Bart-S Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Dla mnie pin 7 (w radiu) to BOSE pin A 6/24 to AudioPilot
lyku23 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 BOSE pin7 idzie do zielonej kostki w RNS-E pin 8 (sprawdziłem miernikiem) w ORI wiązce może to jest rozwiązanie...nie mam rns-e,ale z tego co znalazłem w necie to pin 8 zielonej kostki w RNS-e to masa sygnału. Może pod nią trzeba podłączyć ???
Bart-S Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Z tego co widzę - masa radia i masa dla pinu 7 powinny być podpięte do dwóch różnych punktów... W przypadku Concerta (kostka 8 pin) masy dla pinów 1 (BOSE) i 8 (Radio) to też różne punkty... Ostatecznie jednak punkty te zostają zmostkowane - nie wiem tylko jaki wpływ na całość ma fakt, że nie są połączone od razu tylko gdzieś wewnętrznie...
mystic.pl Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 A dla mnie pinBose to Radio Remote idzie od 13 pin RNS-E do 6 pin wzmacniacza :gwizdanie: A ten pin 7 kostki rns-e to tak wogóle skąd Ci się Bartku wziął, że trzeba go mostkować ?
Bart-S Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Ze schematu, którego w tym wątku nie ma czyli dot. zasilania. Dodatkowa masa która jest w wiązce radia w przypadku instalacji BOSE (dlatego tak sobie nazwałem pin 7 w RNS-E).[br]Dopisany: 14 Marzec 2011, 22:43_________________________________________________OK ja spadam. Jutro spróbuję dojść gdzie dokładnie są zlokalizowane mostek mas audio 346 (wiązka deski rozdzielczej) i punkt mas audio 610 (za konsolą środkową).
konrad_A4 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Z tego co widzę - masa radia i masa dla pinu 7 powinny być podpięte do dwóch różnych punktów... W przypadku Concerta (kostka 8 pin) masy dla pinów 1 (BOSE) i 8 (Radio) to też różne punkty... oba sa brane z 610 - Ground connection (Audio)
lyku23 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 tu jest schemat pinów dla RNS-E i Concert/chours II wstawiony przez użytkownika AndyN. Mama nadzieję, że się nie obrazi, że go tutaj wkleję http://img337.imageshack.us/f/pinyrnsvh0.jpg/ Widać, które to piny Bose
Bromchit Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Widzę, że temat pinu Bose, który jakiś czas temu poruszyłem wzbudził szersze zainteresowanie :>. Ja u siebie po różnych próbach (gdy wszystko rezałem), doszedłem do wniosku, że gdy pin Bose jest podłączony to całość gra po prostu ciszej przy takim samym ustawieniu głośności i sprawia wrażenie, że gra płasko . A resztę zwaliłem na jakość płytek. Ale po postach kolegów nie jestem już przekonany czy to było tylko wrażenie. Nie możliwe żeby tyle osób myliło się twierdząc zgodnie, że ucieka jakość dżwięku. Ja mam wzmcniacz z B6 więc mikrofon nie ma tu nic do tego. Chyba jak znajdę trochę czasu to będę musiał się temu przysłuchać od nowa Pasowałoby zrobić próby odsłuchu tych samych nagrań u kogoś kto ma ori Bose i porównać z rezanym, ja niestety nie znam nikogo w okolicy kto ma ori Bose.
Bart-S Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Z tego co widzę - masa radia i masa dla pinu 7 powinny być podpięte do dwóch różnych punktów... W przypadku Concerta (kostka 8 pin) masy dla pinów 1 (BOSE) i 8 (Radio) to też różne punkty... oba sa brane z 610 - Ground connection (Audio) Schemat mówi co innego BTW - czy po przekodowaniu radia/RNS-E na BOSE (bez podpinania pinu BOSE) macie różnicę w dźwięku w porównaniu do standardowej charakterystyki audio (poprzednie kodowanie?)
Bromchit Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Wtedy gdy drążyłem temat wypróbowałem chyba wszystkie opcje kodowania i samo kodownie nie wiele zmieniało charakterystyką dźwięku jeśli już to różnice były raczej subtelne. Diametralna zmiana dziwięku następowła po podłączeniu pinu Bose do masy wraz z właściwym kodowaniem. Jak kodowanie było na "nie Bose" to podłączenie pinu Bose do masy nic nie zmieniało. Mam Concerta. W Elsie znalazłem jedynie opis coś w rodzaju: zmiana kodowania radia na system Bose przez podłączenie do masy pinu radia opisanego jako bose,i nic więcej. Piszę teraz z pamięci, ale jakoś tak to było opisane.
konrad_A4 Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Z tego co widzę - masa radia i masa dla pinu 7 powinny być podpięte do dwóch różnych punktów... W przypadku Concerta (kostka 8 pin) masy dla pinów 1 (BOSE) i 8 (Radio) to też różne punkty... oba sa brane z 610 - Ground connection (Audio) Schemat mówi co innego no mój CFD raczej nie
Bart-S Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 U mnie jest podział na 346 i 610. No nic, można przyjąć, że Bose tak właśnie gra po podłączeniu masy. Pozostaje konfrontacja z fabrycznym zestawem Surround - macie tam w pobliżu Mariusza (HiRide)... Umówcie się na spota technicznego i porównajcie sprzęt.
