k232 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 Opublikowano 13 Kwietnia 2021 28 minut temu, Darek80s napisał: Nie doczytałeś chyba. Powiedziałem dokladnie na jakim jeździłem i jaki ma kupić. Przyznał ze dal ciała i bez problemu zaproponował wymiane na właściwy. Jezdze do niego od kilkunastu lat i to pierwsza taka wtopa. Tez zawsze kupowałem sam olej ale to był spontan i nie miałem za bardzo czasu. A co to ma za znaczenie czy doczytałem czy nie skoro wlał inny olej niż powinien? Odrobiłeś lekcję na przyszły raz , powodzenia ?
KINIAM Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 17 godzin temu, Darek80s napisał: Witam mam pytanie. Regenerowałem turbo i kazałem mechanikowi zalać motulem bo takiego używałem a on wlał ligui moly i w dodatku nie taki jak należy zamiast 5w30 top tec 4200 z normą zalecana do mojego auta to zalał 5w30 top tec 4600. Czy mogę na nim jeździć do nastepnej wymiany. Pytanie o olej zadałeś w dziale silników benzynowych a zapewne do baku lejesz diesel. Wiem z dalszych opisów, że już się umówiłeś na zmianę oleju, no cóż mechanik, który co dziennie ma dzień świstaka może nie doczytał ot taki mały fakap, za dużo tych oliw. Zapewniam Cię, że silnikowi od Tec 4600 nic by się nie stało a nawet miałby łatwiejszy rozruch. Wiem żądanej normy nie spełnia ale popioły ma poziomie jak wiele innych oliw z normą dla silnika BRD z DPF em.
iraD Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Opublikowano 26 Kwietnia 2021 Witam, A4b7 1.9 tdi BRB bez dpf obecnie zalany valvoline 5w30 synpower xl-c3 504/507 Zostac przy tym co jest czy wymienic na inny 5w30 czy jakis 5w40 z norma 505.01?? Jakies propozycje ??
turborzeznik Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Dobry wszystkim. B8 3.2fsi CALA Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00. Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. Pozdrawiam
AndrzejK. Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Norma 504 00 to LL, a że taki sposób serwisowania promują producenci to i Ty o tej normie doczytałeś.... Dobry olej to pojęcie względne..., wejdź sobie np. na stronkę Ravenola czy Liquy Moly i dobierz olej do swojego silnika, a pokaże Ci zalecany zarówno do serwisu LL jak i " normalnego".
pelonek1 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Godzinę temu, turborzeznik napisał: Dobry wszystkim. B8 3.2fsi CALA Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00. Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. Pozdrawiam RAVENOL VMP SAE 5W-30
Dev Opublikowano 30 Kwietnia 2021 Opublikowano 30 Kwietnia 2021 2 godziny temu, turborzeznik napisał: Dobry wszystkim. B8 3.2fsi CALA Było lane LM 0w40 pełny syntetyk ale norma nie odpowiada, bo olej posiada 502 00 / 505 00. Zalecana norma przez producenta to 504 00 / 507 00. Troszke zaczęło ubywac oleju więcej niż zawsze. Zastanawiam się nad zmianą oleju na taki, jaki zaleca producent czyli 504 00 i 5w30, może w tym problem. Znacie jakiś dobry olej który można zalać? Ale nie chce żadnych polsyntetykow, gówna typu HC synthese czy SHC tez nie, bo to nie jest żaden pełny syntetyk A tylko na takim mi zależy. Pozdrawiam Ravenol VST turbo 5W40 1
turborzeznik Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 13 godzin temu, AndrzejK. napisał: Norma 504 00 to LL, a że taki sposób serwisowania promują producenci to i Ty o tej normie doczytałeś.... Dobry olej to pojęcie względne..., wejdź sobie np. na stronkę Ravenola czy Liquy Moly i dobierz olej do swojego silnika, a pokaże Ci zalecany zarówno do serwisu LL jak i " normalnego". Zrobiłem dobieranie oleju na stronie LM i pokazuje mi tylko oleje niesyntetyczne. Dobry olej dla mnie to taki, który będzie najlepszy dla silnika i wiem że nie zawsze jest to olej zalecany przez producenta samochodu. Jeśli robię zmianę co 10tkm to czy powinienem się w ogóle sugerować norma 504.00? Olej który leje ma normę 502.00. Zwracać w takim razie uwage na "lepkosc" i wybrać odpowiednią klasę ACEA? Jeszcze jedno pytanie które ktoś musi mi wytłumaczyć. Jak to jest z zalewaniem oleju o innej lepkosci niż zaleca producent np. Zalecane 5w30 A lane 0w40 jakie są tego plusy i minusy, czy powinno sie tak robić lub nie?
