Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa/Wymiana zrywnego sprzęgła kompresora klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie też nie było ,ale jak tarcza spadła mogły wypaść,tak jak napisałem nie wiem na 100% czy powinny być,ale z podkładką narazie śmiga

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.05.2021 o 14:39, greg2505 napisał:

kupiłem te podkładki są pakowane po 20 szt,

mam jeszcze pytanko gdzie kupowałeś? bo nigdzie nie widzę tylko na ebayu, intercars stan magazynowy - 0. Allegro nie widzę.

 

ps Albo mi odsprzedaj z 10 :P

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

W inter auto znajomy pracuje ,zamówił rano ,popołudniu już przyszły

Opublikowano

Czy może być tak że sprzęgło ruszy tyko kompresorem parę sekund a następnie się zrywa i nie pompuje ?

Opublikowano

Czyli nie koniecznie musi być wina sprzęgła w takim przypadku?

Opublikowano
2 godziny temu, Kamilb6.5 napisał:

Czyli nie koniecznie musi być wina sprzęgła w takim przypadku?

Sprzęgło albo działa albo się zrywa i samo się nie naprawi, żeby znowu się zerwać po 5 s.

Opublikowano

Panowie, mam problem ale nie jestem pewny co to może być, wiem, że coś z kompresorem klimatyzacji. Jest jak na załączonym filmie, odkąd pamiętam rzęzi. Tylko tak. Zero błędów klimatyzacji, chłodzi jak wściekła, brak problemów, jedynie ten odgłos już mnie męczy,  jak wyłączę, bądź nacisnę econ jak na filmie to ten dźwięk jest przerywany, jak włączę klimę to rzęzi cały czas. Dodam, że w zeszłe lato  podczas jazdy autostradą w upał przestała chłodzić, po czym znów zaczęła, zdarzyło mi się to z 3 razy w upały i tylko jadąc autostradą.  Ktoś orientuję co może powodować taki dźwięk? 

 

 

Opublikowano

Przy którym sprzęgle idzie ta podkładka dystansująca? Przy starszym kwadratowym nitowanym czy przy nowszym nakręcanym?

I w którym dokładnie miejscu ona jest?

 

U siebie mam 2004 r. i cała nakręcana tarcza łącznie z segerem wyleciała x lat temu :) 

Opublikowano
3 godziny temu, Osiollekk napisał(a):

Przy starszym kwadratowym nitowanym

Przy tym na pewno, a jak w tym jak mówisz nowszym nie wiem.

Opublikowano

Mam problem z tym sprzęgłem, nie mogę odkręcić pozostałości po zerwanej tarczy, została mi tylko oberwana „główka” którą zeszlifowałem tak, żeby płaski klucz nr20 ją dobrze trzymał. Trzpień na klucz 7 już się obrobił, a od samego początku próbowałem przez uderzenie młotkiem i nic to nie dało.

Koła pasowego też nie mogę sciągnąć.

 

Jakieś rady jak do tego podejść, bez ściągania czynnika? 

Opublikowano

Przecież żeby zdjąć pas nie trzeba rozłączać układu, wszystko odchodzi elegancko na bok, jak furtka.

Opublikowano

Zerwane mam sprzęgło klimatyzacji. Ponadto urwana śruba mocujaca zabierak. Wałek sprężarki próbowałem ruszyć kombinerkami i rusza sie luźno ole moge tylko zrobić ćwierć obrotu. Czy to zatarta sprężarka czy tak ma być?

Opublikowano

Kompresor out

Opublikowano
5 godzin temu, Dev napisał(a):

Kompresor out

Tak myślałem. Przegladajac internet trafiłem na film w torym mechanik rozbiera sprężarke z urwanym tłokiem. Myślę że o to spotkało moją skoro obraca sie tylko ćwierć obrotu i coś ją blokuje. Pytanie co robić dalej. Gdzie kupić sprężarke, nowa czy może być używana i co jeszcze trzeba wymienić o jak t0 ogarnąć aby nie trzeba było mieszkania w hipoteke zastawiać

Opublikowano

Przewody można wymyć ,reszta do wymiany.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, ecobuda napisał(a):

