Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Wandej napisał:

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Pierwsze TFSI w B7 są w zasadzie wolne od wad( jedynie nagar). Kręcą dalej przebiegi a są to minimum 14 letnie auta. 2.0TFSI cofa się w rozwoju

Ekologia....??

Dla mnie to raczej oczywiste i słyszane tu i tam, że czym nowszy pojazd tym gorzej z jakością i trwałością części mechanicznych, ale tu Ameryki nie odkryłem i nie dotyczy to tylko Audi.

Dobrze chociaż, że przynajmniej Audi generalnie robi ładne i i dobre jakościowo karoserie/wnętrza (przynajmniej wg. mnie), choć ja i z silnikiem i resztą mechaniki problemów nie mam,

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano

2.0tfsi nie cofa się w rozwoju. Wręcz przeciwnie.

W B9 masz 252KM i softem robisz ponad 300. 

Gdyby nie normy spalania i ekologia to nie byłoby odchudzania części, szukania jak najmniejszego tarcia itp itd.

Opublikowano
Godzinę temu, wampir napisał:

2.0tfsi nie cofa się w rozwoju. Wręcz przeciwnie.

Technologicznie zgoda, co z tego jednak gdy

Godzinę temu, wampir napisał:

Gdyby nie normy spalania i ekologia to nie byłoby odchudzania części, szukania jak najmniejszego tarcia itp itd.

I to właśnie miałem na myśli w powyższym poście.

Opublikowano (edytowane)

Tak tak, ostatnio mialem na warsztacie allroada 252KM z 2016 z przebiegiem 189000, wariatory nie dzialaly, silnik brak mocy, nierowna praca, nawet gasl sam... pobor oleju 1litr na 1500-2000km...

Edytowane przez kixi4
Opublikowano

Rozumiem że odradzasz kupowanie 2.0 tfsi?

Opublikowano

Wrecz przeciwnie, mysle, ze to naprawde super jednostki, jak na moc, spalanie, podatnosc na podnoszenie mocy nie ma lepszych, nawet caly remont nie jest jakos ogromnie drogi w porownaniu np do jednostek bmw... i oczywiscie nie mowie tego ze wzgledu, ze je remontuje ale na serio tak mysle.. bez wiekszego problemu mozna zrobic remont, podniesc moc bez duzego wkladu na 350Km..  tutaj tylko pytacie czy biora olej to odpowiadam, ze niestety przy wiekszych przebiegach tak

Opublikowano
2 godziny temu, kixi4 napisał:

Wrecz przeciwnie, mysle, ze to naprawde super jednostki, jak na moc, spalanie, podatnosc na podnoszenie mocy nie ma lepszych, nawet caly remont nie jest jakos ogromnie drogi w porownaniu np do jednostek bmw... i oczywiscie nie mowie tego ze wzgledu, ze je remontuje ale na serio tak mysle.. bez wiekszego problemu mozna zrobic remont, podniesc moc bez duzego wkladu na 350Km..  tutaj tylko pytacie czy biora olej to odpowiadam, ze niestety przy wiekszych przebiegach tak

Myślisz że auta które od nowości nie miały serwisu LL tylko "normalne" interwały wymiany oleju mogą utrzymać kondycję znacznie dłużej?

Opublikowano
2 godziny temu, kixi4 napisał:

Wrecz przeciwnie, mysle, ze to naprawde super jednostki, jak na moc, spalanie, podatnosc na podnoszenie mocy nie ma lepszych, nawet caly remont nie jest jakos ogromnie drogi w porownaniu np do jednostek bmw... i oczywiscie nie mowie tego ze wzgledu, ze je remontuje ale na serio tak mysle.. bez wiekszego problemu mozna zrobic remont, podniesc moc bez duzego wkladu na 350Km..  tutaj tylko pytacie czy biora olej to odpowiadam, ze niestety przy wiekszych przebiegach tak

Rozglądam się za samochodem z jednostką 2,0TFSI raczej w a3 niż w a4 , jeżeli to nie tajemnica, to proszę napisz (może być PW) ile taka przyjemność w Twoim warsztacie i czy chodzi wyłącznie o wymianę felernych pierścieni, czy o komplet tłoki+pierścienie, ewentualnie coś jeszcze. Szukam z przebiegiem ~50000km, do max 100000km, ponieważ te silniki raczej lekko nie mają ;)

Opublikowano

Panowie pytanie podsumowujące A4 rok 2012 produkcji:

1.8TFSI 170KM - nie powinno być problemów z nadmiernym laniem oleju?

