Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Musashi napisał:

do AJM-a np. się nie nadaje.

Parametry olejów dobierane są do luzów roboczych współpracujących elementów.

Nie wiem po co kombinować z drogimi olejami, skoro nie poprawią silnikowi warunków pracy, do tego lepkość w temp. roboczych jest niższa niż 5w40, co może przy dużych obciążeniach doprowadzać do zrywania filmu olejowego.

W czasie pracy silnika, do oleju przedostają się zanieczyszczenia, będące produktami spalania paliwa i oleju, ponadto materiał współpracujących a  zużywających się

powierzchni, do tego olej ulega procesom degradacyjnym pod wpływem zmian temperatury, oraz czasu.

Część zanieczyszczeń, wyłącznie tych nierozpuszczalnych w oleju zostaje zatrzymana w filtrze oleju, część te rozpuszczalne pozostają w oleju, aż do jego wymiany.

Co prawda każdy olej, posiada "pojemność" do neutralizacji zanieczyszczeń, te przeznaczone do wymiany co 15 kkm mniejszą te przeznaczone do wymiany co 30 kkm większą.

Jednak pomimo to cały czas w oleju się znajdują. Widać różnice po rozłożeniu silnika eksploatowanego na olejach wymienianych co 15 kkm a wymienianych w trybie LL. Na wewnętrznych elementach w tych drugich jednostkach, jest wyraźny osad. Jak będzie wyglądało wnętrze silnika w przypadku wymian oleju co 50kkm? jaki będzie miało to wpływ na jego trwałość?

Z praktyki serwisowej, silniki 2.5 tdi V6, VP, pomimo, że to bdb jednostki, okryły się złą sławą ze względu na wycierające się wałki, po czasie, okazało się, że jedna z przyczyn to tryb LL.

Dzięki za naprawdę rzetelną odpowiedź:hi:przekonałeś mnie w 100% że nie ma sensu inwestować w 0w30. A może podpowiesz w takim razie czy lepiej pozostać na 5w30 (właśnie taki mam Shell- dlatego o niego pytałem wcześniej) czy lepiej na jakiś 5w40??   Koszt ma znaczenie drugorzędne.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Najważniejszy parametr to HTHS - 5w40 mają zwyczajnie wyższy.

powtórzę,stosowałem 5w30, w AVF i BLB, zużycie oleju 5w40 jest zdecydowanie niższe, a ten olej przecież nie wycieka, tylko się spala, produkty spalania częściowo rozpuszczają się w oleju (pisałem powyżej) a częściowo się osadzają w postaci osadów lub nagarów. lepiej więc aby spalało się go mniej.

jeżeli chcesz poprawić silnikowi warunki pracy (rozumiem, że to o to chodzi) dobry syntetyk 5w40 i wymiana co 8-10 kkm, zwłaszcza jeżeli sporo się jeździ po mieście. To daleko większy sens niż drogie oleje i wymiana co 15 kkm czy o zgrozo co 50 kkm.

Pozatym, zauważ, że jakość/trwałość również markowych produktów, jest coraz niższa, produkcja i handel nastawione są na obrót nie na trwałość, i te wymiany co 50kkm wpisują się doskonale w ten trend...

nie ma co przedobrzać... przykład poniżej

OT

z innej beczki w temacie jakości nowych - niby lepszych części. zdarza się wymienić trochę hałasujące łożysko, mające przebieg 100-200kkm. po 1-2 latach, przebiegu 20-50 kkm pacjent wraca, z nie trochę hałasującym łożyskiem ale wyjącym... nie wierzyłbym gdyby nie dotyczyło to eksploatowanych przeze mnie pojazdów.

np. w ramach wymiany rozrządu wymieniałem profilaktycznie (dobre) rolki osprzętu na markowe. po 20kkm w kilku przypadkach zaczynały popiskiwać... zdarzyło się założyć z przeprosinami rolkę, starą, która cichutko pracowała jeszcze 50kkm... gdzie ta jakość gdzie tu sens?

Opublikowano

No właśnie, czasem chcesz lepiej a przez niewiedzę możesz tylko zaszkodzić...przy następnej wymianie zmieniam na 5w40..i teraz kwestia: Motul jak 3/4 forum czy coś innego?Liqui moly, Fuchs, Millers???

Opublikowano

Ja polecam Valvoline SynPower MST C3.

Opublikowano
2 minuty temu, nitroo napisał:

Ja polecam Valvoline SynPower MST C3.

Śmigam na tych olejach kilka ładnych lat... lałem i do PB i do TDI a teraz MST C3 do PD i naprawdę dobry olej w przyzwoitej cenie ;) Też mi się zbliża wymiana i pójdzie znowu SynPower MST C3, tylko mam zamiar użyć jeszcze taki specyfik: Archoil 9100 na swieży olej. Wcześniej stosowałem MoS2 od LM, a to wydaje się lepsze...  Wałek mam jeszcze w dobrej kondycji i wolę dmuchać na zimno :P Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomoże :)

Opublikowano

Ten Valvoline nadaje się do silników z DPFem? W opisie widzę normę 505, ale nie 507.

No i 5W30 jest w bańce 4l więc na styk jak dobrze pamiętam ile wchodzi.

