TyBucu Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Ale tu nie chodzi o pojemnosc ale o przepustowosc.
sylwiasty Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Witam. Zgadza się - większe/wydajniejsze turbo to więcej powietrza, ale jeśli obudowa przepływomierza pozostaje bez zmian to przepływ 120g/s będzie taki sam dla K03 i dla K03s/K04 z ta różnicą, że większa turbina będzie mniej obciążona i szybciej osiągnie ten przepływ. Jeśli chodzi o AEB (nie ma czujnika ciśnienia) to wydaje mi się, że nic nie powinno się dziać, sterownik wprowadzi co najwyżej małą korektę bo w tym silniku czas otwarcia wtrysku zależy w głównej mierze od wartości odczytanej z przepływki. Inaczej może wyglądać sytuacja w autach z czujnikiem ciśnienia w dolocie - tam N75 będzie starał się utrzymać doładowanie aż do momentu osiągnięcia zadanego ciśnienia. A jak już ktoś kilka postów wcześniej napisał - większe/wydajniejsze turbo to więcej powietrza przy tym samym ciśnieniu. I tu już może być ubogo. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
marcindlug Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 silnik AEB po zmianie turbo na k04, przy dokreceniu do okolic 3tys obrotow wpadnie w tryb awaryjny i tyle bedzie z jazdy
Łukasz13 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Nie wiem pewnie nie mam racji odniosłem się tylko do tego co kolega napisał: 0.5b z k03 a 0.5b z k04 to nie jest to samo. Ladunek bedzie duzo wiekszy z k04 co oznacza ze bez strojenia bedzie ubogo i temperatura moze zabic silnik Wg. mnie nie jest to prawda, dla przykładu dam logi auta z hybryda k04 i seryjnym programem VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM nie wiem ale z tego co widac ładunek się za bardzo nie zmienił w porównaniu do k03 chyba że czegos nie widze. A co do reszty rozważań na temat jednego bara już napisałem na k04 możemy dmuchnąc np. 1 bar przy 6,5 tys obr i uzyskac przykładowo 250 KM a a na k03 mozemy dmuchnąc 1 bar przy 5 tys obr. i uzyskac 200 KM więc przecież jasne wszyscy to rozumieju i wiadomo że przy 6.5 tys obrotów i 1 barze będzie dużo większy przepływ.
marcindlug Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 jak zalozylem frankenturbo w miejsce k03 to dokladnie tak zachowywal sie sterownik - przy 3tys tryb awaryjny i koniec szalenstw
Booster Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 myśl jak uważasz, ale nie mąć innym w głowie że można włożyć większą suszarkę i nie strojąc tego latać bez obaw o silnik, uwierz mi że widziałem logi 1.8t wzdłużnych i poprzecznych z K04 bez strojenia i cofało zapłonami po 10-12 stopni bo było ubogo
Łukasz13 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Ok masz racje trzeba stroić, prosze nie brać moich postów pod uwagę, to było czysto teoretyczne dywagacje .
omzig Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Obys tylko odpowiednio mocno tak sie pacnął w czółko. I pacnij się też tak mówiąc to kilku osobom chociażby z tego forum, które zmieniły na hybrydy i/lub k04 i jezdziły na seryjnych wtryskach, a potem miały remont silnika. Siedzisz sobie przed monitorkiem i powtarzasz zasłyszane/przeczytane wcześniej teksty, a jak koledze przydaży sie awaria silnika to co mu powiesz? "Sorry taki mamy klimat?" :D a może "Czytalem, że u innych było OK" :D Ale po co się gotujesz? Nie wiem czy pamiętasz, ale to jest forum i każdy ma prawo wypowiedzieć się na dany temat. A jeśli tak bardzo ten temat Cię poruszył, to ok - Twoja racja, mój spokój, lekarz kazał przytakiwać.
Damiandix Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 FMIC homemade kit: - 2M alu 60mm - Wąż zbrojony 60mm (dostałem od znajomka metr kosztuje 108Eur, wykorzystywany do podajników wtryskarek w fabrykach) Jak który chce to się podzielę No i kawałek kwasa 80mm ale to nie do tego
Labiel Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Wąż zbrojony nie wiem czy się na da, ma falowaną strukturę
Damiandix Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Obroty będą falować od struktury , a tak serio to chce użyć go tylko w "trudnych" miejscach a reszta sylikony i alu. Bo mam cooler z wyściami do wewnątrz.
krzysiekvtec Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 czy kolektor wydechowy AVJ był mniejszy od BEX ? szykuje sie do wymiany i nie wiem czy jest sens szukac z bex i czy w ogóle bedzie jakaś rożnica ?
pioteros Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 byla mowa o tym, srednice i gabaryty sa te same a wiec i wydajnosc od bexa byl z nieco wytrzymalszego materialu wiec moim zdaniem nie oplaca sie szukac
Dev Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 silnik AEB po zmianie turbo na k04, przy dokreceniu do okolic 3tys obrotow wpadnie w tryb awaryjny i tyle bedzie z jazdy Nic takiego nie bedzie mialo miejsca. Praca WG jest oparta o przeplywke, gdy przeplywka osiagnie zadana wartosc zapisaną w ECU wowczas WG sie uchyla.
marcindlug Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 To ciekawe co piszesz bo dokladnie tak zachowal sie moj samochod po zmianie k03 na przerosniete k04 (frankenturbo)
TyBucu Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Dev, u mnie tez byl dziwny notlouf po zakupie, dopiero w AZ cos grzebali przy WG i chodzilo w miare znosnie...
gregor10 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Na mocnym i wiekszym turbo bedzie przeładowywać w wiekszości przypadków.
omzig Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Na mocnym i wiekszym turbo bedzie przeładowywać w wiekszości przypadków. Sprecyzuj na jak mocnym i większym turbo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się