Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam koledzy. mam takie pytanie? wywala mi błąd czujnika połżenia pedału sprzęgła,ale nie mam tempomatu i tego czujnika,nawet kostki żdnej wolnej nie znalazłem-jedyny objaw to podrzucanie obrotów. PYTANIE-czy wersje bez tempomatu nie mają tego czujnika? czy w ecu cos nie tak? i czy czujnik hamulca jest z tym powiązany?

Edytowane przez NOEL274
Opublikowano

Czujnik sprzęgła w 1.8 jest chyba niezależny od tego czy jest czy nie tempomat. Jak ten czujnik jest uwalony, to ECU silnika automatycznie podbija obroty przy zmianie biegów i to np mnie osobiście wkurza. Kwestia tempomatu to kwestia równoległa i niezależna, zwracasz uwagę szybko, że nie działa a więc zaczynasz szukać dlaczego. Jak nie masz tempomatu to nawet możesz nie wiedzieć, że masz ten czujnik uwalony.

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie bo nie chce zakłądać nowego tematu

Czy ten czujnik /jego wada/ może być odpowiedzialny za szarpanie przy dodaniu i odjęciu gazu.

Jutro u ojca w AVFie mają być wymieniane poduszki silnika ale oczywiście szukam, żeby się nie okazało że będzie wymiana poduszek a może to tylko to ten czujnik \

Proszę o doradzenie

------------------------------------

No i wszystko jasne, winny czujnik, człowiek głupi a wystarczyło przemienić z mojego :)

Edytowane przez drozduu
Opublikowano

Witam Panowie, mam taki problem, założyłem manetkę od tempomatu do swojej A4 i nie działa, sprawdzałem vag'iem i manetka jest sprawna, więc szukałem problemu w czujniku hamulca i sprzęgła, vag pokazywał pierwszą 1 zamiast 0 niezależnie od wciśniętego sprzęgła, wartości z czujnika hamulca ok. Zabrałem się więc za sprawdzanie tego czujnika i ku mojemu zdziwieniu nie ma go, obok czujnika hamulca jest otwór. Tutaj pojawia się pytanie, czy można ten czujnik dołożyć? Dodam, że żadnej kostki nie ma, wyczytałem, że chcąc dołożyć ten czujnik można wziąć plus z czujnika hamulca, a masę poprowadzić z czujnika do ecu pin 39, ktoś potwierdzi?? Bardzo proszę o odpowiedź.

Opublikowano

Witam Panowie, mam taki problem, założyłem manetkę od tempomatu do swojej A4 i nie działa, sprawdzałem vag'iem i manetka jest sprawna, więc szukałem problemu w czujniku hamulca i sprzęgła, vag pokazywał pierwszą 1 zamiast 0 niezależnie od wciśniętego sprzęgła, wartości z czujnika hamulca ok. Zabrałem się więc za sprawdzanie tego czujnika i ku mojemu zdziwieniu nie ma go, obok czujnika hamulca jest otwór. Tutaj pojawia się pytanie, czy można ten czujnik dołożyć? Dodam, że żadnej kostki nie ma, wyczytałem, że chcąc dołożyć ten czujnik można wziąć plus z czujnika hamulca, a masę poprowadzić z czujnika do ecu pin 39, ktoś potwierdzi?? Bardzo proszę o odpowiedź.

Auto jest zapewne po przekładce z multi na manual więc to tłumaczy brak czujnika. A czy dołożyć się da to zapewne ktoś inny się wypowie.

Opublikowano

Witam Panowie.

Kupiłem dziś nowy czujnik pod pedał sprzęgła bo objawy miałem takie jak opisywali wyżej niektóży koledzy (z tym że tempomat zawsze działa prawidłowo) natomiast zawsze podczas zmiany biegów, obroty zamiat szybko spadać to najperw podbijały się troszkę do góry jak zmieniałem biegi szybko a jak najpierw puściłem nogę z gazu a za chwilę wcisnąłem pedał sprzęgła by zmienić na następny bieg to zamiast od razu spadać to się na chwilę zatrzymują a dopiero opadają tak czy siak coś jest nie tak a po zmianie na nowy czujnik i zamontowaniu go według instrukcji którą tu opisujecie ( ja zastosowałem się do tego że wyciągnąłem czujnik i włożyłem nowy bez dotykania pedału sprzęgła czyli przyłożyłem go i przekręciłem w prawo by zablokować i ku mojemu zdziwieniu wymiana nic nie pomogła - dajej podbijają się obroty przy zmianie biegów co mnie cholernie wkurza.

