Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Damianq napisał:

FEBI ;) Ja zakładałem komplet i na napinaczu jest zeszliwowany znaczek AUDI.

Febi? Myślałem, że robią tylko zamienniki. Długo już jeździsz na tym nowym napinaczu? 

Tak poza tematem napinacza, to wymieniałem ostatio termostat i też był zatarty znaczek. Ciekawi mnie, czy jakaś firma nie OEM'owa wpadnie kiedyś na pomysł, żeby odlewać znaczek AUDI i go szlifować, dla zwięszkenia sprzedaży. 

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zrobiłem jakieś 3k dopiero więc jakoś szczególnie wypowiedzieć się nie mogę, ale w porównaniu do starego ori to niebo a ziemia :)

Opublikowano
13 godzin temu, Damianq napisał:

FEBI ;) Ja zakładałem komplet i na napinaczu jest zeszliwowany znaczek AUDI.

Chińczyk Ci zeszlifuje każdy znaczek jaki tylko chcesz :D 

Opublikowano

A co w tych napinaczach ulega zużyciu?, 

Opublikowano
6 godzin temu, soul87 napisał:

Chińczyk Ci zeszlifuje każdy znaczek jaki tylko chcesz :D 

Gadanie bez sensu :) Na allegro czy alieexpres kuppisz i "oryginalne" zestawy ze znaczkami, ale przecież to nie to to chodzi. Ja za FEBIego dałem 1300 i mam 2 letnia gwarancje. Robiłem w Jaśle u mechanika gregora i nawet z nim o tym rozmawiałem o tym i sam mówił, że znaczek jest zeszliwowany i najprawdopodobniej ten napinacz niczym się nie rożni od oryginału.

Opublikowano
51 minut temu, Damianq napisał:

Gadanie bez sensu :) Na allegro czy alieexpres kuppisz i "oryginalne" zestawy ze znaczkami, ale przecież to nie to to chodzi. Ja za FEBIego dałem 1300 i mam 2 letnia gwarancje. Robiłem w Jaśle u mechanika gregora i nawet z nim o tym rozmawiałem o tym i sam mówił, że znaczek jest zeszliwowany i najprawdopodobniej ten napinacz niczym się nie rożni od oryginału.

Jak Gregor Ci taki zamówił, to dla mnie jest to dodatkowy argument za.

A co do szlifowanych znaczków, to z mojej strony była to tylko luźna dygresja (przy okazji). Nie ma co z tego robić wielkiego tematu. Wątek i tak jest już dość mocno rozbudowany. 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Lukasz_A4_T napisał:

Europarts? Nie znam takiej marki. Rozumiem, że to koncern, do którego należą różne marki? 

Pewnie to nie to:

https://www.europaparts.com/cam-chain-tensioner-058109088k.html ?

Nie wiem "czy to - to" po prostu zadzwoniłem do przedstawiciela AUDI w sowim mieście i zapytałem kto jest producentem OEM ich części - odpowiedział, że EUROPARTS - więc tak napisałem...

Mnie to nie bardzo zajmuje, osobiście, bo jak wiadomo - jeżdżę z napinaczem bez solenoidu. A.... szlifowanie znaczka to typowo chiński przekręt. Dobrze ktoś wyżej napisał... To pierwszorzędny patent na robienie wody z mózgu użytkownika. No bo jak to... to musi być "niemal ori" - skoro zrobili dla AUDI tylko "znaczek zeszlifowali" 100% przekręt "psychologiczny" wg mnie...

Edytowane przez Wylye
Opublikowano
36 minut temu, Lukasz_A4_T napisał:

Jak Gregor Ci taki zamówił, to dla mnie jest to dodatkowy argument za.

A co do szlifowanych znaczków, to z mojej strony była to tylko luźna dygresja (przy okazji). Nie ma co z tego robić wielkiego tematu. Wątek i tak jest już dość mocno rozbudowany. 

Nie Gregor tylko pewnie jego mechanik Maciek.

Opublikowano
47 minut temu, wampir napisał:

Nie Gregor tylko pewnie jego mechanik Maciek.

Zgadza się, robiłem u Maćka ;)

Opublikowano (edytowane)

Witam u mnie nie bylo zadnych oznak oprocz 1-2 secundowego tluczenia po nocy i zakonczylo sie to tak jak widac na zdjeciu

Messaging1541786084824.jpg

Edytowane przez adamski123
Literowka
Opublikowano

@adamski123 uuu. Straty oszacowane?

Opublikowano

Na szczescie tylko wymiana napinacza. Lancuch byl wystarczajaco napiety przy zerwaniu ze nie bylo kolizji. 

Opublikowano
W dniu 12.02.2017 o 10:53, wiciu1919 napisał:

Tutaj log pracy zmiennych faz w AWT

http://vaglog.pl/log-033_090_002_r5go6.html

Seryjny silnik pod odpięciu kostki traci bardzo na elastyczności (sprawdzałem ) , może ktos kto ma dmuchniete na 180 -200 km nie  odczuwa różnicy bo turbo nadrabia . Nie jest to tylko dla ekologi , seryjna 150 na codzień jest bardzo fajna ( pod warunkiem że jest sprawna ) nie każdy dmucha na 180 km bo turbo K03 sie do tego nie nadaj K03s to inna bajka , seryjne  150 po usunięciu fazatora traci na elastycznosci .

