casavio Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zalewam LM TT4200 miałem w dobrej cenie shell HELIX HX7 PROFESSIONAL AV 5W30 ale Marcinie sugerowałeś żeby pozostać przy 4200 i tak zrobiłem. Teraz mam zrobione ok 13 tyś na nim i silnik pracuje dużo głośniej inż po przejechaniu np 5 tyś wymiana na 15 tyś Może ten LM też nie jest jakiś super I teraz co? lać dalej LM czy zmienic na Motula czy coś innego?. Co radzisz?.
slajerrr Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zalewam LM TT4200 miałem w dobrej cenie shell HELIX HX7 PROFESSIONAL AV 5W30 ale Marcinie sugerowałeś żeby pozostać przy 4200 i tak zrobiłem. Teraz mam zrobione ok 13 tyś na nim i silnik pracuje dużo głośniej inż po przejechaniu np 5 tyś wymiana na 15 tyś Może ten LM też nie jest jakiś super I teraz co? lać dalej LM czy zmienic na Motula czy coś innego?. Co radzisz?. Ja obecnie leję Valvoline Synpower Xtreme 5w40, ale chyba przejdę na 5w30, po przeczytaniu kilku ciekawych artykułów na bobistheoilguy.com Swoją drogą chciałem spróbować mimo, że drogi, to właśnie LM TT 4200. Twój przypadek (że głośniej) spotykam po raz pierwszy. Zazwyczaj były zachwyty, że ciszej i lepiej. Przy okazji zauważyłem, że Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 XTL ma mocne parametry plus ta gęstość na zimno. Pytanie, czy ktoś stosował tego Fuchsa i jakie wrażenia z jego stosowania? Zrobiłem sobie zestawienie olejów wg norm 505.01 i 504/507, które są polecane wg strony oilspecifications.org i wyszło mi (wg parametrów oleju), że: Dla 505.01 5w30: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower MST 5w30 i Liqui Moly Top Tec 4600. Godny polecenie też jest Total Quartz INEO MC3 i wspomniany Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL. Dla 505.01 5w40: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower Xtreme C3 5w40, Motul 8100 X-Clean 5w40 i Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. Dla 504/507: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30 i Liqui Moly Top Tec 4200 5w30. Godny polecenia jest też Total Quartz INEO LL 5w30. Nie brałem pod uwagę MSDS tych olejów i analizy ich składów, a jedynie same parametry i normy VW. Może się komuś przyda... Co mnie zdziwiło dla Motuli 5w30 indeks lepkości był poniżej 160, więc je odrzuciłem. Czy dobrze? Wszystkie oleje powyżej mają ten indeks min. 170 (poza Total Quartz INEO LL 5w30, gdzie jest 169).
Carlos* Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zalewam LM TT4200 miałem w dobrej cenie shell HELIX HX7 PROFESSIONAL AV 5W30 ale Marcinie sugerowałeś żeby pozostać przy 4200 i tak zrobiłem. Teraz mam zrobione ok 13 tyś na nim i silnik pracuje dużo głośniej inż po przejechaniu np 5 tyś wymiana na 15 tyś Może ten LM też nie jest jakiś super I teraz co? lać dalej LM czy zmienic na Motula czy coś innego?. Co radzisz?. jak lubisz Shella to może tego przetestuj, jedyny rodzynek 0W30 z normą 504/507 http://www.shell.de/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/helix-produktfamilie/ultra-pro-av-l-0w30.html
turzol Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Ja przy nastepnej wymianie do 1.9PD wchodzę w tej olej http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/fuchs-race-pro-s-5w40-5l-detail prawdziwy syntetyk baza PAO + estry z grupy V • Fuchs Titan Race Pro S 5W40 (olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,1cP)
Dev Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Jakoś mam złe skojarzenia co do Fuchsa. ale moze to tylko moja opinia.
