Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do oleju Castrol. Kumpel jeździ służbowym Passatem 2.0FSI (obecnie 170tyś, auto kupione jako nowe) do którego od początku był wlewany Castrol. Nie ważne czy lato czy zima, przy porannym odpalaniu było słychać klepanie pod maską. Namówiłem go na Motula choć się upierał że to nie ma znaczenia jaki olej się wleje. I co... rano cisza jak makiem zasiał. Jest w szoku... jak sam stwierdził, nigdy więcej Castrola.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

myślicie, że zmiana oleju na 10W40 może zmniejszyć te stuki lub je wyeliminować? W tej chwili u mnie na 5W30 stuka tylko na mocno rozgrzanym oleju. I mechanik powiedział, żeby spróbować zmienić na 10W40 bo będzie bardziej gęsty na rozgrzanym.

W tej chwili na zimnym jeśli syntetyk jest gęsty to też nie stuka więc może coś w tym jest?

Lepiej wyeliminowac i naprawic skutki tego stukania w silniku niz bezsensownie zalewac gorszy olej typu 10W40. Dodam ze przykladowo jak wyczyscilem u siebie smoka to znikly calkowicie wszelkie stuki w silniku

Edytowane przez iglako
Opublikowano

Witajcie, Jestem nowy i od niedawna mam Audika ;-)

Do rzeczy: Co ile wymienia się rozrząd II -> mowa o łańcuchu i napinaczu, bo nigdzie tego nie mogę znaleźć.

Auto:

A4 B6, 2003 Quattro Avant

silnik: 1,8T(163km) BFB

produkcja: Polski salonowy.

aktualny przebieg 230tyś (na 99% nie kręcony)

PB + LPG (LPG od 11tyś km dopiero)

Nie, nic się nie dziej, nic nie słychać nie naturalnego, moc ma(dostateczną), 230km/h pokazał i jeszcze by trochę poszedł ale pojawił się szybko zakręt i górka się zrobiła(Polskie autostrady, tak szybko się kończą....)

Pytam zawczasu, bo mam jeszcze stary samochód i mam czym jeździć, a Audice szykuje sobie na "lata" więc póki co może jeszcze trochę postać...;-))

Opublikowano

1.8 T jest na normalnym pasku rozrządu, a łańcucha i napinacza sie nie czepiaj dopóki nie grzechocze i nie osłabło auto. Jeśli poczytasz ten wątek i to forum to się dowiesz jak wyglądają problemy z łancuchem. A pasek to co 60 tyś dla spokojnego snu się powinno wymienić :)

Opublikowano

tak czytam ze wymieniają ludzie napinacze i łańcuchy jak już slychać go na wolnych obrotach czy podczas jazdy, u mnie grzechocze tylko podczas odpalania na 1 sekunde i nie wiem czy łąńcuch czy napinacz ... ogólnie wag pokazuje że napinacz lańcucha do wymiany lub cos z nim nie tak. Na dniach chce wymienic rozrząd i nie wiem co z tym zrobić, bo wymienić na jakiś zamiennik za 400zł i zeby byla lipa ... ktoś coś doradzi

Opublikowano

no ja kupiłem zamiennik to zbieram kase teraz na ori k**wa

Opublikowano

no ja kupiłem zamiennik to zbieram kase teraz na ori k**wa

ja mam tak samo lepiej od razu zakupić oryginał

Opublikowano

jako ze tylko na sekunde po odpaleniu mi grzechocze to na razie go zostawiłem... wymieniony caly rozrząd z przodu :)

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam pytanie, na ktore niemoge znalezdz oodpowiedzi.wiekszosc kolegów mowi aby wymienic sam łańcuszek bo się mogl rozciagnac, a napinacz zostawic stary jeżeli niewyskakuje błąd. Kupilem łańcuszek bo napinacz do BEXa tylko orginal ale na teraz na goggle czytam ze napinacz trzeba musowo wymienic i zglupialem i teraz sam niewiem co zrobic. Nastepne pytanie to czy napinacz z wersji 150koni pasuje do 190 koni poniewaz pytalem sie tutaj w niemczech w sklepie i maja dostepny do tej slabszej wersji i kosztuje 160euro a do mojego tylko serwis i kosztuje 350 euro. Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

napinacze były dwa z elektryka i bez, w b6 były tylko z elektryka

napinacz tez się wymienia, ma teflonowe ślizgi które z biegiem czasu mogą sobie peknac a wtedy silnik leci do remontu

Edytowane przez pioteros
Opublikowano

Z tego co pamiętam jest taki sam, i mam w ofercie.