Wydaje mi się że wszystko zrobiłem jak należy a nie pomogło. Macie jakieś pomysły co może być nie halo?


Mało tego przed chwilą sprawdzałem Vagiem i co prawda u mnie sprawdza się w benzynie w ALT w innej grupie bo 66 w engine i wygląda to tak. W drugiej kolumnie Bin bits jest tak: 00001000 (nie wiem czemu jest zawsze jedynka w piątej pozycji nie ważne czy na zapłonie czy chodzi silnik zawsze jest 1) poza tym jak wcisnę sprzęgło to w szóstej pozycji pojawia się 1 a jak pedał hamulca to w siódmej i ósmej pozycji pojawia się 1 czyli czujniki według vaga są sprawne. Tempomat sprawdzałem i działa prawidłowo jedynie ta zawsze paląca się jedynka w szóstej pozycji mnie zastanawia. Dalej podbija mi lekko obroty podczas zmiany biegów.

O co kaman?

Opublikowano

Witam.Posiadam Audi A4 B6 1.9 TDI 130km 2002 r . Od jakiegos czasu wywała mi na desce kontrolki ABS i ESP po wyłączeniu i ponownym włączeniu Kontrolki gasną i systemy działaja jak powinny ale po przejechaniu Kilku czasami kilkudziesięciu KM problem wraca . Zaczyna mnie to denerwowac i podpiąłem dzis Autko pod kompa . Wywaliło Błąd . Czy ktos wie jak rozwiązać ten problem raz a dobrze ?

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front 1726
Coding: 04255
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Opublikowano (edytowane)

A czy jeśli nie ma zamontowanego czujnika położenia pedału sprzęgła to będzie wisiał jakiś błąd w ECU ?

 

Edytowane przez Dominik93
Opublikowano

Witam,mam problem z tempomatem,mianowicie nie mogę go załączyć,na desce nie świeci się kontrolka załączonego tempomatu.Wcześniej działał bezproblemowo.Czy przyczyną będzie czujnik sprzęgła?Pacjent to a4 b7 r2007 170KM.

Opublikowano

Czy u Was tez tak jest ze to czujniki pstrykają? za kazdym razem jak wciskam sprzeglo slyszcze dwa pstrykniecia- jak uwalnia sie czujnik tempomaty i wciska sie pedal sprzegla. Jest to niesamowicie irytujace... 

Opublikowano

Czy u Was tez tak jest ze to czujniki pstrykają? za kazdym razem jak wciskam sprzeglo slyszcze dwa pstrykniecia- jak uwalnia sie czujnik tempomaty i wciska sie pedal sprzegla. Jest to niesamowicie irytujace... 

Opublikowano (edytowane)

Mój tempomat działał mimo wyskakującego do czasu do czasu błędu, może dzięki temu, że u mnie wychodziło, że nie wciskam sprzęgła. Zaopatrzyłem się w pasujący zgodnie w temacie do mojego AVJ czujnik w ASO skody i dziś zabrałem się za wymianę. Wypiąłem jeden czujnik by sprawdzić czy to na pewno sprzęgło i wtedy w VAGu sprzęgło jest teoretycznie cały czas wciśnięte. Obróciłem nim trochę wcześniej by zobaczyć czy wyjdzie, ale zostawiłem go na miejscu i podpiąłem kabel i zaczął niby działać...

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Panowie wytłumaczcie mi coś.  Mam problem taki, że w momencie nagłego puszczania / dodaniu gazu występuję pojedyńcze szarpnięcie. Na 1 i 2 biegu bardzo wyczuwalne, na 3 nadal ale lżej, a na  4 i 5 ledwie wyczuwalne.

