na codzień zagęszczarką pracuje wibracje są niewyczuwalne ) -wywalenie wałków wyrównoważających jest niestety krokiem wstecz -w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki. -w przypadku (pierwszych?) 2.0 tdi od VAG-a , zła konstrukcja oryginalnych i zaporowej cenie (wcale lepszych) zestawów naprawczych, "amputowanie" wałków wydaje się "jedynym słusznym" rozwiązaniem. Takie jest moje zdanie. __________________________________________________________________________________________________________________________________ Może mi ktoś podesłać skana z ETKI napędu pompy oleju T5-tki 2.0tdi z walkami i bez? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 -w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki. "Klasa premium" to pojęcie względne ale fakt, że Audi praktycznie wszędzie w 2.0 TDI montują wałki, za to w VW, Seacie i Skodzie niekoniecznie. Nadal stosują wadliwe rozwiązanie zabieraka, teraz trochę wydłużonego, ale nadal 6mm, siedzącego płytko w gnieździe w wałku. Za jakiś czas i te motory będą się przycierać i dalej będzie trwał proces ekstrakcji.... Chyba, że ktoś w VAG-a pierd.... się w czoło i przebudzi Wystarczy zmienić zabierak z 6-kąta w płetwę wchodzącą w wałek i kończą się momentalnie problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palik Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Witam, Koledzy, czy ktoś może ma namiary na warsztat lub łebskiego mechanika w okolicach Białegostoku, który podjąłby się operacji likwidacji wałków? Sam nie mam tyle wiedzy i umiejętności. Dzwoniłem w kilka miejsc i nikt nie chce tego zrobić. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 -w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki. "Klasa premium" to pojęcie względne ale fakt, że Audi praktycznie wszędzie w 2.0 TDI montują wałki, za to w VW, Seacie i Skodzie niekoniecznie. Nadal stosują wadliwe rozwiązanie zabieraka, teraz trochę wydłużonego, ale nadal 6mm, siedzącego płytko w gnieździe w wałku. Za jakiś czas i te motory będą się przycierać i dalej będzie trwał proces ekstrakcji.... Chyba, że ktoś w VAG-a pierd.... się w czoło i przebudzi Wystarczy zmienić zabierak z 6-kąta w płetwę wchodzącą w wałek i kończą się momentalnie problemy. przeciez każde połączenie, zabezpieczane śrubą, a nie zawleczka, np wieloklin, sprawe by rozwiazalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rakud29 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 co by rozwiazalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 co by rozwiazalo mikroluzy ktore wystepuja wpolaczeniu pompa-zabierak zabierak walek walek wyrownowazajacy powinien miec przedluzona os, zakonczona wieloklinem, na ktory nasuwalaby sie pompa oleju. wewnatrz walka bylby gwint w ktory wkrecanaby byla sruba likwidujaca luzy gniazdo pompy - os walka wyrownowazajacego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 wyrownowazajacy powinien miec przedluzona os, zakonczona wieloklinem, na ktory nasuwalaby sie pompa oleju. wewnatrz walka bylby gwint w ktory wkrecanaby byla sruba likwidujaca luzy gniazdo pompy - os walka wyrownowazajacego Fakt jest, walek latal jak "zyd po pustym polu" . Jak by szesciokant byl na sztywno, pompa musiala by byc elastycznie zawieszona (patrz:paru klientow spawalo go na stale ). Pomysl jaro bylby OK ale nie bylo by szans zachowac "kompaktowosc"modulu(wielkosci pompy) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hansman Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 - praca silnika zarówno podczas jazdy jak i na wolnych obrotach - bez zmian (niektórzy mówią o jakimś mrowieniu ); -nie wydaje mi się, (może dla kogoś ,kto na codzień zagęszczarką pracuje wibracje są niewyczuwalne ) -wywalenie wałków wyrównoważających jest niestety krokiem wstecz -w obecnie produkowanych autach(z tego co czytałem)klasy około premium z czterotłokowymi(i nie tylko) silnikami są (prawie) zawsze montowane walki. -w przypadku (pierwszych?) 2.0 tdi od VAG-a , zła konstrukcja oryginalnych i zaporowej cenie (wcale lepszych) zestawów naprawczych, "amputowanie" wałków wydaje się "jedynym słusznym" rozwiązaniem. Takie jest moje zdanie. __________________________________________________________________________________________________________________________________ Może mi ktoś podesłać skana z ETKI napędu pompy oleju T5-tki 2.0tdi z walkami i bez? Z góry dzięki wczoraj robilem swapa pompy i potwierdzam info o mrowieniu. na chwile obecna jest nie do przyjecia - jest jeszcze iskierka nadzei, ze moze to przez zle ustawiony rozrzad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabalaba Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 wczoraj robilem swapa pompy i potwierdzam info o mrowieniu. na chwile obecna jest nie do przyjecia Może BLB 16V "mrowieją" a BPW 8V nie U mnie tak jak pisałem - żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giganteusz Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 ja wymieniałem jakieś 15kkm temu, A6 silnik blb, absolutnie nie zauważyłem żadnej różnicy po wywaleniu tych bublowatych wałków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smolar22 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Witam, I mnie to sie przytrafiło Jadąc na wakacje do Chorwacji 100 km od Budapesztu zaświecił się bład "Oil Pressure" - silnik BLB. Niestety moje Assistance nie obejmowało zagranicy tylko Polske wiec musiałem holowac na własny koszt Masakra !! Mam do Was pytanie, jako do ekspertów . Teraz mam auto w Nowym Sączu i trzeba się do tego zabrać. Nie mam namiarów na gości co znają temat w Saczu więc z wujkiem, który jest mechanikiem starej daty niestety mamy sie za to zabrac ( Na szczescie mam nadzieje ze ogranicze koszty No i moje pytanie jest takie. Czy jak rozkrecimy i jest możlwie tylko wymienienie tego niby Imbusika co w ASO kosztuje 20 zł ? Chodzi o to, że może i zoribmy SWAPa ale to są tez koszty a np., czy wymiana tego Imbusa powinna wystraczyc na 100 - 150 tys km ? Jesli tak to wolałbym tak to naprawić, gdyż po 1 mniejsze koszty a po 2 brak wiedzy i troche się boję ze cos zepsujemy. Co myślicie czy można tylko tak naprawić ( oczywiscie jesli jest tylko wyrobiony ? ) i czy to powinno wystarczyć na jakiś czas ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się