Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 3.0Q ASN Avant by Lang


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak blok cały to pewnie nie bedzie trzeba tulejować, choć też myślałem że u mnie się skończy wstawianiem tulei. Generalnie myslę, że jak pomierzysz będzie ok i skończy się pierścionkami i głowicami :) . Dużo Ci popija oleju?

Opublikowano

Przy miastowych prędkościach nic, na autostradzie nawet powyżej litra na 1000 km potrafi zabrać także uszczelniacze to już tam nie istnieją. Problem jest taki, że wstawiając tuleje zatrzymam tłoki, koszt tulei dojdzie ale tłok będzie Ori, zaś gdyby trzeba było szlifować, to tłoki muszę zmienić, koszt podobny a jednak Ori materiał chyba lepszy od tego co teraz można kupić, chyba że tłoki też będą śmietnikiem, a wyjdzie że blok pęknięty, to wstawię 1.8t i będzie po sprawie ?

Opublikowano

Miałem podobne zużycie plus chmura dymu że spalonego oleju po hamowaniu silnikiem. Tulejowanie cylindrów to koszt drugiego bloku, aby Twoje tłoki były jeszcze dobre. 1.8t nie jest zle, z tego co wiem blok się trzyma a głowica może pęknąć w mocniejszych odmianach, a to mniejsza krzywda hehe?

Opublikowano

Kwestia taka, że 1.8 jest dużo taniej zrobić jak 3.0, do tego potencjał na moc jest w przeciwieństwie do 3.0. U mnie chmurki nie ma, bo wszystko jak na razie katy biorą na siebie. W każdym razie decyzja zapadła, robię sobie sam to robocizna mnie nie interesuje, szczerze wątpię, aby przy 372k nalotu ori tuleje były dobre :D Jak będą dobre to lepiej dla mnie, bo oddam blok do splanowania, przehonowania, nowe pierścienie i będzie o ok 3000 zł mniej za tuleje (ok 500 zł za sztukę znalazłem w necie).

Opublikowano

w ASNie nie powinno by problemu z tulejami, daj dobrej jakosci pierscienie, polecam japonskie NE

cięzko zdobyc ale takie szły w oryginale do wiekszosci aut VAGa

we wrzesniu składałem 1.8T BFB, zuzycie oliwy nie przekracza 0.5 litra na 10000km a palił litr na niecałe  2000km

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
15 godzin temu, Langista napisał:

Caddy przerobił mu tak skrzynię, że jak wcześniej przy 3k RPM miał 130, tak teraz ma 155 ?

No i za***iście że zapmnieli powiedzieć że auto zrobiło się mułem bagiennym. Pamiętaj że jak Ci pozmieniają biegi na długie a wiem z czego te przełożenia wjadą to auto już nigdy nie pojedzie. 

Zmienia się tylko 6 bieg i to wszystko. na JHM można zamówić nowy. 

 

15 godzin temu, Langista napisał:

czyli uszczelniacze zaworowe do wymiany.

Spróbuj je zdjąć od góry i ocenić stan nim zdejmiesz czapki może się okazać że poradzisz sobie bez zdejmowania czapek i rozwiąże to cały twój problem. 

 

9 godzin temu, Langista napisał:

to tłoki muszę zmienić

po co 

 

8 godzin temu, Dev napisał:

w ASNie nie powinno by problemu z tulejami, daj dobrej jakosci pierscienie,

Zgadzam się 

Opublikowano
2 godziny temu, DarekS4 napisał:

No i za***iście że zapmnieli powiedzieć że auto zrobiło się mułem bagiennym. Pamiętaj że jak Ci pozmieniają biegi na długie a wiem z czego te przełożenia wjadą to auto już nigdy nie pojedzie. 

Zmienia się tylko 6 bieg i to wszystko. na JHM można zamówić nowy. 

 

Spróbuj je zdjąć od góry i ocenić stan nim zdejmiesz czapki może się okazać że poradzisz sobie bez zdejmowania czapek i rozwiąże to cały twój problem. 

 

po co 

 

Zgadzam się 

No właśnie z tą skrzynią to kolega nie narzeka, bo ten Caddy trochę podrobiony jest i on sam jako mechanik twierdzi, że tych pierwszych dwóch biegów nie ruszali, przez co nie zmuliło to auta.

 

Właśnie obejrzałem ostatnio filmik, jak wymienić uszczelniacze na głowicy i chyba zainwestuję w napinacz do sprężyn zaworowych bo w tedy silnika wyjmować nie trzeba i da radę to w weekend ogarnąć. Gorzej, jak prowadnice też będą wyruchane, a tego już nie ocenię z głowicami na silniku :/

O tłokach pisałem w razie szlifu, gdyby trzeba było zebrać dużo materiału to i tłoki musiały by pójść nad wymiar, czy źle myślę?

