Jump to content

[1.9 TDI PD] Wymiana rozrządu - Materiały pomocnicze


lechwik
 Share

Recommended Posts

8 godzin temu, sieergiej napisał:

Ja zawsze wymieniam i nie ma problemu, porównałem też starą szpilkę do nowej i ta stara w miejscu gwintu jest lekko rozciągnięta

No ori jak ktoś za mocno dokręci to się najwyżej wyciągnie ździebko ale trzyma :decayed:

A te z zamienników potrafią się zerwać po paruset km jakby nożem odciął ...

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.11.2020 o 07:05, piotrsob1 napisał:

No ori jak ktoś za mocno dokręci to się najwyżej wyciągnie ździebko ale trzyma :decayed:

A te z zamienników potrafią się zerwać po paruset km jakby nożem odciął ...

no ale szpilki z aso oczywiscie wymieniam

Link to comment
Share on other sites

1.9 tdi avf 130km aktualny przebieg 393200km. Rozrząd poprzednim razem wymieniany przy 298559km (przejechane ok.  94600km na pasku). Rozrząd niby Conti. Wymieniać to już czy jeszcze czekać?  

VIN WAUZZZ8E14A105886 

Na oko pasek dobrze wygląda. Auto lata po autostradach i nie gazuje na niższych biegach. 

 

IMG_20210201_141859.jpg

IMG_20210201_141846.jpg

IMG_20210201_141759.jpg

IMG_20210201_141746.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wymieniaj, akurat pasek to w tych rozrządach zazwyczaj najmocniejszy punkt... Gorzej z pompami wody i rolkami... 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Pierwszy raz wymieniłem sam rozrząd i mam pare pytań jeszcze przed odpaleniem auta. 
Poprzednio rozrzad był założony tak ze fasolki na kole walka rozrządu nie były centrycznie.

Założyłem tak jak było poprzednio czyli

C13C3D62-73D8-490B-84B6-C19E5D8DCB38.jpeg

Jednak owe sruby nie dawały mi spokoju bo wszędzie zalecano je ustawić centralnie. Postanowiłem ponownie ustawić rozrzad (oczywiście wszystko odbywało się na blokadach). Teraz wyglada to tak

CD7820CD-1286-4AFB-8244-A3A0C3915219.jpeg

Czy przy takim ustawieniu nic nie namieszałem? Wiem ze trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację ale niestety na rozgrzanym silniku mam problem z połączeniem ze sterownikiem silnika i tak gdybam czy normalnie samochód odpali.

Dodatkowo zastanawia mnie fakt ze podczas nakładania paska na rolki trochę ciasno to wszystko szło i trochę mi się pasek uszczerbił z jednej strony

36BBB5D7-6877-4FC5-AF99-BB4DE9E68198.jpeg

Czy to jest jakiś problem czy trzeba nowy zakładać?

Edit:

Z racji braku odzewu oraz dla spokoju głowy postanowiłem pasek wymienić na nowy.

Po ustawieniu fasolek centrycznie audi odpaliło bez problemu. Teraz tylko synchronizacja po wcześniejszym uporaniu się ze sterownikiem silnika.

Edited by Arszen
Link to comment
Share on other sites

Jak robiłeś na blokadach to synchronizacja powinna być na zero. Co do paska to najpierw zakładasz na pompę i napinacz a na samym końcu wkładasz rolkę prowadząca i wszystko wchodzi luźno jak należy. A jak najpierw zamontujesz rolkę i potem upychasz na napinacz to możesz coś tam nadszarpnąć paska. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.02.2021 o 15:14, Arszen napisał:

Witam,

Pierwszy raz wymieniłem sam rozrząd i mam pare pytań jeszcze przed odpaleniem auta. 
Poprzednio rozrzad był założony tak ze fasolki na kole walka rozrządu nie były centrycznie.

