Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy jaki olej polecacie do 1,9TDI AWX130km z przebiegiem 219tys km?

Koniecznie coś z normą VW 505.01!!! A marka wg uznania.

Tu możesz sobie zobaczyć jakie marki są tu używane przez użytkowników:) http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/ankieta-jakim-oleju-jezdzi-239455/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Do tej pory mój samochód miał lany olej w ASO Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 (o ile pamiętam 90 zł za litr?). Samochód generalnie kupiłem we wrześniu (B7 2.0 TDI BPW 140KM) i miałem niedawno problemy z wałkiem rozrządu. Mianowicie był wytarty, do tego doszły popychacze i jeszcze inne części. Po wymianie jest OK, ale nie był wymieniany olej. Teraz zbliża mi się wymiana oleju, ale także szykuje się trasa ok. 2000 km, niby 15 000 km nie przekroczę, ale wolałbym go wymienić przed podróżą...

Mam kilka pytań:

1. Czy bez problemu mogę zmienić z tego Castrola na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 (bez płukania silnika - czy płukanie silnika może zaszkodzić motorowi?).

2. Jeśli tak to gdzie kupić MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 (najlepiej w Lublinie), bo podobno dużo na rynku jest podróbek

Znalazłem niby hurtownię MOTUL LUBLIN - Hurtownia Regionalna ale nie wiem czy zaufać...

3. Z pierwszych linków z google wynika, że za ten olej zapłacę ok. 35 zł za litr - czemu jest taka różnica cenowa, ASO tak zdzierają? W sumie Castrol jest w podobnej cenie w internecie...

Generalnie nie chcę popełnić jakiegoś błędu, bo wiem, że ewentualne skutki czy naprawy mogą być kosztowne. Za wszelkie uwagi z góry dzięki ;)

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez Ty Pawel jestes szarmancki facet w stosunku do swojego auta... 90 zl. za litr oleju... no no...

Zmienic na Motul moze bez plukanki albo z nią. Napewno nie zaszkodzi silnikowi.

Olej kupic mozesz w tej hurtowni ktora podales lub u ktoregos z naszych kolegow z forum.

Nad Twoim postem jest post kolegi Duras ktory zajmuje sie rowniez sprzedaza oleju.

Olej dostaniesz w nastepny dzien od zamowienia oraz cena napewno bedzie dobra.

Oraz fachowe doradztwo masz od reki tu na forum od kolegi Macka.

Natomiast wybor marki oleju zalezy tylko od Ciebie.

Wazne jest aby ten olej odpowiadal normie 504.00-507.00

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez Ty Pawel jestes szarmancki facet w stosunku do swojego auta... 90 zl. za litr oleju... no no...

Zmienic na Motul moze bez plukanki albo z nią. Napewno nie zaszkodzi silnikowi.

Olej kupic mozesz w tej hurtowni ktora podales lub u ktoregos z naszych kolegow z forum.

Nad Twoim postem jest post kolegi Duras ktory zajmuje sie rowniez sprzedaza oleju.

Olej dostaniesz w nastepny dzien od zamowienia oraz cena napewno bedzie dobra.

Oraz fachowe doradztwo masz od reki tu na forum od kolegi Macka.

Natomiast wybor marki oleju zalezy tylko od Ciebie.

Wazne jest aby ten olej odpowiadal normie 504.00-507.00

Pozdrawiam

Ano po zakupie trochę mi do głowy uderzyło i sobie pomyślałem, że skoro kupiłem taki samochód to będę go serwisował w ASO, ale już mi trochę przeszło i uznałem, że nie będę wydawał tyle kasy na ich serwis...

Mi i nie tylko mi po płukance odezwały się szklanki. Nie zmienia to faktu że po płukance, wymianie szklanek,panewek na wałku oraz śrub mocujących wałek zrobiło się nie to auto :wink:

Ja też jestem właśnie po tej wymianie (razem z wałkiem rozrządu) i też o wiele lepiej się zbiera po tej wymianie i mniej pali ok. 1 l / 100 km. I teraz nachodzi pytanie od strony technicznej, co się stało po płukaniu, że się odezwały te zużyte elementy? Bo raczej płukanie ich nie uszkodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby juz nie cytowac calego posta...

