grabson765 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi Made in Germany - just like your AUDI srali muchy - bedzie wiosna podsumowanie ja leje 10w 40 mam 350tys przebigu i nawet ani mysle zmianiac na mineral gdzie mi wszyscy znajomi doradzaja
rookie Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 P Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi Made in Germany - just like your AUDI srali muchy - bedzie wiosna Powiedział co wiedział.
yesfan Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Liqui Moly - dwa razy zalałem olej tej firmy (nie do TDI), ale gdy zobaczyłem że w oryginale jest napisane "mineralny" a w tłumaczeniu "półsyntetyczny" to jakoś było nie miło. I druga rzecz - mam kilka kosmetyków tej firmy i w porównaniu np. do Wurtha są one po prostu słabe.
rookie Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Oleje Liqui Moly mam przetestowane, silnik diesla elegancko na nich chodzi. Są na pewno lepsze niż oleje Shella, Castrola i Mobila. A jeśli chodzi o tłumaczenia na PL to prawda, polskie strony LM kłamią. Np. piszą że LM Diesel 10W-40 to półsyntetyk, a to minerał z dodatkami. Niemieckie strony LM tego nie robią. Np piszą że LM Top Tec 4100 5W-40 to hydrokrakowany syntetyk no i tak w rzeczywistości jest.
obcy82 Opublikowano 12 Marca 2010 Opublikowano 12 Marca 2010 no i zalałem tego Motula 505.01... wcześniej moje cudo było serwisowane w aso więc pewnie był castrol... i spostrzeżenia są następujące: - czy silnik chodzi ciszej? raczej nie, prędzej bym powiedział, że głośniej ale po każdej ingerencji mechanika w auto, człowiek jest bardziej wyczulony i wydaje mu się, że auto chodzi gorzej... więc stwierdzam, że silnik pracuje tak samo jak na poprzednim oleju, - czy auto pali mniej? na pewno nie, na starym oleju trasa Bielsko - Kraków rekord 4,8 a najgorzej 5,3 (przy ujemnych temperaturach bo marzec tej wiosny nie rozpieszcza ) a po wymianie na motula praktycznie ten sam przedział, tylko że już do 4,8 nie zszedłem bo nie chciało mi się tak bawić ale na pewno nie pali wiecej - chłodzi lepiej? - pewnie tak bo widzę, że temp. 90 stopni osiąga po przejechaniu 15 - 20 km a nie jak poprzednio po 10 - 15 km temperatura na zewnątrz była podobna, minus 6 - 8 stopni. A moje pytanko do bardziej doświadczonych - czy to normalne, że temp waha się między około 85 a 90 stopni podczas jazdy? Szczególnie gdy jeżdżam z jakiegoś wzniesienia i dłużej hamuję silnikiem - wtedy spada do około 82 - 85 stopni. Wcześniej miałem benzynę (rover 200) i tam po nagrzaniu wskazówka jak zaklęta ani drgnęła, nie ważne czy butowałem czy hamowałem silnikiem - cały czas ta sama temperatura. W audi temperatula lata między 85 a 90, czy mam termostat do wymiany?
Si?a Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Witam. Mój 1z ma ponad 230tysięcy na blacie, no a ile trzeba do tego dodać to wie tylko ten co cofał . No chyba, że jakiś cud się zdarzył, że 96r. z takim przebiegiem. No ale do rzeczy... Obcy82 nie każdemu się wydaje, że po każdej ingerencji wydaje się, że motor chodzi głośniej, w moim przypadku po zalaniu LM 5w40 silnik zaczął jakby spokojniej pracować, ciszej. Mechanicy oczywiście odradzali lanie syntetyka i polecali Super Extra olej mineralny. Postąpiłem jak polecaliście no i zalałem syntetykiem. Hmmm mowa była o jakimś rozszczelnieniu silnika przy zalaniu syntetyka przy takim przebiegu... Nie spotkała mnie taka sytuacja także nie wiem za dużo na ten temat ... Co do spalania, nie rozumiem jak Wy osiągacie takie wyniki... Jeżeli chodzi o temp. to po rozgrzaniu powinna stanąć na 90*, także termostat do wymiany.
