PRZEMEKC Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 castrol mówi tak ,Fluid Strength Technology to dynamiczny system, który aktywnie wzmacnia olej i zapewnia mu zdolność ciągłego reagowania na potrzeby silnika i dostosowywania się do niego przy każdym stylu jazdy.Gwarantuje on wyjątkową ochronę przeciwzużyciową w ekstremalnych warunkach jazdy, a jednocześnie zapewnia oszczędność paliwa przy niewielkich obciążeniach silnika. To pierwszy olej na rynku, który łączy w sobie te dwie korzyści,
Norbi TDI Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 O widzisz, konkretna fajna odpowiedz Znalazłem opis który mówi "cytat" Opis produktu Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 został specjalnie opracowany, żeby spełnić rygorystyczne wymagania VW 505.01 dla silników koncernu VW/Audi. Przeznaczony jest do silników TDI z pompowtryskiwaczami, ale może być także używany w poprzednich konstrukcjach silników TDI i w konstrukcjach innych producentów samochodów. Produkt ten nie powinien być używany w silnikach VW z aktywnym systemem VW Longlife, umożliwiającym przedłużenie okresu pomiędzy wymianami oleju (określonego jako QG1 na tabliczce znamionowej samochodu – sprawdź w instrukcji obsługi pojazdu). W takich przypadkach zaleca się używanie oleju Castrol Edge 5W-30, spełniającego wymagania specyfikacji VW 504.00/507.00. Rekomendowany okres pomiędzy wymianami dla oleju Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 wynosi maksymalnie 15 tys. km lub 12 miesięcy. Na mojej tabliczce jest tak: Czyli nie mogę zalać tego oleju ?
PRZEMEKC Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 wedle tego wychodzi ze nie ,ale nie ma przeszkod przed 50501, dpf nie masz bo wtedy wskazane 5w30,wiec zalezy od ciebie co ile chcesz mieniac olej najkorzystniej dla silnika co 15tkm , wiec smiało mozesz lac 5w40 ,do wymiany co 15tkm bedzie ok anawet lepiej. a na czym jezdziło to auto? przeczytaj podwieszony post na górze
Norbi TDI Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Wedle ustaleń na ARAL SUPER TRONIC LONGLIFE III 5W-30
PRZEMEKC Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 tryb co 15tkm jest lepszy dla silnika,5w30 przewaznie jest drozszy od 5w40, oczywiscie mozna lac 5w30 i mieniac co 15tkm
Norbi TDI Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 I powiem, że teraz to sam nie wiem czy zostać przy LL czy zalać 5w40 jak na wlepce jest QG1
Tommy Gun Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Orientuje się ktoś czy Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 jest nadal produkowany ??
Dev Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Jest, ale u nas niedostepny. Ostatnio bylem w DE i zapomnialem kupic
Tommy Gun Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 No tak, zapomniałem - w cywilizowanych krajach taki olej jest dostępny na stacjach paliw...
PRZEMEKC Opublikowano 4 Czerwca 2013 Opublikowano 4 Czerwca 2013 I powiem, że teraz to sam nie wiem czy zostać przy LL czy zalać 5w40 jak na wlepce jest QG1 to tylko wlepka ,informujaca ze mozna stosowac LL,ale kazdy powie ze lepiej jest mieniac olej co 15tkm zawsze mozesz mieniac 5w30 co 15 ale przekalkulowac musisz sam nie wiem jak eksploatujesz autko ,jakie trasy robisz,
piotrek83 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Jak jest różnica między tymi olejami Olej Castrol Edge turbo diesel 5W-40 - poj. 4 l - Unimot Olej Castrol Edge turbo diesel 5W-40 - poj. 5 l - Unimot niby to samo ale jednak...... Chyba, że tylko bańką 4l i 5l http://s21.postimg.org/r5pn1er4z/FST_Logo_375x100.jpg Co to takiego ? W bankach 5 litrowych sa produkty Castrola z zagranicznego importu, jest znaczek VW wiec prawdopodobnie jest to oryginalny Castrol wyprodukowany w DE. 4L to polski badziew. Polecam niemiecki, sam na nim jezdze.
rookie Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Odradzam Castrola. Silnik lepiej pracuje na innych olejach: Liqui Moly, Motul, Meguin Oils itp.
michu10 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Potwierdzam, miałem Castrola zmieniłem na Liqui Moly Top tec 4100 i widać różnice, jest ciszej, szybciej sie nagrzewa, generalnie zmiana na plus polecam ten olej : Thumbup1:
Marcenao Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Takie pytanie mnie nurtuje: Mam auto 2 lata. Jest ono sprowadzone z Austrii, przez ostatnie 5 lat nie było wpisów w książce serwisowej, więc nie wiadomo jaki był tam lany olej. Ja sam do tej pory zalewałem olej 10w40. Czy jest sens zmieniać olej na 5w40? Jeśli ciągle wlewany byłby 5w40 to wiadomo, że bym wlewał dalej 5w40, ale po takiej historii wydaje mi się, że to jest trochę bezsensu. Silnik to 1.9 TDI AFN 110KM
rikardo Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Takie pytanie mnie nurtuje:Mam auto 2 lata. Jest ono sprowadzone z Austrii, przez ostatnie 5 lat nie było wpisów w książce serwisowej, więc nie wiadomo jaki był tam lany olej. Ja sam do tej pory zalewałem olej 10w40. Czy jest sens zmieniać olej na 5w40? Jeśli ciągle wlewany byłby 5w40 to wiadomo, że bym wlewał dalej 5w40, ale po takiej historii wydaje mi się, że to jest trochę bezsensu. Silnik to 1.9 TDI AFN 110KM Dlaczego bez sensu? Jak silnik sprawny i nie bierze oleju to jak najbardziej należało by wlać olej o lepkości 5W40 z norma producenta VW 505.00. Polepszasz wówczas warunki zimnego rozruchu silnika gdyż olej szybciej dociera w najdalsze jego zakamarki, zmniejszysz opór pracy zimnego silnika i zaoszczędzisz na paliwie. Decyzja należy do Ciebie ale jak auto ma służyć to zapodaj mu dobry olej.