Opublikowano

Jak on się ma paramerami do motula czy LM? Bo cenowo wychodzi bardzo dobrze

Opublikowano

U mnie o wiele ciszej silnik pracuje niż na tych dwóch, które wymieniłeś, więc do końca już go będę lał.

Opublikowano

Ja poważnie zastanawiam się nad FUCHS TITAN GT1 5W40 XTL... ktoś próbował?

 

Opublikowano

 Jaki olej polecicie do 2.0 tdi brd wiem ze taraz jest zalany 5w40 przebieg 190tys. Co do dpf nie wiem czy jest czy została sama puszka po nim.

Opublikowano

Podjedź na warsztat i niech obczają czy masz DPF.

Opublikowano

Witam.szykuje mi sie zmiana oleju w moim AVG,aktualnie zalany jest LM Diesel synthoil 5w40. Nie wiem czy zostac przy nim czy spróbować coś innego,może 0W40?warto zalewać taki czy lepiej pozostać przy 5w?

Opublikowano

A jeśli 0w40 to może Mobil 1 New life?podobno dobre opinie ma ba a nawet lepsze jak motul xmax 0w40.moze ktos coś więcej wie i sie wypowie?

Opublikowano

Lejesz dobrą oliwę, jak bym nie modził i nie rozmyślał o 0W40 do '99

Opublikowano
23 godziny temu, tkamicki5 napisał:

A jeśli 0w40 to może Mobil 1 New life?podobno dobre opinie ma ba a nawet lepsze jak motul xmax 0w40.moze ktos coś więcej wie i sie wypowie?

Co do Mobila 1 New Life to znajomy eksploatuje ten olej od momentu sprowadzenia A4 B5 rok prod 2000. Poprzedni właściciel w Niemczech również używał tego oleju. W momencie zakupu auto miało oryginalny przebieg 200 tkm obecnie ma 430 tkm i od momentu zakupu nic przy silniku poza wymianą rozrządu nie robił. Tak samo turbina nie była ruszana. Ponieważ jak już wcześniej wspominałem zamierzam przejść na taką lepkość oleju pytałem się go o kwestie zużycia oleju. Wymienia go co 15 tkm i od wymiany do wymiany dolewa przeważnie 200 - 400 ml głównie po przelotach autostradowych i z tego co mówił ilości dolanego oleju są różne raz dolał 500 ml a innym razem 700 ml ale to były jednostkowe przypadki i sam się zastanawiał od czego to zależało, gdyż wycieków nie ma żadnych.  Podczas ostatnich mroźnych dni kiedy mój AFN stał na przeciągu 12 godzin zauważyłem, że przy pierwszym rozruchu hałasowała mi hydraulika dłuższą chwilę mimo świeżo wymienionego oleju Motula X-cessa. Było to przy - 17 stopniach więc podawana płynność przez producenta do - 36 chyba jest na wyrost.  Odnośnie tego Mobila to znajomy zapalał samochód przy -34 stopniach i silnik zapalił bez wysiłku.

Opublikowano (edytowane)

O taką wypowiedz mi właśnie chodziło i tez głównym celem u mnie jest zminimalizować czas dotarcia oleju do najdalszych zakamarków w silniku w minusowych temperaturach.i dlatego mysle o tym 0w40. Jak dla mnie nie ma znaczenia ze 99rok i 0w40,przeciez to jest to samo co 5w40 tylko bardziej odporny na niskie temperatury i płynniejszy w tych warunkach właśnie. Tylko jak z dostepem do orginalnego mobila takiego ciekawe...to druga sprawa

Chciałbym jeszcze sie dowiedziec, bo moze ktos stosował te dwa oleje

Motul Xmax 0w40 vs Mobil1 new life 0w40? Co powiece na te dwa oleje? Jesr jakas wielka roznica na korzysc ktoregoś z nich?

Edytowane przez tkamicki5
Opublikowano
Podczas ostatnich mroźnych dni kiedy mój AFN stał na przeciągu 12 godzin zauważyłem, że przy pierwszym rozruchu hałasowała mi hydraulika dłuższą chwilę mimo świeżo wymienionego oleju Motula X-cessa. Było to przy - 17 stopniach więc podawana płynność przez producenta do - 36 chyba jest na wyrost.  Odnośnie tego Mobila to znajomy zapalał samochód przy -34 stopniach i silnik zapalił bez wysiłku.



a co miala robic hydraulika przez chwile przy -17? raczej halasowac. jakby olej nie byl plynny to halas w ogole by nie ustal a silnik sie zatarl.
druga sprawa ze xcess to 5w40 a ten opisywany mobil 0w wiec szybciej dociera do wezlow tarcia. jest mniej lepki w niskich temp.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Witam.Kupiłem a4 b6 1.9tdi 130km avf .7 lat był lany olej GM 5w30 jeszcze wcześniej castrol 5w30 .Silnik pracuje idealnie, nie bierze oleju,chodzi w miarę cicho i równo.Czy zmieniać go na Motul albo liqui moly czy lać dalej GM?
Jedni piszą że olej do 1.9tdi avf ma być 5w30 drudzy 5w40.Co w końcu zalać?

Opublikowano

Lej taki jaki jest zalecany przez producenta silnika i w cenie odpowiedniej dla Twojej kieszeni.

Większość może się do tego nie przyznaje ale leje 10W40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...