Hezen Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Dev, ktoś musi być tym "królikiem doświadczalnym" Niech pojezdzi i napisze swoje odczucia. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 11 Lutego 2015 przez Hezen
rikardo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Ps.M1etek daj znać bo chłopaki nie wysiedzą jak nie napiszesz jak porównanie x-treme do motulka. Takie opinie to trzeba brać z lekkim dystansem, swego czasu jeden forumowicz wypisywał różne opinie a gdy na PW zapytałem go o daną oliwę to stwierdził, że "nie zmienił na dany olej gdyż woli spać spokojnie" przynajmniej miał odwagę uczciwie się przyznać ale są tacy co wypisują różne rewelacje i czekają aż ktoś przetestuje to na własnym aucie.
dzik Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Zalewam LM TT4200 miałem w dobrej cenie shell HELIX HX7 PROFESSIONAL AV 5W30 ale Marcinie sugerowałeś żeby pozostać przy 4200 i tak zrobiłem. Teraz mam zrobione ok 13 tyś na nim i silnik pracuje dużo głośniej inż po przejechaniu np 5 tyś wymiana na 15 tyś Może ten LM też nie jest jakiś super I teraz co? lać dalej LM czy zmienic na Motula czy coś innego?. Co radzisz?. Ja obecnie leję Valvoline Synpower Xtreme 5w40, ale chyba przejdę na 5w30, po przeczytaniu kilku ciekawych artykułów na bobistheoilguy.com Swoją drogą chciałem spróbować mimo, że drogi, to właśnie LM TT 4200. Twój przypadek (że głośniej) spotykam po raz pierwszy. Zazwyczaj były zachwyty, że ciszej i lepiej. Przy okazji zauważyłem, że Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 XTL ma mocne parametry plus ta gęstość na zimno. Pytanie, czy ktoś stosował tego Fuchsa i jakie wrażenia z jego stosowania? Zrobiłem sobie zestawienie olejów wg norm 505.01 i 504/507, które są polecane wg strony oilspecifications.org i wyszło mi (wg parametrów oleju), że: Dla 505.01 5w30: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower MST 5w30 i Liqui Moly Top Tec 4600. Godny polecenie też jest Total Quartz INEO MC3 i wspomniany Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL. Dla 505.01 5w40: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower Xtreme C3 5w40, Motul 8100 X-Clean 5w40 i Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. Dla 504/507: Najlepsze oleje to Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30 i Liqui Moly Top Tec 4200 5w30. Godny polecenia jest też Total Quartz INEO LL 5w30. Nie brałem pod uwagę MSDS tych olejów i analizy ich składów, a jedynie same parametry i normy VW. Może się komuś przyda... Co mnie zdziwiło dla Motuli 5w30 indeks lepkości był poniżej 160, więc je odrzuciłem. Czy dobrze? Wszystkie oleje powyżej mają ten indeks min. 170 (poza Total Quartz INEO LL 5w30, gdzie jest 169). jakieś 2 lata temu była moda na forum OCP na fuchsa - wszyscy zachwycali się nowym wtedy XTLem , kartami i parametrami na papierze . Nie dalej jak pół roku trochę ludzi potestowało fuchs z półek znikł bo na papierze to on mega ale w rzeczywistości ludzie byli bardzo bardzo niezadowoleni. Czyżby ktoś z Fuchsa postanowił spróbować jeszcze raz zwiększyć sprzedaż? Poczytaj o tym proszę kolego - na OCP masz piękny wątek olejowy i Fuchs jest tam bardzo szeroko komentowany. Tzn był bo już zszedł do lamusa czyli tam skąd został wygrzebany Jakoś mam złe skojarzenia co do Fuchsa. ale moze to tylko moja opinia. pewnie przez OCP Devik. tam naprawdę ludzie dłużej podejmują decyzje o oleju niż o partnerce życiowej:)
jihaad Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 pewnie przez OCP Devik. tam naprawdę ludzie dłużej podejmują decyzje o oleju niż o partnerce życiowej:) Tutaj też nie lepiej.
Hezen Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Panowie, z resztą niema co się dziwić... auto od tak sobie nie strzeli focha i samo nie pójdzie, a w zasadzie nie pojedzie w pi*du
slajerrr Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Dzięki, Dzik. Na OCP rzeczywiście psioczą na tego Fuchsa. Czyli odpada. Hmm, ciekawe, że parametry oleju mogą tak człowieka wprowadzić w błąd... Inna sprawa... wiesz może (lub ktokolwiek) dlaczego Motule 5w30 mają indeks lepkości niższy niż reszta? Wielu ludzi chwali Motula Specific, więc coś ten olej musi mieć w sobie. Choć z drugiej strony VI droższych olejów typu Amsoil, Millers są sporo wyższe niż Motul...