Tak myślałem. Przegladajac internet trafiłem na film w torym mechanik rozbiera sprężarke z urwanym tłokiem. Myślę że o to spotkało moją skoro obraca sie tylko ćwierć obrotu i coś ją blokuje. Pytanie co robić dalej. Gdzie kupić sprężarke, nowa czy może być używana i co jeszcze trzeba wymienić o jak t0 ogarnąć aby nie trzeba było mieszkania w hipoteke zastawiać

Jak po wyciągnięciu dyszy rozprężnej są opiłki w przewodzie, to przewód do samego parownika trzeba rozebrać, jak w wejściu parownika też widać opiłki to parownik do wymiany. Naturalnie skraplacz (chłodnica klimy) i osuszacz (filtr) też do wymiany. Kompresor przed uruchomieniem zalać olejem do układów klimatyzacji (chyba PAG46). Na kompresorze powinna być notatka ile jest zalane i ile trzeba dolać. Po dolaniu pokręcić kołem kilka razy w celu rozprowadzenia oleju po kompresorze. Wszystkie oringi nowe, przed założeniem dokładnie oczyścić czarną włókniną rowki na oringi, a same oringi lekko natłuścić olejem podanym wyżej, przy ich zdejmowaniu uważać żeby nie uszkodzić końcówek, najlepiej robić to wykałaczką. Powinno być 9 oringów nowych (2 na kompresor, 2 na skraplacz, 2 na filtr, 2 na wejście do parownika, 1 na czujnik ciśnienia. Z reguły 2 przychodzą razem ze skraplaczem ale zdarza się, że ich nie ma w paczce. Warto przy tym filtr kabinowy wymienić i odgrzybić klimę jeżeli parownik nie będzie wymieniany.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

@Langista Czy orientujesz się jak sprawa wygląda w przypadku wymiany kompresora na nowy? tez trzeba dolewać oleju do układu? Klimatyzacja w moim samochodzie działa, lecz wydaje dziwne dźwięki, czasami po dłuższej jeździe potrafi słabiej chłodzić by po jakimś czasie działać znów poprawnie. Wstępnie w planach miałem podjechać do warsztatu odciągnąć czynnik i wymienić skraplacz (jest już w średnim stanie) , osuszacz oraz dławik. Ale stwierdziłem że wymienię też kompresor. Zakupiłem nowy denso i tak się zastanawiam czy będę musiał jeszcze lać do niego olej. Na stronie Denso niby napisane jest że wszystkie kompresory są zalewane oryginalnie już olejem. Jest na to jakaś prosta metoda by to skontrolować? Uszczelki też wszystkie nowe kupione. Na coś przy takiej wymianie warto jeszcze zwrócić uwagę by praca nie poszła na marne? rozumiem że jeżeli po odciągnięciu czynnika i skontrolowaniu dławika, jeżeli będą opiłki to nie mam się co bawić w wymianę komponentów jak nie wyczyszczę układu?

Opublikowano
Godzinę temu, cinshot napisał(a):

tez trzeba dolewać oleju do układu?

Zostawiasz tyle oleju ile wylejesz ze starej sprężarki plus to co wylejesz z osuszacza, bo tez go wymieniasz przy okazji, i dodajesz jeszcze tyle co wyciągnęła maszyna (z głową oczywiście). Przy odciąganiu czynnika wyjdzie też czy w układzie była prawidłowa ilość oleju. Jeśli uklad był przeolejony to zwykle odciągnie ponad 40g oleju.

Nowa sprężarka zalana jest zwykle ilością oleju potrzebną na pusty układ, a w starej sprężarce zazwyczaj zostaje 50% całego oleju z układu.

Opublikowano

u mnie klima działa w zależności od obrotów.

Po uruchomieniu auta i jazda po mieście nie działa - do czasu przegazowania w okolice 5-6k obrotów , póżniej działa ok jeżeli jazda bez biegu jałowego.

70-110 działa idealnie. Powyżej przestaje działać do czasu redukcji - zwiększenie obrotów, pomaga czasem przełączenie na econ

 

Sprzęgło czy kompresor out ?

 

1.8T 2003 Rok , kojarzy może ktoś nr kompresora?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...