Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, sebaa napisał(a):

Te silniki tak mają, głównie chodzi o "ekologie" czyli spełnienie pewnych wartości na papierku, a jednocześnie wyższe spalanie, niszczenie silnika, osprzętu itp. Ot cała ekologia.

 

Też mam wersje 9977. To soft po dieselgate i na nim dużo częściej się wypala. Zimą są to okolice 300 km, latem 330-380. I w sumie bez większej różnicy czy trasa, czy miasto. Z tym, że u mnie równomiernie rośnie wartość obliczona, a zmierzona z jakiś tam minusowych rośnie w tym czasie o 6--8 g.

U mnie olej ma stałą wartość, chociaż komp potrafi pokazywać ze czasami jest więcej. Radzę kupić bagnet.

 

Z czyszczeniem DPF zaczynam zauważać pewną prawidłowość. Jeśli wszystko jest ok i ktoś oddaje do mycia, to później i po myciu z reguły jest OK. Ale jeśli są problemy, to mycie często nie pomaga, a czasami je potęguje.

 

Ja od siebie radzę to samo co Muskel. Kup czujnik, oryginał z ASO. Czy pomoże. Oby tak, a gdyby nie, to jedną rzecz z diagnozy wyeliminujesz. Lepiej od tego zacząć, niż powtórnie od razu zrzucać DPF. Zwłaszcza, ze jak sam podkreślasz wartość zmierzona potrafi szybko się zwiększać jak i zmniejszać. A te silniki (sprawne) ani tak szybko nie produkują sadzy, ani nie wypalają.

 

I teraz pytanie czy problemem jest czujnik, czy czujnik OK i po prostu takie wartości ma DPF. Obserwuj też olej, jeśli poprzedniemu właścicielowi samochód przepalał  olej, to całkiem możliwe że zaczęły się problemy z DPFem i popchnął samochód dalej.

A ty kolego dolewasz olej między wymianami? Ja nie znam poprzedniego właściciela bo auto sprowadzone z Szwecji było. Olej jaki wlałem to Motul x-cleaner+ 8100 5w30. No z tym pokazywaniem tego oleju to jest różnie raz tak pokazuje a raz tak ale z tego co wyczytałem to że dokładniejsze wskazanie jest jak się otworzy maskę i wtedy pomiędzy zegarami też pokazuje poziom oleju I czasem wtedy się zmieni tam w tym mmi. Co za Dębice żeby nie było normalnie bagnetu do sprawdzania stanu tylko pierniczona elektronika która piernik wie jak pokazuje. Jak jest ciepło na polu jak dziś 20st.C to się moment zagrzał do 90C ale tak jak mówisz wskaźnik pokazuje 90C a przez obd jest faktycznie 80st.C to widzę że też szału z kilometrami nie robisz jeśli chodzi o wypalanie bo jak niektórzy pisali ze robią po 600-800km. Widocznie ten typ tak ma i tak trzeba z tym żyć byle mi tego oleju tak nie brał bo masakra będzie. A co do tego czujnika RC to go kurde kupiłem w ASO i kazali mi oddać że nie potrzeba a mogłem nalegać żeby zmienili jak już miałem No ale człowiek się ucieszył że przynajmniej na tym zaoszczędzi że ten jest dobry ehh.

Opublikowano

Nie, nie bierze mi praktycznie nic oleju. VAGi ogólnie często się wypalają, a soft po diselgate dokłada też swoje. No i u mnie mam 0.14 l popiołu co też wpływa na częstsze wypalanie. Zmierzona mi rośnie od wypalania o 6-8g, a wypalanie inicjuje obliczona. W tym miesiącu planuje dać do czyszczenia, to powinien się rzadziej wypalać. Zobaczymy

Opublikowano

A więc tak…maksymalna temp oleju jaką wskazało to 87*C po przejechaniu 50km w 33 minuty, głównie tempomat autostrada 126km/h. Wskazówka cieczy była jeszcze niżej niż to wydaje mi się, mam zdjęcia jak coś. (Tak w ogóle to tak sobie myśle, że ja nie pamietam aby kiedykolwiek temp cieczy osiągnęła u mnie 90*C tak żeby wskazówka była idealnie na 90 z reguły jest poniżej pomiędzy 75 a 90) 

Jak zjechałem do miasteczka stopniowo spadało, wjechałem

na sklepowy parking spadło do 76*C

Cała trasa to 63km w 45 minut. 