Założyłem tak jak było poprzednio czyli

C13C3D62-73D8-490B-84B6-C19E5D8DCB38.jpeg

Jednak owe sruby nie dawały mi spokoju bo wszędzie zalecano je ustawić centralnie. Postanowiłem ponownie ustawić rozrzad (oczywiście wszystko odbywało się na blokadach). Teraz wyglada to tak

CD7820CD-1286-4AFB-8244-A3A0C3915219.jpeg

Czy przy takim ustawieniu nic nie namieszałem? Wiem ze trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację ale niestety na rozgrzanym silniku mam problem z połączeniem ze sterownikiem silnika i tak gdybam czy normalnie samochód odpali.

Dodatkowo zastanawia mnie fakt ze podczas nakładania paska na rolki trochę ciasno to wszystko szło i trochę mi się pasek uszczerbił z jednej strony

36BBB5D7-6877-4FC5-AF99-BB4DE9E68198.jpeg

Czy to jest jakiś problem czy trzeba nowy zakładać?

Edit:

Z racji braku odzewu oraz dla spokoju głowy postanowiłem pasek wymienić na nowy.

Po ustawieniu fasolek centrycznie audi odpaliło bez problemu. Teraz tylko synchronizacja po wcześniejszym uporaniu się ze sterownikiem silnika.

Polozenie srub wzgledem fasolek nie ma zadnego znaczenia.

Te 3 sruby w momencie zakladania paska musza byc popuszczone a same.kolo musi luzno sie przesuwac. Przykrecasz je dopiero gdy masz juz napiety prawidlowo pasek.

Link to comment
Share on other sites

@Lu-Gi Zadając pytanie sugerowałem się wpisem z pierwszej strony tego poradnika:

W dniu 21.07.2015 o 12:40, Fenix1 napisał:

Nie do końca tak jest jak kolega wyżej napisał. Blokady są po to aby nie przestawić się na pasku. Blokady wbrew pozorom nie blokują nieruchomo kół.

Przestawienie o jeden ząbek i już auto nie zapali (po za zasięgiem odczytu czujników).

Synchronizacja to doprecyzowanie innego paska, innego napinacza, rolek itd.

To nic innego jak w ustawianie początku wtrysku na pompie mechanicznej co kiedyś się czyniło w innych, starszych silnikach.

Przestawienie o 1mm na kole wałka rozrządu do około 1,5 w synchronizacji. Powyżej 3 nie zapali.

Jestem 5 dni po wymianie rozrządu i ustawianiu synchronizacji.

Powinno być ustawione 0,0. Ja ustawiłem -1. I jest lepiej pod względem spalania (mniej), ciut twardsza praca, silnik żwawszy.

 

@DevWe wszystkich poradnikach na YouTube każdy wspomina aby ustawić te fasolki na środku. Szczerze mówiąc nie wiem dla czego, chyba tylko po to aby łatwiej ustawić synchronizację. Odkręcenie fasolek przed napięciem napinacza w moim odczuciu pozwala napiąć równomiernie pasek zarówno po stronie napinacza jak i pompy. Jeśli jest inaczej to proszę mnie popraw.

Na szczęście kolejny pasek udało mi się założyć już bez problemów wkładając napinacz jak już na wszystkich rolkach był założony pasek (pomijając rolkę prowadzącą która wkładam jako ostatnią).

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Arszen napisał:

We wszystkich poradnikach na YouTube każdy wspomina aby ustawić te fasolki na środku. Szczerze mówiąc nie wiem dla czego, chyba tylko po to aby łatwiej ustawić synchronizację.

O tuż to...., dodam że wszędzie o tym mówią dlaczego najlepiej tak ustawić:wink:

Link to comment
Share on other sites

Lata temy zdejmowalem oryginalne rozrządy z silników, ktore byly zakładane w fabryce i byly różnie ustawione, w przód,  w tył, po srodku.

