Pawci_o Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 koledzy mam do podłączenia zegar od temp oleju, licznik z 97r, kostki żółta i niebieska, powiedzcie mi gdzie mam podpiąć kabel od czujnika.. czytam ten wątek i nie mogę tego znaleźć. Z góry dziękuję za pomoc.
lutas Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 koledzy mam do podłączenia zegar od temp oleju, licznik z 97r, kostki żółta i niebieska, powiedzcie mi gdzie mam podpiąć kabel od czujnika.. czytam ten wątek i nie mogę tego znaleźć. Coś słabo szukałeś - rozpiskę masz na 8 stronie tego wątku. Dla rozjaśnienia - poszukaj Oil temperature sender
pablo_9 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 czyli tak: jeszcze raz wielki dzieki pablo, ta fotke co byla wyzej wywalilem zeby ktos z niej nie skorzystal i wstawialem tak jak powinno byc mam nadzieje ze uda mi sie w tym tygodniu zalozyc fisiora.... a tutaj proszę foto jeszcze świeże kabelek od czujnika podłączasz pod tą małą czarną kostkę pin 1
themOn Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam, zakupilem ostatnio vag-tacho i chcialem dzisiaj doprogramowac kluczyki do immo nowego licznika, odczytalem ladnie pin w nowym liczniku, wykasowalem stare klucze, ale jakos nie za bardzo chce sie doprogramowac 1 kluczyk (moze minimum ktore musi byc to 2 ?). Najlepsze teraz jest to, ze niby vagtacho pokazuje stan kluczy = 0, ale po wlozeniu klucza od starego licznika samochod normalnie odpala - jedyny minus to taki ze kontrolka od immo miga caly czas (wczesniej odpalal i gasl) Pewnie cos robie zle. Mam jeszcze prosbe - potrzebuje eprom do licznika vdo wersja europejska po 1 lifcie, gosc zalozyl mi tarczke od wersji EU, ale eprom zostawil od wersji UK Pozdrawiam ps. przy okazji czy ktos mialby rozpiske kostki 10pinowej ktora mialem wpieta w stary licznik (tam pewnie jest czujnik temp. zew.) - stary licznik ma symbol KOMBIINSTRUMENT UN4 - cholera wie co to
tomasz-gorz Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 juz mnie denerwuja angielskie tarcze, wiec chce zamienić sobie tarcze ze swojego starego licznika do tego co mam teraz stare tarcze są z wersji EU i od diesla (220km/h) i na te chce zmienić angielskie są od benzyny (260km/h) kazdy pisze o tym wsadzie, no dobra... ale co mam z tym zrobić? co potrzebuje? trzeba cos lutować czy tylko programem sie to robi? moze ktos to raz a dobrze wyjaśnić?[br]Dopisany: 01 Maj 2010, 12:04_________________________________________________przykładowe zdjęcia liczników
juzek114 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 witam podlaczylem dzis licznik i tak . kostki mam 26 pinowe, w nowym 32. Zrobilem przejsciowki. Po zalozeniu objawy takie : - miga autko z kluczem (immo ?) -na wyswietlaczu miga tak jakby klucz w pionie ( chyba cos od chlodnicy) - piszczy po odpaleniu i przestaje - po przekreceniu potencjometru od godzin wyskakuje napis turn of engine and chec coolant level ( jakos tak ) - nie dzialaja kierunki choc sprawdzilem juz piny 10 razy i sa dobrze a jak wlanczam awaryjne to migaja normalnie
aju Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 pod te zegary tego nie podłączysz Najlepiej kup z A6 zegary.... a imo całkiem się pozbędziesz (problem z odwrotnym wskazaniem paliwa jest częściowo lub całkowicie rozwiązany więc nie powienienś mieć problemu) Jednak dla mnie nieopłacalna zabawa w to navi
pablo_9 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 tomasz-gorz widzę, że nikt nic Ci nie odpisał to naświetlę Ci teoretycznie jak to wygląda z tym "wsadem". Wgrywanie można wykonać teoretycznie na dwa sposoby: 1. Używając odpowiedniego kabla wraz z interfejsem i programu np. VAG TACHO możesz wgrać wsad czyli plik bin, który wczytuje się do programu i wysyła do licznika (w praktyce jest tak, że nie każdy licznik taki interfejs obsłuży ja w tamtym roku kupiłem nawet taki kabel i próbowałem naprawić swój stary licznik ale niestety kabel nie dał rady z licznikiem bez FIS z '97 roku i odesłałem kabel) 2. Używając programatora do odpowiedniej pamięci jaka jest w liczniku czyli np. w moim aktualnym liczniku z FIS jest pamięć o oznaczeniu 93S56. Operacja ta polega na wlutowaniu pamięci z licznika i umieszczeniu jej w odpowiedniej podstawce programatora przykład programatora jaki udało mi się znaleźć na allegro http://www.allegro.pl/item1021659068_programator_i2c_ponyprog_v2_cd_kabel_telwis.html Zamieszczam również zdjęcie pamięci w liczniku z FIS z '96 roku pamięć znajduje się z tyłu płytki licznika (jak zdemontujemy białą osłonę tylną) pamięć zaznaczyłem w czerwonym prostokącie jak otworzycie zdjęcie w pełnym rozmiarze to będzie widać lepiej Jeśli coś namieszałem to poprawcie... witam podlaczylem dzis licznik i tak . kostki mam 26 pinowe, w nowym 32. Zrobilem przejsciowki. Po zalozeniu objawy takie : - miga autko z kluczem (immo ?) -na wyswietlaczu miga tak jakby klucz w pionie ( chyba cos