Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie! czy znajdzie się osoba która była by chętna zrobić moda odmy w moim AUDI ? jako że sam nie znam się na tym, szukam kogoś kto już robił taki mod i jest z niego zadowolony, zapraszam na priv osoby zainteresowane.

Pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Trudno spotkać osobę zadowoloną z modu, bo nic on nie daję. Zrobiłem całą fotorelacje z opisem i d*py nie urywa. Prawdopodobnie jest go mniej w dolocie, dowiem się kiedyś jak będę czyścił

Nie czytasz wątku, było już o tym wiele razy

Opublikowano

Zrobiłem moda odmy ponad miesiąc temu, żadnej zmiany na lepsze, spalanie oleju takie jak wcześniej czyli 1l/1000km... Mam dosyć, zbieram $ na swapa 1.8t ;)

Opublikowano

http://s4.postimage.org/SRKnJ.jpg

Panowie przepraszam za rysunek - nie mam zdolności plastycznych.

Po wielu godzinach studiowania tego silnika w garażu doszliśmy ze znajomym mechaniorem do następującego wniosku:

"powodem gubienia oleju przez silnik 2.0 ALT jest wada konstrukcyjna odmy olejowej, która zamiast zwracać olej do silnika, większą jego część wali w dolot." Zostało to sprawdzone poprzez założenie między trójnikiem a dolotem pojemnika w stylu "catch oil". Wynik badania: 95% ubytku w pojemniku. 5% prawdopodobnie w dość długich wężach z powodu braku miejsca. Właśnie dlatego postanowiłem poświęcić jedną odmę i 1 trójnik a także część środkową dolotu na pewien eksperyment. Odciąłem część wylotową trójnika w miejscu czerwonej kreski na rysunku i zaczopowałem starannie jego wylot. Następnie do dolotu podłączyłem wąż, którego drugi koniec wylądował w gruszce odmy. W ten sposób silnik nie wypluwa oleju prosto w dolot a jest zmuszony zwrócić go do odmy. Nie wiem co o tym myślicie. Opowiedzcie się proszę!! Zrobiłem 2000 km - stan na bagnecie max. Wcześniej 0,5 L na 1000 km. :)

SRKnJ.jpg

witam kolege tez mam ten problem widze ze mozesz mi bardzo pomóc czy mógł bys wysłac mi ten rysunek w wiekszej rozdzielczosci na maila??? [email protected] wraz ze wskazuwkami które pomoga mojemu mechanikowi rozwiazac ten problen jezeli istnieje taka mozliwosc to poprosze o nr telefonu aby sie kontaktowac z góry dzieki pozdrawiam

Opublikowano

Zacytowałeś wątek sprzed 5 lat, autor raczej ci nie odpowie. Przeczytaj chociaż parę ostatnich stron. Mod (ponoć) działa tylko u wybrańców, u mnie nie przyniósł żadnego efektu więc nie polecam.

Opublikowano

Witam. Mam Audi A4 z 2003 od jakiś 3 miesięcy z silnikiem 2.0 ALT które było sprowadzone z Holandii . I pojawił sie problem z braniem oleju co 500 km dolewka ok 0,5 l . Zainteresowałem sie właśnie tą odmą dziś zajrzałem i jest mod tej odmy . Nie jestem jakimś mechanikiem ani nic ale mam parę pytań. Mam załozoną instalacje LPG czy gazownik ma jakąś ingerencję w odmę przy montażu ?
A po drugie z tego co czytałem to lepiej kupić ten czwórnik z końcówką Q i dobry olej i wrócić do orginalnej odmy chodzi o sposób montażu ?
Znajomy polecił mi jeszcze taki specyfik co podobnież będzie mniej oleju zjadał Prolong super heavy duty oil stabilizer, może ktoś wyrazi opinie o tym produkcie ?

Opublikowano

Gazownik nie ma nic do odmy. Czwórnik z końcówką Q może pomóc - u mnie nie było żadnych zmian po jego założeniu. Silnik zalany olejem Motul 6100S+ 10W40, ale co z tego, skoro przez 230tys. km jeżdżony był na Castrolu i zapewne serwisy longlife...

Opublikowano

Poważnie z tym bagnetem oleju że za długi? Wszyscy macie za długie bagnety :-D?

Opublikowano (edytowane)

Stara wersja bagnetu ma pomarańczową końcówkę w poprawionej jest czarna ta część, która zanurzona jest w oleju. Bagnet dostępny w ASO.