tklimczak Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Panowie kto mi sprzeda Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00???? Tylko nie podróbkę!!![br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 20:52_________________________________________________ Panowie kto mi sprzeda Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00???? Tylko nie podróbkę!!! od Pań też zakupię
obcy82 Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 KueQ, pogadałem trochę z mechanikiem i z gościem, który całe życie jeździ audicami i okazało się, że termostat wcale nie jest do wymiany, nie wiem jak jest w B5 ale w każdym razie w B6 wskaźnik temp. pokazuje małe różnice, oczywiście jeżeli będziesz jeździł po mieście to zatrzyma się na 90* ale przy ujemnej temperaturze na zewnątrz, spokojnej jeździe i dłuższym hamowaniu silnikiem na trasie wskazówka spadnie poniżej 90*. Co do spalania, to gdy śmigam po mieście i to obwodnicami to kończy się tak jak u Ciebie 6,5 - 6,8. Ale gdybyś się przejechał z Rzeszowa do Bielska to myślę, że bez problemu zszedłbyś do 5,0-5,5.
Si?a Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 A no fakt, jeżeli jest między 85 a 90 to nie przejmował bym się tym... Nie wiem dlaczego ale ubzdurałem sobie że Tobie konkretnie temperatura się waha . Jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam. Co do spalania ciekawi mnie to jakie może być maksymalne spalanie w 1z'cie... no ale to nie w tym temacie. Jeżeli chodzi o oleje syntetyczne to czy miał ktoś jakikolwiek problem związany ze zmianą oleju na syntetyczny?
scuzz Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Witam. Mój 1z ma ponad 230tysięcy na blacie, no a ile trzeba do tego dodać to wie tylko ten co cofał . No chyba, że jakiś cud się zdarzył, że 96r. z takim przebiegiem. No ale do rzeczy... Obcy82 nie każdemu się wydaje, że po każdej ingerencji wydaje się, że motor chodzi głośniej, w moim przypadku po zalaniu LM 5w40 silnik zaczął jakby spokojniej pracować, ciszej. Mechanicy oczywiście odradzali lanie syntetyka i polecali Super Extra olej mineralny. Postąpiłem jak polecaliście no i zalałem syntetykiem. Hmmm mowa była o jakimś rozszczelnieniu silnika przy zalaniu syntetyka przy takim przebiegu... Nie spotkała mnie taka sytuacja także nie wiem za dużo na ten temat ... Co do spalania, nie rozumiem jak Wy osiągacie takie wyniki... Jeżeli chodzi o temp. to po rozgrzaniu powinna stanąć na 90*, także termostat do wymiany. Robiłeś płukankę czy bezpośrednio lałeś? Też mnie czeka zmiana ale zastanawiam sie czy płukać czy po prostu potem szybciej zmienic olej tak po 8kkm
jaro4444 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Panowie kto mi sprzeda Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00???? Tylko nie podróbkę!!! http://www.amaoil.pl/?id=kontakt Autoryzowany przedstawiciel Mobila. Możesz dostać deklarację zgodności na każdą zakupioną butelkę (mają numery seryjne parti)
Si?a Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Lałem bezpośrednio, wcześniejszym olejem był Castrol pół syntetyk. Czy płukać niestety nie pomogę bo nie płukałem, także lepiej niech wypowiedzą się Ci którzy płukali .
rikardo Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Robiłeś płukankę czy bezpośrednio lałeś? Też mnie czeka zmiana ale zastanawiam sie czy płukać czy po prostu potem szybciej zmienic olej tak po 8kkm Przechodziłem z półsyntetyka na pełny i nie robiłem płukania silnika. Zalewałem motula x-cess w którego specyfikacji jest informacja, że jest mieszalny z innymi olejami dlatego dałem sobie z tym spokój tylko wymienię go po 8 tys km.
