michałswd Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Czesc słyszalem juz wiele wypowiedzi odnosnie takiego zabiegu , mianowicie zasłaniania chlodnicy zima czy ma to jakis negatywny wplyw na nasz uklad chlodzenia czy bezstresowo mozna u siebie taki zabieg przeprowadzic (zeszla zime przejezdzilem na zaslonietej i powiem ze w sumie sie auto szybciej zagrzewalo i chyba glownie o to tu chodzi ale czy nie cierpi wtedy termstat itp ?? ) Co myslicie
jacek70 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Jeżeli masz wszystko dobrze , mam no myśli ogrzewanie , termostat to po co zasłaniać. No chyba tylko po to aby się wcześniej nagrzewał ,ale unikaj korków bo się może przegrzać.
pioteros Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 zagotowac tez sie nie powinien nawet w korku, ale i tak nic to ci nei daje, bo poki termostat sie nie otworzy to i tak woda nie jest puszczana w chlodnice wiec jest i tak zimna, dopiero przy 87stopniach chlodnica zaczyna swoja prace w obiegu (termostat sie otwiera i zaczyna puszczac wode w chlodnice zeby schlodzic silnik) a wtedy juz i silnik i nagrzewnica sa juz nagrzane wiec w zaden sposob nie przyspieszy ci to nagrzewania sie auta chyba ze w ogole masz problem z niedogrzewaniem sie silnika, to albo zajrzyj do termostatu, albo wymien plyn chlodniczy na lepszy, wszystko powinno byc ok poki na zewnatrz nie ma -25 stopni i poki nie robisz duzych tras, o ile wszystko inne w/w masz sprawne - bo audi to nie duży fiat ;d
michałswd Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Nie nic mi sie nie dziej poprostu mam dosc blisko do pracy i taki zabieg sobie dodatkowo przeprowadzilem , dzieki za odpowiedzi
sokal Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Nic się nie stanie, nawet lepiej dla Twojego silnika jak Ci się szybciej nagrzeje skoro jeździsz na takich krótkich odcinkach. Jednak ten temat był już wałkowany więc nie widzę sensu zakładania kolejnego na ten sam temat...
GTD_RFD Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 jak krótki odcinek przejeżdżasz to możesz śmiało przysłonić
michałswd Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Spoko srry Zamykamy >> kosz
Frimuś Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Ja odkad ma fimca i zaslepiony egr to tak ciezko zalapac temperature w moim aucie,tym bardziej na niewielkich dystansach. Wysłane z mojego XT910 przy użyciu Tapatalka
grzechuszyk Opublikowano 23 Stycznia 2014 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ja mam blisko do pracy i też zimą zasłaniam chłodnicę, fakt że termostat i tak nie puszcza płynu na chłodnicę ale zimne powietrze nie opływa silnika i dodatkowo go nie schładza dzięki czemu u mnie szybciej się nagrzewa. Nie zauważyłem negatywnych skutków nawet na dłuższej trasie.
pj_pe_jot Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Ja robię identycznie jak kolega wyżej. Jest plus bo szybciej jest ciepło w aucie, a poza tym nic się nie stanie. Robię tak co roku w każdym dieslu. Ważne aby pamiętać wyciągnąć tekturę jak wiosna nadchodzi
RAWULI Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 ja tam żałuję że nie ma tak jak w starych samochodach, gdzie puszka filtra powietrza miała 2 wejścia, na zimne i na ciepłe powietrze z kolektora wydechowego i na zimę zasłaniało się zimne albo jak był termostat to samoczynnie się działo. Ja tam zdjąłem elastyczną złączkę żeby łapało ciepłe powietrze z komory (na 1 wlocie założyłem gąbkę),
Pawelkiwi Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Przy sprawnym układzie chłodzenia zasłanianie chłodnicy nic nie daje - no może korpus silnika jest mniej wychładzany ale to są minimalne zyski. Za to jak się zapomni taki patent zdjąć w ciepłe dni, te zyski mogą przerodzić się w niezłe koszty - czytaj straty.
maciucha512 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Ja zasłaniam każdego diesla, zysk jest i da się to udowodnić, ale jest to kwestia czy wóz nagrzeje się po 10 czy po 12 km. Co do ciepłych dni - do plus 15 C mam zasłoniętą chłodnicę (około 80%) i temperatura nie wzrasta powyżej normy.
wladi Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Ostatnio miałem taki przypadek....co prawda było to u kolegi w Oplu:grin: jedziemy i nagle kumpel się zatrzymuje i otwiera maskę i coś grzebie...pytam o co chodzi a on mówi że odsłonił chłodnicę bo miał karton:whistling: pytam czemu więc odpowiada że tak jak mu się auto nie grzało i wskazówka leżała na 70 stopni to teraz temperatura przekroczyła 90...więc chyba to o czymś świadczy:naughty: fakt Opel to nie Audi no ale jakieś porównanie jest:wink:
cabanmat Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 No właśnie... można sobie narobić więcej szkody niż pożytku w naszych TDI Przegrzejesz i głowica fruuu Kartony jeszcze zostały nam chyba z poprzedniego ustroju
hugo911 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Ja niestety muszę jeździć na zasłoniętej chłodnicy, auto za chiny nie chce mi się nagrzać do 90 st no chyba że przegoni się je zdrowo wtedy na chwile wskazówka osiągnie 90. Przy temperaturach poniżej 11st auto się nie nagrzewa więcej jak do 70 stopni i to nie zależnie czy jest chłodnica zasłonięta czy nie. Wymieniłem już termostat i czujnik temp (obydwie rzeczy kupione w aso) ale w dalszym ciągu auto się nie nagrzewa. Dodam że przed założeniem oryginalnego termostatu sprawdziłem go w jakiej temp się otwiera i przy pomiarach wyszło mi książkowo 87 st. Odczyty z czujnika temp w grupie silnik i w grupie instrumenty różnią się max o 2 stopnie więc czujnik też wydaje się być dobry. Macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu niedogrzewania.
machina Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 A jak masz nastawiony klimatronik? Nastaw na 22stopnie i przez pierwsze 10 km zmniejsz siłę nadmuchu dmuchawy na maks 3 kreski i nie ma bata by sie nie nagrzał do 87 stopni po pokonaniu dystansu 12km oczywiście w trasie, nie w mieście:wink:
hugo911 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Klimatronik na 21 stopni nadmuch 4 kreski. Wewnątrz auta nie ma problemu z ciepłem bo fajnie szybko się nagrzewa ale temp silnika nie dochodzi nawet do 80 stopni.
kkam Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 A nie masz przypadkiem zaślepionego EGRa? Jak na probę zaślepiłem EGR i też miałem problem z nagrzaniem silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się