Płukanie wymywa caly brud w silniku.

I tak jak napisal kolega Michal... plukanka... jesli cos sie odezwie, wymiana zuzytych czesci... I masz prawie nówke nie śmiganą.

Albo wymien bez płukania.

Nie pamietam juz teraz jak rozni sie czynnik czyszczacy w np. Motulu do Castrola, ale juz sam inny olej zacznie czyscic.

Dokladnie na to pytanie moze odpowiedziec nam kolega Maciek.

PS. A w ASO, serwisowac mozesz auto ale z głowa. Ostatnio jeden z kolegow pisal na forum ze mieli tam promocje i za 1000 zl.

wymienił rozrzad... jesli dodac do tego gwarancje... to super akcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wałek to już widocznie musiał być podtarty. Pogrzeb na forum, bez problemu znajdziesz przypadki ludzi którym po płukance szklanki zagrały :)

Jak się już raz wymieni graty po płukaniu to można tą czynność powtarzać. Posiłkując się kolegami z forum streetracing: co 3-4 wymiany oleju można sobie taka płukankę zafundować bez szkody dla motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś widziałem w Norauto w Żorach promocje na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 za 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś widziałem w Norauto w Żorach promocje na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 za 100zł

u nich wiecznie leżał ten olej, ceny mieli z kosmosu. Może chcą to wypchnąć? Szkoda, że mnie w domciu nie ma to bym podjechał zobaczyć hehe ja tu przepłaciłem a pod nosem taka okazja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panie i Panowie, przeczytałem dobre 20 stron wątku, wiem że większość jest za Motulem, Mobilem lub LM natomiast Castrol to zło...

Niedawno kupiłem A4 1,9 TDi 130 KM AVF rocznik 2004 aktualnie auto ma przejechane 223 tys. Auto sprowadziłem sam, posiada książkę serwisową z ostatnim wpisem na 206 tys. Silnik został zalany olejem Castrol 5W-30.

Pytanie jest następujące: Zostać przy tym Castrolu, czy zmieniać na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40?? Czy będzie potrzebne użycie cleana?

Z tego co czytałem, tylko przy zmianie firmy i klasy lepkości wskazane jest użycie cleana, natomiast przy zmianie tylko firmy nie ma takiej potrzeby.

Co prawda Castrol jest 5W-30 a Motul 5W-40 ale...czy tak od razu płukać?

Z góry dzięki za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panie i Panowie, przeczytałem dobre 20 stron wątku, wiem że większość jest za Motulem, Mobilem lub LM natomiast Castrol to zło...

Niedawno kupiłem A4 1,9 TDi 130 KM AVF rocznik 2004 aktualnie auto ma przejechane 223 tys. Auto sprowadziłem sam, posiada książkę serwisową z ostatnim wpisem na 206 tys. Silnik został zalany olejem Castrol 5W-30.

Pytanie jest następujące: Zostać przy tym Castrolu, czy zmieniać na MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40 lub MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40?? Czy będzie potrzebne użycie cleana?

Z tego co czytałem, tylko przy zmianie firmy i klasy lepkości wskazane jest użycie cleana, natomiast przy zmianie tylko firmy nie ma takiej potrzeby.

Co prawda Castrol jest 5W-30 a Motul 5W-40 ale...czy tak od razu płukać?

Z góry dzięki za informację.

Jeżeli masz castrol z pewnego źródła to zostań przy nim, a bierze ci olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj P.

Wiesz, moze Castrol, to tak nie calkiem jedno zlo... Ale jesli kupujesz go w np. Niemczech.

Choc mamy tu na forum kolegow ktorzy panicznie nie lubia Castrola. Ich niechec do niego bierze sie z tego ze profesionalnie zajmuja sie naprawa silników. I cos nie cos moga powiedziec o silnikach ktore jezdzily na Castrolu.

To tyle w formie wyjasnienia o oleju Castrol.

