Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Muskel1 napisał:

Bez ograniczenia na VIN

 

Przeciez normalny czlowiek, który chce sobie raz na jakiś czas wykasować błąd (sorry, ale patrząc na posty Nelsona to nie wierzę, że zrobi cokolwiek innego sam... pomijam już to, że kasowanie błędów to nie jest usuwanie awarii czyli przyczyny zapisania błędu), nie wykorzysta nawet 1% potencjału VCDSa, a bez przeszkolenia albo chociaż ogólnego ogarnięcia to więcej można popsuć niż to wszystko warte.

Lepiej kupić dowolny interfejs na BT i kupić pełną wersję aplikacji na telefon (na przykład Carista, która w B8 łączy się z każdym sterownikiem i ma łatwe, gotowe kodowania więc niczego się nie popsuje). Suma kosztów to max 150-200zł.

Edytowane przez luk330
  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
2 minuty temu, luk330 napisał:

Lepiej kupić dowolny interfejs na BT i kupić pełną wersję aplikacji na telefon (na przykład Carista, która w B8 łączy się z każdym sterownikiem i ma łatwe, gotowe kodowania więc niczego się nie popsuje). Suma kosztów to max 150-200zł.

Tutaj się nie zgodzę, właśnie gotowcami z takich aplikacji jak Carly czy Carista można sobie narobić szkód bo nie wiesz co i gdzie pozmieniały. Pózniej doprowadzić kodowania do ładu graniczy z cudem. Są przypadki na różnych forach gdzie po zastosowaniu takich gotowców totalnie rozwaliło kodowania. 

Opublikowano

Nelson bez urazy, ale po twoich wpisach i zapytaniach wnioskuję, że niewiele wiesz a temat obsługi VCDS-a oraz podobnych.

Jesteś ze śląska masz w okolicy kilku kolegów którzy dobrze ogarniają temat, kup dobrą flachę albo stado piwa i poproś któregoś aby Cię przeszkolił pokazał jak to wszystko działa. Później zdecydujesz czy warto wydawać taką kasę.:hi:

Opublikowano

Jeżeli już to OBD11 i nie gotowcami tylko samemu. Podstawa każdego kodowania to zapisanie stanu przed kodowaniem, świadomość tego co zostało zmienione i dzięki temu powrót do stanu przed w razie potrzeby lub życzenia. 

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Tutaj się nie zgodzę, właśnie gotowcami z takich aplikacji jak Carly czy Carista można sobie narobić szkód bo nie wiesz co i gdzie pozmieniały. Pózniej doprowadzić kodowania do ładu graniczy z cudem. Są przypadki na różnych forach gdzie po zastosowaniu takich gotowców totalnie rozwaliło kodowania. 

To marginalne przypadki i sporadyczne, pamietaj, że ludzie nie piszą kazdego posta po udanym kodowaniu, a tylko w przupadku problemów, więc moze sie tylko wydawac, ze to czeste zjawisko. OBD11 w zasadzie jesli samemu sie robi kodowania to jest mniej intuicyjne i przejrzyste niz VCDS, poziom mozliwosci popsucia jest taki sam.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Góral65 napisał:

Nelson bez urazy, ale po twoich wpisach i zapytaniach wnioskuję, że niewiele wiesz a temat obsługi VCDS-a oraz podobnych.

Jesteś ze śląska masz w okolicy kilku kolegów którzy dobrze ogarniają temat, kup dobrą flachę albo stado piwa i poproś któregoś aby Cię przeszkolił pokazał jak to wszystko działa. Później zdecydujesz czy warto wydawać taką kasę.:hi:

Nie wiem czy wiesz, ale zajmuje się spolszczeniami gier na PC i myślę, że z VCDS-em poradziłbym sobie bez problemu. (bardzo szybko się uczę)

Pewnie powiesz, że co to ma do rzeczy. Jednak  kto zna temat, zrozumie.

Jakieś badziewia za 150-200zł mnie nie interesują.

Całkowicie się zgadzam z Muskel1:cygaro:

 

Edytowane przez NelsonPL
Opublikowano

Nelson, nie obraź się ale naprawdę, nie porównuj spolszczania gier do pracy przy VCDS, bo o ile środowisko pracy jest takie samo, tak metoda działania zupełnie inna i bez wiedzy można sobie bardzo drogą naprawę sprawić. Nie każdy poradnik w necie z kodowania działa 1:1, często sterowniki mają swoje widzimisię i nie mając doświadczenia, dopiero po uwaleniu kilku sterowników będziesz wiedział gdzie popełniłeś błąd - lub nie.

