kamas00 Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 ja leje castrol edge 5w30 z niemiec auto zawsze jezdzilo longlife , nie zamierzam tego zmieniac
jaro4444 Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 ja leje castrol edge 5w30 z niemiec auto zawsze jezdzilo longlife , nie zamierzam tego zmieniac Kolega przekonuje nas czy siebie samego, że dobrze robi? Ja nikomu nie polecę LL, ale każdy orze jak może...
ciapo Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 po czym rozpoznać że silnik ma filtr cząstk stałych
jaro4444 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 po czym rozpoznać że silnik ma filtr cząstk stałych Po specyfikacji fabrycznej albo zaglądając mu po ogon to znaczy w wydech A na poważnie, to jeśli ma DPF, to w turbinie albo w wydechu przed filtrem zamontowane są czujniki ciśnienia i temperatury gazów spalinowych. Widać to wyraźnie bo to taka a'la sonda lambda. Poza tym sama pucha DPF jest większa od zwykłego kata.
Tobi110 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Panie i Panowie, Właśnie przebrnąłem przez cały wątek . Zajęło mi to dwa dni. Opiszę moje przemyślenia. Moje A4 było sprowadzone z Francji po dwóch przeglądach Long Life. W Polsce poprzedni właściciel zalał Shel Helix (teraz nie pamiętam oznaczeń ale był to LL). Ja po zakupie pojechałem na przegląd do ASO i tam dwukrotnie już zalali mi Mobil Synt S Special V 5W-40 przestawiając komputer na serwisy co 15kkm :-). Obecnie mam przejechane 125kkm. Po przeanalizowaniu całego wątku stwierdzam, że do mojego A4 muszę kupić trzy produkty: MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40, MOTUL ENGINE CLEAN, MOTUL DIESEL SYSTEM CLEAN (ten ostatni to tak dla pewności, bo jaki u nas paliwo każdy wie). Nie ma co dyskutować, najlepszy olej to pełny syntetyk i szkoda, że Mobil 1 nie jest do pompowtryskiwaczy bo ten bym brał w ciemno. Zamiast tego będzie MOTUL i zmiana co 15kkm. Chociaż po przeanalizowaniu wątku waham się czy nie zmieniać trochę częściej. Dużo jeżdżę krótkich tras 5-10km z długimi przerwami pomiędzy nimi (silnik nie rozgrzewa się na max i szybko się wychładza). Teraz co do samej wymiany (będę ją robił w ASO). Czy po zalaniu MOTUL ENGINE CLEAN i pracy silnika na jałowym biegu przez 15 min mogę potem przejechać autem ok 50-100m (chce być pewny że przed zmianą oleju w ASO silnik został przepłukany)? Co Wy na to? Pozdrawiam Tomek
rtocki Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 bez problemu, no chyba że planujesz wjazd na podnośnik z pełną pytą i popiskiem , tdi-kiem przecież ruszysz i przejedziesz praktycznie z wolnych obrotów
dymmek Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 oczywiście ze możesz. bez przesady. tu chodzi o to zeby go nie wkręcac na wysokie obroty. Jak byś przejechał z cleanerem 150 km (jak zrobil moj szanowny sasiad, bo mu tak mechanik powiedzial ) to mógl by być problem. W jego przypadku zaczął brac olej i to zdrowo. A cleanera nie musisz wlewać, chyba ze dla wlasnego spokoju ze bedziesz miał czyściutki silnik . Nie przechodzisz przeciez z minerala na synt
jaro4444 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Teraz co do samej wymiany (będę ją robił w ASO). Czy po zalaniu MOTUL ENGINE CLEAN i pracy silnika na jałowym biegu przez 15 min mogę potem przejechać autem ok 50-100m (chce być pewny że przed zmianą oleju w ASO silnik został przepłukany)? Co Wy na to? A jaką masz pewność, że wjedzie od razu na kanał i będzie rozgrzany? Lepiej pojeździj na pierwszym oleju jakieś 5 kkm i zmień go. Będzie to płukanie silnika olejem
scuzz Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam Mam małe pytanko. Moja niunia ma przejechane według licznika 210000km. Nadszedł czas zmiany oleju. Tylko na jaki. Po zakupie w szwablandi autka jakieś 10 tys km temu mieniłem olej na 10w40 Mobil SemiSynt. Oleju bierze mi średnio 100ml na 1tys km. Pytanko jaka oliwa bedzie odpowiednia dla mojej niuni?? Silnik 1.9 AVG.
