Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja staram się dobrze gadać/mówić. Nie lubię jak gada się tu o d*pie marynie i o szarpaczce. Każdy z Nas wie, że jeździ tym co ma. Fajne te bryki Wszyscy mamy ale wiemy, że w każdej maszynie coś siedzi. Jedni używają samochodów do jazdy i nie szanują fur. Inni, jak ja, chcą się nacieszyć, bo to pasja. Droga pasja. Ale trzeba mieć pasję do czegoś. Lubię np. kosić trawę w okresie wiosna jesień. Lubię myć swoją maszynę i odkurzać. Nie lubię jak coś w maszynie mi piszczy, stuka lub wydaj dźwięk informujący o powstaniu w niedługim czasie usterki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może czas zamknąć ten temat panowie i w pierwszym poście zrobić podsumowanie co i jak ? Co należy kupić, co wymienić itp... Albo mam lepszą alternatywę zmienić tytuł na "Pogaduchy o ALT..." :) ale tak serio, to więcej szacunku do siebie w gronie czwórkowiczów proszę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za zeby zrobic podsumowanie tego tematu, duzo ludzi szuka rozwiazania ktore ciezko znalesc w tym balaganie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo większość wchodzi i chce mieć wszystko ułożone na gotowe.

Czasem trzeba się trochę wysilić i poszukać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby przebrnąć przez tyle stron to jednak troche czasu trzeba poswiecic 

sam chcialbym w koncu dowiedzieć sie jakie jest rozwiazanie na ten problem :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby przebrnąć przez tyle stron to jednak troche czasu trzeba poswiecic 
sam chcialbym w koncu dowiedzieć sie jakie jest rozwiazanie na ten problem :/ 

Rozwiązanie to remont, swap lub sprzedaż. Kombinacje z olejem niewiele dają, wyciąganie oringów z bagnetu już pewnie więcej. Tak jak kolega Dajmon napisał

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, xsebo1 napisał:


 wyciąganie oringów z bagnetu już pewnie więcej.
 

tzn ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bagnecie masz taka jakby uszczelke, jeżeli ja zdejmij odpowietrzysz w pewien sposób skrzynię korbowa i nie będzie więc takim ciśnieniem olej, jednakże o ile ci to zniweluje pobór to naprawdę niewiele. 

Ja u siebie zrobiłem remont głowicy z planem honem, pierścienie szersze na tłok i póki co znowu gra i będzie grało dopóki mnie fantazja ulanska nie poniesie z obrotami a tłok strzeli. Kolejna kwestia to uszczelnienie popychaczy zawodowych itd, wszelkie uszczelki w silniku do wymiany, do tego pomiary co się zuzylo i wymiana na nowe.

Panowie naprawdę: nie szukajcie od nowa pomysłów na tanie rozwiązanie poboru jak np catch tanki bo olej głównie idzie do spalania a nie odma.

Wyjścia są 3:

- Remont z głową co nie wychodzi naprawdę drogo

- Zakup karnetu na olej

- Sprzedaż z taką samą premedytacją jak ci od których kupiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bramka nr 3 ,po co mi auto którego nie można przybutować :)

 

Edytowane przez zaldar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ostatnio pociagnol na 1500km jakis niecaly liter ;o 

dodatkowo zauwazylem ze w trasie zaczyna ubywac plyn chlodniczy :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj ostatnio pociagnol na 1500km jakis niecaly liter ;o 
dodatkowo zauwazylem ze w trasie zaczyna ubywac plyn chlodniczy :/ 

Sprawdź króciec z tyłu silnika, ulubione miejsce wycieku. Po nagrzaniu ciśnienie w układzie rośnie i kapie na wydech. Szukaj białych śladów. Najdłużej wytrzymują ori z aso

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rozwiązanie to remont, swap lub sprzedaż. Kombinacje z olejem niewiele dają, wyciąganie oringów z bagnetu już pewnie więcej. Tak jak kolega Dajmon napisał

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka


Jest jeszcze jedna opcja.
Jazda niezawodnym silnikiem i lanie oleju.
Ja to zaakcpetowalem, mam bańkę w bagażniku i dolewam jak zapali się kontrolka. Robię tak już od 100k km. Raz na tydzień, czasem dwa, doleje i jadę dalej.

Sprzedaż auta faktycznie wydaje się rozsądną oocja, lecz na zakup nowego trzeba mieć środki. Co więcej, zakup nowego to pewne ryzyko. A tak wiemy co mamy i jedziemy:-)

Widzę, że najbardziej pobór oleju w ALT boli tych, co mają inne silniki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie szczerze coś trafiało jak musiałem się zatrzymywać na drodze szybkiego ruchu i dolewać oliwe, czasami kilka razy. Jeżeli ktoś jeździ 10-20kkm rocznie to spoko nie widzę w tym problemu, jednak ja robię koło 40-50kkm rocznie i zaczynają się schody :/ koszt zaczyna się robić spory przy poborze jaki miał 1L/1k km a tak zrobiłem remoncik i nic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...