2.0TFSI 211KM - lekkie ubytki będą ale już nie kosmiczne tj. 1L/1000

Czy mam rację?

 

Pozdrówki

Opublikowano (edytowane)

Remontowalem 1.8tfsi 2012-2014 170KM cjeb juz okolo 6-7sztuk na pobor oleju, przebiegi 170-210tys km. 2.0tfsi rowniez, cndc 2013-2014 przebiegi tak samo okolice 200tys km, ale ostatnio mialem cndc z 2013 z przebiegiem 130tys km

Edytowane przez kixi4
Opublikowano

Kolego @kixi4 a jak wygląda sprawa w skodach np? 1.8 i 2.0 TSI?

Opublikowano

To sa praktucznie takie same silniki.. 

Opublikowano

Próbował ktoś "LUCAS OIL STABILIZER"

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.03.2021 o 22:08, kixi4 napisał:

Remontowalem 1.8tfsi 2012-2014 170KM cjeb juz okolo 6-7sztuk na pobor oleju, przebiegi 170-210tys km. 2.0tfsi rowniez, cndc 2013-2014 przebiegi tak samo okolice 200tys km, ale ostatnio mialem cndc z 2013 z przebiegiem 130tys km

Cześć. 

Co powiesz o silniku 2.0 tfsi 220km z usa rocznik 2015/2016? 

Oznaczenie silnika CAED

Podpowiedz czy to dobry silnik czy nie. 

Robiłeś w nim wadę olejową? 

Edytowane przez APERO
Opublikowano

Ja mam CDNC 2.0tfsi z 2009r i już przy 130tys łykał 1,5-2l na 1000km. 

Po remoncie przejechałem już 9tys i ubyło mi może 200-300 ml.

Opublikowano
W dniu 6.07.2021 o 16:23, APERO napisał:

Cześć. 

Co powiesz o silniku 2.0 tfsi 220km z usa rocznik 2015/2016? 

Oznaczenie silnika CAED

Podpowiedz czy to dobry silnik czy nie. 

Robiłeś w nim wadę olejową? 

na pewno jest poprawiony jezeli chodzi o kwestie poboru oleju

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.01.2021 o 21:40, kixi4 napisał:

Wrecz przeciwnie, mysle, ze to naprawde super jednostki, jak na moc, spalanie, podatnosc na podnoszenie mocy nie ma lepszych, nawet caly remont nie jest jakos ogromnie drogi w porownaniu np do jednostek bmw... i oczywiscie nie mowie tego ze wzgledu, ze je remontuje ale na serio tak mysle.. bez wiekszego problemu mozna zrobic remont, podniesc moc bez duzego wkladu na 350Km..  tutaj tylko pytacie czy biora olej to odpowiadam, ze niestety przy wiekszych przebiegach tak

Cześć,  niedawno kupiłem Q5 z 2011 roku w 2.0 tfsi pobiera mi około 0.6 l oleju na 1000 km. Zaranawiam się nad remontem silnika ( wymiana tlokow pierscieni itp.) Daj na priv namiar na siebie, jestem z Rzeszowa.  

