Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fabrycznie nowe A4 B9 40TDI - znaczne zużycie oleju: czy to normalne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
18 minut temu, Fatal1ty napisał(a):

Czy wg was jest sens robić niezależną ekspertyzę u rzeczoznawczy samochodowego i wchodzić na drogę sądową ?

Jak najbardziej. Przy takim zużyciu oleju dpf już pewnie nadaje się do wymiany.

Opublikowano

U mnie też ten sam problem. 4/5 tys km i dolewka. Aktualny przebieg 25 tys km. Nawet sami panowie z Audi Ingolstadt narzekają na flotę samochodów służbowych z 2022 z silnikami 40TDI, którzy jeżdżą po Europie. 😅 Bez znaczenia czy to A4, A6 czy Q5 we wszystkich ten sam problem.

Opublikowano

widocznie coś poprawili, masakra...

Opublikowano

Zastanawia mnie tylko co producent zrobi w takim przypadku. Czy będzie w najbliższej przyszłości jakaś akcja serwisowa ? Czy stwierdzą, że wszystko jest w normach i tematu nie ma. 

Opublikowano

pytanie ile takich przypadków i co się dzieje, jak wada materiałowa to może być nawet wymiana silnika i duże koszty, trudno uwierzyć aby remontowali silniki

Opublikowano

Polaczki za małe szaraczki żeby wymusić akcje serwisową, będzie piłeczka odbijana tak długo aż gwarancja się skończy i potem niech się buja. ASO nie przeprowadzi nigdy remontu silnika, zawsze jak coś było nie halo to silnik szedł na złom/handel i wstawiali nowy. Tutaj nowy silnik to wartość połowy auta, będą się bronić rękami i nogami żeby się z tego wywinąć 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.01.2024 o 08:33, Fatal1ty napisał(a):

Jak audi pokochałem za model B8 tak samo znienawidziłem za B9 ... Dzisiejsze AUDI to totalny syf 

No to albo masz pecha albo coś rzeczywiście "poprawili" w nowych poliftach. Ja (odpukać) złego słowa nie powiem o B9, jak do tej pory bezproblemowy samochód choć 200 tysi mu już pykło.

Edytowane przez MiruK
Opublikowano

To samo jest w skodach z 2.0 tdi. Po części może to być związane z przejściem na olej 0W20 w tych silnikach. 

 

Opublikowano

A co olej ma z tym wspólnego ?

Opublikowano

Zapewne musieli dostosować silnik do oleju 0W20 i coś poszło nie tak. 

 

Opublikowano

Brak związku 

Albo zyebali temat pierscieni jak w tfsi albo coś z odmą jak w ALTku

Opublikowano

Proponuje abys napisal pismo (tak papierowe podpisane pismo) - opisz dokladnie sytuacje. Wyslij do centrali Audi, opisz w jakim serwisie zglaszales wielokrotnie, ze mialo sie unormowac, ze cos niby potem robili ale zero efektu. Napisz ze prosisz o pomoc w tym temacie bo kupiles nowe auta za sporo pieniedzy i dokladnie rzecz ujmujac "nie przystoi" to marce audi takie cuda.

Znajomy mial problem z braniem oleju w q7 - wymienili silnik.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam problem. Żona ma Tiguana '23 z 2.0TDi SCR 200KM kod DTUA. Wymieniłem olej w marcu po 15kkm i teraz ma przegląd po 30kkm. Jak policzyłem, to przez te 15 tys. kilometrów dolałem ok 5L oleju. 

Żona jeździ raczej szybko 150-160km/h i codziennie trasa 150km autostradą. Jak mocniej dam w palnik (jeżdżę głównie na S), to olej schodzi w oczach. Ostatnio nie objechałem 600km bez dolewki.

Gdzieś czytałem, że ponoć blok silnika jest aluminiowy.

Turbina GTD1752, więc raczej sprawdzona konstrukcja.

Zastanawiam się tylko, czy to się odkłada gdzieś w formie sadzy, bo nie kopci ani trochę?

Edytowane przez kqba
Opublikowano
8 minut temu, kqba napisał(a):

czy to się odkłada gdzieś w formie sadzy, bo nie kopci ani trochę?

Zapycha dpf.

Opublikowano (edytowane)

Ale przykro się czyta o takich przypadkach. Współczuje autorowi, bo wiem co to znaczy płacić kupę ciężko zarobionej kasy i nie móc być zadowolonym.

Ponad rok temu stałem przed wyborem czegoś nowego i z racji planowanych dużych przebiegów, pierwszy wybór padł na silnik wysokoprężny.

Chyba dobrze, że zwyczajnie nie było mnie stać na Audi (w grę wchodził model Q5), a Skoda jakoś nie przypadła mi do gustu.

Z innej marki silników diesela jak na lekarstwo, więc wybór padł na markę koreańską z mocną hybrydą pod maską. Auto przez 16 miesięcy zrobiło 37kkm, póki co absolutnie bezawaryjnie i komfortowo.

Firmowo jeżdżę także roczną Rav4, tez bezawaryjnie, ale z komfortem już gorzej. :P

 

Nie wiem co się dzieje w vagu, ale kiedyś byłem przekonany, że to najlepsze wozy. Jak większość, którzy je chwala nie znając tak naprawdę konkurencji.

 

Nie wiem co mógł bym doradzić. Chyba tylko to, że jeśli to leasing to na koniec oddac ten bubel.

Edytowane przez whyduck1
Opublikowano

Kontynuując moją historię z ubytkiem oleju w silniku w Q5, a więc tak:

18.03 przy przebiegu 29 229 km zrobiłem przegląd i wymianę oleju. Aktualnie samochód ma 34 135 km i wskaźnik poziomu oleju na komputerze  pokazuje mniej niż połowę. Czyli po 4906 km ubyło ponad 0,5l oleju 🙃 Zobaczymy co się wydarzy za tydzień bo czeka mnie trasa ok 1500 km

 

Opublikowano
W dniu 9.06.2024 o 14:41, Sebss napisał(a):

Zobaczymy co się wydarzy za tydzień bo czeka mnie trasa ok 1500 km

jak po trasie? :)

Opublikowano
W dniu 22.06.2024 o 18:23, RALF76 napisał(a):

jak po trasie? :)

Przy 36 777 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l oleju 🙃

Opublikowano
3 minuty temu, Sebss napisał(a):

Przy 36 777 km wyskoczyła informacja o dolaniu 1l oleju

czyli po 7 tys km zjadl 1l oleju - to chyba nie jest tak zle... no dobrze tez pewnie nie, ale da sie zyc ;)

Opublikowano
8 godzin temu, Koalakm napisał(a):

czyli po 7 tys km zjadl 1l oleju - to chyba nie jest tak zle... no dobrze tez pewnie nie, ale da sie zyc ;)

Różnie to bywa. Raz było po 5 000 km. Czy da się żyć? Nie, z świadomością, że w A4 B9 z 2018 roku z silnikiem DETA nie było takich problemów, a zrobiłem nim prawie 170 000 km..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...