Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 16.10.2020 o 21:52, tass napisał:

A te pseudo ori. z aledrogo warte zainteresowania?

Meheneker robi dobrej jakości ślizgi tylko cena spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@przem8
A czy ciśnienie w magistrali olejowej też może mieć na to wpływ? 

Jak ocenić organoleptycznie, czy napinacz z fazatorem jest uszkodzony?

Pomijając to, że słyszy się łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2020 o 14:41, ELLIOTT napisał:

Meheneker robi dobrej jakości ślizgi tylko cena spora.

z czystej ciekawości, wczoraj kupowałem od nich śruby i przeglądałem inne aukcje

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 42 zł - ŚLIZG NAPINACZA ROZRZĄDU VW AUDI SEAT SKODA (7131347649). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2020 o 22:29, 3r4 napisał:

z czystej ciekawości, wczoraj kupowałem od nich śruby i przeglądałem inne aukcje

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 42 zł - ŚLIZG NAPINACZA ROZRZĄDU VW AUDI SEAT SKODA (7131347649). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Chinol ale jak to sprawuje się nie mam pojęcia..

MEHENKER.COM

Komplet ślizgów nastawnika/napinacza zmiennej fazy rozrządu silników grupy VW (AUDI. VW, SKODA). Ślizgi te zostały w całości zaprojektowane i wyprodukowane przez firmę MEHENKER. Materiał, z...

 

Edytowane przez ELLIOTT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2020 o 22:10, smashgoor napisał:

@przem8
A czy ciśnienie w magistrali olejowej też może mieć na to wpływ? 

Jak ocenić organoleptycznie, czy napinacz z fazatorem jest uszkodzony?

Pomijając to, że słyszy się łańcuch?

Żeby sprawdzić napinacz to najlepiej byłoby go wymontować i rozłożyć na części pierwsze :P Wszelkie stuki i hałasy od napinacza, przy prawidłowym ciśnieniu oleju, dyskwalifikuj to dziadostwo. Szczerze to nie wiem jak dokładnie ciśnienie oleju ma wpływ na wartości w gr.93. Na pewno przy słabym ciśnieniu nastąpi opóźnienie w działaniu zmiennej fazy i będzie wtedy sypać błędem o nieosiągnięciu wymaganego przestawienia rozrządu, czy jakoś tak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ELLIOTT napisał:

Chinol ale jak to sprawuje się nie mam pojęcia..

w sumie mój błąd bo nie przeczytałem też opisu ;) zasugerowałem się innymi częściami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Czy ktoś wie jak mają być podłączone przewody od wtyczki do napinacza łańcucha? 

@Wylye 

??

IMG_20201129_125022.jpg

Edytowane przez sous1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kolorów" nie pamiętam - nie mam już tego auta - podarowałem je siostrzeńcowi :)

Pinologię podawałem całą ok 2015/2016 poszukaj 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ale dużo mi to nie pomogło. Znalazłem też schematy w elsa, ale według nich wychodzi, że powinny być dwa przewody, a u mnie są trzy. 

 

Może ktoś sprawdzić u siebie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sous1111 napisał:

Znalazłem ale dużo mi to nie pomogło. Znalazłem też schematy w elsa, ale według nich wychodzi, że powinny być dwa przewody, a u mnie są trzy. 

 

Może ktoś sprawdzić u siebie? 

U mnie 2 na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież solenoid zasilany jest dwoma przewodami (specjalnie dla Ciebie w załączeniu wtyczka z odsłoniętymi przewodami BEX)

N Twojej fotce bóg wie co widać... Pokazany jest jeden przewód we wtyczce drugi jest gdzieś cofnięty do wiązki - poszukaj... Te dwa przewody obok - pojęcia nie mam skąd wyłażą - ale na 100% nie maja nic wspólnego z solenidem...

Improwizuję, - mogą to być przewody od urwanego (np.) czujnika spalania detonacyjnego. Twój "problem" z podłączeniem solenoidu jest... akademicki.

Poszukaj drugiego przewodu w głębi "koszulki" - rozetnij ją...

wtyczka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Wylye napisał:

Przecież solenoid zasilany jest dwoma przewodami (specjalnie dla Ciebie w załączeniu wtyczka z odsłoniętymi przewodami BEX)

N Twojej fotce bóg wie co widać... Pokazany jest jeden przewód we wtyczce drugi jest gdzieś cofnięty do wiązki - poszukaj... Te dwa przewody obok - pojęcia nie mam skąd wyłażą - ale na 100% nie maja nic wspólnego z solenidem...

Improwizuję, - mogą to być przewody od urwanego (np.) czujnika spalania detonacyjnego. Twój "problem" z podłączeniem solenoidu jest... akademicki.

Poszukaj drugiego przewodu w głębi "koszulki" - rozetnij ją...

wtyczka.jpg

Wylye.

To co widać na moim zdjęciu to wyciągnięty środek z wtyczki od solenoida. 

Jeden przewód został podłączony, natomiast dwa pozostałe wypadły luzem. 

Ja w instalacji nic nie kombinowałem. Dlatego moje zdziwienie jest wielkie, gdyż do solenoida dochodzą 3 przewody. 

