dariodario Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 niektorzy załuja ze nie poczekali i niezrobili tak jak powinno byc to znaczy jak?z ostatnich odpowiedzi nic nie mozna zrozumiec . tzn co wybrac jednomas czy dwumas?
greg2505 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 tzn miałeś dwumas to wkładaj dwumas bynajmiej ja bym tak zrobił wybór należy do ciebie
GRYFI Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 tak - w tej kwestii nie opłaca się poprawiać fabryki - dwumas.
lukaszrud Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 ja wstawiłem zestaw valeo swojej niuni nie odczuwam różnicy w pracy sprzęgła a ori dwu mas rozłeciał się po 45 kkm narazie jest super zobaczymy ile on pochodzi-mechanior mówi że zapomnę o o sprawie.
antonio Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2012 odgrzewam mam pytanie do was: czy ktoś z was założył jednomasa do swojego B6/B7 TDI poza użytkownikiem lukaszrud bo jego nawet nie ma jak się zapytać gdyż od maja'11 nie było go na forum??
aju Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 b6 avb z jednomsem, wymieniony już na dwumas, objawy jak kiedyś pisałem przy b5 Ja nigdy nie będę jeździł na jednomasie
darkle Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Niestety dwumas jeśli założylo go konstruktorzy jest koniecznością. Słabsze tłumienie drgań przy zwykłym jednomasie powoduje w pierwszej kolejności drgania w napędzie podczas przyśpieszania, szczególnie w zakresie niskich obrotów co prowadzi do uszkodzeń np, skrzyni biegów. Ale inną sprawą jest że usterki dwumasy są najczęściej spowodowane jazdą ze zbyt niskim obrotami przez osoby chcące oszczędzać paliwo. Przy dwumasie drgania wtedy są tłumione ale dwumas dostaje w d.. Większy komfort jazdy jaki daje dwumas niestety powoduje że trzeba obchodzić się z nim ostrożnie. Podobnie można go uszkodzić przez przegrzanie czyli przypalenie sprzęgła.
ghost2255 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Co prawda nie w AUDI, ale w golfie(silnik poprzecznie) zmieniłem na jednomas. Muszę przyznać, że gdybym nie wiedział, to bym nie poznał, że sprzęgło nie jest takie, jakie wyszło z fabryki. Oprócz tego, że pedał chodził lekko(zasługa nowego docisku), to spokojnie przenosiło 300Nm i nic nie drgało. Przeciwnicy jednomasy zapominają, że tutaj też jest tłumienie drgań, tylko na samej tarczy a nie na kole zamachowym.
darkle Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Przeciwnicy jednomasy zapominają, że tutaj też jest tłumienie drgań, tylko na samej tarczy a nie na kole zamachowym. Wiem że są sprężyny w tarczy W wielu silnikach na pewno taka zmiana nie zaszkodzi ale w innych może być tak jak pisałem. Osobiście też uważam że obecnie powszechne stosowanie kól dwumasowych szczególnie w silnikach benzynowych takich jak mój jest przerostem treści na formą i jest mało sensowną komplikacją całej konstrukcji. Ale mało prawdopodobne jest że producenci dają gratis droższe rozwiązanie Dając lepsze tłumienie drgań może np oszczędzają na skrzyni która jest delikatniejsza? Kto wie, dlatego ja wolę nie eksperymentować kierując się tylko oszczędnością
wydra Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 mialem okazje sie przejechac niedawno leonem asv ok130 KM z jednomasem, żadnych dziwnych oznak drgan przy przyspieszeniu czy na wolnych obrotach nie czułem moze w zdłużnych silnikach jest z tym gorzej ? dziwi mnie fakt że w pierwszych latach produkcji passata czy a4 1z/ahu fabrycznie był jednomas na którego nikt wtedy nie narzekał co jest złego w pracy jednomasy w a4 ? przyspieszenie z dołu praca na wolnych obrotach czy moze zmiana biegu ????
