Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Szary Avant / Prawie wszystko mający ALTek ? :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpowiednie ET ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jakie parametry mają te felgi? Ładnie zgrywają się z nadkolem.

Opublikowano
12 godzin temu, george napisał:

Jakie parametry mają te felgi? Ładnie zgrywają się z nadkolem.

7,5Jx17 ET29 felga o numerach 8W0 601 025 AG.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Malutki update.

 

Niestety praca nie daje wytchnienia i nie mam za wiele czasu na grzebanie przy samochodzie. Ostatnio udało się pomóc koledze Darkowi @lewiatan1989 w zamian udostępnił garaż i zabrałem się za mojego "grata". Pozbyłem się w końcu śmieci pozostałych po instalacji gazowej. Teraz ALTek wygląda jak by nigdy jej tam nie było. Za jednym strzałem pociągnąłem węże wodne do piecyka od ogrzewania postojowego który już tam siedzi w nadkolu i czeka na pierwsze starty. Zanim jednak wystartuje zostało jeszcze puścić wiązkę od piecyka do kabiny i podpiąć zasilanie + CANy. 

W między czasie szykuję graty na wymianę zestawu paska rozrządu z napinaczem plus walczę z pływającymi sankami przedniego zawieszenia. Były wymieniane tuleje sanek w zeszłym roku i niestety coś poszło nie tak, nie wiem jeszcze co, ale tym razem zrobię to porządnie. Już czekają 4 nowe tuleje z zawiasu 1BV plus komplet wahaczy też 1BV, bo niestety po 3 latach jazd po dziurach plus te nieszczęsne pływające sanki zrobiły swoje. Niby na przeglądzie po za sankami nic nie wyszło, ale czuję że się prowadzi dużo gorzej niż kiedyś.

 

Po za tym wszystkim nalatane już mam 262 tyś km, auto jeździ i tyle. Silnik zaczął trochę więcej konsumować oleju. Po za tym jest OK, żadnych błędów, awarii itp.

 

PS. ostatnio mam naprawdę mało czasu na forum, grzebanie przy aucie i w ogóle na chwilę spokoju... mam nadzieję że na zimę trochę więcej czasu na forum będzie :)

 

20220913_134236.thumb.jpg.4c1bfbb1e45fef6674f68bad06d11d38.jpg

 

20220913_134257.thumb.jpg.230c989c2954b652d88c8b54f195cdf0.jpg

 

20220913_141237.thumb.jpg.d6e72843c16a814b7327631a6b7ba372.jpg

 

20220914_115859.thumb.jpg.a265e41b4bc684eb3c8ec7c82c0db806.jpg

Edytowane przez MaTeo85
  • Lubię to 2
  • Super 2
Opublikowano

Robota profesjonalna jak zawsze... 

Ale... Mówiłem trzeba było ciągnąć kable dalej i zrobić wszystko a nie na raty :decayed:

Opublikowano
W dniu 14.09.2022 o 12:50, MaTeo85 napisał:

Silnik zaczął trochę więcej konsumować oleju. Po za tym jest OK, żadnych błędów, awarii itp.

To mniej więcej ile na 1000km łyknie teraz?

W dniu 14.09.2022 o 12:50, MaTeo85 napisał:

Za jednym strzałem pociągnąłem węże wodne do piecyka od ogrzewania postojowego który już tam siedzi w nadkolu i czeka na pierwsze starty.

Ja żałuję że nie przejrzałem swojego jak był na stole,bo teraz ma opory by wystartować ?‍♂️

Opublikowano

@pila24 co do ilości oleju to trudno powiedzieć bo czasem ja coś doleję, czasem żona, a przez pracę nie śledzę tego zbyt dokładnie.

 

Udało się dzisiaj dzięki uprzejmości i pomocy kolegi @lewiatan1989 skończyć instalację i odpalić poecyk ogrzewania postojowego. W trakcie wynikły nieprzewidziane problemy... okazało się że sterownik jest w środku kompletnie zalany wodą (moja wina bo poec zamontowany jeździł w aucie dosyć długo, a okazało się że wyprowadzenia pinów nie są szczelne) na szczęście miałem drugi sterownik i na nim piec ruszył. Trzeba było tylko zmienić adaptację z diesla na benzynę. Pierwsze uruchomienie i brak płomienia (cała linia paliwowa była pusta) za drugim razem piec wystartował i chodzi pięknie, zero dymienia, a grzeje jak wściekły :)

 

 
  • Lubię to 2
  • Super 1
Opublikowano

Kawał dobrej roboty...no i zazdro jest bardzo. 

