Kozacz Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 3,5 z rozrzadem jak coś bez rozrządu i tulejowania liczyłem poniżej 2,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tracer123 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 (edytowane) Do 2.5 tys bez rozrządu nie wygląda źle. Jeśli ktoś ma budę bez rdzy albo jest po konserwacji i nic nie stuka/puka to można robić remont. W innym przypadku chyba nie ma sensu, lepiej sprzedać to w pioruny i kupić coś na 1.8t. Mi w sumie nie przeszkadza już ten pobór (przy ciężkiej nodze, kręcenie do 5-6k obrotów, wychodzi niecałe 2l na 10kkm), ostatnio coś mi się autko nawet odmuliło i będę korzystał z niego aż nazbieram na e60 po lifcie albo na a5 Edytowane 18 Grudnia 2016 przez tracer123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 (edytowane) no zgadza się, ja mam idealną budę, ale bardziej niż na remont nastawił bym się na jakiś swap 1.8T jak na razie będę jeździł aż motor nie padnie jak mi zacznie coś się dziać to wtedy będę myślał, ale wątpię. nie słyszałem jeszcze żeby komuś padł ten ALT chyba jeszcze za wcześnie na to mam jeszcze chęć zamienić się na kombi, przydał by się. nie przemyślałem tego rok temu Edytowane 19 Grudnia 2016 przez TomOskroba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kozacz Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Panowie mam chyba całkowite rozwiązanie brania oleju. Powiedzcie mi tylko NR 13 ta zawleczka czy co to jest.. gdzie to mogę dostać ? bo dziś rozwaliłem niestety a co do brania oleju -> jeżeli macie olej czarny już 2/3 tys km po wymianie i bierze wam oliwe ponad 0,5L/1k km po wymianie to robicie pierścienie, jeśli olej jest ładny złocisty, i ubywa do 100mk/1kkm szukajcie nieszczelności w systemie odmy na BANK. Po remoncie nic nie brało, ukazała się nieszczelność od czwórnika do eżektora i zaczęło brać ok 200ml/3,5k km. Zrobione i znowu ubytku zero. Także to są 2 rozwiązania i w sumie te 160 stron skrócone w ten jeden post. A teraz pytanie - proszę pomóżcie mi namierzyć tą zawleczke, może jakiś numer seryjny produktu a moze ktoś już szukał i da pomysł gdzie dostać Edytowane 20 Grudnia 2016 przez Kozacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majki1985 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Hej chyba tylko jak zamowisz w serwisie czesc nr 11 to ja dostaniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_kolasa Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Panowie mam chyba całkowite rozwiązanie brania oleju. Powiedzcie mi tylko NR 13 ta zawleczka czy co to jest.. gdzie to mogę dostać ? bo dziś rozwaliłem niestety a co do brania oleju -> jeżeli macie olej czarny już 2/3 tys km po wymianie i bierze wam oliwe ponad 0,5L/1k km po wymianie to robicie pierścienie, jeśli olej jest ładny złocisty, i ubywa do 100mk/1kkm szukajcie nieszczelności w systemie odmy na BANK. Po remoncie nic nie brało, ukazała się nieszczelność od czwórnika do eżektora i zaczęło brać ok 200ml/3,5k km. Zrobione i znowu ubytku zero. Także to są 2 rozwiązania i w sumie te 160 stron skrócone w ten jeden post. A teraz pytanie - proszę pomóżcie mi namierzyć tą zawleczke, może jakiś numer seryjny produktu a moze ktoś już szukał i da pomysł gdzie dostać U mnie olej jest złocisty, pod koniec (przed wymiana zgodnie z harmonogramem) robi się żółty. Czarny raczej się nie robi. Też zauważyłem, że na czwórniku jest dużo mgły olejowej, a na ujściu do gruszki oraz dolotu aż kapie olej. Pytanie jak to uszczelnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kozacz Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Panowie mam chyba całkowite rozwiązanie brania oleju. Powiedzcie mi tylko NR 13 ta zawleczka czy co to jest.. gdzie to mogę dostać ? bo dziś rozwaliłem niestety a co do brania oleju -> jeżeli macie olej czarny już 2/3 tys km po wymianie i bierze wam oliwe ponad 0,5L/1k km po wymianie to robicie pierścienie, jeśli olej jest ładny złocisty, i ubywa do 100mk/1kkm szukajcie nieszczelności w systemie odmy na BANK. Po remoncie nic nie brało, ukazała się nieszczelność od czwórnika do eżektora i zaczęło brać ok 200ml/3,5k km. Zrobione i znowu ubytku zero. Także to są 2 rozwiązania i w sumie te 160 stron skrócone w ten jeden post. A teraz pytanie - proszę pomóżcie mi namierzyć tą zawleczke, może jakiś numer seryjny produktu a moze ktoś już szukał i da pomysł gdzie dostać U mnie olej jest złocisty, pod koniec (przed wymiana zgodnie z harmonogramem) robi się żółty. Czarny raczej się nie robi. Też zauważyłem, że na czwórniku jest dużo mgły olejowej, a na ujściu do gruszki oraz dolotu aż kapie olej. Pytanie jak to uszczelnić? Cała droga oleju musi być idealnie szczelna żeby wszystko działało jak trzeba, minimalne ilości będzie pobierać jak to zrobimy ale tego nie odczujemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 połączenie czwórnika z dolotem możesz uszczelić taśmą samowulkanizująca. To jest jakiś błąd konstrukcyjny, bo jakbyś nie kombinował to połączenie nie jest sczelne. A gruszka powinna wchodzić ciasco w chłodniczkę oleju. Tam wycieków nie mam. Po to to jest żeby gruszczką ściekało