Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

możesz wrócić, ważne są normy .... a masz DPF u siebie?? jeśli nie masz to możesz zalać również olej z normą 505.01 ....firmy wskazywać Ci nie będę bo nie będzie to obiektywne .....

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

chyba nie mam :) ale jak zalewałem olejem jeszcze tego nie byłem pewny więc tak na wszelki słuczaj :)

to zobacz w kodach bo jeśli masz DPF to olej z normą 507.00 koniecznie :wink4:

Opublikowano

z kodów wynika, że przystosowany pod DPF-a :) więc rozumiem, że go jeszcze nie ma

więc nie ma ...lej sobie oliwe z normą 505.01 np. .........

Opublikowano

z kodów wynika, że przystosowany pod DPF-a :) więc rozumiem, że go jeszcze nie ma

mozna spokojnie lac ten ktorym zalales, badz slx III 5w30 w kazdym razie pozostalbym przy normie 507.00[br]Dopisany: 14 Luty 2009, 21:41_________________________________________________

A olej wymieniam średnio co 3,5 miesiąca :kwasny:

znam wieksze powody do zlosci, np tankowanie :polew:

Opublikowano

:hi:

dzisiaj wymieniłem sobie olej na Mobil Syst S Special V 5W-30 zakupiony u oficjalnego dystrybutora w sopocie

dowiedziałem sie tez ze mobil juz nie produkuje 5w40 do PD i juz większość innych koncernów tez sie powoli wycofuje

http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Products_Services/Auto_Synthetics.asp

ciekawostka jest to ze tylko dwóch oficjalnych dystrybutorów sprowadza bańki 5 litrowe.

jak zadzwoniłem do innych w całej Polsce to oni maja 1 i 20litrowe

okazuje sie za na Polskę, Ukrainę,Czechy itd. są właśnie bańki 1 lub 20.na kraje takie jak Francja, Niemcy, Hiszpania są banki 1 i 5 litrowe. tez dziwne jak dla mnie :mysli:

olej i tak wymieniam max co 10tys.km bo auto jest ujeżdżane głównie w mieście

zobaczmy jak sie spisze ten olej z wcześniejszego zakupionego w zeszły roku 5w40 byłem zadowolony

Opublikowano

Zmieniłam na Motula i nie wiem czy może to możliwe, ale pali mi mniej o 0.2/100 :kox:

Opublikowano

Zmieniłam na Motula i nie wiem czy może to możliwe, ale pali mi mniej o 0.2/100 :kox:

mi też pali mniej .... kiedyś dolewałem po 5 tys a teraz po 8 tys ok 0.5 l i jade do 10 tys i wymiana :)

Opublikowano

jakiego? :mysli:

Motula Damian Motula bo o taki pytała ALONA :gwizdanie:

Opublikowano

Witam, mam od niedawna AFB 2.5 V6, poprzedni właściciel lał do niego olej mineralny (jest szansa, że tylko przez 15tys km), choć może być przez 200tys, bo taki ma przebieg, ja oczywiście chcę go zmienić na full syntetyk, i teraz pytanie, po wyczyszczeniu silnika przez engine clean, lub diesel clean, zalać motul specific 504.00-507.00 (w tym 506.00), czy lepiej 8100 excess 5W40? I pytanie, jest podejrzenie, że trochę klepią mi wałki rozrządu, czy po zmianie na pełen syntetyk to się trochę zmieni? czy przez ten olej mineralny już się odpowiednio wytarły? odma jest ok. Dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

ja mam 505.00 ( 8100 X-cess 5W-40 ) zalany, w te wałki niestety chyba będziesz musiał zainwestować, jeżeli poprzedni wlaściciel tego nie zrobił.

Niestety w tym silniku wytarte wałki są na porządku dziennym :thumbdown:

szczególnie jeżeli auto ma już 200 tys. przejechane... :confused4:

Opublikowano

do mojego silnika lepiej zalac http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf czy specyfic 5w40 505.01? w tej chwili mam mobila http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobil_Syst_S_Special_V_5W-30.asp ale podobno ten olej to tylko hydrocrack pół syntetyk z dodatkami do PD nie wyróżniający sie niczym szczególnym. przeczytałem ten artykuł i juz sam nie wiem http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf nie chce longa .

Opublikowano

do mojego silnika lepiej zalac http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf czy specyfic 5w40 505.01? w tej chwili mam mobila http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobil_Syst_S_Special_V_5W-30.asp ale podobno ten olej to tylko hydrocrack pół syntetyk z dodatkami do PD nie wyróżniający sie niczym szczególnym. przeczytałem ten artykuł i juz sam nie wiem http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf nie chce longa .

Widzę kolega czyta forum :wink4:

Masz DPF? Jak nie to już wiesz dlaczego lepiej Specyfica 505.01 5W40 :cool1:

Opublikowano

5 w40 motula to hydrocrack czy pelny synt bo jak patrzyłem na stronie motula to tez nie jest jasno opisane :confused4: na mobilu pisali ze to pełny synt. a jednak tak nie jest :(

Opublikowano

5 w40 motula to hydrocrack czy pelny synt bo jak patrzyłem na stronie motula to tez nie jest jasno opisane :confused4: na mobilu pisali ze to pełny synt. a jednak tak nie jest :(

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_przy_jakim_poziomie_oleju_zapala_sie_kontrolka-t66847.15.html

Opublikowano

Powiedzcie mi czy w moim przypadku 2.0 TDI BPW gdy usunięty jest DPF i chce przejść na krótkie przeglądy wlać 507.00 czy inny, jeśli tak to jaki polecacie?

pozdrawiam

Opublikowano

Jak bez DPF to 505.01 5W40, np. Motul Specyfic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...