Witam. Właśnie jestem po pierwszych 100 km trasy 1.8t awt z odpietą wtyczką. Nie zauważyłem różnicy jeśli chodzi o elastyczność, dynamikę i spalanie. Zobaczymy jak nabiję trochę więcej km.

Opublikowano

A w rzadko spotykanym 1.8T 125kW USA tez można zrobić operację bez soneloida  i u tunera wyłączyć powiadomienie o błędzie ? nic nie stanie się głowicy itp ? po woli  zaczyna mi się temat odzywać i jak miał bym to robić to chciał bym podejść do tego tylko 1 raz, bo nie chciał bym  zbagatelizowanie tego i robić całego silnika bo jest zdrowy, jak brać to jaki SWAG FEBI ktoś ma ich nr albo tego org bez sonelioda wole wydać raz 1500zł niż 2 razy np po 800 za jakiś zmienik chyba że te z swag i febi sa ok ? 

Opublikowano (edytowane)

W jUSłeju robisz to samo co w EU. Nie zaluj kup ori

Edytowane przez Dev
Opublikowano
21 godzin temu, Tomasz_Stunt napisał:

A w rzadko spotykanym 1.8T 125kW USA tez można zrobić operację bez soneloida  i u tunera wyłączyć powiadomienie o błędzie ? nic nie stanie się głowicy itp ? po woli  zaczyna mi się temat odzywać i jak miał bym to robić to chciał bym podejść do tego tylko 1 raz, bo nie chciał bym  zbagatelizowanie tego i robić całego silnika bo jest zdrowy, jak brać to jaki SWAG FEBI ktoś ma ich nr albo tego org bez sonelioda wole wydać raz 1500zł niż 2 razy np po 800 za jakiś zmienik chyba że te z swag i febi sa ok ? 

Jak najbardziej możesz tak zrobić. Zamontuj sobie (wtedy nie żałuj OEM) napinacz w wersji BEZ SOLENOIDA. Absolutnie niczemu to nie zagraża.

Jak pisaliśmy wcześniej należy poprosić tunera by wyłączył obsługę "na switchach" dla systemu camshaft adjustment. Od tego momentu skończą się problemy z całym tym cyrkiem.

Pozdrawiam i wesołych Świąt...

 

Opublikowano

Nie to, że bym coś komuś sugerował. Tak jak pisałem, wymieniłem napinacz w swoim A4 B6 cabrio w lato na oryginał kupiony w ASO (na nowym Febi który był wcześniej grzechotało przez 2 sekundy od początku). Samochód stał teraz ponad 2 miesiące nie odpalany w garażu. Po uruchomieniu, zero hałasowania, nawet bezpośrednio po rozruchu, silnik od początku chodzi cicho i bez dodatkowych efektów dźwiękowych, czyli ciśnienie trzyma ok.  

 

Opublikowano (edytowane)

A kto - jak to mówią "bogatemu zabroni" :) bardzo dobrze że zamieniłeś na ORI. My tu - uważasz - piszemy o tym jakby tu zrobić tak, aby silnik chodził poprawnie, bez żadnych problemów i by nie wydać zaraz ponad 2000 zł za napinacz ASO/ORI - tylko sporo mniej...

Mówimy tu więc, o stosowaniu napinacza w wersji bez solenoidu, jednak nie takiego kupionego na aldrogo za 300zł  tylko też ORI.

Jeden i drugi rozsypią się w takim samym dokładnie czasie - bo uroda ich taka... Jednak wychodzi duuużo taniej.

Piszemy tu też, że jak podaje słynne TSB Audi (Troubleshooting bulletin) Klekotanie łańcucha przez 2 do 3 sekundy "rano" nie jest absolutnie powodem do jakichkolwiek czynności technicznych wokół zespołu łańcuch napinacz. Wręcz Audi mówi wprost - nie wymieniać w takim przypadku (2 do 3 sekund hałasu) zespołu... 

Reasumując, silnik w którym rano nie słychać prze tę chwilę tego hałasu różni się od tego w którym słychać - tylko tym, że w tym drugim silniku już "to jest" a w tym  pierwszym "to" się zdarzy... (A że się zdarzy - możesz być pewien) :)

W obu przypadkach nie jest to żaden syndrom nienormalności wg konstruktorów. Są inne objawy, którymi już przejmować się trzeba i o nich też tu piszemy... Nie żebym zaraz coś tu sugerował ;)

 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

Kilka lat tu na forum przebywam i nadal nie rozumiem ludzi :D

Skoro macie to napisane, że 2-3 sekundy nie zagraża Waszym silnikom to po jaką k***ę wydajecie pieniądze na coś co i tak po jakimś czasie wróci do tych 2-3 sekund? :D

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Panowie mam pewien problem. Czy jest to możliwe żeby napinacz przeciekał dokładnie w tym miejscu zaznaczonym za zdjęciu. ??

1zx2tyu.jpg

 

Wymieniłem już uszczelkę pod pokrywą dwa razy, pod napinaczem też oraz oring pod cewką na napinaczu i dalej leje się olej. Skrzynia i wszystko wokół jest całe z oleju. Zostało jedyna możliwość że to miejsce zaznaczone na zdjęciu jest winowajcą tylko czy to jest fizycznie możliwe? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...