Po zakupach wróciłem do domu, zajęło mi to kolejne 30 minut, 38km z czego 15 to autostrada 126km/h tempomat i wtedy wskazywało temp oleju maks 82*C pod domem temp. była 79*C. Chyba nie jest tak źle? Rzadko sprawdzam temp oleju, ale wiem napewno, że ciecz z reguły pomiędzy 75 a 90 rzadko podbija jak dziś tak wysoko ?‍♂️

W poniedziałek będę jechał do pracy 27km cykl mieszany aż jestem ciekaw do ilu dobije. Jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że u mnie w aucie najbardziej naturalna pozycja wskazówki od cieczy to około 80*C napewno nie 90

B88E72E2-FF56-4C2E-A4EF-D1010CD4ACEA.jpeg

62FE909F-49CF-4FF8-A830-C38448B87C1E.jpeg

F0D68372-233B-4D87-AD44-68D3C74478BC.jpeg

Opublikowano

nie jest to normalne,  silnik jest niedogrzany widać po wskazówce temp silnika, przy 17 na zewnątrz musi być 90 na wskazówce, sprawdź VCDSem temp silnika bo może wskazówka błędnie pokazuje ale wg mnie termostat do wymiany jak koledzy sugerują

Opublikowano
10 minutes ago, RALF76 said:

nie jest to normalne,  silnik jest niedogrzany widać po wskazówce temp silnika, przy 17 na zewnątrz musi być 90 na wskazówce, sprawdź VCDSem temp silnika bo może wskazówka błędnie pokazuje ale wg mnie termostat do wymiany jak koledzy sugerują

No to grubo bo ja tak jeżdżę już długo, bardzo długo. Jakoś mi umknęło na tyle, że stwierdziłem, że to normalne, że się nie dogrzewa do 90. Rzadziej patrzę na kontrolkę, ale wskazówka zawsze poniżej 90. U żony w CRV 1.6d praktycznie po chwili jest 90, ale stwierdzałem, że to silnik mniejszy itd olej tam jest 0w20. Jakim cudem jeszcze nic nie padło to nie wiem ? wypalanie DPF od zawsze bardzo akceptowalne co dobre kilkaset km, ale Ok musze to sprawdzić jak najszybciej, dziękuje. 

Opublikowano

Teraz mi się przypominało, że kiedyś miałem Toledo, ale benzynę 1.8 i tam padł termostat, ale jakoś to szybko zdiagnozowałem, jakieś objawy musiały być inne czy coś, już nie pamietam. 

Opublikowano

Hej, mam problem z DPF.
Posiadam silnik 2.0 TDI CR CEGA 2011 rok
Bardzo ciężko jest zakończyć procedure wypalania. Cały czas kopci z rury i są podwyższone obroty. Tutaj parametry z VCDS:

Temperatura podczas jazdy osiąga max 450 stopni i tylko spada, a jade na 2,5k-3k obrotów.
Ostatni parametr Carbon Mass (act.) jest cały czas na 0, czy może to byc wina jakiegoś czujnika? (z tego co wiem to ten parametr powinien miec podobna wartosc do Carbon Mass (spec.) - a ten z kolei jedynie się zwieksza podczas jazdy)

Wymienilem czujnik roznicy cisnien i skalibrowalem go, problem nadal występuje. Teraz myśle nad zresetowaniem wartosci Carbon Mass przez VCDS.
Z góry dziekuje za wskazówki

Opublikowano

 

4 minuty temu, danila885 napisał(a):

Bardzo ciężko jest zakończyć procedure wypalania. Cały czas kopci z rury i są podwyższone obroty. Tutaj parametry z VCDS:

dpf do czyszczenia/wymiany

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, RALF76 napisał(a):

 

dpf do czyszczenia/wymiany

Czy to przez ten ostatni parametr, który jest cały czas na 0?
Podobno próg Oil Ash Volume jest do 360 ml, a u mnie jest 180 ml.
DPF udaje mi się wypalic jedynie na autostradzie przy 140km/h ciaglej jazdy. Na obwodnicy miasta trzymając 3k obrotów nie da rady wypalic.
Procedura wypalania włącza się co około 500 km

Edytowane przez danila885
Opublikowano (edytowane)

Oil Ash Volume jest próg 180ml dla 2.0 tdi stąd kłopoty z wypalaniem

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
2 minuty temu, RALF76 napisał(a):

Oil Ash Volume jest próg 180ml dla 2.0 tdi stąd kłopoty z wypalaniem

Ok, dziękuje bardzo za pomoc :)

Opublikowano

Dokładniej mówiąc 175 ml dla 2.0 TDI CR i 375 ml dla 3.0 TDI CR:wink:

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, danila885 napisał(a):

Wymienilem czujnik roznicy cisnien i skalibrowalem go

Na nowy oryginalny z ASO czy zamiennik?

 

30 minut temu, danila885 napisał(a):

Teraz myśle nad zresetowaniem wartosci Carbon Mass przez VCDS.

Nie da zresetować się wartości sadzy gdyż redukuje się ona w czasie regeneracji dpf.

 

Da się tylko zresetować wartość popiołu i powinno się to przeprowadzić tylko i wyłącznie po wymianie/wyczyszczeniu dpf.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Na nowy oryginalny z ASO czy zamiennik?