Zapomniałeś jeszcze jednym się pochwalić :naughty:

Opublikowano
53 minuty temu, lewiatan1989 napisał:

Zapomniałeś jeszcze jednym się pochwalić :naughty:

Nie zapomniałem ;) dozuję informacje hehe

A tak poważnie, to od kolegi z forum wpadł ori bagażnik na rowery montowany do klapy bagażnika. Bardzo fajny i dopasowany jak trzeba. Na wiosnę będzie w sam raz :)

20220916_113851.thumb.jpg.cb6a5753a61d21e96e1f9b301dede4a1.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 16.09.2022 o 21:47, MaTeo85 napisał:

Nie zapomniałem ;) dozuję informacje hehe

A tak poważnie, to od kolegi z forum wpadł ori bagażnik na rowery montowany do klapy bagażnika. Bardzo fajny i dopasowany jak trzeba. Na wiosnę będzie w sam raz :)

20220916_113851.thumb.jpg.cb6a5753a61d21e96e1f9b301dede4a1.jpg

Miejsca kontaktu bagaznika z klapa podklej folia bezbarwna :) Mialem taki bagaznik, bardzo fajny jednak trzeba miec na uwadze, ze najwieksze opory daje przy predkosci 120-130 km/h. Pozniej jest juz spoko i do 170 km/h nic sie nie dzieje :D

Opublikowano (edytowane)

Nic specjalnego się nie dzieje, jak zawsze mam mało czasu, ale wykorzystuję okienko w pracy i w końcu ALTek pojechał na wymianę rozrządu i powtórną wymianę tulei przednich sanek.

Co do rozrządu, to wjedzie wszystko nowe: pompa wody, pasek, napinaczem, rolka (całość ori) ponadto wariator wraz z zaworem pojechał na regenerację do Mehenkera (wył już strasznie, a mechanik mówił że był mocno zmęczony) mam nadzieję że będzie to sprawnie chodziło, do całości wpadnie nowy łańcuszek. Napinaczem łańcuszka wygląda bardzo ładnie więc zostaje stary.

 

Co do sanek, wjechały nowe tuleje pod zawias 1bv oraz komplet wahaczy. Wcześniej robione wahacze były 3 lata temu i niestety warsztat który je montował ewidentnie szedł na skróty, mechanik pisał że dolne wahacze są bdb ale górne już lekko naderwane, do tego tuleje sanek robione rok temu nadają się do śmietnika niby Lemy, ale założone przez partaczy (ten sam warsztat co robił wcześniej zawias) Nie dość że tuleje wciskane na jakiś smar który nie lubi gumy (guma zrobiła się jak gąbka) to jeszcze nie przełożyli że starych tulei takich wkładek usztywniających, przez co nie wytrzymało to nawet roku. Sanki tańczyły co było mocno odczuwalne. Teraz zmieniłem mechanika i wiem że zrobione jest wszystko zgodnie ze sztuką. Czekam aż złoży auto i będę mógł odebrać.

Poniżej kilka fot zrobionych w międzyczasie.

 

20221026_105224.jpg

 

20221031_103113.jpg

 

20221031_103209.jpg

 

20221031_103604.jpg

 

20221031_111016.jpg

Edytowane przez MaTeo85
  • Super 1
Opublikowano

Dziwne, że musieli je w ogóle przekładać, te wkładki są przecież w komplecie z nowymi tulejami.. możliwe że uznali je zwyczajnie za zbędne.

Opublikowano
44 minuty temu, Langista napisał(a):

Dziwne, że musieli je w ogóle przekładać, te wkładki są przecież w komplecie z nowymi tulejami.. możliwe że uznali je zwyczajnie za zbędne.

Właśnie wkładek nie ma w nowych tulejach.

Opublikowano
2 godziny temu, MaTeo85 napisał(a):

górne już lekko naderwane

Nowe za chwilę będą podobnie wyglądać a najbardziej będzie to widać jak auto będzie na podnośniku, także wg mnie zbędna wymiana, oczywiście to tylko moje zdanie.

