WYSKUN Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 wiem ze w 1.8t audi zaleca pierwsza wymiane przy 180tys ale kolejne tez co 180?
strazak93 Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 (edytowane) Ja tam zmieniam co max 120tys,przy obecnej jakości części nie mam zamiaru ryzykować. Edytowane 23 Stycznia 2019 przez strazak93
Emejcz Opublikowano 23 Stycznia 2019 Opublikowano 23 Stycznia 2019 (edytowane) 10 minut temu, WYSKUN napisał: wiem ze w 1.8t audi zaleca pierwsza wymiane przy 180tys ale kolejne tez co 180? Nie ma żadnego rozróżnienia w instrukcjach. Ze swoich obserwacji - w moim obecnym aucie pierwsza wymiana była po 187 tys. km. Druga wymianę robiłem ja - niecałe 80 tys. km miało najechan - mało, ale wolałem mieć spokojną głowę, że zrobiłem jak trzeba. Rolki/napinacze w stanie idealnym jak zdejmowałem. Oczywiście biorąc pod uwagę jakość części to 180 tys. to dużo, ale wymiana co 60 tys. to kretynizm. Wsadzić dobry rozrząd i 120 tys. bez problemu. Co jakiś czas warto zajrzeć czy nic nie cieknie itp. Edytowane 23 Stycznia 2019 przez Emejcz 1
Wylye Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) Panowie, cała strona pisaniny NIE NA TEMAT, cała strona OFF-TOP - (czy tu w ogóle istnieje jakaś moderacja na tym forum? Ukłon w stronę administracji. Topik ma 56 stron obecnie i stale rośnie... Kilkakrotnie już proponowałem oczyszczenie wątku ze śmieci, zamknięcie i podwieszenie go... Ponieważ należę do osób które w jakimś stopniu coś tu wniosły do tematu i wg mnie wszystko już zostało napisane, niniejszym zgłaszam wniosek o zamknięcie ) Rozumiem, że czasem ktoś "popełnia" jakiś wpis - "kwiatek" tytułem przerywnika - dla urozmaicenia, ale robicie z topiku istny "sklep kolonialny" w którym... prócz zakupu marmolady i prochu, traper mógł też sprzedać skórki z bobra, kupić tabakę, i wysłać 20 USD mamie gdzieś w Pensylwanii - przez Western Union. "Give me a break" ... Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Wylye 3
strazak93 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Może i nie na temat, ale o pierdołach nikt tu nie pisał, i jakby nie patrzeć obydwie sprawy tu opisane są ze sobą powiązane,więc nie widzę powodu żeby się unosić, i używać koloru czerwonego. Dziękuję. 1
Wylye Opublikowano 24 Stycznia 2019 Opublikowano 24 Stycznia 2019 7 godzin temu, strazak93 napisał: obydwie sprawy tu opisane są ze sobą powiązane Tak są "powiązane"... paskiem rozrządu. A dalej są jeszcze "też powiązane" setki innych elementów. Zastanów się... Powiązany więc z paskiem jest np wał korbowy, korbowody, tłoki, blok silnika - wymieniać dalej? Odpisuję tylko dlatego, że jeden z kolegów dał Ci lajka za "dziarską wypowiedź" Pozdrawiam wobec tego... was obu. (NMC) No more comments... 1
Tomasz_Stunt Opublikowano 27 Stycznia 2019 Opublikowano 27 Stycznia 2019 (edytowane) W dniu 26.12.2018 o 13:43, Wylye napisał: Jak najbardziej możesz tak zrobić. Zamontuj sobie (wtedy nie żałuj OEM) napinacz w wersji BEZ SOLENOIDA. Absolutnie niczemu to nie zagraża. Jak pisaliśmy wcześniej należy poprosić tunera by wyłączył obsługę "na switchach" dla systemu camshaft adjustment. Od tego momentu skończą się problemy z całym tym cyrkiem. Pozdrawiam i wesołych Świąt... Ten bez solenoida będzie jaki miał nr ori, może to będzie taki jak ten o tym nr 058 109 217 czy jakiś inny ? I jeszcze natrafiła mi się możliwość odkupienie napinacza z solenoidaem od znajomego który włożył go nowego oryginała i ma znikomy przebieg, dół silnika mu się rozpadł góra ma własnie ogarnięta i teraz zamontował bym ten od niego ale nie podtaczał kostki elektrycznej i pojechał na wyłączenie w sofcie, to można tak zrobić będą jakieś problemy czy jak jest napinacz z solenoidaem to musi on działać i być podpięty ? Edytowane 3 Marca 2019 przez Tomasz_Stunt
JarekST202 Opublikowano 4 Marca 2019 Opublikowano 4 Marca 2019 Proszę o szybką pomoc bo jutro muszę założyć napinacz, w obecnym napinaczu którego stan jest bardzo dobry nie ma już sitka, została sama plastikowa ramka i dookoła może milimetr strzępów po sitku. Czy mogę założyć bez tego sitka, ewentualnie czy mogę je czymś zastąpić np.starym sitkiem z pompy paliwa tylko że musiałbym dać większy kawałek pod otwór i dokręcić napinacz?
