Dawids Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 sprawdzić stan wtrysków może i tak coś zrobić muszę bo nie podoba mi się to spalanie a tym bardziej że jestem prawie w stu procentach pewien że na początku palił dużo mniej czyli 10l nie więcej a nic o logah nie piszecie może sie ktos wypowie na ten temat wtryski sprawdzić jak tylko podpinajac vaga
Gik Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 Weź pod uwagę jeszcze inne czynniki zwiększające spalanie: 1. sezon zimowy - mniejsze temperatury otoczenia zwiększają spalanie. 2. oswoiłeś się z autem jeździsz bardziej dynamicznie. 3. cholerne remonty w Sz-n i większe korki. 4. Masz mniejsze ciśnienie w oponach. 5. Filtr powietrza i paliwowy zabrudzony. 6. Pechowo jeździsz pod wiatr, wcześniej bez lub z wiatrem śmieszne ale prawdziwe. 7. Wozisz coś ciężkiego, nawet pełny bak paliwa. Każda z tych pierdół jakoś na spalanie wpływa dzięki temu możesz mieć 10-20% wachania w porównaniu do innego razu. Jeśli zacznie Ci palić ponad 15l/100km wtedy będzie coś nie tak.
Gość Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 wcale mnie nie dziwi takie spalanie tylko w miescie przy 3.0 tdi q + tip, co prawda poruszam się 1.9 tdi avant avf + quattro manual z chipem na 170 KM, opony 225/45/17 i w wawie w godzinach szczytu gdzie to raczej moto godziny, srednia predkość z fisa 15-20 km/h to spalanie pokazuje w granicy 10-10.5l, w weekendy analogicznie wychodzi 2l mniej, w miescie nigdy nie miałem niższego spalania jak 8-8.5l
Dawids Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Opublikowano 26 Listopada 2012 to z wiatrem jest najlepsze ale filtry wymieniane ciśnienie zgodne z wlepką wożę tylko powietrze albo jak kto woli pszczoły luzem a to fakt że okres zimowy może dlatego spalanie wydaje mi sie większe spoko podłącze się dla swojego spokoju pod vga może coś zobaczę ciekawego
tkm Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Koledzy , dzięki wszystkim za to , że poprawiliście mi humor. U mnie wychodzi po mieście 10-11 a w trasie 8,5-10 zależnie od ... Aż do przeczytania tego wątku byłem raczej niezadowolony z tych wyników. Teraz jestem spokojniejszy :-))
dnp155 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Opublikowano 17 Czerwca 2014 Tez sie uspokoilem. Mam autko kilka dni. W trasie jadac spokojnie 90-130 kmh wychodzi mi 7,5l na miescie ok 12l. (Olsztyn - przejebane) jezdze na oponach 235/17/45. Myslalem ze mi za duzo pali ale sie uspokoilem. Ciekaw jestem co bedzie jak wstawie mu jakis eco program bo planuje. Do tego zmienie na opony 205/16 na zimę. Po samym programie podobno minimum litr sredni spada.
bosniak_sg Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Ja użytkuje od pół roku, 80% jeżdżenia to miasto krótkie odcinki, raz w miesiącu trasiak 200-300 km. Samo miasto to spalanie około 11 lit. natomiast sama trasa zgodnie z przepisami autostradą do 140 na tempomacie to 7 litr. Raz zwykła krajówka w niedziele było pusto i jechalem bardo płynnie to na FIS zobaczylem magiczna 6 z przodu. Kiedys zrobiłem mini test na odcinku 70 km autostrada przy 200 km/h na tempomacie spalił 10 litr, z powrotem na odcinku 120 km na tempomaci 180 km/h spalił 8,5l Jestem bardzo zadowolony. Teraz po wywaleniu DPF spalanie spadło, ale jeszcze od wywalenia nie przejechałem całego baku żeby zatankowac i sprawdzic, ale jestem skłonny zauważyc przynajmniej po FIS-ie, że mniej około 0,5 litra. jak zrobię chipsa to myslę, że jeszcze spadnie.
melman_zyrafa Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Ja użytkuje od pół roku, 80% jeżdżenia to miasto krótkie odcinki, raz w miesiącu trasiak 200-300 km. Samo miasto to spalanie około 11 lit. natomiast sama trasa zgodnie z przepisami autostradą do 140 na tempomacie to 7 litr. Raz zwykła krajówka w niedziele było pusto i jechalem bardo płynnie to na FIS zobaczylem magiczna 6 z przodu. Kiedys zrobiłem mini test na odcinku 70 km autostrada przy 200 km/h na tempomacie spalił 10 litr, z powrotem na odcinku 120 km na tempomaci 180 km/h spalił 8,5l Jestem bardzo zadowolony. Teraz po wywaleniu DPF spalanie spadło, ale jeszcze od wywalenia nie przejechałem całego baku żeby zatankowac i sprawdzic, ale jestem skłonny zauważyc przynajmniej po FIS-ie, że mniej około 0,5 litra. jak zrobię chipsa to myslę, że jeszcze spadnie. Jak zrobisz mocny program to nie spadnie (przynajmniej przy miejskiej lub dynamicznej jeździe). U mnie na mocno podlanym trzeba doliczyć ok. 0,5l-1l do Twoich wartości. W trasie spalanie wyglada podobnie.
bosniak_sg Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Miałem wczesniej 3 diesle z programem w tym jeden mocny i wiem jak jest. Przy bucie pali wiecej, ale przy eco drajwingu jest mniej.
