Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
28 minut temu, Darek80s napisał:

Nie doczytałeś chyba. Powiedziałem dokladnie na jakim jeździłem i jaki ma kupić. Przyznał ze dal ciała i bez problemu zaproponował wymiane na właściwy. Jezdze do niego od kilkunastu lat i to pierwsza taka wtopa. Tez zawsze kupowałem sam olej ale to był  spontan i nie miałem za bardzo czasu.

 

A co to ma za znaczenie czy doczytałem czy nie skoro wlał inny olej niż powinien? Odrobiłeś lekcję na przyszły raz , powodzenia ?

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
17 godzin temu, Darek80s napisał:

Witam mam pytanie. Regenerowałem turbo i kazałem mechanikowi zalać motulem bo takiego używałem a on wlał ligui moly i w dodatku nie taki jak należy zamiast 5w30 top tec 4200 z normą zalecana do mojego auta to zalał 5w30 top tec 4600. Czy mogę na nim jeździć do nastepnej wymiany.  

Pytanie o olej zadałeś w dziale silników benzynowych a zapewne do baku lejesz diesel.

Wiem z dalszych opisów, że już się umówiłeś na zmianę oleju, no cóż mechanik, który co dziennie ma dzień świstaka może  nie doczytał  ot taki mały fakap,  za dużo tych  oliw.

Zapewniam Cię, że silnikowi od Tec 4600 nic by się nie stało a nawet miałby łatwiejszy rozruch.

Wiem żądanej normy nie spełnia ale popioły ma poziomie jak wiele innych oliw z normą dla silnika BRD z DPF em.

Opublikowano

Witam,

A4b7 1.9 tdi BRB bez dpf

obecnie zalany valvoline 5w30 synpower xl-c3 504/507

Zostac przy tym co jest czy wymienic na inny 5w30 czy jakis 5w40 z norma 505.01?? Jakies propozycje ??

Opublikowano

Dobry wszystkim. 

B8 3.2fsi CALA

Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00.  Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent  czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. 

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Norma 504 00 to LL, a że taki sposób serwisowania promują producenci to i Ty o tej normie doczytałeś....

Dobry olej to pojęcie względne..., wejdź sobie np. na stronkę Ravenola czy Liquy Moly i dobierz olej do swojego silnika, a pokaże Ci zalecany zarówno do serwisu LL jak i " normalnego".

 

Opublikowano
Godzinę temu, turborzeznik napisał:

Dobry wszystkim. 

B8 3.2fsi CALA

Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00.  Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent  czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. 

 

Pozdrawiam :)

RAVENOL VMP SAE 5W-30

Opublikowano
2 godziny temu, turborzeznik napisał:

Dobry wszystkim. 

B8 3.2fsi CALA

Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00.  Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent  czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. 

 

Pozdrawiam :)

Ravenol VST turbo 5W40

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Norma 504 00 to LL, a że taki sposób serwisowania promują producenci to i Ty o tej normie doczytałeś....

Dobry olej to pojęcie względne..., wejdź sobie np. na stronkę Ravenola czy Liquy Moly i dobierz olej do swojego silnika, a pokaże Ci zalecany zarówno do serwisu LL jak i " normalnego".

 

Zrobiłem dobieranie oleju na stronie LM i pokazuje mi tylko oleje niesyntetyczne. Dobry olej dla mnie to taki, który będzie najlepszy dla silnika i wiem że nie zawsze jest to olej zalecany przez producenta samochodu. Jeśli robię zmianę co 10tkm to czy powinienem się w ogóle sugerować norma 504.00? Olej który leje ma normę 502.00. Zwracać w takim razie uwage na "lepkosc" i wybrać odpowiednią klasę ACEA? Jeszcze jedno pytanie które ktoś musi mi wytłumaczyć. Jak to jest z zalewaniem oleju o innej lepkosci niż zaleca producent np. Zalecane 5w30 A lane 0w40 jakie są tego plusy i minusy, czy powinno sie tak robić lub nie? 

Opublikowano
12 godzin temu, Dev napisał:

Ravenol VST turbo 5W40

Porownalem karty produktów i ten ravenol jest nawet ciut lepszy niz LM 0W40 

Opublikowano

Tak jak napisałem norma 504 00 jest do LL, więc jeżeli robisz serwis co 10t km (wskazane) to patrz wg normy 502 00 i tu powyższy Ravenol VST 5W40 jest bdb.

Opublikowano

Jaki konkretnie olej do Amerykanca 2.0 tfsi 224km 2014 r o oznaczeniu CPMB ? Chciałbym pełną nazwę oleju bo wymieniani w temacie producenci mają szeroka paletę produktów i człowiek już nie ogarnia. 

Opublikowano
Teraz, Alli90 napisał:

Jaki konkretnie olej do Amerykanca 2.0 tfsi 224km 2014 r o oznaczeniu CPMB ? Chciałbym pełną nazwę oleju bo wymieniani w temacie producenci mają szeroka paletę produktów i człowiek już nie ogarnia. 

Ravenol Turbo VST 5w40

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie jest pytanko,

3.0 ASN 311 tys przebiegu.

Od kilku lat jeździ na Motulu 5w30. Ostatnio zaczął pobierać 1 litr oleju / kilka tys km.

Myślę, że pora na zmianę na coś gęstszego, np. 10W40.

Castrol, Mobil, Lotos ? Co polecacie ?

Opublikowano

Nie rób tego, chyba że chcesz silnik na śmietnik wywalić. Nie masz wycieku? Może zmień na próbę na innego producenta i sprawdź, czy to pomoże. Dużo też zmienia styl jazdy i upały.

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie zalewaj 10W40 nic to nie da a nawet może przyczynić się do większego nagaru w silniku i zwiększenia poboru oleju.

Im lepsza oliwa 5W30 lub 5W40 tym lepiej dla silnika.

Sporo tych silników łyka 250 ml na 1000 lm i raczej trzeba się z tym pogodzić.

ASN mocno się grzeje jak lubimy dynamiczna jazdę, sporo jednostek jest zmęczonych gazem.

 

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano

Ok. Racja zostanę przy syntetyku.

Auto jest na lpg, już 150 tys. - może coś w tym być, że się grzeje.

Chyba wybiorę między Motul 5w40, a Lotos 5w40.

Opublikowano

Liqui moly 5/30 4200toptec the best oil for Audi

 

Opublikowano
Teraz, Kostas napisał:

Liqui moly 5/30 4200toptec the best oil for Audi

 

Chciałbyś. 

Opublikowano

 I am a car engineer and with my experience the unique mechanical problem but everyone knows doing in his car

Opublikowano
14 godzin temu, Kostas napisał:

 I am a car engineer and with my experience the unique mechanical problem but everyone knows doing in his car

What ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...