Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

nieważne czy 15w40 czy 10w30 czy 5w40,najwarzniejsza jest norma oleju podana przez producenta 505.00,505.01 itd,a stary klekot od oleju sie i tak nie naprawi,to że napis na butelce syntetyk a w środku minerał,norma,norma,norma,a experymęty kończą się wypłukaniem nagarów a reszte domyślcie się.

Edytowane przez Leopold27
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No to kolego.bardzo sie mylisz myszlac ze nie ma roznicy zalewajac 15w40 czy 5w40....

Wysłane z G2

Opublikowano (edytowane)

Ja od kąd kupiłem Audi (czyli od 4 lat... Leje wyłącznie 5W40. Jedyny wyciek to ten z EGR-u :)

Nawet mechanicy starej daty mówią że "to ma jeździć na 5W40"

Chyba że ktoś kupił grata który ma blisko 800 tyś przebiegu to niech leje półsyntetyki...

Chociaż jak każdy wie nie każdy 5W40 jest fullsyntetykiem.

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Mój afn ma przelatane 430tys. Poprzedni własciciel mówił że zalewał olejem 5W40 ale ile w tym prawdy tego nikt nie wie.

5W40 wlałem i nic się nie stało :)

Żeby silnik się rozszczelnił to musiałby być trupem i to jeszcze zalewanym jakimś doktorkiem żeby to zamaskować.

Przy takich silnikach nawet zalanie minerała może go rozszczelnić, bo każda wymiana oleju to w jakiś sposób płukanie silnika.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

4.5 ale w trasie, na piątym biegu i z 100-120km/h na liczniku...

To fakt, silniki 1.9TDI w tym przypadku są oszczędne

A jeżeli się chce to idzie też wyprzedzić :) są to w miare mocne i oszczędne motory.

Nie jest to odkurzacz typu 1.2 benzynka.. który nie chce jechać, a jak będziemy trzymać pedał w podłodze to spali jak 1.8T :)

Ja osobiście zmieniam bieg jak dochodzi do 3tyś obr.

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Który jest lepszy HC czy Fully Synthetic? Mobil 5w30.

Edytowane przez Lucas21
Opublikowano (edytowane)

Który jest lepszy HC czy Fully Synthetic? Mobil 5w30.

Jeśli masz na myśli Mobil 5w30 ESP Formula to u nas w PL kupisz z etykietką "fully synthetic" a w Niemczech z "HC". Różnica - inne etykietki...

Jeśli pytasz o normę 505.01, to nie masz (najwyraźniej) prawdziwego fully synthetica, który miałby aprobatę VW do PD. Wszelkie Motule, LM TopTec, Valvoline, etc, etc z 505.01, są olejami z udziałem domieszki HC, co nie musi oznaczać, że są olejami złymi - wszak spełniają normę i mają oficjalne aprobaty VW.

Edytowane przez slajerrr
Opublikowano

Panowie, nie wiem jaki olej miałem wcześniej wlewany, auto do tej pory było serwisowane tylko w ASO, serwisy Longlife. Chcę zmienić olej na zwykły. Mam na coś zwrócić uwagę? Czy przy zmianie z LL na inny olej trzeba robić płukankę? Widzę że polecacie Motula. W ASO chyba Castrola wlewali. Ma to jakieś znaczenie co wybiorę i czy wymiana wygląda jak zwykła wymiana na ten sam olej? Wiem że jest 500 stron na ten temat ale mam mętlik w głowie już i nie wiem co wybrać żeby było dobrze.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz na myśli Mobil 5w30 ESP Formula to u nas w PL kupisz z etykietką "fully synthetic" a w Niemczech z "HC". Różnica - inne etykietki...

A jak w polsce z etykietą HC? Widzę po cenach, że hc są dość tańsze.. Obecnie jeżdże na fully i nie narzekam. Nie znam się na olejach, ale jeśli różnią się tylko etykietami to zamiast takiego;

Mam na myśli mobil super 3000 xe

http://allegro.pl/olej-mobil-super-3000-5w30-5l-poznan-i5250047071.html

mogę taki zamówić różnicy nie będzie w jakości?

http://allegro.pl/olej-mobil-5w30-5l-super-3000-xe-sklep-bialystok-i5081301317.html

Edytowane przez Lucas21
Opublikowano (edytowane)

Mam na myśli mobil super 3000 xe

A Ty kolego masz DPF? Bo jeśli tak, to ten olej nie ma normy 504/507 zalecanej do silników z DPF... Jeśli nie, to bierzesz 505.01, którą mają wymienione przez Ciebie oleje.

Osobiście nie jestem fanem Mobila, ale skoro spełni normę dla Twojego silnika, to pewnie będzie OK. Subiektywnie proponowałbym któryś z 3: Motul, Liqui Moly lub Valvoline (kolejność dowolna).