Zdjęcie zapożyczone od kolegi Dajmon, który w innym wątku opisywał różnice w miarkach.

http://postimg.org/image/agc7zku51/

Edytowane przez kubunia
Opublikowano (edytowane)

Kurrde to ja mam tą czarna i wlewam ponad stan :-)) mam nadzieję ze mu to nie zaszkodziło.

A kontrolka i tak się zapala.

Edytowane przez Elendir
Opublikowano

Ma ktoś może numer tego nowego bagnetu ?

Opublikowano

Stary bagnet ma numer (06B 115 611D) a nowy (06B 115 611P)

Opublikowano

Panowie dwa pytanka:

1. Czy montaż nowego czwórnika z literką Q eliminuje całkowicie możliwość wciągania oleju przez dolot?

2. Czy przytkana/zatkana odma może powodować "zasysanie" korka i bagnetu? ( w sensie, że po ok.200 km ciężko je ruszyć)

Może to już było wałkowane ale uwieżcie mi, oczy spaliłem :) na tym forum próbując dociec o co chodzi z tym silnikiem i jego olejożernocią. Dzięki temu forum, dzięki Wam doprowadziłem do perfekcji mój silnik. Jest cicho, dynamicznie, równiótko, bez błędów na Vag, ale z tym olejem już nie ogarniam....On spala ten olej jak dwusów, bez względu na rodzaj oleju i sposob jazdy !! To już czwarty olej (1.castrol 5w30, 2. Motul 5w40, 3. Motul 15w50, 4. LM Mos2 10w40) w przeciągu 10 tys km. Nie ma znaczenia, na 100 km = 100-130 ml, czyli 1000 km to ok.1,3 oliwy. Chciałbym ostatecznie wyeliminować możliwość wciągania oleju przez dolot, a później przyjrzeć się uszczelniaczom zaworowym. Jeśli te tematy wyeliminuje pozostanie albo dolewać i jeździć albo zająć się tlokami i pierścieniami :/

Na koniec jeszcze refleksja. Tym silnikiem się tak przyjemnie jeździ, jest tak elastyczny, mało pali, ma taki fajny klank...eech...tylko ten olej...

Opublikowano

Ej panowie. Trudy macie i ja również. Niestety zajechane mamy silniki. Nic im nie pomoże jak tylko zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie pod względem uszczelniaczy zaworowych oraz zaglądnięcie w tłoki z pierścieniami. Ja przedwczoraj zmieniałem świece i z ciekawości z kolegą waskivw zaglądnęliśmy do moich cylindrów mini. kamerką. Nagar mam na tłokach, a i nagar ten świeci się od niespalonego oleju.

Dolewam oliwy i jeżdżę. Jak bym miał wolne 4tys. to bym robił i się nie zastanawiał ani minuty. Cóż. Pozdrawiam.

Opublikowano

Dajmon wrzuć zdjęcia świec , bo tak właśnie wyglądają świece z silnika który żłopie olej , okopcone na czarno + biały nalot na elektrodach.

Opublikowano

@Wąskivw

Ja się właśnie zabieram za zmianę pierścieni i sprawdzenie szczelności głowicy. Mógłbyś mi powiedzieć (bo Ty się na tym znasz), czy w naszych silnikach ALT była jakaś zmiana konstrukcyjna w pierścieniach?

Słyszałem różne wersje, jedni mówią że na początku zakładali dwa (w co mi się wierzyć nie chce) i po jakimś czasie zmienili to w konstrukcji na trzy.

Druga wieść niesie, iż od samego początku były trzy pierścienie lecz mniejszej grubości, co w późniejszych konstrukcjach zostało zmienione.

Mógłbyś się wypowiedzieć w temacie?

Powiedz mi proszę na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy tego typu remoncie, by żaden mechanik nie zrobił mnie w bambuko.

Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Już się wypowiadałem w tym wątku , co i jak trzeba zrobić jeżeli nie wymieniamy tłoków żeby to działało . Jak wymienisz same pierścienie to efekt będzie mizerny , albo żaden .

Niestety w większości przypadków nie obejdzie się bez wymiany tłoków , co niesie spore koszty za sobą .Podstawa to rozebranie silnika i porządna weryfikacja zastanego stanu .

Pierścieni było zawsze trzy , olejowy, zgarniający i uszczelniający, tylko konstrukcyjnie się różniły , nie wiem skąd takie info o dwóch , to nie motorynka :grin:

Opublikowano

Niestety doszedłem do wniosku że tylko remont pomoże, ale podobnie jak z malowaniem - nie ma kiedy zrobić. Auto ciągle jest potrzebne...

Opublikowano

Więc zostaje ci na razie tylko dolewanie oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...