Jesli chodzi o Twoj silnik to wazna dla Ciebie jest norma oleju ktory zaleca VW.

W tym przypadku jest to 505.01 jako podstawa.

I teraz tak, jaki wybierzesz olej zalezy wylącznie od Ciebie.

Mozesz zasugerowac sie pierwszym postem w tym temacie (pisany na czerwono) lub popytac kolegów co mogliby Ci doradzic.

Jesli chodzi o uzywanie srodka do oczyszcznia silnika to zdania sa troche podzielone.

Sa osoby ktore boja sie go panicznie, bo np. kolega powiedzial ze rozwalilo mu to silnik. Jest taki watek na forum.

Oraz sa osoby ktore uwazaja ze nalezy np. co 2-4 wymiany czyscic silnik. Nawet bez wzgledu na zmiane oleju.

Wydaje mi sie ze w Twoim przypadku narazie nie musisz. Masz stosunkowo mlody silnik (oczywiscie o ile to prawda) i jezdziles na oleju odpowiadajacym norma i lepkoscią.

Ale decyzja nalezy do Ciebie..

Pozdrawiam

PS. I tak jak pisalam to juz nie raz. Niemcy nie znaja oleju Motul, z roznych powodów.

Dla nich najbardziej znanymi olejami to Castrol i Mobil. Sa one rowniez najtansze na tamtejszym rynku.

Ale maja tam tez bardzo dobre oleje np. Liqui Moly. Wiec jesli ktos chce zadbac wyjatkowo o swoje autko kupuje olej z wyzszej polki. A poniewaz im az tak bardzo na dbalosci o auta nie zalezy (auto to dla nich podstawowy standard zycia) wiec jada do serwisu ktory w wiekszosci ma umowy z takimi firmami jak Castrol i Mobil. I wymieniaja olej.

Uff... alez sie napisalam

Kolega Duras pewnie sie tam ze mnie smieje... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnego źródła, czyli ze sklepu w którym zawsze kupuje części. Do allegro nie mam przekonania...tam mogę kupić filtr kabinowy i powietrza ;)

Nie bierze oleju... Z Niemiec wracałem jak miał niespełna 222 tys.km, 870km do domu, nie wiem jak była średnia prędkość, ale w okolicach 120-140 nic oleju nie zniknęło wtedy, teraz po prawie 2 tys km też nic nie zauważyłem, wczoraj sprawdzałem.

Wiem, że olej ma spełniać normę 505.01, tylko pytanie czy faktycznie jest sens zmieniać, czy zostać przy tym co było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnego źródła, czyli ze sklepu w którym zawsze kupuje części. Do allegro nie mam przekonania...tam mogę kupić filtr kabinowy i powietrza ;)

Nie bierze oleju... Z Niemiec wracałem jak miał niespełna 222 tys.km, 870km do domu, nie wiem jak była średnia prędkość, ale w okolicach 120-140 nic oleju nie zniknęło wtedy, teraz po prawie 2 tys km też nic nie zauważyłem, wczoraj sprawdzałem.

Wiem, że olej ma spełniać normę 505.01, tylko pytanie czy faktycznie jest sens zmieniać, czy zostać przy tym co było...

To jak ci nie bierze to zostań i tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w magazynie auto-świat albo motor (już nie pamiętam dokładnie) był opisywany passat 1.9 tdi z przebiegiem ponad 500 tys. Silnik cały czas eksploatowany na oleju 5w30. To tylko na potwierdzenie że pełny syntetyk można lać bez względu na przebieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że większość vagów śmigających po polskich drogach ma podobne przebiegi, na pewno autko śmigane po traskach będzie zdecydowanie mniej zużyte niż jeżdzone po mieście ale 500k to nie jakaś masakra. Mam 350k i śmiga mi audika bez zająknięcia choć ze mna prostego życia nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważność oleju jest około 10lat od daty produkcji. Niektóre firmy dla bezpieczeństwa skracają ten okres i piszą na butelkach że 5lat. Oczywiście mówimy o oleju fabrycznie zamkniętym. Olej otwarty to tak około roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...