Opublikowano

Dzięki za info.a ile trzeba szykowac za taka oferte.

Opublikowano

Witam mam podobny problem do opisywanych powyżej. Stuki chwilowe po odpoaleniu na zimnym po czym ustają, na rozgrzanym silniku słychać podczas zmiany biegów takie jak by metaliczne stuki, jak zgasze silnik i odpale po chwili to chodzi jak diesel po dodaniu gazu się uspokaja. Na VAGU błąd nastawnika łańcucha rozrządu. Smok wyczyszczony około 30 tys km temu razem z miską. Mam również całą głowicę z oryginalnym napinaczem na któym jest nabita data produkcji i jest z roku 2006 jest sens dawać oryginał dobry któy nie tukł się wcześniej??? I czy jak wywala błąd nastawnika to oby napewno nastawnik poszedł czy może coś być z ciśnieniem oleju??

Opublikowano

Ja bym się nie zastanawiał i montował używkę,tym bardziej jak jest pewna,na pewno pociągnie dłużej niż chinol,no chyba że kogoś stać wydać ponad 2tyś na oryginał z ASO,choć na niego też jest tylko dwa lata gwarancji.

Opublikowano

Ja bym się nie zastanawiał i montował używkę,tym bardziej jak jest pewna,na pewno pociągnie dłużej niż chinol,no chyba że kogoś stać wydać ponad 2tyś na oryginał z ASO,choć na niego też jest tylko dwa lata gwarancji.

dokładnie

Opublikowano

chłopaki po części macie racje a po części nie.kolega bajer1111 mówi że graty ma z 2006r ale pytanie ile to ma przelotu?bo moim zdaniem rocznik nie gra roli tylko przelot.nie wiem ile jest roboty z wymianą tego nastawnika ale trzeba przekalkulować opłacalność i długo to może pociągnąć(wiadomo koszty wymiany itp.)...bo to uzywka jest jakby nie było.wogóle dziwi mnie to że ludzie dają do aut chinole a potem zdziwko że znowu klekocze..czego sie spodziewac za 500zł gdzie ori kosztuje prawie 2tysie.ja twierdze że pewne części można wrzucić zamienniki ale pewne nie.u mnie też słychać przy porannym zapłonie i pewnie przyjdzie moment na wymiane ale nawet przez myśl mi nie przeszło żeby założyć zamiennik.ci co psioczą że drogie i wogóle to niech sprzedają auto i tyle :wink: .kupić auto i jeżdzić to tak ale jak coś do wymiany to o Jezu jakie drogie.to nie sa maluchy że graty były za pół darmo.każda marka i każdy model ma minimum jedną cześć debilnie drogą i jedną śmiesznie tanią.po prostu trzeba zagryzc zęby zacisnąc półdupki :wink: i wymienić..no i najważniejsze żeby to właśnie było powodem klepania a nie co innego :grin:

Opublikowano (edytowane)

Wszystko ładnie,tylko w niektórych przypadkach cena napinacza to prawie 1/3 wartości samochodu,a w dzisiejszym czasie podrób,zamienników itp,też nie ma pewności że napinacz z ASO wytrzyma nie wiadomo ile,bo niby gwarancja 2 lata,ale znając serwis i parcie na kasę to nie zdziwił bym się,gdyby była ważna pod warunkiem montażu u nich,a wtedy kolejny wydatek.

Tak na marginesie,sam mam założonego maxgera,przelatane 25tyś,i odpukać na razie spokój,montowałem go zaraz po zakupie samochodu z rozpędu,nie byłem jeszcze rozeznany w tym temacie,poszedłem na cene,bo zapłaciłem 400zł i 2 lata gwarancji.

Edytowane przez strazak93
Opublikowano (edytowane)

hmmm...z tego co wiem co na ori graty masz 2 lata gwarancji (niektóre zamienniki ponoć rok) a auto nie ma juz okresu gwarancyjnego wiesz montujesz gdzie chcesz i mogą cie cmoknąć.co do ceny i wartości to może masz racje ale tez wielu chłopaków tu na forum ma rabaty w aso.tylko pogadać z nimi i juz jest taniej

Edytowane przez laki83
Opublikowano

Fajnie jakby każdy napisał przy jakim przebiegu mu padł napinacz.

Opublikowano

Zly pomysl, bedzie 100 stron spamu, a temat wazny w dziale 1.8T

Swoja droga z moich spostrzezen wynika wyraznie ze duzy wplyw na napinacz i poranny trykot ma OLEJ, jakosc, lepkosc i CCS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...