Tobi110 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 OK dzięki za radę. Muszę się umówić z ASO, że jak podjadę to faktycznie 15 min przed wjazdem na serwis przepłucze go cleanerem i oni od razu jak będzie rozgrzany biorą się za wymianę oleju, a później niech sobie robią przegląd tak jak chcą. Dla świętego spokoju chciałbym przeczyścić silnik cleanerem. Według opinii w tym wątku bardziej efektywne jest jego użycie niż płukanie olejem. Jak narazie słuchając ludzi z forum dobrze wychodzę więc robie tak jak piszecie :> Pozdrawiam Tomek
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 OK dzięki za radę. Muszę się umówić z ASO, że jak podjadę to faktycznie 15 min przed wjazdem na serwis przepłucze go cleanerem i oni od razu jak będzie rozgrzany biorą się za wymianę oleju, a później niech sobie robią przegląd tak jak chcą. Dla świętego spokoju chciałbym przeczyścić silnik cleanerem. Według opinii w tym wątku bardziej efektywne jest jego użycie niż płukanie olejem. Jak narazie słuchając ludzi z forum dobrze wychodzę więc robie tak jak piszecie :> Pozdrawiam Tomek Mam pytanie - po co się upierasz na wymianę w ASO, kiedy dawno jesteś po gwarancji? Jeśli wierzysz w profesjonalizm ASO to włóż to między bajki... Mam małe pytanko. Moja niunia ma przejechane według licznika 210000km. Nadszedł czas zmiany oleju. Tylko na jaki. Po zakupie w szwablandi autka jakieś 10 tys km temu mieniłem olej na 10w40 Mobil SemiSynt. Oleju bierze mi średnio 100ml na 1tys km. Pytanko jaka oliwa bedzie odpowiednia dla mojej niuni?? Silnik 1.9 AVG. Tyle razy było już pisane - wracaj szybko do pełnego syntetyka, np. Motula 8100 X-Cess, Mobila 1 5W50 albo LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 HD
spetsnaz Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Mam pytanie - po co się upierasz na wymianę w ASO. kiedy dawno jesteś po gwarancji? Jeśli wierzysz w profesjonalizm ASO to włóż to między bajki... Potwierdzam Podczas ostatniej weryfikacji (A6 2004 2.5TDI multitronic) przed zakupem stanu technicznego pojazdu w ASO nie dowiedziałem się kompletnie nic. Dopiero po moich wnikliwych pytaniach dowiedziałem się, że w aucie przy przebiegu 80kkm wymieniona została kompletna skrzynia multi. Nie podano mi również przy jakim przebiegu był wymieniany ATF. Nie chciano mi nawet wydrukować historii pojazdu, otrzymałem ją dopiero przez Dreda z AKP. Za "weryfikację" skasowali 400zł. Jeżeli chodzi o kompetencje mechaników to warto zapytać co ma do powiedzenia sebmis po "naprawie" jego 2.5TDI w ASO.
Tobi110 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Przegląd w ASO = wpis w kompa i książkę serwisową. Na tym mi właściwie zależy. Nie robię zbyt wielkich przebiegów ok 15-20kkm rocznie i nie chce przy odsprzedaż auta mieć tekstów typu przekręcony licznik itp. Klient chce to sobie sprawdzić. Pozdrawiam Tomek
Madas Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Przegląd w ASO = wpis w kompa i książkę serwisową. Na tym mi właściwie zależy. Nie robię zbyt wielkich przebiegów ok 15-20kkm rocznie i nie chce przy odsprzedaż auta mieć tekstów typu przekręcony licznik itp. Klient chce to sobie sprawdzić. Pozdrawiam Tomek dokładnie tak może być.... ale jeśli nie żal Ci kasy na wymianę oliwy w ASO to rzeczywiście ma to znaczenie przy odsprzedaży....
NYNA Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Tylko nikt Ci więcej z auto nie zapłaci tylko dlatego że jest pieczątka z ASO a faktury za wszystkie wymiany olejów i innych części też można trzymać i przy odsprzedaży pokazać i nie trzeba za to płacić 2 razy tyle. No ale w sumie jak kto woli.
Madas Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Tylko nikt Ci więcej z auto nie zapłaci tylko dlatego że jest pieczątka z ASO a faktury za wszystkie wymiany olejów i innych części też można trzymać i przy odsprzedaży pokazać i nie trzeba za to płacić 2 razy tyle. No ale w sumie jak kto woli. jakieś tam znaczenie ma ...ale ja osobiście wole wymiany we własnym zakresie ...
NYNA Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Dla mnie ma jeżeli kupuje auto w DE a u nas wręcz przeciwnie wiedząc co potrafią robić w niektórych ASO.
mucha187 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam, Czy ktos moze mi doradzic jaki olej mam wlac do A4 1.9tdi 131hp,typ:AVF,model 2004 ,przebieg 137 tys mil (to jakies ok 220 tys.km).Do tej pory byl lany prawdopodobnie full syntetyk,bo jedyne co mam w ksiazce serwisowej to "longlife oil" i rozgrzany na bagnecie jest rzadki.pytalem dwoch mechanikow i doradzili mi,ze przy takim przebiegu nalezaloby wlac polsyntetyk 10w40 np.castrola,bo niby gestszy a przy takim przebiegu jak oni to nazwali bedzie lepszy dla zmeczonego matarialu(chodzilo im o wewnetrzne czesci silnika)-niestety czytajc posty nie jestem pewien,czy mam lac suntetyk czy wlac ten z porady polsyntetyk?dzieki z gory za info.
GRazny Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 pytalem dwoch mechanikow i doradzili mi,ze przy takim przebiegu nalezaloby wlac polsyntetyk 10w40 kolejni geniusze starej daty... tylko syntetyk... masz pompowtryski i masz lać full-syntetyk z normą 505.01 autka z Niemiec mają często powyżej 400.000km i też na pełnym syntetyku jeżdżą... jedyne co mogę doradzić to nie kupuj LONG-LIFE i wymieniaj co 15.000km... jak nie częściej
mucha187 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 witam, dzieki bardzo za porade.i czy moge spytac ktory z nast.bylby najlepszy: Castrol edge 5w30 czy 5w40 czy moze Motul x-cess 5w40?dziekuje i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się