leewang Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Tylko Motul od dzika, od wymiany do wymiany (co 12-15k km) nie dolewam i wszystko chodzi jak powinno. Od Dzika biorę Motul już od kilku lat i zawsze jestem zadowolony, zalewam już mój 4 samochód i nigdy nie było najmniejszych problemów. Edytowane 21 Grudnia 2016 przez leewang
Osiollekk Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 No dobra, to dostawce już mam, to teraz moze mi ktoś powie czy wystarczy zlać stary olej i zalać nowy i już? Czy może jakaś płukanka (chociaż nie wiem czy to dobry pomysł)? Jakieś wskazówki?
nitroo Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) Cofnij się kilka stron wstecz i uzyskasz 15 razy odpowiedź na to pytanie... Edytowane 21 Grudnia 2016 przez nitroo
Osiollekk Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Ok, czyli do mojego BRD tj. PD, po chipie i bez dpf'a najlepszy będzie Motul Specific 505.01 5W40 i do tego płukanka Engine Flush? A coś z LiquidMoly?
nitroo Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 TopTec 4100, ale szybko się kończy, więc lepiej Valvoline SynPower MST C3.
dzik Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Ok, czyli do mojego BRD tj. PD, po chipie i bez dpf'a najlepszy będzie Motul Specific 505.01 5W40 i do tego płukanka Engine Flush? A coś z LiquidMoly? Wypróbuj Valvo Motul i Lm i wybierz najlepszy
Osiollekk Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Ok, czyli do mojego BRD tj. PD, po chipie i bez dpf'a najlepszy będzie Motul Specific 505.01 5W40 i do tego płukanka Engine Flush? A coś z LiquidMoly? Wypróbuj Valvo Motul i Lm i wybierz najlepszy Hehe no najlepiej w ten sposób ale to mi zajmie ze 3lata A na forum może już jest odpowiedź
Kevin88 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Jedni chwalą Motula, drudzy Valvo a inni LM`a. Każdy motor jest inny. Do poprzedniego auta z TDI`kiem pod maską zalewałem Valvoline bo sprawował się lepiej od Motula. Natomiast do 1.8T leje motula( 2 razy zalany) i jest dobrze, ale przy najbliższej wymianie będzie z ciekawości Valvoline aby zobaczyć jak będzie silnik na nim pracował. Jak koledzy wyżej piszą sam musisz zdecydować co zalać. Z tej trójki każdy jest dobry. Zalej przy każdej wymianie inny i się dowiesz
killerx Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Hej. Samochód A4 B7 2.0 TDI BRD 210 tysięcy kilometrów przebiegu. Od 3 lat jeżdżony na motul specyfic 5w30. Samochód nie posiada już dpf, moc 215km/410nm. Chciałbym spróbować czegoś innego. Co polecacie ? Cena nie gra roli, ma być konkretny olej.
endriuu Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Specific 5w40 - jeden z najlepszych do PD. Jesli chcesz koniecznie zmienic marke to zalej np millersa z nanodrivem http://pro-choice.pl/ee-longlife-5w40-5l-p-945.html Lub Valvo MST Synpower z 505.01 normą wysłane z prodiża
kuba.goller Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Ja leje Millersa nano 5w40, w porównaniu z motulem 5w30 dużo mniej go spala, innych różnic nie zauważyłem.
endriuu Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 To oczywiste ze olej mniej lepki (5w30) bedzie szybciej spalany. wysłane z prodiża
Rabbi Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Endriuu do BPW z DPF lepszy Motul Specyfic 507.00-504.00 5W30 czy Neste Pro City 5W30 czy może coś innego polecisz?
endriuu Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Specific bedzie gut. wysłane z prodiża
KINIAM Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Endriuu do BPW z DPF lepszy Motul Specyfic 507.00-504.00 5W30 czy Neste Pro City 5W30 czy może coś innego polecisz? Przepraszam, że się wcinam ale używam Neste 5W30 City Pro LL III . Jest to bardzo dobry olej i ma mniejszy spadek lepkości wraz ze wzrostem temperatury od Motula Specific . To oczywiste ze olej mniej lepki (5w30) bedzie szybciej spalany. wysłane z prodiża To nie do końca tak działa. Baza i dodatki tutaj decydują a nie lepkość oleju. Widuje jak flotowe silniki są zalewane 15W40 i łykają go litrami a silnik zalany dedykowanym 0W20 minimalne odparowywanie. Jak po takim gęstym oleju demontuje głowicę czy miskę olejową to w środku gęsta smoła. Gesty olej może powodować wzrost ciśnienia w układzie i problemy z uszczelnieniami. Oczywiście możemy spotkać oleje 5W30 gorsze jakościowo od 5W40. Zawsze kierujmy się składem oleju, wskaźnikiem lepkości i temperaturą płynięcia oleju to takie podstawowe kryteria wyboru jak najlepszego oleju.
endriuu Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Nie mozna porywnywac 15w40 mineralnego do jakiegokolwiek 5w. Baza i dodatki maja wplyw na wszystko. Jednak baza i dodatki to slodka tajemnica producentow. Jezdzilem wieloma tdi. Od 1.9 do przez 2.0 do 3.0. Zawsze wiecej jadl 5w30 silnik. Niezaleznie od.marki oleju. Szczegolnie jesli latasz z V autostradowymi. To wynika wprost z lepkosci, ktora pod wplywem temp jeszcze maleje i przenika przez kazdą szczeline. Szczegolnie w silnikach luzno spasowanych, a do takich nalezą TDI. wysłane z prodiża
RumJanek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 A co powiecie o oleju COMMA? Pozdrawiam Rum
KINIAM Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 A co powiecie o oleju COMMA? Zależy co chcesz kupić i za ile. Dobre oleje jak dla mnie budżetowy segment ale są wśród nich wyjątki na plus, produkty Premium - wysoka jakość za rozsądną cenę. Comma została przejęta przez Esso, które połączyło się ExxonMobil a więc jak zwykle większy połyka mniejszego. Lecz produkty pod nazwą Comma mają wielu zwolenników i dlatego pozostawiono markę, w Polsce mało popularna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się