Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a zadam takie pytanie te J w którym miejscu ma być na wałku ??

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Między 3 a 4 Krzywka licząc od lancucha

Edytowane przez Dev
Opublikowano

a gdzie mierzyc?

Opublikowano (edytowane)

Najpierw mierzymy wysokość krzyki a potem odwracasz wałek o 180 stopni i mierzysz.

Druga wartość odejmujesz od pierwszej i masz wynik.

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

8,4 mi wychodzi

Edytowane przez krzysiekvtec
Opublikowano (edytowane)

Czyli nie ta najwyższa wartosc

Edytowane przez Dev
Opublikowano

a 1.8t ile ma?, nie ma sensu wkladac tego ?

Opublikowano (edytowane)

Krzychu, stronę wstecz Pioteros wrzucał info co do wałków

Edytowane przez Dev
Opublikowano

058109021.M = AWT, AUM, ARX, ARY, AUQ, AMK, BAM, AUL, APP 7,67mm rozumiem ze to sie tyczy tez AVJ ? wiec sens jest

Opublikowano

mam wałek "J" w garażu zmierzy jutro to napisze ile ma krzywka wysokości :)

Opublikowano

8.78

Opublikowano

MrTea potwierdź :) czekam na wynik zmierzyć też 180 stopni

Opublikowano

Hej Panowie!

Pomoglibyście w dobraniu tłoków do strokera?

Kupiłem blok 06A od avj, leży już na Krasnobrodzkiej, w drodze jest wał od TDI ALH.

Czy korby mógłbym zostawić seryjne AGU i jedynie wkręcić je na śrubach ARP? Jeśli tak to jakie tłoki mogę tam wstawić?

Czytałem, że od wczesnych 2.0tfsi, ale to wydatek ok 400 zl/szt do tego każdego trzeba obrabiać na dodatkowy zawór ssący i z denka. Jest jakieś lepsze rozwiązanie z tymi tłokami?

Miałem kupować kute korby + tłoki, ale moce w jakie celuję to ok 250-270hp więc raczej nie ma to sensu, tym bardziej że autko jest na ośce.

Opublikowano (edytowane)

Hej Panowie!

Pomoglibyście w dobraniu tłoków do strokera?

Kupiłem blok 06A od avj, leży już na Krasnobrodzkiej, w drodze jest wał od TDI ALH.

Czy korby mógłbym zostawić seryjne AGU i jedynie wkręcić je na śrubach ARP? Jeśli tak to jakie tłoki mogę tam wstawić?

Czytałem, że od wczesnych 2.0tfsi, ale to wydatek ok 400 zl/szt do tego każdego trzeba obrabiać na dodatkowy zawór ssący i z denka. Jest jakieś lepsze rozwiązanie z tymi tłokami?

Miałem kupować kute korby + tłoki, ale moce w jakie celuję to ok 250-270hp więc raczej nie ma to sensu, tym bardziej że autko jest na ośce.

jesli nie ruszasz srednicy a jedynie wykorbienie to zostaw swoje tloki i kup krotsze korby, druga opcja to typowo tloki pod strokera czyli kucizna.

nie zwrocilem uwagi na to ze wal ALH. tutaj masz wykorbienie 100mm wiec nie masz wyjscia i musisz zmienic korby wiec tloki mozesz zostawic swoje. pytanie tylko czy bedziesz mial wystarczajaca ilosc miejsca zeby wal alh obrocil sie w bloku avj

Edytowane przez marcindlug
Opublikowano (edytowane)

pytanie tylko czy bedziesz mial wystarczajaca ilosc miejsca zeby wal alh obrocil sie w bloku avj

Blok będzie podebrany, bo przy tym wale faktycznie miejsca bez zebrania materiału by nie było (z tego co zawarte jest w bazie nt. podwyższania mocy w 1.8t).

Kwestia tylko, że chciałbym raczej zrobić rozwiert i nowe honowanie - miałbym pewność co do bloku.

Przy założeniu że wziąłbym kute korby na sworzniu 20mm to jest jakikolwiek tłok, który by pasował p&p? Jakiś 81,5-82,5?

Zresztą, tłok mógłby mieć każdy wymiar między 81,5 a 82,5 bo blok zostanie pod ten tłok zrobiony, nie byłoby tutaj żadnego problemu. Wtedy jakieś tylko porządne pierścienie pod to i by hulało.

Ostatecznie mógłbym iść w 83-83,5 z przekładką wzmacniającą - zależy mi tylko aby znaleźć jakiś seryjny tłok, który by pasował - nie widzi mi się do auta na ośce z mocą 250 kupować kucizny.

Edytowane przez devilan1410
Opublikowano

pytanie tylko czy bedziesz mial wystarczajaca ilosc miejsca zeby wal alh obrocil sie w bloku avj

Blok będzie podebrany, bo przy tym wale faktycznie miejsca bez zebrania materiału by nie było (z tego co zawarte jest w bazie nt. podwyższania mocy w 1.8t).

Kwestia tylko, że chciałbym raczej zrobić rozwiert i nowe honowanie - miałbym pewność co do bloku.

Przy założeniu że wziąłbym kute korby na sworzniu 20mm to jest jakikolwiek tłok, który by pasował p&p? Jakiś 81,5-82,5?

Zresztą, tłok mógłby mieć każdy wymiar między 81,5 a 82,5 bo blok zostanie pod ten tłok zrobiony, nie byłoby tutaj żadnego problemu. Wtedy jakieś tylko porządne pierścienie pod to i by hulało.

