cabanmat Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 ??? Nie to że nie ubyło... ubyło pół miarki ale zero dolewek... Tak i zaczęły lać po wlaniu Motula... Kolego Tommy Gun to że ty wyznajesz LM to ja doskonale wiem
rikardo Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Moim zdaniem się nadanie...Jak nie leżał lata na półce to lej, olej nie jest hermetycznie zamykany w bańkach ---------- Post dopisany 26-03-2013 at 18:05 ---------- Poprzedni post napisany 25-03-2013 at 23:14 ---------- Panowie kupował ktoś olej w sklepie kolegaberlin ? Czy Motul kupiony w Niemczech będzie się różnił od tego kupionego w Polsce ? oleje silnikowe | oleje samochodowe | sklep z olejami | kolegaberlin Przedmioty użytkownika - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Kupowałem u tego allegrowicza kilka razy różne produkty dla siebie oraz znajomych i nie było żadnych problemów. Parę wiadomości wstecz opisałem obserwacje zachowanie oleju castrol kupionego u tego allegrowicza. Z tego co pamiętam to konkurencja próbowała podważyć autentyczność jego produktów tak jak na tym forum swego czasu innego allegrowicza Filtry Gdańsk gdzie po zalogowaniu się właściciela okazało się, iż są to zwykłe pomówienia. Z tego co się orientuję to kolegaberlin ma obecnie założony sklep internetowy i jeżeli ktoś się brzydzi kupować u niego na allegro może w sklepu będzie się czuł bardziej pewnie. Cabanmat nie dziw się, że castrol zaleca wymianę oleju przy przebiegu 7,5 tkm gdyż widziałem kiedyś instrukcję VW polo z silnikiem 1,9 SDI i wymiana oleju była tam zalecana przez producenta po przejechaniu 8 tkm. Przypuszczalnie było to poprzedzone jakimiś testami gdyż z własnych obserwacji eksploatowanego oleju motul X-cess zauważyłem, że po przejechaniu 10-12 tkm nadaje się on już do wymiany. Olej w miarę eksploatacji pochłania sadzę i staje się bardziej lepki co skutkuje tym, że przy zimnym starcie nie jest już taki szybki w docieraniu w najdalsze zakątki silnika.
Tommy Gun Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 ???Nie to że nie ubyło... ubyło pół miarki ale zero dolewek... Tak i zaczęły lać po wlaniu Motula... Kolego Tommy Gun to że ty wyznajesz LM to ja doskonale wiem Tu nie chodzi o kwestię wyznania, ale są i takie przypadki. Niedawno rozmawiałem z posiadaczem 2.5 tdi, cieszył się że auto na 15 tys nie bierze grama oleju. Później się okazało dlaczego
cabanmat Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Kolego szczegóły... Myślisz że jakiś mechanik zaleje Ci Castrola EDGE 0W40 i skaże wymieniać za 7,5kkm ??? Każdy napisze następną wymianę za 15kkm
dzik Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 to zależy jak jest auto eksploatowane. Są warsztaty inne niż u Pana Zenka i tam patrzy sie na katalog a nie to jaką beczkę masz otwartą.
cabanmat Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Nie wiem panowie... Ja na Castrolu Diesel Magnatec 5W40 śmigałem 17tyś km... Dzik, mam nadzieję że Motul ma w katalogu 15kkm ? Szkoda że na tyle oleju nie piszę ile ma służyć... O ile pamiętam interwał 15tyś km lub raz na rok to zalecenia Audi & VW ? ---------- Post dopisany 30-03-2013 at 09:16 ---------- Poprzedni post napisany 29-03-2013 at 22:13 ---------- Jeżeli ktoś ma dylemat odnośnie jaki olej Motula zalać, to polecam takie rozwiązanie : Na FaceBooku Motul Polska ma swoje konto, napiszcie to na pewno odpiszą, może nie od razu ale odpiszą.