Tak czytam, że niektórym wymiana czujnika pomaga na taki problem ale czy to może być prawda?  Skoro ten czujnik tylko zamyka obwód podczas pracy sprzęgłem to jak on może wpływać na szarpanie przy dodawaniu / puszczaniu gazu podczas jazdy kiedy sprzęgła wcale nie ruszamy?

 

W poście #43 kolega @drozduu pisze, że mu pomogło na szarpanie przy machaniu gazem ale jaki on ma wpływ kiedy macham gazem, sprzęgła nie ruszam, a sam czujnik pełni tylko podstawową funkcję zamknięcia obwodu. 

Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem świeżo po wymianie czujnika sprzęgła.  Może komuś się przyda informacja.  Objawy to skoki gazu przy zmianie biegów oraz brak tempomatu. 

Podpięty pod VAGA pokazał co widać na załączonym zdjęciu oraz wyskoczył błąd 17947.  2 kolumna widoczne dwie jedynki (bez wciskania niczego). Po naciśnięciu hamulca zapalają się dwie ostatnie jedynki (stwierdziłem, że wszystko z hamulcem ok). Po naciśnięciu sprzęgła nic nie pokazuje. Sprawdziłem manetkę, i też ok.  W sklepie otrzymałem informacje, że czujnik sprzęgła to też czujnik hamulca. 

Druga fotka pokazuje oryginalny czujnik sprzęgła od mojej A4 b6. 

Po wymianie tempomat wrócił i wszystkie objawy zniknęły. 

 

Pozdrawiam 

20190106_172358.jpg

20190107_181049.jpg

Edytowane przez chris061
Opublikowano
W dniu 29.12.2016 o 19:34, robertsobol1983 napisał:

Witam Panowie.

Kupiłem dziś nowy czujnik pod pedał sprzęgła bo objawy miałem takie jak opisywali wyżej niektóży koledzy (z tym że tempomat zawsze działa prawidłowo) natomiast zawsze podczas zmiany biegów, obroty zamiat szybko spadać to najperw podbijały się troszkę do góry jak zmieniałem biegi szybko a jak najpierw puściłem nogę z gazu a za chwilę wcisnąłem pedał sprzęgła by zmienić na następny bieg to zamiast od razu spadać to się na chwilę zatrzymują a dopiero opadają tak czy siak coś jest nie tak a po zmianie na nowy czujnik i zamontowaniu go według instrukcji którą tu opisujecie ( ja zastosowałem się do tego że wyciągnąłem czujnik i włożyłem nowy bez dotykania pedału sprzęgła czyli przyłożyłem go i przekręciłem w prawo by zablokować i ku mojemu zdziwieniu wymiana nic nie pomogła - dajej podbijają się obroty przy zmianie biegów co mnie cholernie wkurza.

Wydaje mi się że wszystko zrobiłem jak należy a nie pomogło. Macie jakieś pomysły co może być nie halo?

 

Mało tego przed chwilą sprawdzałem Vagiem i co prawda u mnie sprawdza się w benzynie w ALT w innej grupie bo 66 w engine i wygląda to tak. W drugiej kolumnie Bin bits jest tak: 00001000 (nie wiem czemu jest zawsze jedynka w piątej pozycji nie ważne czy na zapłonie czy chodzi silnik zawsze jest 1) poza tym jak wcisnę sprzęgło to w szóstej pozycji pojawia się 1 a jak pedał hamulca to w siódmej i ósmej pozycji pojawia się 1 czyli czujniki według vaga są sprawne. Tempomat sprawdzałem i działa prawidłowo jedynie ta zawsze paląca się jedynka w szóstej pozycji mnie zastanawia. Dalej podbija mi lekko obroty podczas zmiany biegów.

O co kaman?

Znalazłeś przyczynę?

Opublikowano

Witam

U mnie sprawa wyglądała następująco:

Nie pamiętam czy od czasu zakupu od kolegi działał tempomat (fabrycznie był), nie miałem chyba potrzeby skorzystać.... Potem miałem zmienianą kierę na multifunkcję i po jakimś czasie chciałem go włączyć a tu zonk - nie działa. Na początku powiązałem to z wymianą kiery ale po konsultacji z Siemianem (zmieniał kierę), wykluczyłem.

