Awra Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 człowiek się całe życie uczy,teraz tak zrobie przez miarkę wleje płukankę z LM czy coś lepszego jest może Dev? Podbijam pytanie, czym płukać? I może, jest coś na co trzeba uważać szczególnie? Czego nie robić, co w pracy silnika może się zmienić?
Dev Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 ale w starszych 1.8T, 1.9 i 2.5tdi mocno poprawiło sie cisnienie oleju (zabity smok w pompie) Każda wymiana oleju poprawia ciśnienie oleju co jest naturalne gdyż eksploatowany olej w miarę przejechanych kilometrów pochłania zanieczyszczenia powstałe w procesie spalania, staje się bardziej lepki i ma gorsze parametry płynności. W mercedesach podobnie w Polonezie był kiedyś montowany wskaźnik ciśnienia oleju i w miarę pokonywanych kilometrów dało się zauważyć, iż wskazówka obniżała się nawet do połowy swojego zakresu, kolejna wymiana oleju i ciśnienie ponownie było wskazywane na maxa więc teoria o zabitym smoku według mnie nie jest właściwa ale każdy wierzy w to co chce. Po to wymienia się olej i filtr oleju aby silnik był czysty od osadów a jak się tego nie robi lub jeździ na żywicy to wówczas jak najbardziej coś takiego występuję ale płukanie już nie pomoże gdyż pracujący silnik na zużytym oleju bardzo szybko się zużywa. Znajomy ma mazdę 6 i na forum miłośników tej marki panuje podobna teoria, że należy co jakiś czas czyścić smok w pompie. Kolega naczytawszy się wiedzy zrzucił miskę i stwierdził, że dół silnika łącznie ze smokiem pompy jest czysty i nie ma co tam szukać. Jednym słowem wykonał kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty. Kolego Dev nie ma się też co dziwić, że śmierdziało gdyż ustrojstwo które wlewasz działa przypuszczalnie na zasadzie reakcji chemicznej dlatego co niektórzy widzą wypływające z olejem jakieś gluty. cisnienie sie poprawiło bo wylazł cały syf z sitka w smoku
rikardo Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.
baszmak7 Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach. LM syfią silniki? chyba nie wiesz o czym piszesz u mnie w dieslu po płukance do pierwszych 300-500kilometrów olej na bagnecie jest w kolorze herbaty
Dev Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach. a na czym jezdzisz ?
skubiii89 Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Jutro oddaje auto na wymianę oleju ale juz nie zdaze zamówić plukanki LM ale widzialem w sklepie motoryzacyjnym niedaleko gość ma plukanke motula brać ją czy odpuścić i przy następnej wymianie zaopatrzyć się w LM
Carlos* Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 cisnienie sie poprawiło bo wylazł cały syf z sitka w smoku Idę o zakład ,że większy wpływ na poprawę ciśnienia miała zmiana oleju na świeży niż oczyszczenie smoka poprzez zastosowanie płukanki.
Dev Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Nawet na świeżym LMie i goracym silniku na tym samym oleju cisnienie nie bylo wieksze jak 1.1bara a po drugiej plukance 1.7bara. dziwne nie ? Edytowane 5 Listopada 2014 przez Dev
Tomekktm1 Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Moze kiedys ktos dolal ci do oleju cos w stylu moto doktora i on przypchal smog a plukanka poprostu go wyplukala
rikardo Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach. a na czym jezdzisz ? Na X-cesie.
PRZEMEKC Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Hmmm ,dawno bylem na forum ale widze ze co do oliw dalej jest goraca dyskusja, Edytowane 6 Listopada 2014 przez PRZEMEKC
Dev Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach. a na czym jezdzisz ? Na X-cesie. To co ode mnie chcesz ?
Onkel Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 (edytowane) Dev najlepszy "To co ode mnie chcesz":-) Sam jedzi na motulu a czepia sie innych Ja teraz przy wymianir zaleje LM. Ale.powiedz mi jaki nada sie do mojego silnika?Teraz leje 5w40 Edytowane 6 Listopada 2014 przez M1etek
Dev Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 TopTec ale nie pamietam ktory 4X00 z tym ze nie jest to fullsyntetyk.
jamrolly Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Top tec 4100 Wysłane z mojego GT-I8190 Technologia syntetyczna Wysłane z mojego GT-I8190
POWER-KRIS Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 http://liquimoly.lubricantadvisor.mobi/Model.aspx?lang=pol&m=1&make=d9fe4c31099efeab
Hezen Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Top tec 4100 Wysłane z mojego GT-I8190 Technologia syntetyczna Wysłane z mojego GT-I8190 Technologia syntetyczna? Czyli to nie jest full syntetyk? A jak jest z motulem, jaki proces technologiczny produkcji ma ten olej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się