Opublikowano
2 minuty temu, pelonek1 napisał(a):

Nowe za chwilę będą podobnie wyglądać a najbardziej będzie to widać jak auto będzie na podnośniku, także wg mnie zbędna wymiana, oczywiście to tylko moje zdanie.

się okaże, mam nadzieję że teraz jak złożone zostało ze sztuką to będzie lepiej, zawsze dbałem o to żeby auto prowadziło się bardzo dobrze i to jest priorytetem, a że mam zawsze za mało czasu to czasami wolę wymienić coś zawczasu żeby auto jeździło jak należy. 

Opublikowano
4 godziny temu, MaTeo85 napisał(a):

Właśnie wkładek nie ma w nowych tulejach.

To są zupełnie inne tuleje jak te tylne?

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał(a):

To są zupełnie inne tuleje jak te tylne?

Zerknij ten filmik i wtedy wszystko będzie jasne.

Dodam że tuleje pod 1BV nie mają tej wkładki plastikowej (białej) bo w środku są całe zalane gumą tak że nie ma już miejsca na te wkładki.

Opublikowano

Faktycznie różnią się od tylnych, w których też są takie wkładki ale przychodzą z tulejami.

Opublikowano

Masz może zdjęcia jak wygląda oświetlenie drzwi w wersji led od @tomnik? Oświetlenie podsufitki też zmieniałeś na led?

Opublikowano

This is a one of the best equipt  ALT B6 in Europe ,  for sure ,  i read the whole topic ,  well done.

I have also a ALT B6 with  i bouth it in 2009 and i still drive it  .

Oil comsuption was always the problem ( inginiers mistakes on perpose  , 90' tehnology , trying  to make it fuel eficency ect. )  ,unfortunately in Europe i don't think we have like in USA control for car market i forgot how it callied , and if its a construction mistake  manufacturer must fix the problem for free or it will be cannelled.

Mine alweys consumes 0.5 liter or maybe little more if you drive faster  , but Audi OEM service says its normal , ''qoute'' 0 , 75 dcl( Liter) or more if you you drive faster ,  1 liter of oil on 1000 kn is ok , above somting is not right .

 

So I was always curious about why it was hairy oil, several times whether there was a measure to confine, which knows what I needed a few more times to take my head seal if the somting is visable, noting  ,  runs well still today.


So I talk to some guys from Poland, Germany and many others, anyway, a little German bicouse to return car, there was nipple, Rebilding almost a whole new engine and that's the same, now I know or know that Bicouse is an inding mistake parts that installation did not properly build

 

So i leave it alone for decade maybe more and just drove it .

 

So we had Audi Club Croatia five , six years ago now new AudiHR.com forum  of course you meet some people and some true keybord and theirs cars so few of them had ALT , tree dudes from Serbia ,  one of them , had one liter on 4000 km consumptions ,  recently oder two join our forum  put 10 w 60 Castrol in their engine and they say ther it consumes almost nothing until next oil change let say it is 10.000 km . I got exited again and put the same oil , nothing , comsuptions is the same. That leaves me with few conclusions , somting alweys was wrong with my car , or they bulshiting , or somone knowed how to fix engine to not consume oil  and then sell them the cars.

 

So like i said i got exited again to solve a oil consuption . And my friend from Serbia find this video and send it to me

 

 

So if i understood correctly true bronzer google translate , the engineering mistake was in compression rings they are to thin it should be bigger or thicker or fat :D

 

1. Upper compression ring 1.2 mm vs. OEM 1 mm

2. Lower compression ring 1.5 vs .OEM does not mention

3. Ring with oil scraping 2.0 mm vs. 1.5 mm

 

and it says thet mistake is solved from 2012 yer cars.

 

It should be double checked because translation , maybe with someone who speaks russian :D

For example if you take apart your engine it not expensive to change alot of things ,

like valve gasket or rubber  i dont know the word on english , Crankshaft bearing set , all engin hed  set and exaust gasket in manifactures like Ajusa , Febi , KOLBENSCHMIDT and MAHLE for 400 to 600 euros maybe less + mehanic all around 1000 euros i asked  my mehanic .

 

Its a little long post but what i can do :D   , so maybe your next mod would be quattro , not hard to do , my frend did it from automatic station wagon  fwd to quattro   .

 

Countless happy kilometers with him.

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...