tur5 Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 Witam wszystkich serdecznie,miesiąc temu zakupiłem Audi a4 b5 99r silnik 1,8 przebieg 270 tyś km.Silnik bardzo ładnie i cichutko pracował ale nie łapał prawidłowej temperatury,po wymianie termostatu jest cały czas 90 stopni.Parę dni temu usłyszałem dziwne terkotanie jak z diesla,nie jest to jeszcze głośne ale słychać,występuje tylko na biegu jałowym na rozgrzanym silniku,raczej będzie to słynny napinacz łańcucha.Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju manometrem,na biegu jałowym po solidnym rozgrzaniu jest około 1,2-1,3 bara,na 3000 obrotów 4,5 bara .Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów ,chciałem ustawić rozrząd na znaki przed demontażem napinacza i przy tej czynności napinacz wyskoczył ze stukiem do góry napinając max łańcuch można go bez problemu wciskać palcem.Film z pracy mojego silnika.
michall51 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) Witam. Posiadam Audi A4B7 1.8T BFB 163 km. Planuję wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten bez elektrycznego nastawnika , a także łańcuch ( nowy w ASO 350 zł - do wszystkich 1.8T taki sam więc tutaj nie ma problemu) . Dzwoniłem do ASO Lublin (Świdnik) i Pan powiedział, że są 3 rodzaje napinaczy bez wtyczki do silników. Napinacze łańcucha do silników bez wtyczki montowane do 2000r z tego co pamiętam, po 2000r były juz z wtyczką ( dla ekologii) , jeżli nie to proszę mnie poprawić. 1 wersja napinacza pasująca do silnika - kod silnika : (AFY) 2 wersja napinacza pasująca do silnika - kody silnika ( APU, ANB, AJL) 3 wersja napinacza pasująca do silnika- kody silnika ( ADR, APT, ARG, AVV, AWT) I tutaj moje pytanie który napinacz wybrać do mojego silnika BFB ? przeczytałem wiele stron tematu, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi który napinacz wybrać. Możliwe ze coś przeoczyłem dlatego z góry przepraszam. Pozdrawiam EDIT: dokopałem się na stronę 45 tego wątku i wnioskuję, że oryginalny napinacz bez fazatora nosi numery: "Numery OE -AUDI: " 058 109 217 B" i podejdzie mi do BFB?? Są tutaj osoby które kupowały oryginalny napinacz bez fazatora i montowały go w BFB ? Jeżeli tak to bardzo proszę o potwierdzenie, ponieważ nie chcę popełnić błędu i zamówić złego z ASO, ponieważ cena napinacza nie jest mała "058109217B Napinacz łańcucha - 996.44zł " Edytowane 27 Marca 2019 przez michall51
michall51 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) 1 minutę temu, michall51 napisał: Edytowane 27 Marca 2019 przez michall51
szpakuziom Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) W dniu 23.01.2019 o 16:37, k232 napisał: To daj znać jak zrobisz na tym z 40k km czy to się dobrze sprawowało przez ten okres Mam już zamontowany ten rozrząd od 60 tysięcy i chodzi nic się nie dzieję. AVJ 150KM Edytowane 27 Marca 2019 przez szpakuziom