turborzeznik Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 12 godzin temu, Dev napisał: Ravenol VST turbo 5W40 Porownalem karty produktów i ten ravenol jest nawet ciut lepszy niz LM 0W40
AndrzejK. Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 Tak jak napisałem norma 504 00 jest do LL, więc jeżeli robisz serwis co 10t km (wskazane) to patrz wg normy 502 00 i tu powyższy Ravenol VST 5W40 jest bdb.
Alli90 Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 Jaki konkretnie olej do Amerykanca 2.0 tfsi 224km 2014 r o oznaczeniu CPMB ? Chciałbym pełną nazwę oleju bo wymieniani w temacie producenci mają szeroka paletę produktów i człowiek już nie ogarnia.
Dev Opublikowano 11 Lipca 2021 Opublikowano 11 Lipca 2021 Teraz, Alli90 napisał: Jaki konkretnie olej do Amerykanca 2.0 tfsi 224km 2014 r o oznaczeniu CPMB ? Chciałbym pełną nazwę oleju bo wymieniani w temacie producenci mają szeroka paletę produktów i człowiek już nie ogarnia. Ravenol Turbo VST 5w40 1
lukisz Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Panowie jest pytanko, 3.0 ASN 311 tys przebiegu. Od kilku lat jeździ na Motulu 5w30. Ostatnio zaczął pobierać 1 litr oleju / kilka tys km. Myślę, że pora na zmianę na coś gęstszego, np. 10W40. Castrol, Mobil, Lotos ? Co polecacie ?
Langista Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Nie rób tego, chyba że chcesz silnik na śmietnik wywalić. Nie masz wycieku? Może zmień na próbę na innego producenta i sprawdź, czy to pomoże. Dużo też zmienia styl jazdy i upały.
KINIAM Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 (edytowane) Raczej nie zalewaj 10W40 nic to nie da a nawet może przyczynić się do większego nagaru w silniku i zwiększenia poboru oleju. Im lepsza oliwa 5W30 lub 5W40 tym lepiej dla silnika. Sporo tych silników łyka 250 ml na 1000 lm i raczej trzeba się z tym pogodzić. ASN mocno się grzeje jak lubimy dynamiczna jazdę, sporo jednostek jest zmęczonych gazem. Edytowane 13 Lipca 2021 przez KINIAM
lukisz Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Ok. Racja zostanę przy syntetyku. Auto jest na lpg, już 150 tys. - może coś w tym być, że się grzeje. Chyba wybiorę między Motul 5w40, a Lotos 5w40.
Kostas Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Liqui moly 5/30 4200toptec the best oil for Audi
przem8 Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 Teraz, Kostas napisał: Liqui moly 5/30 4200toptec the best oil for Audi Chciałbyś.
Kostas Opublikowano 13 Lipca 2021 Opublikowano 13 Lipca 2021 I am a car engineer and with my experience the unique mechanical problem but everyone knows doing in his car
Dev Opublikowano 14 Lipca 2021 Opublikowano 14 Lipca 2021 14 godzin temu, Kostas napisał: I am a car engineer and with my experience the unique mechanical problem but everyone knows doing in his car What ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się