omen-25 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Chodzi o to ze obydwa metale w połączeniu ze sobą i odpowiednich warunkach potrafią korodować. Moje pytanie było właśnie czy przy dłuższym użytkowaniu nie było żadnych negatywnych skutków przy tym połączeniu wżerów na gnieździe , nieszczelności. Jeśli połączenie działa od długiego czasu i wszystko ok, to spoko. Jeśli chodzi o hamulce to lepiej być ostrożnym i się dwa razy spytać niż się później zdziwić. pozdro
Adam-Lewian Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Miedzi nie powinno się stosować z kilku względów, raz, że połączenia metali nie są dobre jak już wyżej wspomniano, dwa, że miedź ma dużo niższą wytrzymałość bo jeżeli chodzi o ciśnienie stałe to wytrzymuje do około 220bar, stal prawie 300. Kolejny powód jest taki, że może występować problem związany z przewodzeniem, znam przypadek, że w W204 po zmianie dosłownie metrowego odcinka na miedź zgłupiał ABS - inna oporność miedzi niż stali. No i najważniejsze - korozja elektrochemiczna.
Marecki1 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 To wytłumacz dlaczego tacy inzynierowie w VW Golf IV w tylnych zaciskach do przewodów stosuja połaczenie stal-aluminum??? Stal to przewód, a podkładki to aluminum.... u wuja w takim aucie te połaczenie wytrzymało od nowosci 5 lat.... przy mnie zakładał podkładki miedziane i płyn nie ucieka juz 8 lat.... Kazdy robi jak uwaza sam i podpowiada mu rozum oraz doswiadczenie...
RumJanek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Ale stal i aluminium nie ma takiej reakcji jak miedź i aluminium. NIE zaleca się łączenia tych dwóch metali, zachodzi między nimi reakcja i pewnego dnia możesz się nieźle zdziwić... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Dev Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 daj do stali i aluminium NaCl to zobaczysz co sie dzieje
omen-25 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Dev czyli krótko i zwięzłe szukać przewodów stalowych tak?. To kicha u mnie w mieście w żadnym sklepie nie znalazłem , zostaje alle.....
blady666 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 hej Audi a4 b6 sedan , Zaciski na przód - Chciałbym kupić/zamontować zaciski z porsche 6 tłok / ZR17 ZL17 330mm czy to wejdzie pod felge orginał s-line 17nastke na zimę , ? ile taki komplet powinien kosztować ? - Dev - masz możę coś takiego ?
RumJanek Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Tomku, masz rację, z czym innym pomyliłem, poza tym zmęczony już wczoraj byłem. Ogólnie miedzi i Alu nie ma co mieszać z innymi metalami, tylko stal....Czy zamiast 330 nie lepiej 320 a jeśli mało to 345 na jedno tłoku? Nie wiem, nie znam się, miałem 345 a teraz 320... [emoji14]
cysiek18 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Powiem wam, że już się pogubiłem (kupiłem miedziane). Ładować stalowe czy miedziane ?
Marecki1 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Ostatnio przypadkiem widziałem na fb jak Poważna firma robiła adaptery pod zaciski ktore były od alfy chyba tej najnowszej gdzie tarcza była ceramiczna i goscie zamontowali nowe przewody własnie miedziane.... wszystko opisane i foty, całosc robiona była na alfie 156 gta chyba U siebie mam miedziane i nie szukam problemu.... Jedz do mechanika na wymiane przewody sztywnego.... to zamiast stalowego wstawi miedziany bo nie kupi stalowego jako zamiennik... Kazdy zrobi po swojemu i pod siebie
cysiek18 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 2 minuty temu, Marecki1 napisał: Ostatnio przypadkiem widziałem na fb jak Poważna firma robiła adaptery pod zaciski ktore były od alfy chyba tej najnowszej gdzie tarcza była ceramiczna i goscie zamontowali nowe przewody własnie miedziane.... wszystko opisane i foty, całosc robiona była na alfie 156 gta chyba U siebie mam miedziane i nie szukam problemu.... Jedz do mechanika na wymiane przewody sztywnego.... to zamiast stalowego wstawi miedziany bo nie kupi stalowego jako zamiennik... Kazdy zrobi po swojemu i pod siebie Ja potrzebuję wymienić te krótkie przewody które są w przednich zaciskach. Stare stalowe nie przeżyły regeneracji
Marecki1 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Cały czas pisze o tych krotkich! U mnie tez jedna strona nie przetrwała i sie ukreciła główka, wiec wymieniłem na miedz.... kupiłem gotowe z koncówkami chyba 20cm długosci....