Ostatecznie mógłbym iść w 83-83,5 z przekładką wzmacniającą - zależy mi tylko aby znaleźć jakiś seryjny tłok, który by pasował - nie widzi mi się do auta na ośce z mocą 250 kupować kucizny.

pod seryjne rozmiary cylindra to np tlok z aeb czy bam (wydaje mi sie ze ma sworzen 20mm). pod 82.5 to wczesne tfsi a pod 83 to juz tylko kucizna chyba zostaje.

ty wez to pomierz bo obstawiam ze nie jest tak rozowo jak Ci sie wydaje. nie widzialem nigdy strokera na bloku 06a i wale alh. zawsze byl to longblock wlasnie z alh.

Opublikowano (edytowane)

ty wez to pomierz bo obstawiam ze nie jest tak rozowo jak Ci sie wydaje. nie widzialem nigdy strokera na bloku 06a i wale alh. zawsze byl to longblock wlasnie z alh.

Jutro/pojutrze będę wiedział, wtedy najwyżej zdecyduję co dalej.

Mógłbyś mi napisać jeszcze tylko o tych wczesnych tfsi? Jakie tam były kody silników oprócz AXX?

Edytowane przez devilan1410
Opublikowano (edytowane)

A możesz zdradzić skąd pomysł na stroker? Jego się planuje przewaznie po to aby zasilić duże turbo w dolnych partiach obrotów, aby moment był dostępny wcześniej.

Pisałeś, że masz FWD więc wnioskuje, że nie po to.

Do ok 250-260KM to można wstawić hybryde dobrze dobraną, celowo nie za dużą i nie oklepane modele (dobry tuner Ci doradzi), aby szybko wstawała, ale pozwalała uzyskać 25XKM na seryjnym kolektorze wydechowym. To bedzie jednak prawie jej limit możliwości, ale jeszcze w miare bezpieczny.

Mniej nerwów, że hiflow chinczyk zaraz peknie i beda dodatkowe koszty.

Jednym slowem, czy potrzebujesz az takich modyfikacji do uzyskania planowanych mocy?

A na wieksze moce to polecam K04TFSI.

Teraz są takie czasy, ze Ci co potafią to robią 340KM tylko na seryjnym bloku i auta jeżdzą bezproblemowo.

Edytowane przez wampir
Opublikowano (edytowane)

A możesz zdradzić skąd pomysł na stroker? Jego się planuje przewaznie po to aby zasilić duże turbo w dolnych partiach obrotów, aby moment był dostępny wcześniej.

Pisałeś, że masz FWD więc wnioskuje, że nie po to.

Do ok 250-260KM to można wstawić hybryde dobrze dobraną, celowo nie za dużą i nie oklepane modele (dobry tuner Ci doradzi), aby szybko wstawała, ale pozwalała uzyskać 25XKM na seryjnym kolektorze wydechowym. To bedzie jednak prawie jej limit możliwości, ale jeszcze w miare bezpieczny.

Mniej nerwów, że hiflow chinczyk zaraz peknie i beda dodatkowe koszty.

Jednym slowem, czy potrzebujesz az takich modyfikacji do uzyskania planowanych mocy?

A na wieksze moce to polecam K04TFSI.

Teraz są takie czasy, ze Ci co potafią to robią 340KM tylko na seryjnym bloku i auta jeżdzą bezproblemowo.

Rok temu zrobiłem remont silnika, tj. pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, popychacze, polerowanie wału (sprawdzony, trzyma wymiar idealnie), panewki, uszczelniacz wału itp.

Około 14 tys. km był spokój i autko hulało jak diabeł, aż do czasu jak zaczęło puszczać niebieskie dymki przy ruszaniu.

Pierwsza diagnoza - turbo. Faktycznie, DP był uwalony olejem.

Miałem już wtedy zmienione turbo na K04 - zrobiłem z niej hybrydę przy okazji regeneracji.

Zachwalana była przez mechanika w dość dobrze znanej miejscówce w Krakowie, więc się zdecydowałem.

Pojeździłem chwilę i znowu to samo, niebieskie chmury przy ruszaniu. Pojechałem na reklamację turbo ale okazało się, że DP jest suchy, intercooler też suchy, więc pozostałe opcje to tłoki/pierścienie/uszczelniacze/gładzie cylindrów.

Rozebrałem silnik, spojrzałem na gładzie i miały ryski widoczne pod światło, ale jako że nie znam się na tym aż tak dobrze, to nie jestem w stanie odróżnić rys od honowania.

Niemniej blok kupiłem drugi od AVJ i od razu wysłałem go na Krasnobrodzką.

Na ten moment to tyle moich przygód.

Aha, ciśnienia sprawdzałem niestety bez próby olejowej - wyszły odpowiednio 12/11.5/11.5/10.5.

Teraz to już po ptokach i nie ma sensu wysyłać mojego bloku, bo już inny jest na miejscu.

Rozumiem, że najlepsza opcja w moim przypadku byłaby taka, że jeśli blok trzymałby wymiar, to posłałbym mój wał z panewkami, tłoki i korby na sprawdzenie. Gdyby z tymi gratami też było wszystko ok, to mógłbym to po prostu złożyć na drugim bloku. Ewentualnie tylko kupić kute korby ze śrubami i tłoki np. od APXa.

Z tym, że wtedy nasuwają się od razu dwa pytania:

1. Jakie zastosować pierścienie? Mahle? One mają średnicę 81,01

2. Blok - pozostając przy oryginalnym wymiarze co należałoby z nim zrobić, aby gładzie były przygotowane na kolejne dziesiątki tys. a nie 15 i kolejny remont?

Edytowane przez devilan1410
Opublikowano

Tak się zastanawiam po co robić taki silnik na 250km?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...