Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie czepiam się, tylko po prostu myślałem, że jesteś kolejną osobą zakochaną w Motulu. Również używam Valvo, ale teraz chcę wypróbować LM :)

Co chcesz wypróbować z palety LM do PD??

Opublikowano

TopTec 4100.

Opublikowano

Dobra oliwa tak na 7-8tkm

Opublikowano

I tak wymieniam co 10 tys. :)

Opublikowano (edytowane)

Wiec masz okazje wymienic szybciej :decayed:

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście nie zrobiłem tego u siebie:)

A wyrażam tylko swoją opinię i każdy podejmuje sam za siebie!

wiesz co tak samo ludzie piszą że w samochodach grupy VAG nie zmienia się oleju w manualnej skrzyni. Zmieniłem kilka dni temu i biegi chodzą o połowę lżej( przed źle nie chodziły ale teraz tylko czasem ciutkę ocierania czuć przy zmianie, myślę że jak się dosmaruje to już będzie super, nawet wsteczny który mi ciężko chodził odżywa powoli i już połowę lżej idzie)

więc nie wierz w mity, tak samo mit ze że jak się leje mineralny to już lepszego nie można.

Moje auto według faktur jeżdziło na mineralnych, potem dwa razy półsyntetyk, w grudniu wlałem też półsyntetyka a teraz już będę lał syntetyka. I się nie boję, bo wcześniej jeżdził na mineralnych i po przejściu w górę nic mu się nie stało.

Nie wierz w zabobony, brud nie uszczelnia uszczelek tylko je żre, a płukanka działa tylko jak spray którym psikasz swoje alusy :P

Edytowane przez Majkeltaker
Opublikowano

...


zabobony

.racja.racja.racja.


...tzn ze masz silnik jeszcze w dobrym stanie tylko ktos skrzywdził go lejąc mineralny, .... a jesli komus po zmianie na np. 5w cos sie dzieje a na mineralnym było ok to raczej powinien zastanowic sie nad remontem lub innym silnikiem bo mineralny to tylko przedłuzanie agonii, zwłaszcza ze to nie okres motoryzacji rodem z prl zeby lac minerały i inne tam...

Opublikowano

Dobra oliwa tak na 7-8tkm

Prawda. Do 8tkm nie bralo praktycznie oliwy, a po 8tkm zaczol powoli znikac, ale na Motulu od 5tkm u mnie znikal :P Teraz przetestuje Valvo :)

Opublikowano

Witam, myślę żeby zalać do swojego auta MOTUL SPECIFIC 5w30 a do tego jaki polecacie filtr? jest sens lać specifica czy może x-clean?

Opublikowano

Masz DPFa to lej Specyfic 504.00/507.00

Jak nie to 505.01

Opublikowano

Dlaczego wszyscy każą robić płukankę po Castrolu?

Ostatnio ściągałem miskę u wuja i po 230 tys. na edge 5w-30 była czysta ja nowa, komora silnika z dołu też bez żadnych osadów. Nie robi dużych tras bo śmiga jako TAXI.

Opublikowano

poka foto bo nikt w to nie uwierzy.

wysłane z prodiża

Opublikowano

No z tym problem, bo miska pojechała na złom.

Ale nie zamierzam nikogo namawiać na Castrola, czy też inne oleje oczerniać.

Nie mam też powodów by kłamać, piszę tylko co widziałem i czego jestem pewien, bo zmieniałem mu ten olej co 15 tys.

Opublikowano

511 stron o tym samym :)

Mi się wydaje że olej bardziej cierpi przez czas, nie przebieg. Miałem Motka LL po 17 miesiącach i 11tyś km według mnie stan już był agonalny (dym, spalanie, dynamika pojazdu), w innym aucie miałem shella po 8 miesiącach i 16 tyś km jeszcze było dobrze. Nie wiem czy to jest jakaś systematyczność bo pierwszy raz w życiu tak długo jeździłem na jednym oleju.



Ostatnio ściągałem miskę u wuja i po 230 tys. na edge 5w-30 była czysta ja nowa
rozpuszczalnik w oleju zrobił robotę :)
Opublikowano

Miałem Motka LL po 17 miesiącach i 11tyś km według mnie stan już był agonalny (dym, spalanie, dynamika pojazdu)

Jakoś się nie dziwię - wymiana co 10 tys. albo 12 miesięcy. Był już za stary po prostu.

Opublikowano

pewnie ze lepiej gorszy olej lac i wymieniac co 10 tys - szczegolnie w takim taxi gdzie olej co 3 mce sie zmienia - niz lepszy i co 30 tys albo 45 tys...

wysłane z prodiża

Opublikowano

Ostatnio mialem w "rozbiorce" A6 C5 2.5tdi 1998r

Powypadały krzywki od popychaczy i inne cuda, zdjałem miske a tam czysto jak z fabryki. Miska byla na fabrycznym kleju bo uszczelki tam nie przewidzieli. Gosc jezdził tylko na Szajstrollu edzu 5W40, z tym ze twierdził ze wymiana max co 8000km.

Opublikowano (edytowane)

Jakoś się nie dziwię - wymiana co 10 tys. albo 12 miesięcy. Był już za stary po prostu.

no tak ale LL jest na 24 miesiące i uwierz mi że wiele osób tak wymienia. U mnie problemy zaczęły się zdecydowanie szybciej niż te 17 mieś, w oczekiwaniu na rozrząd auto stało w garażu.

Ostatnio mialem w "rozbiorce" A6 C5 2.5tdi 1998r

Powypadały krzywki od popychaczy i inne cuda, zdjałem miske a tam czysto jak z fabryki. Miska byla na fabrycznym kleju bo uszczelki tam nie przewidzieli. Gosc jezdził tylko na Szajstrollu edzu 5W40, z tym ze twierdził ze wymiana max co 8000km.

a jak wyglądała reszta ?

rodziców 1,4TSI (temp oleju na FIS'ie) na castrolu PL bez problemu przebijała 110C, przy ostrzejszej jeździe poniżej praktycznie nie schodził. Oczywiście nie obyło się bez dolewek (całkiem sporych). Obecnie zalany jest shell ect (minimalne dolewki, krótkie trasy) maksymalna temperatura oleju jaką udało mi się uzyskać to 103C (zeszła niedziela)

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Witam

zalalem do audi a4 b6 130 KM z 2001 r. Valvolina MaxLife 10W40 bo nie mialem pojecia jaki byl lany wczesniej heh

teraz cos poczytalem ze sa inne lepsze oleje do pompowtryskow

powiedzcie mi czy zostac przy tym oleju czy wymienic na inny, jesli tak to na jaki??

bo to jest chyba polsyntetyk a zalecaja do mojego silnika raczej syntetyk tak??

z gory dzieki za odp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...