wampir Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Jeździlem ostatnio 2 autami: 1. Audi A6 C6 2.0TFSI multitronic fwd 170KM 2. Audi A6 C6 2.0tdi LIFT w manualu fwd 136KM Ten drugi czyli diesel lift w manualu ze slabszym silnikiem mial zupelnie inna charakterystyke hamulcow. Lekkie naciśnięcie powodowało że auto już łapało. Dawało to wrażenie bardzo mocnych hamulców. W multitronicu nacisnienie hamulca nie powalało, nie było czuć tej ostrości. Kiedyś jeździłem też Audi A6 C6 3.2 FSI ok 256KM tiptronic FWD z przebiegiem 80tys km i tam hamulce też były takie jak w polifcie dieslu tzn bardzo ostre. Od czego zależy ten efekt, ze lekkie naciśnieciu już powoduje dość mocne wytracenie prędkości? Od servo ??? Jak działają wasze 320/288 ?
Marecki1 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 (edytowane) Kupujac audi seryjnie był multi gdzie hamulce byly brzytwa jak piszesz lekkie nacisniecie i głowa w szybie (312mm) , ale z czasem zmieniłem na manual 6b i jak odebrałem to poczułem własnie słaba hamownie.... ale ze konczyły sie tarcze zapodałem 320mm i po dotarciu klocków jest super.... naprawde konkretnie hamuje (podwoił sie efekt ostrego hamowania przy lekkim nacisku ) Nie wiem czy to wina tarcz (textar PRO+) jakies po2 naweglane bo klocki chciałem miekkie budzetowe jakies za 100zł Edytowane 29 Kwietnia 2017 przez Marecki1
Dev Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 13 godzin temu, Marecki1 napisał: Nie wiem czy to wina tarcz (textar PRO+) jakies po2 naweglane bo klocki chciałem miekkie budzetowe jakies za 100zł Nie ma czegoś takiego jak miękkie czy twarde klocki. Tutaj chodzi o zdolność klocka do samooczyszczania. A klocki zawsze kupuje się dobre, żadnego szajsu.
Unf Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Dev czy mozna do Ciebie dzwonic w takiej sprawie: Ogarniecie calego ukladu hamulowego: wymiana tarcz i klockow tyl + przod, wymiana lozysk z tylu, jesli potrzeba wymiana przewodow, regeneracja zaciskow, wymiana plynu hamulcowego itd - caly uklad na tip top. Na zasadzie przyjazd o 9:00 i odbior auta do 17:00 jak zamykacie warsztat?
Dev Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 5 godzin temu, Unf napisał: Dev czy mozna do Ciebie dzwonic w takiej sprawie: Ogarniecie calego ukladu hamulowego: wymiana tarcz i klockow tyl + przod, wymiana lozysk z tylu, jesli potrzeba wymiana przewodow, regeneracja zaciskow, wymiana plynu hamulcowego itd - caly uklad na tip top. Na zasadzie przyjazd o 9:00 i odbior auta do 17:00 jak zamykacie warsztat? Do zrobienia
GBodzio Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 mam hamulce 288 z tył, czy wystarczy zmiana samego jarzma od s4 na 300 czy zacisk tez jest inny? (pewnie jest to gdzieś w tym temacie ale nie pamiętam bo dawno go czytałem a nie chce mi sie ponownie szukac )
H4mm3R Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2017 25 minut temu, GBodzio napisał: mam hamulce 288 z tył, czy wystarczy zmiana samego jarzma od s4 na 300 czy zacisk tez jest inny? (pewnie jest to gdzieś w tym temacie ale nie pamiętam bo dawno go czytałem a nie chce mi sie ponownie szukac ) Wystarczy w pierwszym poscie zobaczyć że jest inna grubość tarczy = inny zacisk
GBodzio Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 faktycznie, nie wiedziałem że się zmienił... ma ktoś może zaciski i jarzma z s4 w przystępnej cenie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się