Langista Opublikowano 4 Listopada 2021 Opublikowano 4 Listopada 2021 Masz zły rozmiar, powinno być o profilu 45.
wampir Opublikowano 4 Listopada 2021 Opublikowano 4 Listopada 2021 On ma B8, a tam są większej średnicy koła. Już pomijam, że Twoja propozycja jest za mała nawet do B6/B7 która dla 17 cali zaleca 235/45/R17. Pewnie wiesz, że to 45 to 45% z szerokości czyli dla 235 opona będzie nie dość że szersza to jeszcze wyższa niż przy szerokości 225.
NelsonPL Opublikowano 4 Listopada 2021 Opublikowano 4 Listopada 2021 Czyli rozmiar jest prawidłowy? 225/50 R17 Myśle o oponach Michelin Primacy 4 Co o nich sądzicie? Dobry wybór?
Langista Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Faktycznie mój błąd, B8 fabrycznie na balonach jeździ ? Co do opon, w tym przedziale cenowym lepszy będzie Continental Premium Contact 6
NelsonPL Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Jednak zostanę przy Michelin Primacy 4 Moim zdaniem są lepsze. Tym bardziej że śmigam na zimówkach Michelin i śmigałem na letnich Primacy 3 Spisują się idealnie.
Hugo Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 1 godzinę temu, Langista napisał: Faktycznie mój błąd, B8 fabrycznie na balonach jeździ ? B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów 1
Langista Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 Godzinę temu, Hugo napisał: B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów Racja, nie rozumiem tylko tego profilu 50 przy 17 calach, no ale ?
george Opublikowano 5 Listopada 2021 Opublikowano 5 Listopada 2021 3 godziny temu, Hugo napisał: B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów Potwierdzam, mam taki rozmiar na naklejce, drugi to 235/40R18. Jest różnica.
NelsonPL Opublikowano 6 Listopada 2021 Opublikowano 6 Listopada 2021 (edytowane) Myślę że Michelin Primacy 4 będzie idealne. Teraz śmigam na nowych zimówkach Michelin Alpin 5 205/60 R16 Michelin to porządna firma. Edytowane 6 Listopada 2021 przez NelsonPL
Hubcio099 Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 Jakieś + oprócz ciut mniejszego rzucania w koleinach rozmiaru 225?
NelsonPL Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 Godzinę temu, Hubcio099 napisał: Jakieś + oprócz ciut mniejszego rzucania w koleinach rozmiaru 225? Same plusy. Auto świetnie się prowadzi i opony są ciche. Zrobiłem na oponach Michelin tych co mam czyli Primacy 3 (letnie) i Alpin 5 (zimowe) kilkanaście tys km i zawsze sprawdzają się świetnie w ciężkich warunkach. Doskonała przyczepność i pewność na mokrej nawierzchni.
Hubcio099 Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 22 godziny temu, NelsonPL napisał: Same plusy. Auto świetnie się prowadzi i opony są ciche. Zrobiłem na oponach Michelin tych co mam czyli Primacy 3 (letnie) i Alpin 5 (zimowe) kilkanaście tys km i zawsze sprawdzają się świetnie w ciężkich warunkach. Doskonała przyczepność i pewność na mokrej nawierzchni. Czyli zostać przy rozmiarze 225, nie przechodzić na fabryczne 235 tak? Mówię o letnich oczywiście.
wampir Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 235/45/17 to opony dla B6 i B7 225/50/17 to opona dla B8 i B9. Jak masz B6 i B7 a chcesz węższą oponę to weź sobie 215/50/17, to może być lepsze rozwiązanie na zimę. 225/45/17 to za małe koło.
granatowy Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 W dniu 22.09.2021 o 16:22, Anon napisał: Jesli chodzi o Hankook to letnie Ventus S1 evo3 315/35R21w aucie 550KM - muszę przyznać, że są średniej jakości, głośne i trzymanie takie sobie, aż dziwie się że dają je na pierwszy montaż w pewnych autach marki premium, teraz Pirelli P Zero i kompletna zmiana trakcyjna na lepsze oczywiście. " Pewne auto marki premium " czyli Porsche Cayenne Turbo ? 1
Fido Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 W dniu 9.11.2021 o 16:17, wampir napisał: Jak masz B6 i B7 a chcesz węższą oponę to weź sobie 215/50/17, to może być lepsze rozwiązanie na zimę. 225/45/17 to za małe koło. Również polecę ten rozmiar. Ja akurat letnie w tym rozmiarze użytkuję.
