Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez rafałwol
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wczoraj odpalałem swojego klekota stojącego pod chmurką.

Było chyba nieco ponad -10 stopni (fis uwalony, więc nie wiem ile dokładnie)

Po zagrzaniu świec odpalił od strzała, obroty 1100, troche powariował ale najbardziej zaniepokoił dzwięk szklanek.

W ciepłe/gorące dni (lato) aż do ok. -5 (nim przyszły obecne mrozy) szklanki poklepywały max. 3-4sek.

Wczoraj aż 10 sek a może i więcej, jest się czym przejmować? Oliwa jaką leje to Valvoline SynPower 5W40

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Nie masz się czym przejmować. Każdy 5W40 w takie temperatury będzie dłużej docierał do poszczególnych elementów silnika. Tym bardziej, że ponad -10 mocno wpływa na diesla. Mi nawet biegi i sprzęgło ciężką chodzą przy tej temperaturze.

Opublikowano

Potwierdzam tomasz102 :P

U mnie dzisiaj przy -15'C, na dwa grzanie świec, zapalił od niepełnego obrotu i tak samo, ~1050 obr / min i chwilę polatało i przestało, spadło do ~900 obr/min. Co do sprzęgła i skrzyni - nie nazwałbym tego ciężko - chciałbym żeby tak perfekcyjnie i dokładnie wchodziły mi biegi i sprzęgło brało :DDD

Opublikowano

No mi przez chwile auto chodzi jakby wspomagania nie miało jak odpalam z rana. A kreci z 2-3 obroty :/

Opublikowano

Potwierdzam tomasz102 :P

U mnie dzisiaj przy -15'C, na dwa grzanie świec, zapalił od niepełnego obrotu i tak samo, ~1050 obr / min i chwilę polatało i przestało, spadło do ~900 obr/min. Co do sprzęgła i skrzyni - nie nazwałbym tego ciężko - chciałbym żeby tak perfekcyjnie i dokładnie wchodziły mi biegi i sprzęgło brało :DDD

Zamontuj sztywne,tarcze 240 i docisk z LTka i bedziesz miał to samo :grin:

Dzis jak auto przejechało kawałek do roboty przy -10 szklanki odezwały sie moze przez 2 sek,zgłupieć idzie :decayed:

Kontrolka od aku sie odezwała albo musze podładowac aku bo krótkie odcinki robie albo wypierdzielić dzienne.

Opublikowano

Witam mam pytanie, szwagier zamówił olej do AWX, Motul SAE 5W40 specific o normie 505.01-502.00, będzie on ok,czy tylko musi być norma 505.01?

Opublikowano

dobry wybor.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Będzie ok ;)

Opublikowano

Witam

Możecie podać pewne źródła zakupu oleju firmy MOTUL?? najlepiej Kraków, allegro itp

dzięki

Opublikowano

Witam mam pytanie, szwagier zamówił olej do AWX, Motul SAE 5W40 specific o normie 505.01-502.00, będzie on ok,czy tylko musi być norma 505.01?

Będzie bardzo dobry. Bierz go.

Opublikowano

Albo to, co piszą na pierwszej stronie.

  • MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01
Opublikowano

motul.krakow.pl

lub kolega dzik z forum:

motul.szczecin.pl

pewniej nie znajdziesz. uwazaj na tanie podrobki

wysłane z prodiża

Opublikowano

MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

To właśnie ciekawe, że wg opisów oba te oleje to mid SAPS, a a jednocześnie producent pisze, że X-Clean może być stosowany do silników z DPF, a Specific już nie... Rozumie to ktoś? To niech wytłumaczy, bo ja nie :P

W ogóle to mam takie pytanko. Które oleje 505.01 są olejami mid SAPS? Z trzech firm, które planowałem lać (Valvo, LMoly, Motul) wygląda na to, że tylko Motul posiada mid SAPS dla normy 505.01... Nie mam DPF, więc nie chcę lać eko szajsu, którego mi nie trzeba

Opublikowano

powinienes lac olej z norma 505.01 a one wszystkie sa c3 mid lub low SAPS i nadaja sie rowni3z do dpfow szczegolnie tych dokladanych w 1.9 tdi. te fabryczne lepiej traktowac olejami c3 507.00 5w30

wysłane z prodiża

Opublikowano

endriuu, ja właśnie leję 505.01. Być może to rzeźbienie, ale chciałbym lać 505.01 mid SAPS. Teraz mam zalany Top Tec 4600, wcześniej miałem Valvo Synpower Xtreme 5w40. Oba oleje to low SAPS.

Wiem, że Motul Specific 505.01 i X-Clean 5w40 to mid SAPS. Z droższych to Amsoil AFL 5w40 jest mid SAPS, ale nie wiem czy jest sens wywalać ponad 200...

Znasz jakieś inne mid SAPsy 505.01?

Opublikowano

specyfic 505.01 to bdb olej za dobra cenę. nie ma sensu kombinowac

wysłane z prodiża

Opublikowano

MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

To właśnie ciekawe, że wg opisów oba te oleje to mid SAPS, a a jednocześnie producent pisze, że X-Clean może być stosowany do silników z DPF, a Specific już nie... Rozumie to ktoś? To niech wytłumaczy, bo ja nie :P

W ogóle to mam takie pytanko. Które oleje 505.01 są olejami mid SAPS? Z trzech firm, które planowałem lać (Valvo, LMoly, Motul) wygląda na to, że tylko Motul posiada mid SAPS dla normy 505.01... Nie mam DPF, więc nie chcę lać eko szajsu, którego mi nie trzeba

rozumie, po prostu to co do vaga nadaje się z dpfem niekoniecznie nada się do bmw i mb i odwrotnie.

x-clean to produkt uniwersalny i śmiało wlewasz go pod dpfy w mercu bercie łoplu kiju etc

duuużo nowszy od specifica rozwijanego wyłącznie do diesli pd

Opublikowano

I dlatego X-Cleana używam.

Polecam.

Opublikowano

I dlatego X-Cleana używam.

Polecam.

Też używam X-Cleana + póki co nic silnik nie pije. Tylko że mój to 5W30 , rożni się czymś od 5W40 ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...