Czytanie na niezawodnym forum, diagnostyka VCDS, czujnik sprzęgła nie daje znaku życia i jako że zbliżała się wymiana oleju poleciłem od razu mechanikowi co by zakupił czujnik i go przy okazji wymienił podając mu nr 7H0 927 189. Mechanik dzwoni że ok zakupił oryginalny i że kosztował coś ponad 50 zeta... Od razu trochę mi się zapaliła lampka ale mówię no co, nr podałem, może ma takie zniżki na części...

Wymienił olej i czujnik i przy oddaniu mówi, że oddaje mi ten stary czujnik bo to raczej nie ten powód bo tempomat nadal nie działa... Patrzą na pudełko po nowym czujniku a tu nr 6Q0 927 189...

Podłączam kompa, sprawdzam czujnik sprzęgła: nie daje znaku... adaptacje tempomatu, wszystko po kolei co można sprawdzić jest ok. Rozebrałem stary czujnik z ciekawości...nie mógł działać - felerna blaszka urwana, wyleciała przy rozbieraniu... Zamówiłem na własna rękę 7H0.... tempomat śmiga że hej (u mnie działa od 30 km/h).

Ktoś mechanikowi w hurtowni doradził, kuźwa....?

Pozdrawiam

Opublikowano
2 minuty temu, arczi_a4 napisał:

Witam

U mnie sprawa wyglądała następująco:

Nie pamiętam czy od czasu zakupu od kolegi działał tempomat (fabrycznie był), nie miałem chyba potrzeby skorzystać.... Potem miałem zmienianą kierę na multifunkcję i po jakimś czasie chciałem go włączyć a tu zonk - nie działa. Na początku powiązałem to z wymianą kiery ale po konsultacji z Siemianem (zmieniał kierę), wykluczyłem.

Czytanie na niezawodnym forum, diagnostyka VCDS, czujnik sprzęgła nie daje znaku życia i jako że zbliżała się wymiana oleju poleciłem od razu mechanikowi co by zakupił czujnik i go przy okazji wymienił podając mu nr 7H0 927 189. Mechanik dzwoni że ok zakupił oryginalny i że kosztował coś ponad 50 zeta... Od razu trochę mi się zapaliła lampka ale mówię no co, nr podałem, może ma takie zniżki na części...

Wymienił olej i czujnik i przy oddaniu mówi, że oddaje mi ten stary czujnik bo to raczej nie ten powód bo tempomat nadal nie działa... Patrzą na pudełko po nowym czujniku a tu nr 6Q0 927 189...

Podłączam kompa, sprawdzam czujnik sprzęgła: nie daje znaku... adaptacje tempomatu, wszystko po kolei co można sprawdzić jest ok. Rozebrałem stary czujnik z ciekawości...nie mógł działać - felerna blaszka urwana, wyleciała przy rozbieraniu... Zamówiłem na własna rękę 7H0.... tempomat śmiga że hej (u mnie działa od 30 km/h).

Ktoś mechanikowi w hurtowni doradził, kuźwa....?

Pozdrawiam

Aha, przepraszam, zapomniałem dodać: u mnie siedział pierwotnie 8E0 927 189 B (silnik BRE 2007)

Opublikowano

Odgrzeję temat, miałem problem z czujnikiem światła stop. Mechanik wymienił czujnik, zaczął się problem z obrotami, więc jeździłem tak prze 100km nazajutrz wsiadam do samochodu po odpaleniu silnik pracuje równo i nagle gaśnie, odpalam znowu chodzi i gaśnie. Odczekałem moment znowu wsiadłem i spróbowałem ruszyć, po ujechaniu 100m znowu zgasł, czy może to mieć związek z czujnikiem, czy też problem pojawia się już gdzie indziej? Sprawdziłem VCDS mini błędy tych dwóch czujników i wykazało, że oba są walnięte. Możliwe że mechanik nie skasował błędów po wymianie? Dla świętego spokoju zamówiłem czujnik położenia sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...