Rabbi Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Tez sie uspokoilem. Mam autko kilka dni. W trasie jadac spokojnie 90-130 kmh wychodzi mi 7,5l na miescie ok 12l. (Olsztyn - przejebane) jezdze na oponach 235/17/45. Myslalem ze mi za duzo pali ale sie uspokoilem. Ciekaw jestem co bedzie jak wstawie mu jakis eco program bo planuje. Do tego zmienie na opony 205/16 na zimę. Po samym programie podobno minimum litr sredni spada. nie licz na ekonomiczną jazdę w 3.0tdi+Q+tip. z założenia taka konfiguracja musi swoje wyżłopać.a zimą . ale frajda z jazdy jest i to najważniejsze
bosniak_sg Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Nie mam w planach eco chipsów i tym podobnych, piszę jak jes. Miałem już i 3 litowe m.in AWD benzyny wiec o spalanie sie nie martwie. Jexdziłem zima i wielkiej różnicy nie ma. Dla mnie może nawet i 15 palic, zresztą jak pocisne to też pokazuje tyle i jakoś banan z gęby mi nie schodzi
sleza Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 U mnie średnie spalanie to ok 9-10L,uważam że to niewiele za frajdę z jazdy.Poprzedniczka TT Q 205kM paliła nawet do 18L E98 ale to inna bajka.
Turboziomal Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Mam 3.0 bez DPF więc spalanie powinno być niższe- mój styl jazdy jest raczej paliwożłopny, średnie spalanie 10,5l przy tiptroniku, głównie po mieście sporo w korkach. Trasa na pełnym ogniu do wawy wyszła 8,2l
werbel Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Chip w TDI to tylko i wyłącznie zwiększenie dawki paliwa, więc mniejsze spalanie może wynikać tylko i wyłącznie ze zwiększonej elastyczności silnika. W mieście z wyciętym DPF i chipem oscyluje w zakresie 11-13l. Chyba, że rzeczywiście krótki odcinek to i z 15tką na FISie zdarzy się zgasić silnik. Ostatni trip 1200km w tę i z powrotem + trochę miejskiej jazdy na miejscu jadąc trasą 180-220km/h wyszło 10l.
marcin4x4 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Chip w TDI to tylko i wyłącznie zwiększenie dawki paliwa, więc mniejsze spalanie może wynikać tylko i wyłącznie ze zwiększonej elastyczności silnika. i jakie to proste każdy robi to sam w domu. eh ... Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez marcin4x4
werbel Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Nie mowie, ze to proste… ale to jedyny parametr jakim możesz pokręcić.
piotrsob1 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Nie mowie, ze to proste… ale to jedyny parametr jakim możesz pokręcić. Zakładając BOX-a , to właśnie możesz sobie pokręcić dawką paliwa, jak potencjometr jest dostępny z zewnątrz Jak fachura robi program, to tylko od jego wiedzy i chęci zależy iloma parametrami pracy silnika sobie pokręci
werbel Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Z tego co wiem to w dieslach chipy robi sie tylko(glownie?) poprzez zwiekszenie dawki paliwa (zmiana czasu otwarcia i zamkniecia)... Z szybkiego goglania wyszlo mi to samo. Jesli robi sie cos jeszcze to chetnie uzupelnie wiedze
melman_zyrafa Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Z tego co wiem to w dieslach chipy robi sie tylko(glownie?) poprzez zwiekszenie dawki paliwa (zmiana czasu otwarcia i zamkniecia)... Z szybkiego goglania wyszlo mi to samo. Jesli robi sie cos jeszcze to chetnie uzupelnie wiedze Może w zwykłych diesel'ach... W turbo-diesel'ach masz jeszcze m.in. możliwość zmiany doładowania- a więc ilości dostarczanego powietrza.
marcin4x4 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie no ciekawa teoria, dziwne tylko że największe efekty mają silniki turbodoładowane, czyli te które zezwalają na manipulacje powietrzem, w przeciwieństwie do tych w których można zmienić tylko i wyłącznie paliwo. Zalanie silnika paliwem oznacza niepoprawne przepalenie mieszanki co zaowocuje tylko kupą dymu. Czy to piec , kominek, benzyna czy turbo ropniak podstawa to AFR, uzyskanie mocy czy to MJ w piecu czy NM w silniku podstawą jest odpowiednie dobranie mieszanki, im się skuteczniej przepali tym uzyskujemy lepszy efekt. Samo paliwo to nie tylko dawka.... początek i koniec wtrysku, zresztą wszystko zależne od generacji silnika i układu wtrysku paliwa. Spadek spalania zawdzięcza się generalnie dwóm elementom: stosunku mocy do masy i ciśnieniem wtłaczanego powietrza które ułatwia wkręcania na obroty i podtrzymanie danego stanu. Mimo że paliwa idzie trochę więcej (chociaż nie koniecznie) to jadąc normalnie prędzej czy później złapiemy się na tym że gazu używamy znacznie mniej i krócej. Edytowane 20 Sierpnia 2014 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się