dzik Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 to nie olej ma zalecenie w katalogu Mateuszu tylko wytyczne producenta pojazdu pod którego producent oleju robi środek smarny. Jak ma z tyłu oleju być napisane na ile ma służyć? Przecież olej traci parametry na różne sposoby, jakby producent napisał 15 tyś km przeleci a Ty robiłbyś dziennie po 2 km i tak przez kolejne 9 lat po czym rozpadłby się silnik to może producent oleju powinien pokryć naprawę silnika bo przecież napisane jest że ma służyć 15 tyś km Chcesz wiedzieć ile max możesz robić na właściwym oleju - poszukaj instrukcji samochodu, ja w suzuki miałem wyraźnie napisane- w przypadku jazdy miejskiej wymiana co max 5 tyś km. Ale w instrukcji chłopcze, nie na bańce oleju
Carlos* Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Chcesz wiedzieć ile max możesz robić na właściwym oleju - poszukaj instrukcji samochodu, ja w suzuki miałem wyraźnie napisane- w przypadku jazdy miejskiej wymiana co max 5 tyś km. Ale w instrukcji chłopcze, nie na bańce oleju Marcin, ja w nowym Peugeocie Boxerze mam w instrukcji jak byk napisane , wymiana co 48 tys i się tego trzymam , ale czy to jest OK , czy można wierzyć instrukcji Sam widzisz jak to jest , ja we wszystkich swoich autach firmowych z którymi nie jestem jakoś za bardzo związany emocjonalnie, bo jeżdżą nimi kierowcy, zmieniam olej co tyle , ile mówi instrukcja. Sami tego chcą to mają , ale o dziwo w żadnym aucie jeszcze nie padł nigdy silnik.
Dev Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 kwestia czasu, u mnie jeden wyzionął ducha, łańcuch pękł silnik wymienili na gwarancji a miał zrobione 37 tkm
Carlos* Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Mówisz ,że kwestia czasu a ja już czekam , czekam i nic.... jeździ dalej. Zostawiłem sobie takiego jednego Boxera z 2007 r. jako eksperyment ,kiedy padnie i skubany nie chce Ma obecnie grubo ponad 600 tys km , nawet turbina w oryginale jeszcze siedzi i nic się nie zanosi ,żeby miał lada chwila ducha wyzionąć. Resztę swojej floty wymieniam po 3 latach, także rok po gwarancji jeszcze śmigają, ale naprawdę w żadnym nic kompletnie się nie dzieje. Tomek jak u Ciebie po 37 tys pękł łańcuch to raczej nie z winy oleju, tylko jakaś wada i tyle.
julo23 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Stosuje olej motul, przy wymianie kupuje 5L bańke, po wymianie zostaje mi zawsze troche, wiadomo bo wchodzi ok. 3,7L. Teraz mam już tych resztek ponad 3L. Teraz pytanie... czy można ich użyć i wlać jako nowy olej ? Mają już około roku i były normalnie zakręcone. Dokupić 1L motulu i wlewać czy raczej kupić bańkę 5L z której znowu zostanie mi z 1,5L i będe miał 4,5 L zlewek.
skrab Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Dokup 1litr tego samego i śmiało możesz lać bez obaw.
Ponio1767 Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Mam pytanie troche z innej beczki. Czy to normalne aby po przejechaniu 9000 km zapalila sie kontrolka oznajmiajaca minimalna ilosc oleju w silniku ?? Zawsze dolewalem co te 8,9kkm ale nigdy odkad mam samochod nie zapalila mi sie jeszcze kontrolka ,oleju nie dolewalem od wymiany . Przebieg auta to 188kkm.- nie cofany.
makovic Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Może nie jest to normalne ale takie przypadki też się zdarzają. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
dzik Opublikowano 31 Marca 2013 Opublikowano 31 Marca 2013 Chcesz wiedzieć ile max możesz robić na właściwym oleju - poszukaj instrukcji samochodu, ja w suzuki miałem wyraźnie napisane- w przypadku jazdy miejskiej wymiana co max 5 tyś km. Ale w instrukcji chłopcze, nie na bańce oleju Marcin, ja w nowym Peugeocie Boxerze mam w instrukcji jak byk napisane , wymiana co 48 tys i się tego trzymam , ale czy to jest OK , czy można wierzyć instrukcji Sam widzisz jak to jest , ja we wszystkich swoich autach firmowych z którymi nie jestem jakoś za bardzo związany emocjonalnie, bo jeżdżą nimi kierowcy, zmieniam olej co tyle , ile mówi instrukcja. Sami tego chcą to mają , ale o dziwo w żadnym aucie jeszcze nie padł nigdy silnik. mam kuzyna który w firmie transportowej ma ducata, jumpery, z bliźniaczymi