Sprawdzałem w elsie i do N205 dochodzą tylko 2 przewody te cienkie (kolory według elsy też się zgadzają). Pytanie skąd jest ten grubszy żółty ? 

 

 

(Dwa cienkie przewody idą w dół za silnik do grubej wiązki przewodów. Ten grubszy żółty idzie w stronę zbiorniczka płynu chłodzącego, gdzieś za nim). 

Na grubszym żółtym jest 12v, a na którymś cienkim jest 6v. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sous1111 napisał:

Sprawdzałem w elsie i do N205 dochodzą tylko 2 przewody te cienkie (kolory według elsy też się zgadzają). Pytanie skąd jest ten grubszy żółty ? 

O tym właśnie pisałem w 2015/2016 w poście który znalazłeś - a który wg Ciebie "nie był pomocny"

By ci to unaocznić - wysłałem ci fotkę wtyczki z odsłoniętymi przewodami - byś się zorientował jak te przewody podłączyć. Solenoid ma dwa piny i jest zwykłą "chamską" cewką - polaryzacja tych pinów jest bez znaczenia. Odnośnie "Twojego 3 ciego przewodu" Nie mam nawet tzw bladego pojęcia - co montujący ten przewód autor "miał na myśli"

Powtarzam raz jeszcze w tym systemie sterowanie solenoidem obywa się DWOMA przewodami

Z mojej strony - w tej sprawie, kolego - EOT.

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, jestem w trakcie montażu napinacza bez solenoidu do mojego AVJ-a. Napinacz kupiłem ze SWAG-a w sklepie Intercars kosztował 370PLN. Mój Ori grzechotka cały czas przy 158k przebieg oryginalny (wiem że i tak nie uwierzycie ale mniejsza). Auto jest ponoszone i na napinaczu z solenoidem wypluło 250KM 360Nm. Na kanale 93 miałem -2KW. Teraz auto będzie ponownie strojone i raz na zawsze zostanie rozwiana spekulacja na temat wpływu napinacza z cewką a bez na moc i moment obrotowy. Dam znać jakie rezultatu uzyskałem ( czy działa napinacz, jak z momentem i mocą po założeniu. Pozdrawiam.IMG20210316145253.jpg

IMG20210316145211.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaco3soN napisał:

Witam Panowie, jestem w trakcie montażu napinacza bez solenoidu do mojego AVJ-a. Napinacz kupiłem ze SWAG-a w sklepie Intercars kosztował 370PLN. Mój Ori grzechotka cały czas przy 158k przebieg oryginalny (wiem że i tak nie uwierzycie ale mniejsza). Auto jest ponoszone i na napinaczu z solenoidem wypluło 250KM 360Nm. Na kanale 93 miałem -2KW. Teraz auto będzie ponownie strojone i raz na zawsze zostanie rozwiana spekulacja na temat wpływu napinacza z cewką a bez na moc i moment obrotowy. Dam znać jakie rezultatu uzyskałem ( czy działa napinacz, jak z momentem i mocą po założeniu. Pozdrawiam.IMG20210316145253.jpg

IMG20210316145211.jpg

Szkoda ze łańcuszek stary został 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu i tak chyba nic nie rozkminimy, bo różnice zrobi program pod zmienne fazy. Przy większych mocach podobno tuner może się tym pobawić i daje to fajne efekty. Podobno zwłaszcza na górze. Jeśli nikt z tym nic nie robił to nie będzie miarodajne. Dobrze logikuję? Nie zmienia to faktu że i tak ciekawi mnie co będzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krzysiekml napisał:

Szkoda ze łańcuszek stary został 

Łańcuch porównałem z nowym też SWAG-a i nie był nawet o 1 mm wydłużony, dodatkowo żadnych luzów na sworzniach za to SWAG miał luzy co było wyczuwalne. Kolejna kwestia to jakość wykonania; mój Ori łańcuch był jest gładki natomiast nowy miał wżery na ogniwach na części która współpracuje ze ślizgiem, więc stwierdziłem że mój łańcuch będzie dużo lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grubcio1980 napisał:

Ale tu i tak chyba nic nie rozkminimy, bo różnice zrobi program pod zmienne fazy. Przy większych mocach podobno tuner może się tym pobawić i daje to fajne efekty. Podobno zwłaszcza na górze. Jeśli nikt z tym nic nie robił to nie będzie miarodajne. Dobrze logikuję? Nie zmienia to faktu że i tak ciekawi mnie co będzie 

Podejrzewam że jest opcja aby wykorzystać ta namiastkę zmiennych faz rozrządu do uzyskania lepszych osiągów ale wydaje mi się, że to są bardzo niewielkie przyrosty, a jeśli już to na pewno nie w k03-k04 tylko przy jakiejś większej suszarce która faktycznie dmucha tyle powietrza że chwilę dłużej uchylony zawór spowoduje że tego powietrza więcej się wtłoczy do cylindra. Nie mniej jednak auto strojone było prawdopodobnie przy sprawnym napinaczu z solenoidem, niestety od jakiegoś czasu miewam braki mocy a turbo nie doładowuje, dlatego jadę na korektę softu bo podejrzewam że program chu***y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...