Pawlo 2004 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Dziękuje panowie za pomoc! Właśnie kupiłem
POWER-KRIS Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Gratuluje wyboru bo według mnie nr1 na rynku olejowym. ;-)
ravwoj Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje, leje już trzeci sezon ---------- Post dopisany at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:09 ---------- oczywiście do 2.0 TDI ja mam akurat silnik BPW z 2006
endriuu Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje Dobry olej czarnieje w dieslu od razu. To swiadczy o jego dobrych wlasciwosciach absorbujacych sadze. Sadza w silniku, w ktorym olej szybko nie czarnieje - osadza sie na elementach silnika i w konsekwencji tworzy szlam. Hawk. Wysłane z prodiża
Pawlo 2004 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Z olejem dostałem liqui moli engine flash. Polecacie, użycie tego??
endriuu Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Pewnie. Nie zaszkodzi, a tylko pomoze. Wysłane z prodiża
Pawlo 2004 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Ok dzieki! skoro dostałem już to gratis to w sumie warto uzyć.
Carlos* Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Liqui Molly TopTec4200 5W30 - mam sprawdzony na 100% polecam, za***isty olej, silnik ciszej pracuje, olej nie czarnieje Dobry olej czarnieje w dieslu od razu. To swiadczy o jego dobrych wlasciwosciach absorbujacych sadze. Sadza w silniku, w ktorym olej szybko nie czarnieje - osadza sie na elementach silnika i w konsekwencji tworzy szlam. Hawk. Wysłane z prodiża To wyjaśnij mi proszę w takim razie jak to jest możliwe , że ten sam olej zaraz po wymianie w jednym z moich aut robi się czarny od razu po uruchomieniu, a w innym aucie jest czysty. Przecież nie powiesz chyba ,że w aucie gdzie jest czysty olej po wymianie - to gorszy olej , przecież są takie same
Pawlo 2004 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 W benzynie sie czarny nie robi z tego co wiem wiec moze drugie auto to benzyniak
skrab Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 W benzynie sie czarny nie robi z tego co wiem wiec moze drugie auto to benzyniak To pierwsze jest b8?
22baton22 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam kolegów, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30??? nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40??? jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu?? a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30?? dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-)
Carlos* Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 W benzynie sie czarny nie robi z tego co wiem wiec moze drugie auto to benzyniak Nie no , nie porównywałbym diesla z benzyną , oba auta to diesle
cabanmat Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam kolegów, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30??? nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40??? jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu?? a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30?? dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-) Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF. Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru
22baton22 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 czyli zakładam, że niemiec musiał się trzymać i się trzymał 5w30...więc na dziś ja też przy tym zostaje, a może przy kolejnej wymianie oleju rozkminie temat 5w40. Dzięki kolego za odpowiedź. Zastanawiam się jeszcze, który olej kupić- w b5FL lałem Motula 5w40 i byłem zadowolony-generalnie zanim zacząłem czytać, ten wątek to byłem nastawiony na Motula Specyfic 5w30-ale tu ktoś polecał LIQUI MOLY 4200-ceny są zbliżone, więc chyba jakościowo też są podobne...
cabanmat Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Jedna oliwa i druga jest dobra Przykładowo teraz zalej Motula Specific 5W30 Specific 504 00 507 00 5W30 - Motul jak usuniesz DPF to przejdź na 5W40 np. Motul Specific 5W40 Specific 505 01 502 00 5W40 - Motul
Carlos* Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam kolegów, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30??? nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40??? jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu?? a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30?? dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-) Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF. Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru Cabanmat a co sie stanie DPF-em jeśli zastosuje olej 5W40 ?
bulk_1986 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam kolegów, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość-jestem właśnie po zakupie a4 b7 2006 r. 2.0 TDi BPW (czyli jak rozumiem oznaczenia to posiadam DPF) w komorze silnika, oraz w dokumentacji, którą dostałem do samochodu, nie ma informacji jaki wcześniej lali olej...czytając pierwszy post sprawa wygląda raczej oczywiście "...a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00 np. MOTUL SPECIFIC VW 507.00..." czyli mówimy o olejach 5w30??? nie jestem pewien czy nie byłoby bezpieczniej przejść na 5w40??? jak sądzicie czy trzymać się słowa bezwzględnie kolegi "Hugo" z pierwszego postu?? a co byście polecili w/w MOTUL czy może Liqui Molly TopTec4200 5W30?? dzięki z góry za rozwianie moich czarnych chmur ;-) Musisz zostać na 5W30 bo tego typu oliwy mają normę dla DPF'a Jeżeli chcesz przejść na 5W40 to musisz liczyć się z usunięciem filtra DPF. Usunięcie filtra DPF i przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru Cabanmat a co sie stanie DPF-em jeśli zastosuje olej 5W40 ? Teoretycznie powinien sie zapychać a w praktyce nie odczujesz roznicy jeśli będzie to olej dobrej jakości i low saps... Ogólnie oleje 5w30 same w sobie nie są zle o ile wymienia sie je co 15 tys/km a nie w trybie long life. A olej w jednym aucie pozostaje czysty a w drugim odrazu po odpaleniu czarny bo pewnie konstrukcja silnika nie umozliwia spuszczenia 100% starego oleju i po odpaleniu miesza sie z nowym i stad zmienia kolor na ciemny. Dobrze mowie?
Carlos* Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 A widzisz teoretycznie powinien się zapchać a własna praktyka pokazuje coś zupełnie innego, że się DPF nie zapycha bynajmniej w autach takich marek jak Audi , Mercedes i Peugeot, przetestowane na własnej skórze i wcale nie musi być to olej low saps . Przecież w układ wydechowy idą spaliny z ON , i to na jego jakość najbardziej wyczulone są DPF-y oczywiście jeżeli układ wtryskowy jest OK , a olej, ile tego spalonego oleju musiało by się tam przedostać ,żeby zapchać DPF-a , chyba że komuś wpieprza ze 2 litry na 1000 km no to może wtedy, ale w innym przypadku nie ma takiej opcji ,żeby lepkość oleju przyczyniła się do zapchania DPF-a. Odnośnie czystego oleju w jednym z aut to może i masz rację , że tak jest, nie wiem , bo szczerze Ci powiem nie zastanawiałem sie nad tym. Chodziło mi raczej o interpretacje kolegi Endriuu ,że olej który od razu robi się czarny jest "dobry" a ten który jest czysty jest "gorszy" Nadmienie jeszcze ,że ten "czysty" olej utrzymuje sie przez jakieś 10kkm od wymiany a jest to jednostka Mercedesa 3.0 v6 CDI euro 5 z 2012r.
pastaldo Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Może chodzi o spasowanie elementów silnika. Im nowsze bym to spasowanie jest lepsze co za tym idzie mniej przedmuchów i mniej sadzy dostaje sie do oleju ze spalania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się