maudi Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 możne kluczem do komfortu jazdy na kole jedno masowym jest jego waga? u siebie założyłem koło od B4 1Z i powiem, że przyjemnie nie jest... ;( koło od 1Zta waży 6 kg, ile waży koło z zestawu VALEO? jeden sprzedawca z alledrogo odpisał mi że 10kg... mam koło od silnika benzynowego pięciocylindrowego które wazy 11kg i chętnie bym zastosował je u siebie ale niestety nie pasuje mocowanie do wału
wydra Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 jak długo jezdzisz na tym kole ? b4 1Z ma ten sam numer jednomasu co a4 ahu jak obiawia się ta nieprzyjemność ??
paweu1 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Też się włącze w dyskusje. Mam 1Z i włożyłem dwumasa, bo jednomas mnie denerwował. Objawiało się to głośniejszą pracą na biegu jałowym, głośną pracą przy jęździe na niskich obrotach, szarpaniem przy zmianie obciążenia i co najbardziej denerujące drżała buda przy przyspieszaniu w zakresie 1700-2100 obr. Jeśli chcesz zaoszczędzić możesz szukać używanego dwumasa, można znaleźć łasną sztukę za dobre pieniądze
maudi Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 jak długo jezdzisz na tym kole ? b4 1Z ma ten sam numer jednomasu co a4 ahu jak obiawia się ta nieprzyjemność ?? jeżdżę jakieś 3 miesiące, nieprzyjemność objawia się drżeniem auta w zakresie niskich obrotów, u mnie tak do około 1600RPM, dodatkowo gałka biegów bardzo skacze przy puszczaniu i dodawaniu "gazu" oraz ciężko wchodzą biegi. O ile pierwsza dolegliwość na pewno występuje z winy koła jedno masowego (być może za lekkiego), co do kolejnych nie jestem pewien..., być może to wina skrzyni biegów i poduszek. Ponieważ wcześniej siedział tam automat nie mam odniesienia.
ghost2255 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Wśród mechaników panuje opinia, że silniki wzdłużne są bardziej "łaskawe" dla dwumasy i rzadziej padają. Jak skrzynia i poduszki są zdrowe, to nie powinno być odczuwalne żadne pogorszenie komfortu jazdy. Jak już wcześniej koledzy zauważyli-we wcześniejszych modelach były tylko jednomasy i jakoś to jeździło. Czemu producenci dają droższe rozwiązanie do swoich wyrobów? Ano po to, że ktoś zmierzył, że podobno komfort jest większy, czyli haczyk na klienta, a poza tym na pewno się popsuje, więc serwis zarobi. Interes się musi kręcić.
czaki22 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 kolega zrobił na jednomasie 3tys km i sie rozleciał z gwarancji nici
tokarka606 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 kolega zrobił na jednomasie 3tys km i sie rozleciał z gwarancji nici W zasadzie to oprócz tarczy nic tam się nie rozleci chyba ,że się sprężyny wysypią. Nic takiego u siebie nie zaobserwowałem ale jak sie kupuje regenerowanie tarcze niewiadomego pochodzenia i po promocji to może się rozlecieć.
Monterek_fx Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ja mam natomiast inne pytanie. Czy da się jakoś wcześniej odczuć ze dwumasa sie kończy? Czy jeśli nagle się skończy to auto zostanie uziemione? jak to wygląda w praktyce. Po prostu nie wiem i chciałbym się dowiedzieć. Jeszcze jedno odnośnie sprzęgła. Czy ono wcześniej też da znać ze już się kończy? I jak to ewentualnie zdiagnozować? Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Fr0styyy. Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Dwumas chyba nie pada stopniowo (przynajmniej u wujka strzelił i tyle było po nim znać ), a jeśli tak to na pewno objawia się to nasilającymi drganiami na kierownicy, karoserii. CO DO SPRZĘGŁA to zaczyna coraz wyżej brać i się ślizgać przy wciskaniu gazu na wyższym biegu... EDIT: .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się