Opublikowano
48 minut temu, Langista napisał:

Gorzej, jak prowadnice też będą wyruchane, a tego już nie ocenię z głowicami na silniku :/

tłok w dół chwytasz za zawór i ocenisz. Chyba że nie masz porównania to możesz mieć ciężko na pierwszy raz. 

 

49 minut temu, Langista napisał:

O tłokach pisałem w razie szlifu, gdyby trzeba było zebrać dużo materiału to i tłoki musiały by pójść nad wymiar, czy źle myślę?

Grubo by musiało tam być. Ja nie robię takich rzeczy. Jeżeli miało by dojść do takich tematów wolę wstawiać tuleje i robić na nominał silnik. 

Opublikowano

No nic, nie ma co wróżyć z fusów, jak na razie narzędzia w drodze, trzeba tylko garaż przygotować i w przyszłym miesiącu można działać :D

Opublikowano

nr pierscieni NE 8950520000 ok 50zł/kpl na jeden tłok

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A panewki kto na pierwszy montaż dawał? Widzę najbardziej popularne Kolbenschmidt lub Mahle

Opublikowano

Tego niestety nie wiem 

Opublikowano

jak kupisz wyślij z ciekawości jaki tam jest pierścień olejowy .... 

Składam powoli silnik do mojego BMW i np pierścień olejowy zmieniałem z innego silnika bo to nie wypał co zamontowali. 

Opublikowano

Jak na razie nic się nie dzieje ale już od poniedziałku zaczynam wyciągać piecyk i działam z tematem na ostro ?

Ostatnie chwile na zimówkach

IMG_20220430_100239.thumb.jpg.544fae74eff0b6e48333dc0ff3bda97e.jpg

I zmiana w końcu na letni setup 

IMG_20220501_160305.thumb.jpg.02a7eae567df20a142e63369305f3abc.jpg

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Widzę, że wleciał Xenon Plus. ;)

Opublikowano

A no, @kamil-vag mnie namówił na swoje lampiony ? jeszcze nie wysłałem mu obiecanego porównania bixa do bileda, a wystarczy kartę wyciągnąć i zgrać dwa zdjęcia ?

Dla odmiany dzisiaj zacząłem walkę z wyciąganiem piecyka, udało się obejść klimę, nie odciągając czynnika :banan:

IMG_20220509_183745.thumb.jpg.31756480bb6799b00f99d929e441f70f.jpg

Jutro mam nadzieję uda się wytargać silnik razem ze skrzynią ? planowałem sam silnik ale jak zobaczyłem w jakich miejscach miałbym kaleczyć dłonie żeby to rozdzielić, to wybrałem łatwiejszą wersję z odkręceniem wału, wydechu i półosi, zwłaszcza że przy oględzinach okazało się, że lewa flansza skrzyni zaczyna się pocić i będzie trzeba zlać olej z przebiegiem 3000 km żeby się tym zająć :facepalm:

Opublikowano

Spojrzy człowiek na zdjęcie i od razu widać, że dbane i szanowane ? Pełnoletnie auta a wyglądają naprawdę mega jeszcze. 

Opublikowano

Moje ma już 20 i jak na razie podwozie wolne od rdzy przy oryginalnym zabezpieczeniu, jedyny uszczerbek to zmęczone progi od mojego ciągłego podnoszenia lewarkiem ? no i zalążki rdzy na dole prawego błotnika, co zaczyna być widać :kwasny:

Po wytarganiu pieca mam plan żeby wytłumić komorę silnika od strony grodzi oraz nad skrzynią biegów, bo akurat zostało mi kilka mat z prac nad wnętrzem ale znając życie, to do końca urlopu wyrobie się tylko z pierwotnym planem rozłożenia silnika na części i porozwożeniem go po zakładach szlifierskich :whistling:

Opublikowano
Teraz, Langista napisał:

Moje ma już 20 i jak na razie podwozie wolne od rdzy przy oryginalnym zabezpieczeniu, jedyny uszczerbek to zmęczone progi od mojego ciągłego podnoszenia lewarkiem ? no i zalążki rdzy na dole prawego błotnika, co zaczyna być widać :kwasny:

Jaka data produkcji? @Muskel1 wspominał, że od 08.2003 cynkowano mniej elementów. Mam w rodzinie B6 z 07.2003 i tam podłoga czy błotniki są zdrowe.. u mnie jeden podjadało, może i drugi wcześniej, skoro był uprzednio lakierowany. Spód słabo wyglądał... mam 03.2004.

Opublikowano

No moja z lipca 2004 i zjedzona od dołu że nie wiem czy przypadkiem to nie przeszczep z Mazdy :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...