 

Nie da zresetować się wartości sadzy gdyż redukuje się ona w czasie regeneracji dpf.

 

Da się tylko zresetować wartość popiołu i powinno się to przeprowadzić tylko i wyłącznie po wymianie/wyczyszczeniu dpf.

Wcześniej miałem ten:
IMG_20230506_153043.thumb.jpg.133dfae4ba9cd477b20f1ce15ea21b3f.jpg


A wymieniłem na taki z Boscha:

IMG_20230506_153030.thumb.jpg.8e26049dc5284a51de08955f5b0c4969.jpg

Opublikowano

Czyli nie z ASO.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.05.2023 o 20:07, sebaa napisał(a):

Nie, nie bierze mi praktycznie nic oleju. VAGi ogólnie często się wypalają, a soft po diselgate dokłada też swoje. No i u mnie mam 0.14 l popiołu co też wpływa na częstsze wypalanie. Zmierzona mi rośnie od wypalania o 6-8g, a wypalanie inicjuje obliczona. W tym miesiącu planuje dać do czyszczenia, to powinien się rzadziej wypalać. Zobaczymy

Ja też miałeś właśnie 0.14 popiołu i mi powiedzieli ze był faktycznie już trochę zawalony. A np. Mój tata ma też audi a5 tylko z 2011r. Przed liftem i on nie ma też wogole problemów z olejem ani z dpf wypala mu się co około 600km ma soft 9980. I silnik caga. A popiołu ma chyba 0.15. I zmierzona ma praktycznie cały czas wartość ujemną lub coś tam na plusie ta obliczona inicjuje mu tylko wypalanie ale też pomalutku rośnie. To pewnie jak wypierzesz to będziesz miał lux skoro i tak ci pomału przybywa. Daj znać jak będziesz po praniu.

Edytowane przez tompab
Opublikowano
On 5/5/2023 at 4:19 PM, tompab said:

A ty kolego dolewasz olej między wymianami? Ja nie znam poprzedniego właściciela bo auto sprowadzone z Szwecji było. Olej jaki wlałem to Motul x-cleaner+ 8100 5w30. No z tym pokazywaniem tego oleju to jest różnie raz tak pokazuje a raz tak ale z tego co wyczytałem to że dokładniejsze wskazanie jest jak się otworzy maskę i wtedy pomiędzy zegarami też pokazuje poziom oleju I czasem wtedy się zmieni tam w tym mmi. Co za Dębice żeby nie było normalnie bagnetu do sprawdzania stanu tylko pierniczona elektronika która piernik wie jak pokazuje. Jak jest ciepło na polu jak dziś 20st.C to się moment zagrzał do 90C ale tak jak mówisz wskaźnik pokazuje 90C a przez obd jest faktycznie 80st.C to widzę że też szału z kilometrami nie robisz jeśli chodzi o wypalanie bo jak niektórzy pisali ze robią po 600-800km. Widocznie ten typ tak ma i tak trzeba z tym żyć byle mi tego oleju tak nie brał bo masakra będzie. A co do tego czujnika RC to go kurde kupiłem w ASO i kazali mi oddać że nie potrzeba a mogłem nalegać żeby zmienili jak już miałem No ale człowiek się ucieszył że przynajmniej na tym zaoszczędzi że ten jest dobry ehh.

Ja nie dolewam nic pomiędzy wymianami (11-12kkm) ale nie posiadam bagnetu, na kompie pokazuje zawsze w normie. Już od kilku lat kupuje ten bagnet i jakoś mi nie idzie. Pytanie do Was. Czy ten bagnet jakoś się kalibruje czy on jest już przystosowany do danego silnika/modelu? 

Opublikowano
1 godzinę temu, Kris1909 napisał(a):

Ja nie dolewam nic pomiędzy wymianami (11-12kkm) ale nie posiadam bagnetu, na kompie pokazuje zawsze w normie. Już od kilku lat kupuje ten bagnet i jakoś mi nie idzie. Pytanie do Was. Czy ten bagnet jakoś się kalibruje czy on jest już przystosowany do danego silnika/modelu? 

 

Ktoś z forum pisał że kupił z alle...ten bagnet i pokazywał on zgodnie z tym co na wyświetlaczu.

Do tego  zalecają żeby nie jeździć z tym bagnetem,tylko sprawdzić stan i zamontować z powrotem zaślepkę.

Opublikowano

Bagnet ma instrukcje, ustawiasz ogranicznik w odpowiednim miejscu zgodnie z kodem silnika. 
Nie ma mowy aby z nim jeździć, to jest tylko do kontroli. 

Opublikowano

Dzięki panowie za info o bagnecie, jednak zakupie dla spokoju, miała być zmiana auta i tak już jakiś rok nadal mi służy a4, lepiej późno kupić niż wcale. Nie domyślił bym się, że tylko do sprawdzania stanu a później wyjąć, dzięki raz jeszcze. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...