Na to nie patrzcie,  ważne  aby synchro grało

Link to comment
Share on other sites

No tu masz rację ale zawsze dobrze jest mieć możliwość jakieś tam ewentualnej regulacji

Link to comment
Share on other sites

@Pieterb W „poradnikach” wszyscy przed zdjęciem rozrządu fasolki mieli centrycznie ustawione, w moim przypadku były skrajnie. Zastanawiało mnie tylko czy przestawiając je centrycznie nic się nie rozjedzie (kola na blokadach były) zwłaszcza ze takie informacje były tez w takim poradniku. Na szczęście wszystko jest ok. Udało mi się nawet odczytać kat wtrysku (0,6-1,1) który będę ustawiam w najbliższym czasie. Ustawić na -1 czy lepiej 0? Dodam tylko ze samochód do rajdów z pod świateł nie jest użytkowany. 

Edited by Arszen
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Arszen napisał:

@Pieterb W „poradnikach” wszyscy przed zdjęciem rozrządu fasolki mieli centrycznie ustawione, w moim przypadku były skrajnie. Zastanawiało mnie tylko czy przestawiając je centrycznie nic się nie rozjedzie (kola na blokadach były) zwłaszcza ze takie informacje były tez w takim poradniku. Na szczęście wszystko jest ok. Udało mi się nawet odczytać kat wtrysku (0,6-1,1) który będę ustawiam w najbliższym czasie. Ustawić na -1 czy lepiej 0? Dodam tylko ze samochód do rajdów z pod świateł nie jest użytkowany. 

Nie rozumiesz  istoty budowy tego rozrzadu, blokujac wal i wałek nie musisz martwic sie o gorne koło.

One jest specjalnie ruchome aby prawidlowo ustawic rozrząd  i napiać pasek

Link to comment
Share on other sites

@Dev przecież pare postów wyżej właśnie napisałem ze te górne koło trzeba poluzować aby prawidłowo napiąć pasek zarówno od strony pompy oraz napinacza. Chciałem tylko uściślić to co przeczytałem w tym poradniku na pierwszej stronie (cytat również był wrzucony przeze mnie).

Link to comment
Share on other sites

 

2 godziny temu, Arszen napisał:

 Udało mi się nawet odczytać kat wtrysku (0,6-1,1) który będę ustawiam w najbliższym czasie. Ustawić na -1 czy lepiej 0? Dodam tylko ze samochód do rajdów z pod świateł nie jest użytkowany. 

W PD-kach kąta wtrysku się mechanicznie nie reguluje , zajmuje się tym na bieżąco sterownik silnika który elektrycznie w odpowiednich momentach włącza i wyłącza wtryskiwanie paliwa przez pompki.

Rozrząd ustawiony na blokady jest dobrze ustawionym rozrządem, niezależnie co tam synchro pokazuje. Kręcenie synchronizacją po takim ustawieniu to eksperymentowanie na własną odpowiedzialność ...:decayed:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Rzecz synchro wygląda tak że jeżeli po założeniu rozrządu na blokadach synchro nie jest równe 0 lub ew jakieś delikatne odchyłki powiedzmy 0,5-0,6. To znaczy że coś już nie gra jak należy. Wtryski,wałek l,źle napięty pasek itp. ogólnie zużycie materiału. A regulacja i kombinowanie synchronizacja na fasolkach to takie delikatne oszukiwanie systemu. Ma być 0 nominalnie. 

Link to comment
Share on other sites

Można po wyglądzie paska ocenić czy wymaga już wymiany? Przejechane na nim 72tys. z 254tys. 80% trasy.

W sumie nie było by pytania, gdyby nie to, że ostania wymiana była w 2013 a z tego co tu widzę, 5 lat to max, tylko nie orientuje się, z czego to wynika, z doświadczenia?