PRZEMEKC Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Takie pytanie mnie nurtuje:Mam auto 2 lata. Jest ono sprowadzone z Austrii, przez ostatnie 5 lat nie było wpisów w książce serwisowej, więc nie wiadomo jaki był tam lany olej. Ja sam do tej pory zalewałem olej 10w40. Czy jest sens zmieniać olej na 5w40? Jeśli ciągle wlewany byłby 5w40 to wiadomo, że bym wlewał dalej 5w40, ale po takiej historii wydaje mi się, że to jest trochę bezsensu. Silnik to 1.9 TDI AFN 110KM Dlaczego bez sensu? Jak silnik sprawny i nie bierze oleju to jak najbardziej należało by wlać olej o lepkości 5W40 z norma producenta VW 505.00. Polepszasz wówczas warunki zimnego rozruchu silnika gdyż olej szybciej dociera w najdalsze jego zakamarki, zmniejszysz opór pracy zimnego silnika i zaoszczędzisz na paliwie. Decyzja należy do Ciebie ale jak auto ma służyć to zapodaj mu dobry olej. dokładnie to wszystko prawda, i śmiem twierdzic ze nawet jak 5 lat nie było wpisów a auto jezdziło na 5w40 to raczej napewno jezdziło dalej na 5w40 ,kiedys miałem troche doczynienia z autami sprowadzonymi z np. niemcowni przez ruskich dla ruskich jeszcze nie ''urobionymi'' i kazde normalne auto z normalnym przebiegiem tj .np.250 i 300 350 tkm miało zalany i 5w40 , 0w40 5w30 ---------- Post dopisany at 13:18 ---------- Poprzedni post napisany at 13:15 ---------- sam latałem na 5w40 juz pisałem o tym .. a miałem w AFN spory przebieg
Krembul Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Witam! Wywalilem ostatnio Dpfa. Zastanawiam sie czy moge teraz zalewac silnik motulem specyfic ale z nizsza norma (jak do starego poczciwego AWXa). Czy ten z wyzsza norma rozni sie czyms poza tym ze nadaje sie dosilnikow z dpfem?
Carlos* Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Możesz śmiało zalewać każdy olej z normą 505.01 a o resztę ewentualnie dopytaj Cabanmata on Ci poleci coś najlepszego i gdzie kupić
Marcenao Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Takie pytanie mnie nurtuje:Mam auto 2 lata. Jest ono sprowadzone z Austrii, przez ostatnie 5 lat nie było wpisów w książce serwisowej, więc nie wiadomo jaki był tam lany olej. Ja sam do tej pory zalewałem olej 10w40. Czy jest sens zmieniać olej na 5w40? Jeśli ciągle wlewany byłby 5w40 to wiadomo, że bym wlewał dalej 5w40, ale po takiej historii wydaje mi się, że to jest trochę bezsensu. Silnik to 1.9 TDI AFN 110KM Dlaczego bez sensu? Jak silnik sprawny i nie bierze oleju to jak najbardziej należało by wlać olej o lepkości 5W40 z norma producenta VW 505.00. Polepszasz wówczas warunki zimnego rozruchu silnika gdyż olej szybciej dociera w najdalsze jego zakamarki, zmniejszysz opór pracy zimnego silnika i zaoszczędzisz na paliwie. Decyzja należy do Ciebie ale jak auto ma służyć to zapodaj mu dobry olej. dokładnie to wszystko prawda, i śmiem twierdzic ze nawet jak 5 lat nie było wpisów a auto jezdziło na 5w40 to raczej napewno jezdziło dalej na 5w40 ,kiedys miałem troche doczynienia z autami sprowadzonymi z np. niemcowni przez ruskich dla ruskich jeszcze nie ''urobionymi'' i kazde normalne auto z normalnym przebiegiem tj .np.250 i 300 350 tkm miało zalany i 5w40 , 0w40 5w30 ---------- Post dopisany at 13:18 ---------- Poprzedni post napisany at 13:15 ---------- sam latałem na 5w40 juz pisałem o tym .. a miałem w AFN spory przebieg Dzięki za odpowiedzi. Tym razem zakupię 5w40, prawdopodobnie Motul 8100 X-Cess Czy przed wymianą oleju należy zrobić płukankę, czy to nie jest konieczność?
lukas551 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Do 1.9 TDI 90km oznaczenie AHU z motula dobry bedzie 6100 synergie + 10w40?? Czy jest jeszcze cos godnego polecenia z półsyntetyków?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się