kufos Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 Panowie im więcej czytam tym mniej wiem. Zrobiłem AFN 25tys km i cały czas chodzi na Mobil 1 semisyntetyk 10W40. Jak na razie zero problemów. Auto od kupna poci się pomiędzy blokiem a skrzynią. Licznik teraz wskazuje 204 tys km, 1996r. Za 5 tys km znowu czeka wymiana. I teraz moje pytanie. Jaki olej wlać (rozsądny cenowo - ale dobry aby nie uszkodzić silnika albo turbiny) ? Jaki jest najlepszy olej dla tego rodzaju silnika(to że ma spełniać normy to wiem, ale jaki producent - mobil, motul)? Czy czyścić silnik (czym i jak to się robi) ? I o co chodzi z tym rozszczelnieniem silnika (da się to jakoś naprawić, jakie są objawy)?
endriuu Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 - olej - Motul X-cess 5W-40 5L 135 PLN - czyscic wtedy ja nie wiesz co bylo lane wczesniej (Motul Engine Clean) - najprawdopodobiej uszczelniacz wału ci puszca olej - wymienic.
trzeciaq Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Mobil 5W30 Super 3000 XE Czy to nastepca Mobil Synt S Special V5w30 czy jakis gorszy zamiennik ??? W specyfikacji na stronie mobila opis jest taki sam, rozni sie tylko opis zastosowania: Synt S Special V glownie do VW PD a w Super 3000 XE wszystkie silniki diesla PD
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Mobil Super 3000 XE 5W30 HC Synthese Low Emission Technology Jak sama nazwa wskazuje to druga liga Mobila, czyli oleje na bazie HC, a nie PAO (jak ESP). Tak to następca Synt S Special V a dokładnym następcą jest Mobil Super 3000 X1 5W-40. Żadnego z nich nie polecam, jak do PD bez DPF to Motul 505.01, jak z DPF to Mobil 1 ESP albo Motul 507.00.[br]Dopisany: 18 Marzec 2010, 08:32_________________________________________________ wszystkie silniki diesla PD Czyli w osobówkach grupa VW i Land Rover Defender D5, oraz wszelkie przeszczepy motorów VW. No to rzeczywiście za***ista różnica
trzeciaq Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Na mobil Synt S 5w30 zrobielm 17 tysi i nie wziol mi nic oleju. dlatego chce zalac tego samego. kolega z mobila przeszedl na motula i mowi ze jakby glosniej zaczol silnik pracowac
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Trzeciak syfu typu 5w30 nie stosuje i nie będę stosował. Powiem Ci tylko tyle, że na nowym Mobilu 1 5W50 silnik VP chodził głośniej i to zdecydowanie jak na przejeżdzonym Motulu 8100 X-Cess 5W40. Tak samo wszyscy, których znam i przeszli na Motula 505.01 w 1.9 TDI PD twierdzą, że silniki chodzą ciszej jak na dotychczasowych olejach (Shell VX, Castrol, Mobil, Texaco, ...). Wszystkim na uszy siadło? Powtórzę Ci jeszcze raz Mobil Synt S 5w30 to nie jest prawdziwy syntetyk tylko hydrokrak!!! Jak już to lać Mobila 1 ESP.
tklimczak Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Panowie kto mi sprzeda Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00???? Tylko nie podróbkę!!! http://www.amaoil.pl/?id=kontakt Autoryzowany przedstawiciel Mobila. Możesz dostać deklarację zgodności na każdą zakupioną butelkę (mają numery seryjne parti) dzięki jaro4444 ale byłem niespokojny, sądząc że nikt nic nie poradzi i zakupiłem od http://www.allegro.pl/item942062317.html mam nadzieję, że to dobry towar, patrzyłem po opiniach niby, nikt się nie skarżył...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się