franc321 Opublikowano 12 Listopada 2021 Opublikowano 12 Listopada 2021 Nie polecam Fulda Sport Control 2. Zakupiłem nóweczki w 2019 i dwie opony miały dość duże bicie góra/dół. Było to czuć podczas jazdy, ale na wyważarce bicie było widoczne minimalnie. Jak pojechałem na wyważanie dynamiczne na aucie, to się za głowę złapałem jak mocno widać jak opona biła góra/dół. Zakup w zakładzie stacjonarnym, reklamacja odrzucona. Opony Made In Poland. Kiedyś miałem fuldy i były ok, teraz ze wszystkim to jakaś loteria, co się trafi.
przem8 Opublikowano 12 Listopada 2021 Opublikowano 12 Listopada 2021 30 minut temu, franc321 napisał: teraz ze wszystkim to jakaś loteria, co się trafi. Tak samo miałem z uniroyal rs3 więc reguły nie ma jak widać. Teraz mam fuldy od 2019 i brak zastrzeżeń.
ElSor Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 Szukam powoli opon letnich, tak, co zakupię je jeszcze przed sezonem więc czasu na razie jest dużo. Auto zakupiłem z Michelin Primacy 3 225/50R17 z 2015r z mięskiem w okolicy 4mm. Po kilku przejażdżkach po mokrej drodze doszedłem do wniosku, że strasznie szybko tracą kontakt z nawierzchnią, gdy próbuję przejechać szybciej przez rondo. W moim odczuciu 6 letnia opona premium nie powinna się tak zachowywać, tym bardziej, że nie jest to produkt do ekodrivingu. Obecnie mam założone nowe zimówki i mogę w tych samych miejscach jechać zauważalnie szybciej bez utraty przyczepności na mokrym. Jeszcze zanim zakupiłem A4 myślałem o kupnie Pilot Sport 4 do auta na lato no ale teraz mam wątpliwości czy warto dopłacać do Michelina czy może lepiej kupić coś w okolicy 400zł i zmienić po 3-4 latach na coś nowego, nawet jeśli będzie jeszcze dużo bieżnika ale guma nie będzie już kleić po deszczu tak, jak powinna. W poprzednim aucie miałem od momentu zakupu jakieś Firestony i przez 6 lat łącznego użytkowania zjechałem je do 4.5-5mm ale już po 4 roku od produkcji były śliskie na mokrym. Później zakupiłem RainExperty ale te były na zakrętach zbyt miękkie i obłędnie głośne a na osi napędowej zniknęły do ok 3.5-4mm po 6-8k km ale za to dawały niezłą trakcję i nieźle radziły sobie z aquaplaningiem. Kolejny sezon był już na Dębicy Presto HP i przyznam, że w 1 sezonie nie miała żadnych wad, od 2giego jakby nieco gorzej radziła sobie z głębszymi kałużami ale poza tym ciągle cicha i przyczepna, pod koniec 3 sezonu bez zmian pomimo bieżnika już nieco poniżej 5mm. Od opony oczekuję względnej ciszy i dobrego zachowania podczas ulewy dłużej niż 3 lata od zakupu więc Uniroyale raczej odpadają z 1wszego powodu i może z racji szybkiego zużycia z 2giego powodu także. Co zatem pozostaje godnego uwagi i z czego będę zadowolony min 3-4 sezony (a w przypadku droższych opon 5-6)? Przebiegi roczne na letnich w okolicy 6.000km i ostatnio styl jazdy raczej normalny no ale zapas przyczepności na mokrym muszę mieć.
Wind911 Opublikowano 22 Listopada 2021 Opublikowano 22 Listopada 2021 Myślałem, że problem dotyczy tylko opon zimowych Nokian, Warto, to reklamować? dot 5219 strasznie pękają tak samo jak i zimówki.
greg2505 Opublikowano 22 Listopada 2021 Opublikowano 22 Listopada 2021 53 minuty temu, Wind911 napisał: Myślałem, że problem dotyczy tylko opon zimowych Nokian, Warto, to reklamować? dot 5219 strasznie pękają tak samo jak i zimówki. Zawsze warto zareklamować,tylko bezpośrednio do producenta ,nie przez sklep z którego kupujesz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się