PRZEMEKC Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 mniej przedmuchów-zdrowe pierscienie i cylindry mniej spalonego oleju i tego co z tego zostaje, zdrowy układ wtryskowy ,prefekcyjne dawkowanie idealne dawki spalanie,
WaleryzMoldawii Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 [quote=22baton22;402 przejście na 5W40 byłoby zdrowsze dla motoru czim by to bylo zdrowsze? Ja tak zrobilem, zalalem Motula x clean 5w40. Przed tym na 5w30 shel helix extra silnik rozkrenca sie szybczej, wcale inaczej pracowal. A naiperw to ze na 5w30 sie odpalalo z pol obrotu, navet w tedy jak olej mial juz 10 000km, a teraz dopero jak pokrencasz kilka sekund, czesto az na drugi raz. Dodam ze ASO (Skoda tez) uzywa tak samo Shela i ja znalazlem Wartungsliste swoego auta z zeszlego roku, olej ma spelnic normy 506 01, 507 00. Jak to zrozumec? Czi w Ingolsztadte siedza barany a prawdziwe inzynery pisza na forah internetowyh?
cabanmat Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Kolego wiesz jaka jest zasadnicza różnica pomiędzy 5W40 a 5W30 ? 5W40 jest bardziej wytrzymały na wysokie temperatury. W Inglostadt siedzą biznesmani, którzy maja umowy między różnymi koncernami.
WaleryzMoldawii Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 a 5W30 nie wytrzyma wysokie temperatury? est olej uniwersalny, do benziny tez. W tyh motorah temperatury sa inne.
Carlos* Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Cabanmat a od 5W40 bardziej odporny jest 5W50 , ale co to ma za znaczenie jak w naszym klimacie w zupełności wystarczy 5W30. Czy wiesz ,że np. 5W30 osiągnie mniejszą temperaturę w tych samych warunkach pracy niż 5W40, czy wiesz ,że 5W30 ma lepszy przepływ od 5W40 i czy wiesz w ogóle do jakiej temperatury nagrzewa się olej w silniku , że uważasz ,że 5W40 będzie lepszy od 5W30 ? Czy wiesz jaką temperaturę jest wstanie znieść 5W30 ?
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 daj mu troche czasu a na pewno dostaniesz odpowiedz
marekg Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Swego czasu mobil zmienil parametry oleju dla 505.01 tylko nie pamiętam w która stronę, czy aby nie przeszli właśnie na 5w40 z 30. Więc nie wiem czy to AZ taka rewolucyjna dla silnika zmiana. Po drugie czy aby nie zapominamy, ze mowa cały czas o silnikach codziennego użytku a nie jednostkach wyścigowych? przecież przy typowej eksploatacji nie ma szans odczuć różnic miedzy tymi olejami? Chodzi mi o to, zeby na koniec dyskusji co lepsze kapec czy armata i wszystkich wywodach potwierdzajacych wyższość tej drugiej nie okazało się, ze owszem armata robi wrażenie ale potrzeba nam czegoś do zabicia muchy... Wysłane z mojego Trooper_X55
adik1983 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam szykuje mi sie wymian oliwy mam pytanko ktory olej wybrac LM TOP TEC 4100 5W40 , shell diesel ultra 5w40 czy motul x-cess 5w40
Dev Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Kolego najpierw uzupełnij profil bo nie wiadomo co pisać
adik1983 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 nie mam chyba a jak to sprawdzić raczej nie bedzie
elmer80 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Tak sobie czytam co Wy tam lejecie do klekotow i taki wniosek mi sie nasuwa... Najlepiej stosowac olej 0w40 a nawet 0w50. "0" gwarantuje nam lepsza od "5" plynnosc oleju w bardzo niskich temperaturach a "50" wyzsza lepkosc przy wysokich temperaturach a co za tym idzie lepszy/grubszy/trwarlszy film olejowy. Oczywiscie pomijam tu wieksze opory w porownaniu do "40" i "30" jakie stawia olej "50" a co za tym idzie wyzsze zuzycie paliwa. W kwestii ochrony silnika przed zuzyciem opcja 0w50 bylaby najlepsza. Zwlaszcza dla silnikow z 2, 3 setkami na karku. I tu pytanie do kolegow co maja za soba poleczki z olejami... Czy sa w sprzedazy oleje 0w50/40 505.01? a po drugie do czego nam ta norma vw? o czym konkretnie mowi?
cabanmat Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Jest np. Castrol 0W40 z normą 505.01
Fido Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 daj mu troche czasu a na pewno dostaniesz odpowiedz I nie dostał.
nitroo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Koledzy, jak kupiłem auto, to jeździło ono na Castrolu 10W40. Od razu zmieniłem na Valvoline DuraBlend 5W40. Za moment zbliża mi się 10 tys. km na nim i stąd moje pytanie - czas już wymieniać, czy doczekać do 15 tys.? Olej zmieniłem w lipcu, a gdzieś widziałem opinię, że jeśli cofa się olej, to trzeba częściej wymiany robić. Teraz planuję zalać MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40. Mam przebieg 233 tys. km.
Rabbi Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 W Inglostadt siedzą biznesmani, którzy maja umowy między różnymi koncernami. cabanmat -nie Inglostadt tylko Ingolstadt .tam jest siedziba Audi jeśli o to Ci chodziło
adik1983 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zastanawiam sie nad olejem LM top tec 4100 5w40 albo motul specific 505.01 ktory polecacie ---------- Post dopisany at 23:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:50 ---------- A ta pozatym jaka nasadke potrzebuje zeby odkrecic pokryweobudowy filtra oleju a4 b6 1.9 tdi avf chyba ma 14 katow
PRZEMEKC Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 ja moge polecic 4100 taki mam i jest ok, zalejesz motula tez nie stracisz. ---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:40 ---------- Tak sobie czytam co Wy tam lejecie do klekotow i taki wniosek mi sie nasuwa... Najlepiej stosowac olej 0w40 a nawet 0w50. "0" gwarantuje nam lepsza od "5" plynnosc oleju w bardzo niskich temperaturach a "50" wyzsza lepkosc przy wysokich temperaturach a co za tym idzie lepszy/grubszy/trwarlszy film olejowy. Oczywiscie pomijam tu wieksze opory w porownaniu do "40" i "30" jakie stawia olej "50" a co za tym idzie wyzsze zuzycie paliwa. W kwestii ochrony silnika przed zuzyciem opcja 0w50 bylaby najlepsza. Zwlaszcza dla silnikow z 2, 3 setkami na karku. I tu pytanie do kolegow co maja za soba poleczki z olejami... Czy sa w sprzedazy oleje 0w50/40 505.01? a po drugie do czego nam ta norma vw? o czym konkretnie mowi? z założenia normy mówia cos takiego..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się