Chcesz oryginalny VCDS - spoko, ale wiedz, że to w Twoim przypadku przerost formy nad treścią i jak ktoś wyżej pisze, dla odczytu kodów błędów i ich usunięcia, dodania jakichś opcji wystarcza OBD Eleven, bo użyjesz tego i tak kilka razy i poleci w kąt. Z VCDS będzie to samo, chyba że ogarniesz sobie jakiś kurs doszkalający i będziesz innym ogarniać problemy, bo auto to nie program, który bez końca możesz edytować, ma swoje bardzo niskie granice.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, luk330 napisał:

OBD11 w zasadzie jesli samemu sie robi kodowania to jest mniej intuicyjne i przejrzyste niz VCDS, poziom mozliwosci popsucia jest taki sam.

Zarówno OBD11 jak i VCDS zapisują manualnie dokonane zmiany kodowań czy adaptacji. Do tego kodując "na piechotę" wiesz co i przede wszystkim w których sterownikach wykonałeś,  czego o gotowcach powiedzieć nie można. Nawet popełniając błąd jesteś w stanie przywrócić bo wiesz co i gdzie, więc poziom popsucia nie jest taki sam:wink: Oczywiście można za pomocą VCDS czy OBD11 wiele namieszać ale poza kilkoma wyjątkami (jak Byte 18 np. w platformie MQB) można prawie wszystko przywrócić. Używając gotowców możesz się tylko domyślać co i gdzie zostało zmienione. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
Godzinę temu, NelsonPL napisał:

Nie wiem czy wiesz, ale zajmuje się spolszczeniami gier na PC i myślę, że z VCDS-em poradziłbym sobie bez problemu. (bardzo szybko się uczę)P

 

Życzę powodzenia.

Opublikowano
55 minut temu, Muskel1 napisał:

Zarówno OBD11 jak i VCDS zapisują manualnie dokonane zmiany kodowań czy adaptacji. Do tego kodując "na piechotę" wiesz co i przede wszystkim w których sterownikach wykonałeś,  czego o gotowcach powiedzieć nie można. Nawet popełniając błąd jesteś w stanie przywrócić bo wiesz co i gdzie, więc poziom popsucia nie jest taki sam:wink: Oczywiście można za pomocą VCDS czy OBD11 wiele namieszać ale poza kilkoma wyjątkami (jak Byte 18 np. w platformie MQB) można prawie wszystko przywrócić. Używając gotowców możesz się tylko domyślać co i gdzie zostało zmienione. 

Jak się wyzeruje sterownik to samo przywrócenie kodowania nie wystarczy, nie wiem czy pamiętasz jakoś w kwietniu walczyliśmy z pozycyjnymi z przodu, przywrócenie kodowania nic nie dało dopiero podpowiedź Hohe rozwiązała problem.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, Góral65 napisał:

Jak się wyzeruje sterownik to samo przywrócenie kodowania nie wystarczy, nie wiem czy pamiętasz jakoś w kwietniu walczyliśmy z pozycyjnymi z przodu, przywrócenie kodowania nic nie dało dopiero podpowiedź Hohe rozwiązała problem.

Tak, dlatego napisałem, że prawie wszystko można przywrócić i np. Byte 18 do takich należy, czy właśnie Byte związane z konfiguracją oświetlenia:wink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Mam prośbę, czy ktoś z etki podałby mi numer seryjny kierunkowskazu i obudowy lusterka dolnej i górnej , Aso nie podaje bez faktury….

5E113873-E3A6-4179-85C4-08535A6BEFC9.thumb.jpeg.a43e56ab4e7a97e521fc6a87c0ac91a5.jpegz a3 8P rocznik 06.2011r ? Potrzebowałbym , narazie nie chce rozbierać bo auto jeździ 

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Zarówno OBD11 jak i VCDS zapisują manualnie dokonane zmiany kodowań czy adaptacji. Do tego kodując "na piechotę" wiesz co i przede wszystkim w których sterownikach wykonałeś,  czego o gotowcach powiedzieć nie można. Nawet popełniając błąd jesteś w stanie przywrócić bo wiesz co i gdzie, więc poziom popsucia nie jest taki sam:wink: Oczywiście można za pomocą VCDS czy OBD11 wiele namieszać ale poza kilkoma wyjątkami (jak Byte 18 np. w platformie MQB) można prawie wszystko przywrócić. Używając gotowców możesz się tylko domyślać co i gdzie zostało zmienione. 

