Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


wiktor1979

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Langista napisał(a):

Chcesz kupić tarcze i klocki na przód + tył? Za 1000 zł powinieneś zmieścić się z Textarem, chociaż osobiście polecam ATE. Kup zwykle, gładkie wentylowane tarcze i będziesz zadowolony. Zweryfikuj czy piasta jest dobra, bo tarcze same z siebie się nie krzywią.

Nie sam przód z tyłu mam ok. Tak mierzyłem i piasty i tarcze. Piasty ok pomiar wacha się od 0,00 do 0,01mm max natomiast tarcze dochodzą do 0,09mm. 

Wina może leżeć po mojej stronie gdyż obecne tarcze często ciepłe po trasie jeździłem na myjnie i myłem samochód łącznie z felgami. Więc to mogło być powodem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie mogę prosić o małą pomoc w temacie? Otóż przymierzam się właśnie do zmiany tarcz (zestaw 320/288 ujechane na tych tarczach 150 tys km), ale znajomy dziś namącił mi w głowie ze może winne nie są tarcze… otóż z dużych prędkości typu 160-180 bije jak holera, przy prędkościach rzędu 90 delikatnie czuje bicie przy ostrym hamowaniu lub bardzo delikatnym ale przy takim średnim bicie ledwie wyczuwalne, w sensie wciskam hamulec delikatnie czuje wibracje, wcisnę mocniej bije a jak do oporu to już niekoniecznie ale w sumie moment i auto zatrzymane. Dodatkowo dojeżdżając do krzyżówki np przy minimalnie dotkniętym/wciśniętym hamulco przy prędkości 10/20 km/h auto hamuje ale tak jak by skokami, tak jak bym dotykał i puszczał hamulec. Wiem ze 150 tys nalotu to już aż nadto dla tarcz ale chciałbym prosić o poradę czy szukać gdzieś indziej przyczyny czy wymieniać tarcze klocki a jesli nie pomoże to dopiero wtedy się martwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, gabalo napisał(a):

150 tys

Przecież to wyczyn. U mnie zimmermany po 50tys nadawały się na śmietnik. Zmierz bicie tarczy, a potem piasty i bedziesz mieć odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zestaw ferrodo, wiem ze wyczyn ale po 50 to chyba szybko je zjechałeś. Mi po swapie na większe znacznie wolniej się zużywają. W sumie przez ten okres aby raz klocki wymieniłem No i teraz właśnie będą się kończyć raczej to wymieniam całość. Chciałem wiedzieć czy szukać czegoś więcej oprócz tarcz w przyczynie bo mam problem z czasem żeby oddać auto na warsztat i chciałbym za jednym szybkim strzałem rozwiązać problem po prostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, gabalo napisał(a):

Ja mam zestaw ferrodo, wiem ze wyczyn ale po 50 to chyba szybko je zjechałeś. Mi po swapie na większe znacznie wolniej się zużywają. W sumie przez ten okres aby raz klocki wymieniłem No i teraz właśnie będą się kończyć raczej to wymieniam całość. Chciałem wiedzieć czy szukać czegoś więcej oprócz tarcz w przyczynie bo mam problem z czasem żeby oddać auto na warsztat i chciałbym za jednym szybkim strzałem rozwiązać problem po prostu

Tarcze nie tyle co krzywe bo czujnik może nic nie pokazać tylko mogą być po obwodzie różne grubości tarczy i stąd bicie i uczucie pulsacji hamulca. Wymień tarcze klocki zmierz piastę dla pewności i przejrzyj zaciski bo w nich też może być po części problem. Jak masz trochę pojęcia to zrobisz sam. Z mechanikami różnie bywa. Większość robi byleby zrobić i sztuka była chyba że masz jakiegoś zaufanego który sam ci podpowie co nieco to śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, 

poratujecie jakie mam rozmiary tarcz mojej audi a4 b6 2.5 tdi 180km quattro 2004r wauzzz8e05a058089? przymierzam się do wymiany tarcz i klocków na tyle, i jakie polecicie?

z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poratuje ktoś numerami tarcz i klocków na tył pod zaciski 288mm, może być ferrodo, lub coś innego. Jak również jak pamiętacie numery zestawu prowadnic i osłon do tych zacisków to również będę wdzięczny za poratowanie numerami  Dzięki wielkie 

Edytowane przez lukaszek13ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2023 o 20:28, FabianB napisał(a):

I u mnie się ułożyło na następny dzień pojechałem trasa 60km w jedną i zimna tarcza koło, po nocy jak ostygło to jakby ręką odjął ?

