Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

On ma B8, a tam są większej średnicy koła.

Już pomijam, że Twoja propozycja jest za mała nawet do B6/B7 która dla 17 cali zaleca 235/45/R17.

Pewnie wiesz, że to 45 to 45% z szerokości czyli dla 235 opona będzie nie dość że szersza to jeszcze wyższa niż przy szerokości 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozmiar jest prawidłowy?  225/50 R17

Myśle o oponach Michelin Primacy 4 :cygaro:

Co o nich sądzicie? Dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mój błąd, B8 fabrycznie na balonach jeździ ? Co do opon, w tym przedziale cenowym lepszy będzie Continental Premium Contact 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zostanę przy Michelin Primacy 4 :cygaro:

Moim zdaniem są lepsze.

Tym bardziej że śmigam na  zimówkach Michelin  i śmigałem na letnich

Primacy 3   Spisują się idealnie.:pali:

 

 

Michelin P4 (4).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

Faktycznie mój błąd, B8 fabrycznie na balonach jeździ ?

B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hugo napisał:

B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów :grin:

Racja, nie rozumiem tylko tego profilu 50 przy 17 calach, no ale ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hugo napisał:

B6 fabrycznie wyjeżdżało na 195/65/15. To tak w kwestii balonów :grin:

Potwierdzam, mam taki rozmiar na naklejce, drugi to 235/40R18. Jest różnica. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że Michelin Primacy 4 będzie idealne.

Teraz śmigam na nowych zimówkach Michelin Alpin 5  205/60 R16

Michelin to porządna firma.:cygaro:

Michelin Alpin 5 (4).jpg

Edytowane przez NelsonPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Hubcio099 napisał:

Jakieś + oprócz ciut mniejszego rzucania w koleinach rozmiaru 225?

Same plusy.

Auto świetnie się prowadzi i opony są ciche.

Zrobiłem na oponach Michelin tych co mam czyli Primacy 3 (letnie) i Alpin 5 (zimowe) kilkanaście tys km i zawsze sprawdzają się świetnie w ciężkich warunkach.

Doskonała przyczepność i pewność na mokrej nawierzchni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, NelsonPL napisał:

Same plusy.

Auto świetnie się prowadzi i opony są ciche.

Zrobiłem na oponach Michelin tych co mam czyli Primacy 3 (letnie) i Alpin 5 (zimowe) kilkanaście tys km i zawsze sprawdzają się świetnie w ciężkich warunkach.

Doskonała przyczepność i pewność na mokrej nawierzchni.

 

Czyli zostać przy rozmiarze 225, nie przechodzić na fabryczne 235 tak? Mówię o letnich oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235/45/17 to opony dla B6 i B7

225/50/17 to opona dla B8 i B9.

Jak masz B6 i B7 a chcesz węższą oponę to weź sobie 215/50/17, to może być lepsze rozwiązanie na zimę. 

225/45/17 to za małe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2021 o 16:22, Anon napisał:

Jesli chodzi o Hankook to letnie Ventus S1 evo3 315/35R21w aucie 550KM  - muszę przyznać, że są średniej jakości, głośne i trzymanie takie sobie, aż dziwie się że dają je na pierwszy montaż w pewnych autach marki premium, teraz Pirelli P Zero i kompletna zmiana trakcyjna na lepsze oczywiście.

" Pewne auto marki premium " czyli Porsche Cayenne Turbo ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2021 o 16:17, wampir napisał:

Jak masz B6 i B7 a chcesz węższą oponę to weź sobie 215/50/17, to może być lepsze rozwiązanie na zimę. 

225/45/17 to za małe koło.

Również polecę ten rozmiar.

Ja akurat letnie w tym rozmiarze użytkuję.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam Fulda Sport Control 2. Zakupiłem nóweczki w 2019 i dwie opony miały dość duże bicie góra/dół. Było to czuć podczas jazdy, ale na wyważarce bicie było widoczne minimalnie. Jak pojechałem na wyważanie dynamiczne na aucie, to się za głowę złapałem jak mocno widać jak opona biła góra/dół. Zakup w zakładzie stacjonarnym, reklamacja odrzucona. Opony Made In Poland. Kiedyś miałem fuldy i były ok, teraz ze wszystkim to jakaś loteria, co się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, franc321 napisał:

teraz ze wszystkim to jakaś loteria, co się trafi.

Tak samo miałem z uniroyal rs3 więc reguły nie ma jak widać. Teraz mam fuldy od 2019 i brak zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam powoli opon letnich, tak, co zakupię je jeszcze przed sezonem więc czasu na razie jest dużo.

Auto zakupiłem z Michelin Primacy 3 225/50R17 z 2015r z mięskiem w okolicy 4mm. Po kilku przejażdżkach po mokrej drodze doszedłem do wniosku, że strasznie szybko tracą kontakt z nawierzchnią, gdy próbuję przejechać szybciej przez rondo. W moim odczuciu 6 letnia opona premium nie powinna się tak zachowywać, tym bardziej, że nie jest to produkt do ekodrivingu. Obecnie mam założone nowe zimówki i mogę w tych samych miejscach jechać zauważalnie szybciej bez utraty przyczepności na mokrym. Jeszcze zanim zakupiłem A4 myślałem o kupnie Pilot Sport 4 do auta na lato no ale teraz mam wątpliwości czy warto dopłacać do Michelina czy może lepiej kupić coś w okolicy 400zł i zmienić po 3-4 latach na coś nowego, nawet jeśli będzie jeszcze dużo bieżnika ale guma nie będzie już kleić po deszczu tak, jak powinna.

W poprzednim aucie miałem od momentu zakupu jakieś Firestony i przez 6 lat łącznego użytkowania zjechałem je do 4.5-5mm ale już po 4 roku od produkcji były śliskie na mokrym. Później zakupiłem RainExperty ale te były na zakrętach zbyt miękkie i obłędnie głośne a na osi napędowej zniknęły do ok 3.5-4mm po 6-8k km ale za to dawały niezłą trakcję i nieźle radziły sobie z aquaplaningiem. Kolejny sezon był już na Dębicy Presto HP i przyznam, że w 1 sezonie nie miała żadnych wad, od 2giego jakby nieco gorzej radziła sobie z głębszymi kałużami ale poza tym ciągle cicha i przyczepna, pod koniec 3 sezonu bez zmian pomimo bieżnika już nieco poniżej 5mm.

Od opony oczekuję względnej ciszy i dobrego zachowania podczas ulewy dłużej niż 3 lata od zakupu więc Uniroyale raczej odpadają z 1wszego powodu i może z racji szybkiego zużycia z 2giego powodu także. Co zatem pozostaje godnego uwagi i z czego będę zadowolony min 3-4 sezony (a w przypadku droższych opon 5-6)? Przebiegi roczne na letnich w okolicy 6.000km i ostatnio styl jazdy raczej normalny no ale zapas przyczepności na mokrym muszę mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że problem dotyczy tylko opon zimowych Nokian,

Warto, to reklamować?

dot 5219 strasznie pękają tak samo jak i zimówki.

IMG_20211122_144246_4.jpg

IMG_20211122_144636_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Wind911 napisał:

Myślałem, że problem dotyczy tylko opon zimowych Nokian,

Warto, to reklamować?

dot 5219 strasznie pękają tak samo jak i zimówki.

IMG_20211122_144246_4.jpg

IMG_20211122_144636_4.jpg

Zawsze warto zareklamować,tylko bezpośrednio do producenta ,nie przez sklep z którego kupujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...