i wracało do miski olejowej. Problemem jest olej w dolocie, bo jak masz tego dużo to prędzej czy później padnie katalizator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 (edytowane) połączenie czwórnika z dolotem możesz uszczelić taśmą samowulkanizująca. To jest jakiś błąd konstrukcyjny, bo jakbyś nie kombinował to połączenie nie jest sczelne. A gruszka powinna wchodzić ciasco w chłodniczkę oleju. Tam wycieków nie mam. Po to to jest żeby gruszczką ściekało i wracało do miski olejowej. Problemem jest olej w dolocie, bo jak masz tego dużo to prędzej czy później padnie katalizator. i mi padł, a miałem tyle oleju w dolocie, że zastanawiałem się czy nie wybierać i i używać ponownie wkład katalizatora był strasznie przepalony, wymagana jak najszybsza wycinka. ponowne zainstalowanie katalizatora to pieniądze w błoto.. i tak się spali. ja olej mam na początku (jak każdy) przeźroczysty. po 3-4TKM robi się żółty, a po 6-7 tkm już czarny Edytowane 22 Grudnia 2016 przez TomOskroba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_kolasa Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Ja ostatnio wymieniałem rurę dolotową, bo mi pękł ten króciec do czwórnika odmy i o dziwo nie było tam oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azrael Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Panowie mam chyba całkowite rozwiązanie brania oleju. Powiedzcie mi tylko NR 13 ta zawleczka czy co to jest.. gdzie to mogę dostać ? bo dziś rozwaliłem niestety a co do brania oleju -> jeżeli macie olej czarny już 2/3 tys km po wymianie i bierze wam oliwe ponad 0,5L/1k km po wymianie to robicie pierścienie, jeśli olej jest ładny złocisty, i ubywa do 100mk/1kkm szukajcie nieszczelności w systemie odmy na BANK. Po remoncie nic nie brało, ukazała się nieszczelność od czwórnika do eżektora i zaczęło brać ok 200ml/3,5k km. Zrobione i znowu ubytku zero. Także to są 2 rozwiązania i w sumie te 160 stron skrócone w ten jeden post. A teraz pytanie - proszę pomóżcie mi namierzyć tą zawleczke, może jakiś numer seryjny produktu a moze ktoś już szukał i da pomysł gdzie dostać nr 13 to 06B121142 - dostaniesz w ASO za kilka złotych. Czarny olej po 2/3k km może świadczyć (równie dobrze, może po prostu przepalać) o tym, że olej świetnie zbiera zanieczyszczenia. Mam teraz zalany Valvoline SynPower 5W40 i robi się błyskawicznie czarny. Wcześniej był LM "syntetyk" 5W40 i długo trzymał zółty kolor, tak do 8-9k, Ktoś zalewał Ceratec? Zrobiłem eksperyment i u mnie po 500km spowodował, że już nie zapala mi się Check z powodu za niskiej wydajności katalizatora, a wyświetlał mi się nagminnie co 50-150km. Przecież katalizator się nie naprawił - albo nie był uszkodzony i przepalanie oleju ustało/zmieniło swój charakter, albo komp oszalał - gdybam oczywiście Dam znać jak będzie wyglądało spalanie oleju. Muszę przejechać kilka tysięcy, żeby mieć dobrą próbkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
staszek_kolasa Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Nie dolewałem cerateca. Testowałem LM 10W40 z MiSO2 i o ile początkowo efekty były zadowalające, o tyle pod koniec było już słabo (czyt. dolewka 0.6L na mniej niż 1000 km :/ ) Wróciłem do Motula 10W40 6100 Synergie+ i wrócił stan poprzedni, ~0.6L na 3000 km. Muszę uszczelnić te łączenia na czwórniku. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kozacz Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 (edytowane) też zalałem Vavlo synpower 5w40, olej po 5,5k km jest złoty. O jakich zanieczyszczeniach mówisz ? Jedyną opcją jaką jest na czarny jeszcze to może być poprostu że wybiera ten szlam po LL. Olej w naszych jednostkach nie może być czarny, może być ciemnożółty ale nie czarny. Czerń może występować w dieslach. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez Kozacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Czerń może występować w dieslach. a jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Oleje Valvo mają to do siebie, że posiadają bardzo dobre właściwości czyszczące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tracer123 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 motul i valvo przy wymianie jest jak smoła.nawet po płukance po 5 tys robi się czarny (akurat wtedy próbowałem motula 10w40) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomOskroba Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 ja mam motula 10w40 i potwierdzam, smoła jak cholerka po 6 TKM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm58 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Też motul 10w40 i po 2-3 tys czarny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k232 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Może te wasze silniki są jakieś nie ten ? Skoro motul to jest górna półka jako olej to jak może być czarny po 2 kkm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makos_9507 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Panowie czyli co lepiej taki co zbiera ten brud cały i robi się czarny czy jakiś inny? Jestem przed wymianą i nie wiem na jaki wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się