dzik Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Dzięki, Dzik. Na OCP rzeczywiście psioczą na tego Fuchsa. Czyli odpada.Hmm, ciekawe, że parametry oleju mogą tak człowieka wprowadzić w błąd...Inna sprawa... wiesz może (lub ktokolwiek) dlaczego Motule 5w30 mają indeks lepkości niższy niż reszta? Wielu ludzi chwali Motula Specific, więc coś ten olej musi mieć w sobie. Choć z drugiej strony VI droższych olejów typu Amsoil, Millers są sporo wyższe niż Motul... nie mam pojęcia, tego nie powie Ci pewnie nikt poza motulem a to raczej ichniejsze tajemnice. Ja nauczyłem się tego by karty traktować z przymrużeniem oka. Tyle lat jesteśmy w olejowych klimatach że marketing raczej umiemy odsiać od realnych i cennych informacji. Ams bądź Royal Purple kiedyś chwalił się jak to tylko na nim na pewnym teście w porównaniu do konkurencji jako jedyny nie doprowadza do tarcia. Co z tego jak test nijak ma się do realnych warunków i jego przełożenie na warunki panujące w silniku jest zerowe. W Szczecinie jest grupa zapaleńców którzy fruwają Prosiakami, ph Millersa dla nich zrobił szkolenie, chwaląc potrójne estry psiocząc na konkurencje. Po jakimś czasie autko które na millersie fruwało(z tamtejszej ekipki bodajże) zostało otwarte i silnik zawalony od środka... Odnieś to teraz do motula, poszukaj podobnych wpadek. Współpraca z Mercedes Brabus jako 1 zalanie 300v, Subaru, Nismo, wieloletnie doświadczenie. To dla mnie coś więcej niż Fuchsy z XTL, Millersy z Martinem Prokopem etc. Rozumiem że motul jest teraz wszędzie(a w związku z tym jest dużo podróbek), sprzedaje go już każdy, włącznie z babą w kiosku ale taki firma obrała marketing i na to pozwala by przerzucać go na 5% marży i nic z tym się nie poradzi. Ja z motulem współpracuje praktycznie 8 lat, nigdy w tym czasie nie trafił mi się niezadowolony klient a sprzedajemy klientom jeżdzącym sejami i porsche po 800 koni czy mercom po 700 koników i to się sprawdza. Osobiście nigdy bym im nie sprzedał fuchsa czy czegoś do czego nie jestem przekonany. Na motulu nigdy się nie zawiodłem dlatego go polecamy.
casavio Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Heh Nie długo mam wymianę zaleje motulem specyfic zobaczymy co on wart.
rikardo Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Potwierdzam info dzika, sam swego czasu śledziłem forum olejowe octavii i potwierdzam, że użytkownicy testowali w pewnym okresie oleje m-ki Fusch, Millersa, LM i niektórzy po pierwszych zachwytach wracali do sprawdzonego Motula.
Carlos* Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Dzięki, Dzik. Na OCP rzeczywiście psioczą na tego Fuchsa. Czyli odpada. Hmm, ciekawe, że parametry oleju mogą tak człowieka wprowadzić w błąd... Inna sprawa... wiesz może (lub ktokolwiek) dlaczego Motule 5w30 mają indeks lepkości niższy niż reszta? Wielu ludzi chwali Motula Specific, więc coś ten olej musi mieć w sobie. Choć z drugiej strony VI droższych olejów typu Amsoil, Millers są sporo wyższe niż Motul... nie mam pojęcia, tego nie powie Ci pewnie nikt poza motulem a to raczej ichniejsze tajemnice. Ja nauczyłem się tego by karty traktować z przymrużeniem oka. Tyle lat jesteśmy w olejowych klimatach że marketing raczej umiemy odsiać od realnych i cennych informacji. Ams bądź Royal Purple kiedyś chwalił się jak to tylko na nim na pewnym teście w porównaniu do konkurencji jako jedyny nie doprowadza do tarcia. Co z tego jak test nijak ma się do realnych warunków i jego przełożenie na warunki panujące w silniku jest zerowe. W Szczecinie jest grupa zapaleńców którzy fruwają Prosiakami, ph Millersa dla nich zrobił szkolenie, chwaląc potrójne estry psiocząc na konkurencje. Po jakimś czasie autko które na millersie fruwało(z tamtejszej ekipki bodajże) zostało otwarte i silnik zawalony od środka... Odnieś to teraz do motula, poszukaj podobnych wpadek. Współpraca z Mercedes Brabus jako 1 zalanie 300v, Subaru, Nismo, wieloletnie doświadczenie. To dla mnie coś więcej niż Fuchsy