przemek4net Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 PS. Teraz konkret-jest ktoś na forum, komu się ten nowy(przedłużony) imbus/gniazdo rozleciał ? Na forum nie ma nikogo takiego, ale było gdzieś pisane, że w B8 przy 130tys się rozleciał do dnia 19.10.2009 A4B8 podobnie jak inne VW 2.0TDI CR z walkami wyr. posiadaly zabierak "stary" ... oznacza w praktyce to, ze auta kupione w salonach przed 2010 sa na starym zabieraku (naped pompy oleju 1:1 jak 20.0TDI PD) Teraz jest fala zgonow silnikow na lancuchu... za pare lat zacznie sie wysyp masowy aut z napedem na zebatki - dla tych aut regeneracja jest zwyczajnie tansza (ma racje ekonomiczna) Poza "zaspawywaniem" gniazda + wydzierganiem nowgo poglebionego (tak robi chyba Tomekcostam) jest jeszcze mozliwosc rozwiercenia i wkrecenia tulei (a wtedy mozna sobie nawet zlac zabierak fabryczny i robic pletwy czy co tam Jaro4444 gdzies wyzej nie napisal - kastracja to nie jednyna metoda i na dodatek gdy walki sa na zebatkach wcale nie najtansza...) przy okazji.. jezeli ktos mysli, ze wycofano napedy walkow przez lancuch to jest w bledzie (ponizej zintegrowane walki i pompa oleju w silniki 2,0TFSI) Pozdrawiam, Przemek
jaro4444 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Przemek mam prośbę, czy moglibyśmy skupić się na temacie czyli "likwidacja wałków"? Możesz oczywiście opracować nowy temat np. pod tytułem "alternatywne rozwiązania połączenia wałka wyrównoważającego z pompą oleju"...
tomek gdynia Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Poza "zaspawywaniem" gniazda + wydzierganiem nowgo poglebionego (tak robi chyba Tomekcostam) chłopie ogarnij się czyli..przemek4net... raz piszesz że regeneracja jest alternatywą,raz że spawanie...na jednym z forum wszystko Ci wytłumaczyli-chodzi o metalurgię. odnośnie JARO4444-POPIERAM WYWALENIE WAŁKÓW GDY MODUŁ NAPĘDZANY JEST ŁAŃCUCHEM,GDY SĄ KOŁA ZEBATE WATRO JE ZOSTAWIĆ I ZREGENEROWAĆ GNIAZDO...pozdrawiam http://www.cnc.info.pl/topics66/jak-to-zregenerowac-gniazdo-zabieraka-imbusika-w-walku-vt26884,20.htm?sid=1913291cc2be9330595f0aeb9cd4d84c
smolar22 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Witam, To teraz opisze jak u mnie poszło . Otóz SWAP jak narazie udany( 500 km przejechane ) Dzieki dla Gajosa oraz Jaro zawsze chętnie odpowiadali na pytania. Co do reszty to na szczęście Turbo oraz silnik nie dostał więc dało się uratować. Co do samej wymiany to nie było większych problemów chociaż pewne ździwienie, że po otwarciu misy okazało się, że nie mam napędu łańcuszkami tylko koła zębate, mimo że to silnik BLB. Niewiem czy mogło tak być orginalnie czy ktoś w Niemczech wymieniał. Powodem był oczywiscie wyrobiony imbusik. Zdecydowałem się na przełożenie pompy wg patentu Jaro. Nie zauważyłem nic szczególnego po zminie a raczej plusy ( tak jakby lepiej się wkręcał na obroty). ale to może moje odczucie. Warsztat w którym robiłem bardzo dobry , zna sie dobrze na Audi. Namiary to Nowy Sącz AutoJano ul. Słowacka 67 tel. +48 18 4429314 +48 501660490
ikra66 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Witam wszystkich! Nie jestem właścicielem Audi, ale interesuje mnie problem motorka 2tdi, gdyż mam okazję nabyć superb-a 2tdi 140km silnik BSS 52 tyś.km/przebieg 100%/. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda w nim problem pompy oleju/ jest łańcuchowy czy zębatkowy/ i czy jest problem z tym nieszczęsnym zabierakiem. Czy niezbędny będzie swap? Pozdrawiam!
jaro4444 Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 BSS = BPW Więc ekstracja wałków prosta, miła i bezbolesna.
peter22 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Opublikowano 27 Sierpnia 2011 a z silnikiem BRE sporo jest zabawy??? Mam juz przejechane 175 tyś leja mi dwa pierwsze wtryski(na biegu jałowym obroty czasem falują i czasami zadławia sie midzy 1700 a 2000 obrotów ) , podobno jest jakas akcja serwisowa na pompki dostałem takie informacje od kolegi .