kucik12 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 5 godzin temu, michall51 napisał: Witam. Posiadam Audi A4B7 1.8T BFB 163 km. Planuję wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten bez elektrycznego nastawnika , a także łańcuch ( nowy w ASO 350 zł - do wszystkich 1.8T taki sam więc tutaj nie ma problemu) . Dzwoniłem do ASO Lublin (Świdnik) i Pan powiedział, że są 3 rodzaje napinaczy bez wtyczki do silników. Napinacze łańcucha do silników bez wtyczki montowane do 2000r z tego co pamiętam, po 2000r były juz z wtyczką ( dla ekologii) , jeżli nie to proszę mnie poprawić. 1 wersja napinacza pasująca do silnika - kod silnika : (AFY) 2 wersja napinacza pasująca do silnika - kody silnika ( APU, ANB, AJL) 3 wersja napinacza pasująca do silnika- kody silnika ( ADR, APT, ARG, AVV, AWT) I tutaj moje pytanie który napinacz wybrać do mojego silnika BFB ? przeczytałem wiele stron tematu, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi który napinacz wybrać. Możliwe ze coś przeoczyłem dlatego z góry przepraszam. Pozdrawiam EDIT: dokopałem się na stronę 45 tego wątku i wnioskuję, że oryginalny napinacz bez fazatora nosi numery: "Numery OE -AUDI: " 058 109 217 B" i podejdzie mi do BFB?? Są tutaj osoby które kupowały oryginalny napinacz bez fazatora i montowały go w BFB ? Jeżeli tak to bardzo proszę o potwierdzenie, ponieważ nie chcę popełnić błędu i zamówić złego z ASO, ponieważ cena napinacza nie jest mała "058109217B Napinacz łańcucha - 996.44zł " Numer nastawnika ktory ja stosowalem do swojego wozu to: 058 109 229 B Jak juz wspomnialem mam go zamontowanego i uzytkuje od okolo 50k km. Nie ma zadnego problemu poza bledem wyswietlanym na desce rozdzielczej. Wszystko pasuje plug and play.
michall51 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) 25 minut temu, kucik12 napisał: Numer nastawnika ktory ja stosowalem do swojego wozu to: 058 109 229 B Jak juz wspomnialem mam go zamontowanego i uzytkuje od okolo 50k km. Nie ma zadnego problemu poza bledem wyswietlanym na desce rozdzielczej. Wszystko pasuje plug and play. Numer który podałeś to numer łańcucha tego który spina oba wałki. Mógłbyś jeszcze raz sprawdzić jaki masz dokładny numer napinacza bez fazatora? znalazłem coś takiego. Różnią się literkami na końcu B oraz D, no i ceną delikatnie . Czym one się różnią ? . Który wybrać ? Edytowane 27 Marca 2019 przez michall51
kucik12 Opublikowano 28 Marca 2019 Opublikowano 28 Marca 2019 Sprawdziłem te numery i faktycznie się pomyliłem / to był łańcuch. Numer napinacza to tak jak na screenie : 058109217 NIestety na moim zamontowanym nie ma napisanego czy to wersja B czy D. Podejrzewam że tutaj różnicy raczej być nie powinno. Ja bym wział "B" i spokój. 1
Emejcz Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Czy do BFB pasują te napinacze z B5 bez fazatora? Przymierzam się do wymiany swojego i nie mam pewności.
kazzi Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 W dniu 7.04.2019 o 21:32, Emejcz napisał: Czy do BFB pasują te napinacze z B5 bez fazatora? Przymierzam się do wymiany swojego i nie mam pewności. Właśnie jestem po wymianie takiego i również w BFB Pasuje jak trzeba, tylko z programu trzeba wywalić.
Paweł 1985 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam wszystkich. Ze wzgledu na hałas dobiegajacy z napinacza pokusilem sie o próbę regeneracji starego. Różni sie od tego na filmie. Napinacz bardzo prosty w budowie. Wymienilem slizgi uszczelniacze i jak bedzie czas to montuje. I jeszcze mam pytanie czy da cos zamontowanie walkow rozrzadu z silnika wolnossacego? Jesli ktos ma wiedze to prosze o odpowiedz. Edytowane 12 Kwietnia 2019 przez Paweł 1985
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się