z XTL, Millersy z Martinem Prokopem etc. Rozumiem że motul jest teraz wszędzie(a w związku z tym jest dużo podróbek), sprzedaje go już każdy, włącznie z babą w kiosku ale taki firma obrała marketing i na to pozwala by przerzucać go na 5% marży i nic z tym się nie poradzi. Ja z motulem współpracuje praktycznie 8 lat, nigdy w tym czasie nie trafił mi się niezadowolony klient a sprzedajemy klientom jeżdzącym sejami i porsche po 800 koni czy mercom po 700 koników i to się sprawdza. Osobiście nigdy bym im nie sprzedał fuchsa czy czegoś do czego nie jestem przekonany. Na motulu nigdy się nie zawiodłem dlatego go polecamy. Marcin trochę się teraz zagalopowałeś, bo wychodzi z tego ,że jest tylko MOTUL i długo długo nic ............ Nie bierz proszę opinii ludzi , którzy używają z najwyższej półki Motula 300V z jakimś tam niskobudżetowym Fuchsem XTL , bo mija sie to z celem. Fuchs 5W40 Race Pro S 5L którego wymienił kolega "turzol" jeżeli jest faktycznie na bazach estrowych + PAO to jest zupełnie inny olej niż krytykowany XTL. Oczywiście najwięcej maja do powiedzenia Ci co go jeszcze nie przetestowali a już wyrażają opinie, no ale to już w PL norma W społeczeństwie zawsze znajdzie się ktoś co jedno będzie chwalił a drugie spuści w szambo, więc ja nigdy nie wyrażam opinii zanim czegoś osobiście nie przetestuję. Moje EVO X prawie 400KM lata na oleju Millers CFS 5W40 NT i akurat się składa ,że obecnie przebywa w warsztacie , gdyż pękł kolektory wydechowy ( taka mała przypadłość tego modelu) i przy okazji taka mała weryfikacja stanu motorowni , zdjęta pokrywa zaworów , i co , żadnego szlamu tam nie stwierdziłem po prostu lustro. Odnośnie MOTULA poczytaj trochę o Subaru i ich wyczynach na oleju Motul i lepkości jakie zaleca producent a później zerknij na jakie oleje i lepkości ludzie przechodzą. To jest właśnie takie porównanie budżetowego Motula do Motula 300V - to są dwa inne światy.
dzik Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Karol to moja subiektywna ocena. Oczywiście mam świadomość o przepaści między olejami z serii motorsport a cywilnymi, to zupełnie inne podejście do produktu niż w serii ale w motorsporcie nie ma walki o cenę. Pewnie wiesz ale jestem też dystrybutorem Millers w Zachodniopomorskim. Pomimo jednak zdecydowanie wyższej marży na Millersie sprzedaję z przekonaniem Motula. Nigdy na nim się nie zawiodłem. Jeśli chodzi o Subaru i 5W30 to chyba oczywista oczywistość jest że w silnikach tak obciążonych jak w wrx czy sti, grubo pomodzonych oleje mające dbać o ekologię czy paliwooszczędnych to się rozjeżdża. Albo ochrona w ekstremalnych warunkach albo silnik do roboty na 5W30. Tam sprawdza się 15W50 300v. Pozdrówki Marcin
POWER-KRIS Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Bardzo fajnie opisane... http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3595/dlaczego-syntetyczne-sa-lepsze.html
elmer80 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 W AVF jest czy nie ma podkładka do śruby spustowej oleju w misce??? wysłane z Commodore 64
slajerrr Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 (edytowane) Koledzy, czy taki olej AMSOIL 5W30 SERIES 3000 100% SYNTHETIC HEAVY DUTY DIESEL OIL będzie OK dla 1.9 TDI AVF 130 km? W opisie nie ma co prawda norm 505.01 czy 507, ale na forum OCP osobnik pod nickiem PAOLO ESCO (który wygląda, na oblatanego w tych sprawach) nie neguje lania tego oleju do silnika z PD. Pytanie czy ktoś z Was lał już to do swojej A4? PS. Zastanawia ten wysoki TBN - 12, czy to nie trochę "za dużo" (czy stanowi to jakieś ryzyko dla uszczelek, nie wiem, czegokolwiek) ? Edytowane 16 Lutego 2015 przez slajerrr
casavio Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Warto zalać płukanką przed wymianą oleju np. taką http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-pro-line-2662-i4809925864.html Czy lepiej tego nie robić?. Przebieg ok 200 tyś nigdy nie płukany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się