mystic.pl Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Przed zrobieniem obu mostkow byłem w aso na przeglądzie. Pracuje tam człowiek, który ma B6 avant w ori s-linie i z ori BOSE chyba z 2002. Jak usłyszał jak grało u mnie to był w szoku, ze jest taka duża różnica na plus mojego. Myślałem, ze to kwestia głośników z końcówka B. Obecnie moje wrażenie jest takie, ze po zrobieniu mostkow gra ładnie, czysto i nawet dobrze jednak nie robi szału a przed mostkowaniem do mas, BOSE po prostu dawało czadu.
Bart-S Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 ...rozmawiałem z HiRidem. Po pracy odłączy masę i porówna jakość dźwięku.[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 09:44_________________________________________________Wklejam PW od Mariusza (myślę, że nie będzie miał nic przeciwko ) "Wypialem ten pin o ktorym pisales. Roznica w graniu jest spora.Gralo to tak jakbym mial duuuza skrzynie basowa w bagazniku i mocne glosniki w przednich drzwiach-az mi sie spodobalo.Nic nie pierdzialo,bas naprawde dobry a nawet az za dobry.Nawet bym tak zostawil ale jednak dzwiek nie byl czysty tzn malo bylo sopranow a podkrecenie ich na maksa nie wiele dawalo.Od czego ten kabelek jest ? teraz to juz naprawde musze na jakis spot podjechac i posluchac u kogos jak gra ori Bose.Moj mimo ze ori gral lepiej na wypietym pinie.( Gdyby tylko dzwiek byl taki soczysty jak wczesniej....) " Teraz czekam aż podeśle nam nagrania tych samych utworów nagrany z podpiętym pinem BOSE i bez...
Bromchit Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Ja też pobawiłem się, pinem Bose i u mnie było dokładnie tak samo jak zacytował Bart-s. Ostatecznie zostawiłem pin podłączony ze względu właśnie na czystość dźwięku. Zauważyłem,że jak pin jest podłączony to podkręcenie sopranów jest bardziej słyszalne niż basów, a przy odłączonym tak jak cytowł Bart-s. Żeby była możliwość uzyskania w Bose tego basu nie zmieniając reszty...
HiRide Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Bartek mialem Ci wyslac te pliki na maila ale wkleje to tutaj-niech sobie kazdy poslucha Nagrania sa krotkie po to zeby nie zajmowaly duzo miejsca bo pol dnia bym to przesylal Wszystkie ustawienia dzwieku sa te same,Bose ori nic nie dokladane. Pierwsze nagranie z wpietym pinem 7 To samo z wypietym pinem 7 Drugie nagranie z wpietym pinem 7 To samo nagranie z wypietym pinem 7 Jestem zaskoczony ta roznica bo na zywo jest naprawde duza.Tak jak pisal moj przedmowca -chcialbym pozostawic taki dobry bas na wypietym pinie nr 7 ale jakosc dzwieku w takiej konfiguracji nie jest zadowalajaca bo wszystkie inne tony sa przytlumione a znowu z wpietym pinem gra to za slabo :doh1:
Seba_LDZ Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Ja też pobawiłem się, pinem Bose i u mnie było dokładnie tak samo jak zacytował Bart-s. Ostatecznie zostawiłem pin podłączony ze względu właśnie na czystość dźwięku. Zauważyłem,że jak pin jest podłączony to podkręcenie sopranów jest bardziej słyszalne niż basów, a przy odłączonym tak jak cytowł Bart-s. Żeby była możliwość uzyskania w Bose tego basu nie zmieniając reszty... no wlasnie mam dokladnie takie same odczucia :/ i brakuje mi tego basiku czystosc dzwieku jest fajna tylko gdzie sie podzialy tamte bas basy ciekawe czy da sie to jakos obejsc
mystic.pl Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Czyli można wysnuć wniosek, że jednak podpiecie piny 7 do masy tłumi sygnał. Ja dzisiaj będę odpinał masę. Bez mostka z masą i dobrze wyregulowanej barwie w RNS-E grało to o wiele lepiej. Wystarczy podkrecic soprany i jest o wiele lepiej niż teraz z mostkiem z masą. Różnica dźwięku jest bardzo duża i od razu zauważalna przez osobę, która od zawsze słuchała fabrycznego systemu BOSE. BTW ciekawe czy w ten sposób można by było "ztuningować" B&O w B8 / A5
Seba_LDZ Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 hmmm czy ja wiem czy tlumi tu pewnie chodzi o jakis system ktory odpowiada za czystosc dzwieku wiec pewnie wyrownuje dzwieki hmmm ciekawe czy nie da sie podlaczyc jakos do kompa i dostac do jakiegos equalizera odpowiadajacego za ustawienia zakresow w samym wzmaku i przekodowanie go wedle zyczenia latwiej powiedziec trudniej zrobic oile wogole jest to mozliwe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się