Edytowane przez Adrian q5
Opublikowano (edytowane)

To ja opowiem wam moją własną historie na temat poboru oleju. Silnik 2.0tfis 200km benzyna A4 B7 Cabrio z 2009r Kupiłem samochód z oryginalnym przebiegiem przebiegiem 97tyś i nic nie było kręcone. Sprzedający powiedział, ze bierze litra od wymiany do wymiany oleju. (niemal każdy kłamie, co do konsumpcji oleju). wybrałem się na wycieczkę nad morze. przejechałem w jedną stronę 550km i zapaliła kontrolka oleju. Juz wiedziałem, że będą problemy. No nic tak sobie myślę, że no cóż  polatam sobie jakiś czas i zobaczymy co z tego będzie. Ogólnie to dolewałem okolo 1L na jakieś 1400km. Oddałem samochód do warsztatu na wymianę rozrządu i mechanik mi mówi, że turbo leje olej co intercoolera, ze trzeba zregenerować turbine lub kupić nową. 

Więc zamówiłem na allegro, bo znalazłem nówkę sztukę oryginalną za 4500 plus jakieś uszczelki i pierdoły. Odebrałem samochód z warsztatu w pełni zadowolony, że nie będę musiał  lać oleju. Ale no cóż długo się nie nacieszyłem, bo jak brał olej, to tak samo brał, jak na początku i wymiana turbiny nie spowodowała żadnej różnicy w poborze oleju. Dalej jezdżiłem niezadowolony. Niesety jest taka osobą, że jak wiem, że coś jest nie tak z samochodem, to nie mogę jezdżić spokojnie. No to zakupiłem używany słupek z głowicą na allegro i oddałem do znawcy, żeby go rozebrał i cały zregenerował na oryginalnych częściach plus tulejowanie. Nowe panewki zawory uszczelniacze popychacze.  Silnik po odbiorze wyglądał jak nowy caly wypiaskowany i świecący. Oddałem samochód do warsztatu na montaż silnika i przy okazji wymieniłem wszystkie czujniki i jakieś pierdoły. I teraz najważniejsze... Odebrałem samochód i mówię sobie, no to lecę nad morze zrobiłem 400km a tu ZONK olej ubytek na minimum. Myślałem, że się zapale! No nie mogłem uwierzyć, że po takich wymianach i naprawach i wydaniu ogólnie w ten samochód 26tys dalej bierze olej!!!  Olej nadal w dolocie, a spalanie takie samo jak zawsze bez żadnych zmian. Byłem zdezorientowany myślałem, że cos jest nie tak podłączone, czy co innego, żę to nie możliwe tyle pieniędzy i nic pobór oleju jak wystepował tak nadal chlał ten olej bez zmian. Stare turbo okazało się być 100% sprawne, bo sprzedałem na allegro za 400zl jako niesprawne i po kontakcie z kupującym rzekł, że zamontował w swoim samochodzie i nie dolewa oleju. Silnik, kory miałem sprawny poszedł za 1000zl a ten kto go kpił powiedział, ze nie bierze oleju. Winowajcą całego problemu poboru oleju była pokrywa zaworów, która się rozkleiła i podciśnienie zaciągało olej do przez odmę przez rurkę, która idzie do turbiny i lało się do intercoolera. Kupiłem nowa oryginalna pokrywę zaworów za 1200zl i a oleju znika mi teraz około 0,8 na 15tyś. Zanim kiedykolwiek zdecydujecie się na naprawę własnego samochodu 2.0tfis to nie ufajcie tym pseudo warsztatom. Może komuś ta informacja się przyda. Pozdrawiam

ps. Jeżeli twój 2.0 tfsi puscza bąka dymu przy wysokich obrotach, jak depniesz, to na pewno masz olej w intercoolerze. ;)

Edytowane przez maseraati
Opublikowano

Coś tu się nie trzyma kupy. W takim razie oba silniki miały uszkodzone pokrywy zaworów, skoro na jednym i drugim brało olej? Dziwne, że przy remoncie nikt tego nie zauważył, a u nowego nabywcy nagle porywa się naprawiła i nie brało oleju :kox:

Opublikowano (edytowane)

@maseraati wywalić około 28 k zł w remont silnika takiego samochodu to trzeba się zastanowić ... . Przed zakupem drugiego słupka nikt nie zastanawiał się skąd znowu ten olej w dolocie?

Edytowane przez pelonek1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...