jednostkami co Twoje w boxerze bo autka też po to by robić duże ilości km po Europie, Ducata śmigają na eco-clean 5W30 i z tego co wiem wymiany co też 30 tyś km. Jedno na pewno w przypadku tych aut możesz zauważyć. Nie robią swoich przebiegów na krótkich dystansach a interwał wymiany to kwestia 50-60 rozruchów (taka praca, autostrada 500km, tempomat 95-100kmh na godzinę, zużycie jak najmniejsze) To przecież ma ogromny wpływ na to jak degraduje się olej. To w końcu do producenta silnika producent oleju konstruuje środek smarny a nie odwrotnie. Wesołych Świąt! ---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:24 ---------- Mam pytanie troche z innej beczki. Czy to normalne aby po przejechaniu 9000 km zapalila sie kontrolka oznajmiajaca minimalna ilosc oleju w silniku ?? Zawsze dolewalem co te 8,9kkm ale nigdy odkad mam samochod nie zapalila mi sie jeszcze kontrolka ,oleju nie dolewalem od wymiany . Przebieg auta to 188kkm.- nie cofany. dolej i obserwuj, może przez ostatnie 9tyś km jeździłeś nieco ostrzej, może trafiła Ci się autostrada z wysokimi prędkościami obrotowymi, może po prostu mechanik nieco mniej niż zwykle wlał oleju przy wymianie. Sprawdzić i obserwować, jeśli auto nie zostawia kleksów, silnik jest suchy i nie kopci olejem to dolej i ciesz się jazdą
PRZEMEKC Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Mam pytanie troche z innej beczki. Czy to normalne aby po przejechaniu 9000 km zapalila sie kontrolka oznajmiajaca minimalna ilosc oleju w silniku ?? Zawsze dolewalem co te 8,9kkm ale nigdy odkad mam samochod nie zapalila mi sie jeszcze kontrolka ,oleju nie dolewalem od wymiany . Przebieg auta to 188kkm.- nie cofany. zawsze jest taka mozliwosc tolreancja na bagncie min -max je4st mała ,widocznie zjadł ci olej ,swoja droga watpie w ten przebieg auta w 10latku (chyba ze o inne auto chodzi)chyba ze kupiony w pl od pierwszego własciciela i i jest full servis , co i tak mozna przekombinowac, auta z zagrabanicy nawet z pod salonu moga i maja czestogesto pokrecone liczniki,a kto by podejrzewał servis o mahloje ,i oto chodzi.w sumie normalne zuzycie oleju.
seniu001 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 witam. zakupilem dzisiaj olej motul x-clean 8100 c3 5 w 30 bo tak jest wedlug katalogu, a mam audi a4 b6 1.9 tdi avf, moze taki byc czy musi byc 5 w 40??
Duras Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 witam. zakupilem dzisiaj olej motul x-clean 8100 c3 5 w 30 bo tak jest wedlug katalogu, a mam audi a4 b6 1.9 tdi avf, moze taki byc czy musi byc 5 w 40?? Olej musi być z normą 505.01 lub wyższą. Jeżeli kupiłeś: -Motul 8100 X-Clean+ C3 5W30 z norma 507.00 i masz DPF to właśnie na takim powinien wg norm te samochód jeździć. -Motul 8100 X-Clean+ C3 5W30 z norma 507.00 i nie masz DPF i nie zmieniasz w trybie LL to możesz ten olej zalać ale następnym razem możesz zalać coś tylko z normą 505.01 ( będzie taniej) -Motul 8100 X-Clean C3 5W30 ( bez plusa) - to on nie spełnia normy 505.01 i raczej nie powinno się go lać.
seniu001 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 witam. zakupilem dzisiaj olej motul x-clean 8100 c3 5 w 30 bo tak jest wedlug katalogu, a mam audi a4 b6 1.9 tdi avf, moze taki byc czy musi byc 5 w 40?? Olej musi być z normą 505.01 lub wyższą. Jeżeli kupiłeś: -Motul 8100 X-Clean+ C3 5W30 z norma 507.00 i masz DPF to właśnie na takim powinien wg norm te samochód jeździć. -Motul 8100 X-Clean+ C3 5W30 z norma 507.00 i nie masz DPF i nie zmieniasz w trybie LL to możesz ten olej zalać ale następnym razem możesz zalać coś tylko z normą 505.01 ( będzie taniej) -Motul 8100 X-Clean C3 5W30 ( bez plusa) - to on nie spełnia normy 505.01 i raczej nie powinno się go lać. nie mam DPF i wymieniam olej co 10 Tys., to jak zaleje ten teraz to pozniej nie bede ,ogl na nim jezdzic czy ciagle moge go lac czy lepiej wymienic na 5 w 40??
Duras Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zakładam że masz tego 8100 X-Clean+ C3 5W30. Możesz dalej go zalewać jak chcesz ( ma normę 507 czyli wyższą niż wymagana dla Twojego silnika czyli 505.01.) Ale z ekonomicznego pkt to nie ma sensu przepłacać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się