Musashi Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 a z silnikiem BRE sporo jest zabawy??? Mam juz przejechane 175 tyś leja mi dwa pierwsze wtryski(na biegu jałowym obroty czasem falują i czasami zadławia sie midzy 1700 a 2000 obrotów ) , podobno jest jakas akcja serwisowa na pompki dostałem takie informacje od kolegi . to silnik, z napedem zebatkowym, za szarpanie w zakresie 1700-2000 czesto odpowiedzialny jest zacinajacy sie EGR, ale to sa rozmowy do prowadzenia w innym watku.
michier Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witam! Kolejna audi po kastracji i zastosowaniu smarowania z 1.9-efekt taki, że mozna teraz spac spokojnie nie martwiąc sie ,że moze jutro sie jakis zabierak posypie.Wszystko zrobione zgodnie z opisem jara-wielkie dzieki za pomoc.Czesci wszystkie z ASO. Odczucia: 1) wkręca sie szybciej na obroty Koszta w moim wypadku wraz z nowym rozrządem wyniosły 2977pln
nexusmax Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam. Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni? Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać.
giganteusz Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam. Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni? Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać. wałki nie maja nic do skrzyni , wywalaj i ciesz się jeszcze lepszą pracą swojego blb. Ja też mam wrażenie że mój blb chodzi zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi, wałki robiłem przy takim samym przebiegu pzdr
H4mm3R Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Witam. Czy likwidacja wałków w silniku 2.0 BLB połączonego ze skrzynią multitronic wpłynie negatywnie na pracę samej skrzyni? Mam przebieg ponad 150tys i zastanawiam się nad tą modyfikacją napędu, chociaż jak na razie silnik pracuje zadziwiająco dobrze w porównaniu z innymi BLB których miałem okazję posłuchać. Kolego ja po wywaleniu wałków zrobiłem ponad 60tyś km a mój multitronic ciągle działa prawidłowo (nie zapomnij wymieniać olej w skrzyni).
nexusmax Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 O oleju pamiętam, wymieniłem zaraz po kupnie a4 . Obawiałem się tylko że po usunięciu wałków silnik może generowac zbyt duże wibracje, które przenoszą się na multi. Ale jak mówicie że jest wszystko OK to zaryzykuje i zainwestuje w przerobienie napędu pompy.
griga-st Opublikowano 5 Września 2011 Opublikowano 5 Września 2011 Kolego ja po wywaleniu wałków zrobiłem ponad 60tyś km a mój multitronic ciągle działa prawidłowo (nie zapomnij wymieniać olej w skrzyni). Potwierdzam(BPW+Multi)
mirop22 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Witam Kolejny SWAP zakończony 100% powodzeniem. :> Długo studiowałem owy wątek zanim podjąłem decyzję o kastracji iż mój przebieg to zaledwie 50 kkm Podczas operacji okazało się iż koła łańcuchowe były w idealnym stanie a na zabieraku jest mały luz. Przed operacja było słychać delikatny szum z miski olejowej. Po swapie szum ustał a auto pracuje idealnie Operacje kastracji wykonał zaprzyjaźniony mechanik z Jarocina.
Musashi Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 50.000 km? a gdzie to auto sie uchowalo?
griga-st Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Rocznik: 2005 mój przebieg to zaledwie 50 kkm Kolega to chyba go na telewizorze trzymał? pozd
gajes666 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Kolega chyba zapomniał dodać jedynkę z przodu, bo przy takim przelocie jeszcze łańcuch nie powinien szumieć w misce
peter22 Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 niekoniecznie , ja kupiłem silnik z przebiegiem 8 tys z 2010 roku nr na glowicy v140 czyli juz poprawiona nie peka . Jesli chcemy kupic silnik z małym przebiegiem to trzeba szukac dawcy w Mitsubishi a nie w grupie VW ja mam wlasnie taki silnik z autlandera z 2010 roku jak pisałem wczwsniej .
H4mm3R Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Jakby ktoś szukał części do takiej przeróbki, to służę pomocą http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=223375.0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się