kamilb5 Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 Troche przebrąłem przez temat, czyli do AVFa po 10w40 moge dać np: Motul 5W40 Specific albo X-Clen zmienić po ok 8-9 tys a potem juz normalnie po 15..... No bez przesady,ile na tym zaoszczędzisz że zmienisz po 15 000? Jak Cie stać na takie auto to i na olej też powinno,jak już tak chcesz wydłużać te wymiany,zajeździć turbo i pompki to proponuje się trzymać trybu LL i wymiana co 30 000. Po za tym koledzy pisali setki tysięcy razy że olej zmieniamy max.co 10tys.
cabanmat Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Jak robi długie trasy i mało jeździ po mieście może wydłużyć interwał do więcej niż 10tyś km Jak auto pobiera Ci więcej oleju niż powinno i dolewasz więcej niż norma przewiduje, to też namawia to do interwału 15kkm, dolewają świeżą oliwę "regenerujesz" parametry ogółu Pozdro... Ja jeżdżę na full syntetykach 5W40 i robię interwały 15kkm.
Tommy Gun Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Owszem można ale po co ?? 3,6 - 3,8 litra dobrego oleju to żaden majątek a wcześniejsza wymiana nigdy nie zaszkodzi. Na weekendzie zmieniałem LM DS 5w40 po 9 tysiakach z tego tytułu że bardzo dużo jeździłem po mieście. Zalałem Mobila 1 0w40 Tdi i od razu widać poprawę (jest ciszej). Nawet moja żona to zauważyła Poprzedni był przepracowany no i nie raz dostał też w palnik. Gdyby istniała taka potrzeba to zmieniałbym wcześniej, po prostu szkoda silnika i turbo. Do VW Atj zakupiłem LM 4100 i jestem bardzo ciekaw efektów. Zawsze jak zlewam Castrola po około 10~11 tys to wylatuje totalna smoła.
Biszczan Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 U mnie podczas poprzednich wymian też totalna smoła wypływała. Teraz kupiłem na wymianę Amsoil European Car Formula 5W40 AFC i jestem ciekaw czy odczuję różnicę w pracy silnika po przejechaniu coraz to większej liczby kilometrów w porównaniu do Motula Specific 505.01. Ostatnio potrzebowałem olej na dolewkę i kupiłem Castrol Edge 5W40 w sklepie motoryzacyjnym za 39zł/L natomiast "ten sam" Castrol Edge 5W40 w REALU za 69zł/L , jeszcze śmieszniejsza cena widniała przy Total Quartz 9000 Energy 5W40 5+1 - 199zł
Kshyhu87 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Motul 8100 X-Clean C3 5W40 będzie dobry do awx?
east-import Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 U mnie na dniach szykuje się wymiana i Zakupiłem taki oto zestaw
PRZEMEKC Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Aktualnie 7tkm na tym przejechałem,dodatek do paliwa jeszcze kolega kupił
east-import Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Tak dodatek do filtra paliwa wleję przy wymianie Filtra .
e2rd-85 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Grunt to żeby olej spełniał normę . Ja w jednym AFNie mam półsyntetyk LOTOSa , w drugim Castrola też 10W40. Zawsze lałem półsyntetyki i nie było nigdy problemów . Niektórzy zbyt fanatycznie podchodzą do tego tematu A teksty typu że "pół syntetyk nadaje się do smarowania drzwi" to już szczyt zaślepionego fanatyzmu olejowego Nie wspominając już o teoriach że zmiana z półsyntetyka na pełny na 100% niczym nie grozi . Nie ma 100% pewności !! To że tobie nic nie wyszło nie znaczy że innemu nie wyjdzie.
Dev Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Edek dla nas mozesz wlac nawet Kujawski jest nam to dalece obojetne. Swoja wypowiedzia ugruntowales mnie ze zyjesz jeszcze na przelomie PRL-u a RP
e2rd-85 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Może ja żyję jeszcze w prlu , może ty przesadnie idealizujesz. Ale istotne jest to że moje silniki pracują jak trzeba na półsyntetykach i nie robią mi problemów.
Dev Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 I dzieki Bogu i partii to tylko Twoja opinia i zostaw ja dla siebie. Tutaj mało kogo to obchodzi.
Tommy Gun Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 U mnie na dniach szykuje się wymiana i Zakupiłem taki oto zestawhttp://s21.postimg.org/954vb8pb7/IMG_20130906_172001.jpg Bardzo dobry wybór, zarówno oleju jak i Spulunga. Wczoraj zalałem do paska LM 4100 i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek. Jak spłynęło poprzednie mazidło czyli szajstrol edż z unikalną technologią FST i odciągnąłem resztki z okolic filtra paliwa, to wszystko było pokryte nagarem... Spulung może przynieść efekt po 1 opakowaniu a może być tak że po 2 czy 3. W każdym razie działa, 3.0 tdi przestało puszczać bąki i zniknęło sporadyczne telepanie na biegu jałowym. Użyłem już któregoś z kolei oleju LM i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń, silniki pracują idealnie, w moim nie ma ani grama syfu pod pokrywą zaworów itp.
PRZEMEKC Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Fakt tez mam czysto pod pokrywko zaworow,ale zagladalem tam mini kamerka ,wlasym okiem i latareczka,olej ladnie zbiera sadze w postaci zawiesiny a nie ze jest juz poprostu smolisty,zrobione 7tkm,jazda aktualna taka ze rano i wieczorem robie 8km i czasami trasa 25 w jedna strone ,troche po miescie i z powrotem 25,i takie dlugie trasy tz byly ,fakt ,silnik ciut głośniej juź cyka,ale zaworow nie slychac zobaczymy jak w zimie bedzie jesli ponownie go zalej bo zastanawiam sie posmakowac cos moze innego,obrotów nie źałuje,jak cieply motor, ale termostat bedzie do wymiany. ---------- Post dopisany at 19:47 ---------- Poprzedni post napisany at 19:35 ---------- Grunt to żeby olej spełniał normę .Ja w jednym AFNie mam półsyntetyk LOTOSa , w drugim Castrola też 10W40. Zawsze lałem półsyntetyki i nie było nigdy problemów . Niektórzy zbyt fanatycznie podchodzą do tego tematu A teksty typu że "pół syntetyk nadaje się do smarowania drzwi" to już szczyt zaślepionego fanatyzmu olejowego Nie wspominając już o teoriach że zmiana z półsyntetyka na pełny na 100% niczym nie grozi . Nie ma 100% pewności !! To że tobie nic nie wyszło nie znaczy że innemu nie wyjdzie. Forum stara sie radzic dobrze,ale rób swoje,to Twoje źycie, Nie słyszymy Twojego silnika wiec nie wiemy jak cyka, Ale zna kolega jakis zły przypadek czy poprostu zachowawczo pisze.
Syr Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam Was panowie. Mam VW Golf V z silnikiem BKC bez dpf. Chcę kupić olej Motul Specyfic 505 01 ale 5W-30 Ale nigdzie takiego nie znalazłem,jest tylko 5W-40. Czy jest gdzieś taki olej?
PRZEMEKC Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Poczekaj troche a pewnie dzis dostaniesz odpowiedz .w intercarsie nie ma?
Dev Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Witam Was panowie.Mam VW Golf V z silnikiem BKC bez dpf. Chcę kupić olej Motul Specyfic 505 01 ale 5W-30 Ale nigdzie takiego nie znalazłem,jest tylko 5W-40. Czy jest gdzieś taki olej? Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann
jihaad Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Dev, wchodzisz w kompetencje Cabanm**a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się