Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

PS. Teraz konkret-jest ktoś na forum, komu się ten nowy(przedłużony) imbus/gniazdo rozleciał :mysli:?

Na forum nie ma nikogo takiego, ale było gdzieś pisane, że w B8 przy 130tys się rozleciał :thumbdown:

do dnia 19.10.2009 A4B8 podobnie jak inne VW 2.0TDI CR z walkami wyr. posiadaly zabierak "stary"

... oznacza w praktyce to, ze auta kupione w salonach przed 2010 sa na starym zabieraku (naped pompy oleju 1:1 jak 20.0TDI PD)

Teraz jest fala zgonow silnikow na lancuchu... za pare lat zacznie sie wysyp masowy aut z napedem na zebatki - dla tych aut regeneracja jest zwyczajnie tansza (ma racje ekonomiczna)

Poza "zaspawywaniem" gniazda + wydzierganiem nowgo poglebionego (tak robi chyba Tomekcostam) jest jeszcze mozliwosc rozwiercenia i wkrecenia tulei (a wtedy mozna sobie nawet zlac zabierak fabryczny i robic pletwy czy co tam Jaro4444 gdzies wyzej nie napisal - kastracja to nie jednyna metoda i na dodatek gdy walki sa na zebatkach wcale nie najtansza...)

przy okazji.. jezeli ktos mysli, ze wycofano napedy walkow przez lancuch to jest w bledzie

(ponizej zintegrowane walki i pompa oleju w silniki 2,0TFSI)

b408cd2b07235bbam.jpg

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek mam prośbę, czy moglibyśmy skupić się na temacie czyli "likwidacja wałków"? Możesz oczywiście opracować nowy temat np. pod tytułem "alternatywne rozwiązania połączenia wałka wyrównoważającego z pompą oleju"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza "zaspawywaniem" gniazda + wydzierganiem nowgo poglebionego (tak robi chyba Tomekcostam)

chłopie ogarnij się czyli..przemek4net...

raz piszesz że regeneracja jest alternatywą,raz że spawanie...na jednym z forum wszystko Ci wytłumaczyli-chodzi o metalurgię.

odnośnie JARO4444-POPIERAM WYWALENIE WAŁKÓW GDY MODUŁ NAPĘDZANY JEST ŁAŃCUCHEM,GDY SĄ KOŁA ZEBATE WATRO JE ZOSTAWIĆ I ZREGENEROWAĆ GNIAZDO...pozdrawiam

http://www.cnc.info.pl/topics66/jak-to-zregenerowac-gniazdo-zabieraka-imbusika-w-walku-vt26884,20.htm?sid=1913291cc2be9330595f0aeb9cd4d84c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

To teraz opisze jak u mnie poszło .

Otóz SWAP jak narazie udany( 500 km przejechane ) Dzieki dla Gajosa oraz Jaro zawsze chętnie odpowiadali na pytania.

Co do reszty to na szczęście Turbo oraz silnik nie dostał więc dało się uratować.

Co do samej wymiany to nie było większych problemów chociaż pewne ździwienie, że po otwarciu misy okazało się,

że nie mam napędu łańcuszkami tylko koła zębate, mimo że to silnik BLB.

Niewiem czy mogło tak być orginalnie czy ktoś w Niemczech wymieniał.

Powodem był oczywiscie wyrobiony imbusik.

Zdecydowałem się na przełożenie pompy wg patentu Jaro.

Nie zauważyłem nic szczególnego po zminie a raczej plusy ( tak jakby lepiej się wkręcał na obroty). ale to może moje odczucie.

Warsztat w którym robiłem bardzo dobry , zna sie dobrze na Audi.

Namiary to

Nowy Sącz

AutoJano

ul. Słowacka 67

tel. +48 18 4429314 +48 501660490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Nie jestem właścicielem Audi, ale interesuje mnie problem motorka 2tdi, gdyż mam okazję nabyć superb-a 2tdi 140km silnik BSS 52 tyś.km/przebieg 100%/. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda w nim problem pompy oleju/ jest łańcuchowy czy zębatkowy/ i czy jest problem z tym nieszczęsnym zabierakiem. Czy niezbędny będzie swap? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z silnikiem BRE sporo jest zabawy??? Mam juz przejechane 175 tyś leja mi dwa pierwsze wtryski(na biegu jałowym obroty czasem falują i czasami zadławia sie midzy 1700 a 2000 obrotów ) , podobno jest jakas akcja serwisowa na pompki dostałem takie informacje od kolegi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z silnikiem BRE sporo jest zabawy??? Mam juz przejechane 175 tyś leja mi dwa pierwsze wtryski(na biegu jałowym obroty czasem falują i czasami zadławia sie midzy 1700 a 2000 obrotów ) , podobno jest jakas akcja serwisowa na pompki dostałem takie informacje od kolegi .

to silnik, z napedem zebatkowym,

za szarpanie w zakresie 1700-2000 czesto odpowiedzialny jest zacinajacy sie EGR, ale to sa rozmowy do prowadzenia w innym watku. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Kolejna audi po kastracji i zastosowaniu smarowania z 1.9-efekt taki, że mozna teraz spac spokojnie nie martwiąc sie ,że moze jutro sie jakis zabierak posypie.Wszystko zrobione zgodnie z opisem jara-wielkie dzieki za pomoc.Czesci wszystkie z ASO.

Odczucia:

1) wkręca sie szybciej na obroty

Koszta w moim wypadku wraz z nowym rozrządem wyniosły 2977pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni?

Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni?

Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać.

wałki nie maja nic do skrzyni , wywalaj i ciesz się jeszcze lepszą pracą swojego blb. Ja też mam wrażenie że mój blb chodzi zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi, wałki robiłem przy takim samym przebiegu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni?

Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać.

Kolego ja po wywaleniu wałków zrobiłem ponad 60tyś km a mój multitronic ciągle działa prawidłowo (nie zapomnij wymieniać olej w skrzyni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oleju pamiętam, wymieniłem zaraz po kupnie a4 :). Obawiałem się tylko że po usunięciu wałków silnik może generowac zbyt duże wibracje, które przenoszą się na multi. Ale jak mówicie że jest wszystko OK to zaryzykuje i zainwestuje w przerobienie napędu pompy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja po wywaleniu wałków zrobiłem ponad 60tyś km a mój multitronic ciągle działa prawidłowo (nie zapomnij wymieniać olej w skrzyni).

Potwierdzam(BPW+Multi) :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolejny SWAP zakończony 100% powodzeniem. :>

Długo studiowałem owy wątek zanim podjąłem decyzję o kastracji iż mój przebieg to zaledwie 50 kkm

Podczas operacji okazało się iż koła łańcuchowe były w idealnym stanie a na zabieraku jest mały luz. Przed operacja było słychać delikatny szum z miski olejowej. Po swapie szum ustał a auto pracuje idealnie

Operacje kastracji wykonał zaprzyjaźniony mechanik z Jarocina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie , ja kupiłem silnik z przebiegiem 8 tys z 2010 roku nr na glowicy v140 czyli juz poprawiona nie peka .

Jesli chcemy kupic silnik z małym przebiegiem to trzeba szukac dawcy w Mitsubishi a nie w grupie VW ja mam wlasnie taki silnik z autlandera z 2010 roku jak pisałem wczwsniej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...