Nie zrozumiałeś co mam na myśli - poziom możliwości popsucia w OBD11 i w VCDS jest taki sam (jeśli twierdzisz inaczej to rozumiem, ale się nie zgadzam), a obd11 jest dodatkowo mniej intuicyjne i jeszcze tworzone poniekąd przez użytkowników, co nie jest dobre dla takiego narzędzia bo nie jest dobrze zweryfikowane i zwalidowane - dla ciekawskiego amatora może przynieść więcej szkody niż korzyści. A żeby kodować na piechotę samemu to trzeba mieć wiedzę albo tutorial (ale jak masz tutorial a nie masz wiedzy i pójdzie coś nie tak to sam tego i tak nie poprawisz). I tu i tu możesz popsuć to samo jeśli grzebiesz nie mając wiedzy. A Nelson nie ma, na dodatek ma bałagan w głowie patrząc na te dyrdymały, które wypisuje.

Opublikowano
5 minut temu, luk330 napisał:

Nie zrozumiałeś co mam na myśli - poziom możliwości popsucia w OBD11 i w VCDS jest taki sam (jeśli twierdzisz inaczej to rozumiem, ale się nie zgadzam), a obd11 jest dodatkowo mniej intuicyjne i jeszcze tworzone poniekąd przez użytkowników, co nie jest dobre dla takiego narzędzia bo nie jest dobrze zweryfikowane i zwalidowane - dla ciekawskiego amatora może przynieść więcej szkody niż korzyści. A żeby kodować na piechotę samemu to trzeba mieć wiedzę albo tutorial (ale jak masz tutorial a nie masz wiedzy i pójdzie coś nie tak to sam tego i tak nie poprawisz). I tu i tu możesz popsuć to samo jeśli grzebiesz nie mając wiedzy. A Nelson nie ma, na dodatek ma bałagan w głowie patrząc na te dyrdymały, które wypisuje.

Ogólnie w jednym punkcie całkowicie się z Tobą zgadzam, należy wiedzieć co robisz i uprzednio zapoznać się z obsługą urządzenia zamiast po pierwszym podpięciu auta zabierać się za kodowania:wink:

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, FroS-t napisał:

Mam prośbę, czy ktoś z etki podałby mi numer seryjny kierunkowskazu i obudowy lusterka dolnej i górnej , Aso nie podaje bez faktury….

5E113873-E3A6-4179-85C4-08535A6BEFC9.thumb.jpeg.a43e56ab4e7a97e521fc6a87c0ac91a5.jpegz a3 8P rocznik 06.2011r ? Potrzebowałbym , narazie nie chce rozbierać bo auto jeździ 

Kierunek >> 2010 8K0949101A

2011>>  8K0949101C

Górna obudowa >> 2010 8T0857527D 

2011>> 8F0857527

Dolna obudowa >>2010 4F0858523A 01C

>> 2011  8P0858523 01C

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
36 minut temu, Muskel1 napisał:

Kierunek >> 2010 8K0949101A

2011>>  8K0949101C

Górna obudowa >> 2010 8T0857527D 

2011>> 8F0857527

Dolna obudowa >>2010 4F0858523A 01C

>> 2011  8P0858523 01C

 

 

 

:friends: Dzięki !

Opublikowano
12 minut temu, FroS-t napisał:

:friends: Dzięki !

Jest jeszcze uszczelka z pianki (pozycja 27). 

AUDI.7ZAP.COM

Innen-/Aussenspiegel<br/>D - MJ 2011>> Audi A3/S3/Sportb./Lim./qu (A3) 2013 jahr Audi EUROPA...

 

Screenshot_20220624-125119_Opera.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

vcds --należy używać z głową... :cygaro:

Tak jak z rozpracowywaniem spolszczeń (dlatego dałem taki przykład)

Przy spolszczeniach jeden postawiony zły znaczek potrafi rozwalić całą grę.

To bardzo dobre porównanie do VCDS-a

Ja szybko się uczę i wiem, że będzie on dla mnie idealny.:cygaro:

 

Edytowane przez NelsonPL
Opublikowano

za pewne tak będzie

Opublikowano
5 godzin temu, NelsonPL napisał:

vcds --należy używać z głową... :cygaro:

Tak jak z rozpracowywaniem spolszczeń (dlatego dałem taki przykład)

Przy spolszczeniach jeden postawiony zły znaczek potrafi rozwalić całą grę.

To bardzo dobre porównanie do VCDS-a

Ja szybko się uczę i wiem, że będzie on dla mnie idealny.:cygaro:

 

Zawsze potrafisz humor poprawić:decayed:

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...