Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W dniu 23.02.2019 o 11:20, Paramedic napisał:

ja leje tylko PMO oleje, które można określić mianem w pełni syntetycznych.

Opublikowano

Cześć . 

Panowie aktualnie mam zalane auto 0W30 shella taki był zalany w serwisie audi w niemcach ,ale ze względu na małą dostępność 0W30 507.00 myślę nad zmianą na 5W30 ze względu na dużą dostępność ,czy mogę to zrobić czy lepiej nie kombinować ? Z góry dziękuję za odpowiedź .

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
33 minuty temu, paprykm3 napisał:

 

1.  aktualnie mam zalane auto 0W30 shella taki był zalany w serwisie audi w niemcach ,ale ze względu na małą dostępność 0W30 507.00

2. myślę nad zmianą na 5W30 ze względu na dużą dostępność ,czy mogę to zrobić czy lepiej nie kombinować ? Z góry dziękuję za odpowiedź .

1. Jeśli to Shell 0W30 ECT C2/C3 to jest on dostępny bez problemów.

2. radzę kombinować, wybierać i testować oleje.

Opublikowano

Olej silnikowy AMSOIL 5W40 100% Synthetic Max-Duty Signature Series Diesel lał ktoś ten olej do 2.0 tdi cr?  Parametry ma chyba najlepsze z dostępnych oleji

Opublikowano
W dniu 10.03.2019 o 18:14, Kodzak33 napisał:

Olej silnikowy AMSOIL 5W40 100% Synthetic Max-Duty Signature Series Diesel lał ktoś ten olej do 2.0 tdi cr?  Parametry ma chyba najlepsze z dostępnych oleji

 

Wydaje się bardzo dobry olej, tylko cena spora, więc w sumie nic dziwnego, ze i jakość powinna być dobra.

Opublikowano
10 godzin temu, Wilk46 napisał:

 

Wydaje się bardzo dobry olej, tylko cena spora, więc w sumie nic dziwnego, ze i jakość powinna być dobra.

Witam, a jakie to konkretnie auto i czy ma dpf?

Pozdrawiam.

Opublikowano

On chyba tylko napisał, że ten olej to dobry olej a nie ze chce polecenia oleju :D

Opublikowano

Jeździ/jeździł ktoś na olejach Millers? czy godne polecenia? Na pewno są droższe..

Ostatnio sprzedawca olejów polecał mi coś takiego...

Opublikowano

Witam, ja jeżdżę od kiedy kupiłem A4 prawie dwa lata temu, już kilka wymian zrobiłem, polecam gorąco. Mała rodzinna fabryka w UK. 

Opublikowano

Panowie czy Valvoline SynPower mst c3 5w40 to dobry olej do 2.0tdi Bpw bez dpf-u czy lepszy motul specific 5w40?

Opublikowano
50 minut temu, ZiBiS4 napisał:

Panowie czy Valvoline SynPower mst c3 5w40 to dobry olej do 2.0tdi Bpw bez dpf-u czy lepszy motul specific 5w40?

Jeden i drugi są dobre z minimalną przewagą w kierunku Valvo.

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki, mam w domu Golfa V 1.9TDI (BLS z dpf- 2008r.). Zalewany do tej pory Motulem Specyfic 5W30. Ostatnimi czasy został wyrzucony dpf (środek filtra jak i programowo). Jaki olej teraz zalac? MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 będzie ok?

Edytowane przez bialas14
Opublikowano
28 minut temu, bialas14 napisał:

MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 będzie ok?

Jo

Opublikowano
12 godzin temu, bialas14 napisał:

Chłopaki, mam w domu Golfa V 1.9TDI (BLS z dpf- 2008r.). Zalewany do tej pory Motulem Specyfic 5W30. Ostatnimi czasy został wyrzucony dpf (środek filtra jak i programowo). Jaki olej teraz zalac? MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 będzie ok?

Witam,

Mimo tego że dpf został usuniety to i tak wciąż zalecałbym dla Pana olej Motul Specific 504.00-507.00 5W30.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Hej. Mam na testy i do kupienia Audi A4 B5 1.9 TDi wersja 115 km (nie wiem jeszcze jakie jest oznaczenie silnika).

Niedawno został zalany olej Total Quartz 9000 5W40 (czyli syntetyk, ale tak na prawdę to jest pewnie hydrosyntetyk).

Z tego co doczytałem to ten olej spełnia normy:

BMW LL-01
MB 229.3
PORSCHE A40
VW 502.00
VW 505.00

Natomiast ta wersja silnika ma 115 KM  czyli to jest na pompowtryskach, czyli norma 505.00 jest za niska (pasowałby do wersji 90, i 110 KM na pompie). Czyli powinien być olej z normą VW 505.01 czyli np. Total 5W40 Quartz INEO MC3 5L.

Pytanie: czy jak zrobię na tym oleju 800-1200 km (tj. na Total Quartz 9000 5W40) to coś się stanie?

Nie wiem jaki był wcześniej lany olej w Niemczech, wiem, że w PL po ściągnięciu został zalany ten olej Total Quartz 9000 i zrobił na nim może z 500 km.

Docelowo to po kupnie bym po prostu zrobił płukankę i wymienił na syntetyk (taki pełny) jakiś typu Motul 8100 X-clean 5W-40, MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40, Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40.

 

Szczerze mówiąc to nigdy nie miałem diesla, ale do benzyniaka (z LPG) to też starałem lać się dobry olej, ale jak domyślam się Diesel jest bardziej wrażliwy na olej niż benzyniak.

 

Edytowane przez MARCEL!
info
Opublikowano (edytowane)

Ten silnik ma oznaczenie AJM, ja mam zalany 5w40 od millersa full syntetyk, bardzo dobrze na nim pracuje. Jak zrobisz na tym oleju jeszcze te 1000 km to nic się nie stanie.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Brat też ma w AJM zalanego tego Totala, zrobił ponad 6000 km. Też mi powiedziałem, żeby zmienił na inny zgodny z normą. Jakiś porządny LM, Motul, Millers.

Czyli zaleje Millersa.

Opublikowano

LM z normą 505.01 to technologia syntetyczna

Opublikowano

Fakt. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że LM to też technologia syntetyczna. To jaki olej jest prawdziwym syntetykiem? Millers 5w40? MILLERS OILS XF LONGLIFE 5w40? Ten będzie dobry? Przed wymianą płukanka tej firmy?

W benzyniaku + LPG płukankę robiłem i po 250 000 km i nic się nie stało (silnik Opla 1.8 16v).

To myślę, że silnikowi Diesla nie za szkodzi też taka płukanka.

Filtr to MANN lub Knecht czy będzie ok taki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...