20210228_115001.jpg

20210228_115014.jpg

20210228_120324.jpg

Edited by ferdek77
Link to comment
Share on other sites

Dziwne,  że ten pasek taki zmarszczony. To pomarszczenie paska nie podoba mi się. U mnie rzekomo też był pasek Conti zrobił 95 tys i tak nie wyglądał. Ja już wymieniłem u siebie. Pasek może i wytrzyma. Ale kto wie co z resztą?  Oglądałem graty przy wymianie ze swojego i u mnie najsłabszym ogniwem które by zdechlo byłaby pompa woda. Zaczęła brać ją korozja i miała delikatne luzy. Dla paska zawsze najgorsza jest redukcja z większego na mniejszy bieg :)

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Przemsoon napisał:

Dziwne,  że ten pasek taki zmarszczony. To pomarszczenie paska nie podoba mi się. U mnie rzekomo też był pasek Conti zrobił 95 tys i tak nie wyglądał. Ja już wymieniłem u siebie. Pasek może i wytrzyma. Ale kto wie co z resztą?  Oglądałem graty przy wymianie ze swojego i u mnie najsłabszym ogniwem które by zdechlo byłaby pompa woda. Zaczęła brać ją korozja i miała delikatne luzy. Dla paska zawsze najgorsza jest redukcja z większego na mniejszy bieg :)

Dobrze wiedzieć, zawsze jak dojeżdżam do świateł, to hamuje silnikiem, redukując biegi. Do wymiany się wstrzymam :) Co do reszty ciężko powiedzieć, nie słychać żadnych niepokojących objawów, chociaż parę lat temu w zimie coś piszczało-skrzypiało, ale jak dolałem płynu chłodniczego, to ustało. 

W oryginalnych zestawach też są paski Conti?

Edited by ferdek77
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.03.2021 o 14:53, ferdek77 napisał:

Można po wyglądzie paska ocenić czy wymaga już wymiany? Przejechane na nim 72tys. z 254tys. 80% trasy.

W sumie nie było by pytania, gdyby nie to, że ostania wymiana była w 2013 a z tego co tu widzę, 5 lat to max, tylko nie orientuje się, z czego to wynika, z doświadczenia?

20210228_115001.jpg

20210228_115014.jpg

20210228_120324.jpg

Ja to bym to już dawno wymienił. Zęby już ładnie wychełtane na pasku. Rozrząd nie duże pieniądze. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.03.2021 o 14:53, ferdek77 napisał:

z tego co tu widzę, 5 lat to max, tylko nie orientuje się, z czego to wynika, z doświadczenia?

Z degradacji materiału z którego jest wykonany pasek (głównie guma), a w silniku diesla szczególnie, bo te paski łatwo tam nie mają.

2 godziny temu, ferdek77 napisał:

W oryginalnych zestawach też są paski Conti?

Dayco, przynajmniej tak było

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki, mam nadzieję że jeszcze z 1 tys. do wymiany wytrzyma. Ja miałem ori zestaw i jak widać z paskiem Conti, chyba że podmienili :) 

Przy przebiegu +-260 tys. coś jeszcze trzeba wymienić, czy tylko to co jest w zestawie?

Link to comment
Share on other sites

Czasami to jest tylko tysiąc, a czasami aż tysiąc....różnie to bywa.

Do wymiany jest jak zawsze zestaw + obligatoryjnie pompa wody, warto zerknąć też na uszczelniacze.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie jakie są rozwiązania na zerwany gwint szpilki napinacza w głowicy? Czytałem że wstawia się tulejkę bo helicoil może nie wytrzymać? Przerabiał ktoś z was to?

Edited by bobikos
Link to comment
Share on other sites

U kolegi w Skodzie wstawiliśmy sprężynkę i trzyma jak wściekła. 

Link to comment
Share on other sites

Jakie są teraz ceny za wymianę rozrządu? Wymieniacie na ori, czy zamienniki?

Link to comment
Share on other sites

ja wymieniam zawsze na ori

u mnie w malym miasteczku 250zl robocizna

w wiekszym miescie 350zl

podaje ceny jakie ja placilem.

 

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie aso maja takie same ceny? Około 1210 pln za komplet

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie zestaw Dayco,  to samo co ori i 3 razy tanszy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...