Wracam z powrotem od tamtego czasu, było okej, a wczoraj i dziś w te upały zauważyłem wracając z roboty że jest nie naturalnie zbyt mocno akurat te koło lewe za kierowcą nagrzane aż gorącem bucha, znowu coś się zaczęło odwalać co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nagrzane, czy ciepło z tarczy bije? One zawsze będą ciepłe, jak hamujesz to się grzeje samo sobą. Musiał byś jechać załóżmy 1 km 50 km/h i hamować do zera silnikiem, bez hamulców, najlepiej droga pod górkę. W tedy sprawdzasz nagrzanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał(a):

Koło nagrzane, czy ciepło z tarczy bije? One zawsze będą ciepłe, jak hamujesz to się grzeje samo sobą. Musiał byś jechać załóżmy 1 km 50 km/h i hamować do zera silnikiem, bez hamulców, najlepiej droga pod górkę. W tedy sprawdzasz nagrzanie. 

Słuchaj cała alufelga parzyła że rękę nie szło przytrzymać, a z drugiej strony tej dobrej mniej była nagrzana nie aż do takiego stopnia natomiast przód jak sprawdzałem lewa i prawa strona była ciepła tak samo mierzyłem to oczywiście na dotyk i czucie a nie pomyślałem bo mam termometr elektroniczny 😁 Dziwi mnie to że było okej bo 2 tyg obserwowałem po wymianie jak przez pierwsze 2 dni tak się robiło i później przestało się grzać, ale od wczoraj jak dziś mnie coś, co takie gorąco i zapach jak przechodzę koło tego koła ..

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiał byś rozebrać jeszcze raz i sprawdzić co siedzi sztywno. Zajrzyj pod gumki przeciwpyłowe tłoczka, czy jest czysty czy zardzewiały itp.

 

Często jakiś syf wpadnie i trzeba go wyczyścić zanim się taki tłoczek wciśnie do wymiany klocków, żeby tego syfu nie wciskać właśnie w środek.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, ale oddam zacisk cały do regeneracji do zakładu co się tym zajmują żeby mi go od razu wypiaskowali i kompletnie zregenerowali. Tylko skoro prawa strona jest w porządku to jest sens i tamten od razu regenerować? Żeby równo ścierały się tarcze i klocki stronami - bo słyszałem że regeneruję się parę lewy i prawy? Prawda to co o tym sądzicie ruszać ten prawy?
I kolejna sprawa jaki płyn hamulcowy polecicie - WAUZZZ8EX5A578946 , DOT 4/5.1 ATE? Chcę wymienić i mieć kiedyś na dolewkę i tylko mieszalny? 
 

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FabianB napisał(a):

Tak zrobię, ale oddam zacisk cały do regeneracji do zakładu co się tym zajmują żeby mi go od razu wypiaskowali i kompletnie zregenerowali

Zadzwon do @Deva, sprzedaje zregenerowane hamulce z tarczami i klockami.DOT 4 ATE SL6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk już ogarnięty pomalowany i płyn kupiony taki jaki powinien być. Jeszcze chciałem dopytać żeby Teraz nie zrobić wtopy i żebym sobie cały układ nie zapowietrzył. Podczas podmiany tego zacisku jakieś wskazówki jak to zrobić jak najmniej "inwazyjne" żeby później nie męczyć się z odpowietrzaniem całego układu? Skoro będę podmieniał tylko lewy tył to nie muszę kolejno pozostałe koła sprawdzać czy nie cofnęło mi się tam powietrze? Zacisk wcześniej już zaleje do pełna płynem. Bo jeśli zostanie mi nadmiar płynu to warto przelać może od razu cały świeżym spróbuje się o to pokusić. A mam na to litrę, cały układ ile mieści, wystarczy mi ta litra do przelania tego?

Jaka jest kolejność odpowietrzania kół od najbliższego zacisku względem pompy czy na odwrót? 

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aktualne dziś już ogarnąłem temat.

Natomiast jeszcze się zastanawiam czy nie zrobiłem błędu bo ten od tłoczka kolcek był trochę bardziej przytarty i je zamieniłem stronami na odwrót. No i obecnie przy prędkości 10/15 km/h słychać czasami takie popiskiwanie z tego koła od klocka. Przy wyższych prędkościach tego nie ma. Pewnie wcześniej się ułożyły inaczej do tarczy i dlatego teraz na wskutek ostrych krawędzi słychać te popiskiwanie.

Edytowane przez FabianB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev

A4 B7 1.8T BFB 2007

1KP/1LT = 312/255?
I do tego najlepiej Ferrodo 1717 + 1083?

 

Edytowane przez Asao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 12:51, Asao napisał(a):

1KP/1LT = 312/255?

I do tego najlepiej Ferrodo 1717 + 1083?

Klocki:

1KP - 255x12mm - 8E0698451L

1LT - 312x25mm - 8E0698151K

 

Ferodo:

Przód FDB1323
Tył FDB1788

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...