Edytowane przez slajerrr
Opublikowano

slajerrr nie mam. Mam przygotowane wejście, ale dpfa nie mam. Pytam, bo sądząc po cenach to ten Xe jest droższy...i lepszy?

Opublikowano

slajerrr nie mam. Mam przygotowane wejście, ale dpfa nie mam. Pytam, bo sądząc po cenach to ten Xe jest droższy...i lepszy?

Fanem Mobila nie jestem i nie używam tego oleju. Jeśli uważasz, że olej w Twoim aucie powinien spełniać (ja uważam, że koniecznie powinien) normę dla Twojego silnika (a więc 505.01), to z tych dwóch bierzesz XE. Ten drugi X1 odpada, bo nie spełnia normy.

Druga sprawa to to, że na allegro kupowałbym tylko ze sprawdzonych źródeł. Szwagier kupił kiedyś tak nomen omen Mobil ESP Formula 5w30 (VW 504/507) i jakiś dziwny ten olej był... Jest kilka sprawdzonych osób na tym forum, które Ci sprzedadzą dobry i oryginalny olej. Zapamiętałem jednego - Dzik.

Pozdr

Mam na coś zwrócić uwagę?
Na normę:
Jeśli DPF = 504/507
Jeśli bez DPF = 505.01

Czy przy zmianie z LL na inny olej trzeba robić płukankę?
Ja zmieniałem z LL (po ok. 22 kkm) i też nie wiedziałem co było zalane. Płukanka poszła. Żadnych problemów. Opinie nt. płukanki są różne. Jedne to poprawa kompresji, odblokowanie zapieczonych pierścieni, niewiele wolniejsza degradacja wskaźnika TBN nowego oleju, etc. Drugie to wypłukanie nagarów, rozszczelnienie silnika, wycieki, zablokowanie filtra oleju, etc. Moja płukanka była robiona przy 268 kkm, i jak wspomniałem, żadnych problemów, wycieków, etc.

Ma to jakieś znaczenie co wybiorę i czy wymiana wygląda jak zwykła wymiana na ten sam olej?
Patrz wyżej nt. normy.
Opublikowano

Hmmm, myślę że ten temat będzie dobry by to napisać :D

Kiedy kupiłem auto dostałem do niego wiele faktur od poprzedniego właściciela. Na jednej z nich było na 2010 roku-zalanie olejem shell helix 15w40 mineralny. Teraz jeżdżę na półsyntetyku lotosa 10w40 i wiecie co-nigdzie nie ucieka olej(no po za miejscem pod odmą,chyba na łączyniu węzyka z tym plastkiem,ale ponoć wszystkie TDI mają tam uślimaczone, więc się tym nie przejmuje) i wiecie co zrobiłem 3k km na tym połsyntetyku a na bagnecie brak różnicy(poziom). Powiem więcej jak będzie się zbliżał termin wymiany to zaleję syntetyka. Na tym aucie się przekonałem że rozszczelnianie silnika przez zalanie rzadszego oleju to bajka. Skoro silnik nie bierze oleju(jak na razie) myślicie że dobym pomysłem jest zastosowanie przy wymianie płukanki? Jak to jest w rzeczywistości z tymi nagarami, sorry że pytam ale czytać 500 stron tematu się z celem mija, ale 30 ostatnich stron przeczytałęm i mało się dowiedziałem.

Opublikowano (edytowane)

Wystarczy scrollem przejechać do mojego posta: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/9150-all-tdi-jaki-olej-do-tdi/page-501#entry4477561 i wszystko byś wiedział.

Śmiało lej płukankę przez bagnet i wymieniaj na syntetyka.

Ps. Jak coś to mam kolanko odmy wraz z wężem do AFN, do Zetora też powinen podejść ;)

Ja myślałem że mi się tam leje a okazało sie że moje ori kolanko jest w idealnym stanie... teraz pamiętam że następnym razem trzeba dokładniej patrzeć.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Witam, chcę kupić olej, motul Specyfic 5w-40 i plukanke LM proszę o informację z kim z naszego forum mam rozmawiać w tej sprawie ?

Opublikowano

Koledzy : dzik , Dev lub wandej

By HTC Desire 820

Opublikowano

Dział ogłoszenia komercyjne.

Opublikowano

Płukać czy nie płukać? Auto jak w profilu, 220kkm przebiegu, do tej pory Longlife w aso, chcę zmienić na Motula. Czy w aso mi zrobią płukankę? I jaki środek polecacie?

Opublikowano

Ja leje plukanke jadąc do aso bo mam 3km i nic się im nie tłumaczę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...