od chlodnicy) - piszczy po odpaleniu i przestaje - po przekreceniu potencjometru od godzin wyskakuje napis turn of engine and chec coolant level ( jakos tak ) - nie dzialaja kierunki choc sprawdzilem juz piny 10 razy i sa dobrze a jak wlanczam awaryjne to migaja normalnie Coś musiałeś nie tak podłączyć tzn. - miga autko z kluczem (immo ?) Tak to immo miga bo te zegary które masz posiadając immo w liczniku, którego pewnie nie zgrałeś ze swoimi kluczykami -na wyswietlaczu miga tak jakby klucz w pionie ( chyba cos od chlodnicy) - piszczy po odpaleniu i przestaje to nie klucz tylko symbol termometru w płynie, piszczenie jest skutkiem tego, że wyświetla Ci się ostrzeżenie o temperaturze i poziome płynu chłodzącego (coś musiałeś źle podłączyć bo wygląda na to, że nie masz podpiętego czujnika do zegarów) - po przekreceniu potencjometru od godzin wyskakuje napis turn of engine and chec coolant level ( jakos tak ) to też jest skutkiem, że nie masz źle podpięty czujnik temperatury płynu w kostce do licznika - nie dzialaja kierunki choc sprawdzilem juz piny 10 razy i sa dobrze a jak wlanczam awaryjne to migaja normalnie przy manetce od kierunków coś nie tak podłączone
lutas Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Do tomasz-gorz: A nie prościej wsadzić tylko europejską tarczę prędkościomierza do 260 km/h, a resztę zostawić jak jest ? Skala jest wtedy dokładnie taka sama - 130 km/h na środku. Odpadają wówczas wszelkie zabiegi związane z wsadem itp. Chyba że bardzo chcesz mieć licznik do 220 lub przeszkadza ci zakres obrotomierza do 7 tys.
tomasz-gorz Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 dzieki pablo_9 chyba prostszym sposobem jest przegranie za pomocą kabla, poszukam kogoś z takim sprzętem co da rade[br]Dopisany: 02 Maj 2010, 00:17_________________________________________________ Do tomasz-gorz: A nie prościej wsadzić tylko europejską tarczę prędkościomierza do 260 km/h, a resztę zostawić jak jest ? Skala jest wtedy dokładnie taka sama - 130 km/h na środku. Odpadają wówczas wszelkie zabiegi związane z wsadem itp. Chyba że bardzo chcesz mieć licznik do 220 lub przeszkadza ci zakres obrotomierza do 7 tys. nie wiem czy jest to opłacalne, bo nie mam takich tarcz, musiałbym kupić, po drugie to tylko od benzyny można założyc, a poza tym: - obroty do 5tys - kontrolka od swiec zarowych a nie jakis CAT
lutas Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 kontrolka od swiec zarowych a nie jakis CAT Ja mam kontrolkę świec żarowych na osobnym kabelku, a w nowym liczniku "okienko" ze spiralą było również, więc odpadła mi ta kwestia. W tej chwili rzeźbię FIS i mam podobną sytuację jak ty - wsadziłem licznik od benzyny z anglika.
juzek114 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Witam , podlaczylem chyba wkoncu dobrze Fisa. Narazie nie mam menetki, dopiero zamowilem. Wyskakuja mi 2 komunikaty na nim ktorych nie potrafie rozszyfrowac. Prosze o pomoc. Ponizej zdjecia tych komunikatow. 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80bb38afe2bb8e96.html 2 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d94b2e57cd72e75.html zaznaczam ze robilem przejsiowki u siebie z 26 na 32 piny
bin85 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Spalone żarówki - pin 16 i 19 we wtyczce od fisu na mase i komunikaty znikną.
pablo_9 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Dopowiem tylko, że pierwsze ostrzeżenie oznacza niesprawne światło hamowania a druga niesprawne światła mijania lub tylne jako, że nie masz u siebie tych opcji podaj masę na piny które podał kolega wyżej.
jarek3251 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Dopowiem tylko, że pierwsze ostrzeżenie oznacza niesprawne światło hamowania a druga niesprawne światła mijania lub tylne jako, że nie masz u siebie tych opcji podaj masę na piny które podał kolega wyżej. swoja droga ciekawe jak zrobic zeby to sygnalizowało spalone zarówki
bin85 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Już to gdzieś pisałem, trzeba dołorzyć moduł kontroli żarówek, jest on jako przekaźnik 387, jedyny problem jaki z tym jest to trzeba troszkę ingerować w instalcję poniewaź zasilanie każdej żarówki musi iść przez ten moduł, czyli mijania, tylne pozycyjne (tu nie było by większego problemu) i stopu tu jest gorzej bo pewnie do tych świateł idzie jeden przwód na tył samochodu i dopiero przy lampach sie rozgałęzia a trzeba pościć każdą żarówkę osobno. Generalnie jest to do zrobienia.
bin85 Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Nie u siebie tego nie robiłem chociaż moduł mam zakupiony Przykładowe aukcje o co chodzi, jden już z gniazdem ale cena za wysoka. http://moto.allegro.pl/item1012080668_387_kontrola_spalonych_swiatel_zarowki_audi_vw.html http://moto.allegro.pl/item999688347_przekaznik_vw_audi_skoda_seat_387_4b0919471_wlkp.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się