Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 05/17/23 w Odpowiedzi

  1. Hej Jeżeli ktoś chce poznać wyposażenie swojego auta to możecie wrzucać tutaj VIN-y. Zazwyczaj robione jest to w wolnych chwilach, więc proszę o cierpliwość. Proszę nie pisać komentarzy, zapytań, podziękowań itd. itp. Wpisujemy tylko dokładny nr nadwozia (VIN) i nic więcej!!! Nie wrzucamy zdjęć numeru VIN!!! W ramach podziękowania można kliknąć plusik pod postem. Można wrzucać też VIN-y innych marek, niekoniecznie grypy VAG. Jeżeli w Twojej historii konta na forum są tylko prośby o rozkodowywanie numerów VIN, to Twoje posty nie będą się pojawiały w tym temacie. Przykładowe rozkodowanie wyposażenia: WAUDGAFL1CA116680
    5 punktów
  2. Cześć, z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2. 1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html 2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu. -https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/ -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł) przydatne linki do pkt 3. -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp. 5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek 6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę. 7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy. 8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy". 9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra. 10. Udało się, jedziemy na przegląd.
    3 punkty
  3. @matioks1111 @MatttAS55 @Avari @btq @audico VSSZZZ6JZCR025937.pdf WAUZZZ8DZ1A044252.pdf WAUZZZ8K7AA064973.pdf WAUZZZ8K9DA219723.pdf WAUZZZF20KN058249.pdf
    3 punkty
  4. https://vcds-expert.com/2016/04/01/audi-a4s4a5s5b8/ {MMI 2G} [07 - Control Head] [Adaptation - 10] [Channel 1] Dodajemy 2 do istniejącej wartości {MMI 3G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [interior light] na 5 [carextdevicelist] Zaznaczamy Interior light Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Zachowanie świateł stop podczas awaryjnego hamowania [46 - Comfort System] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Pulsujące światła stop: Byte 8 Bit 1 z 0 na 1 Włączenie świateł awaryjnych: Byte 8 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Test zegarów przy włączeniu zapłonu Wskazówkiz egarów przejdą przez cały zakres przy każdym uurchomieniu zapłonu [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Temperatura oleju w silniku + Lap timer Rok modelowy 2010+ [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 1 Bit 3 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Poziom naładowania akumulatora widoczny z poziomu MMI {AMI} [56- Radio] [Adaptation - 10] [Channel 39] Do istniejącej wartości dodać 39 {MMI 2G} [Ukryte Menu]: (patrz niżej) [CAR] [DIAG SETTINGS] [Car Menus Maske] Zaznaczamy Battery Level [AcceptChanges] {MMI 3G} [Ukryte Menu]: patrz niżej [CAR] [carextdevicelist] Zaznaczamy Battery Level [carmenuoperation] Zmieniamy wartość [battery] na 5 ____________________________________________________________________________________________________ Światła przeciwmgielne jako doświetlanie zakrętów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Bit 0 z 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Jasność LED'ów przy włączonych światłach mijania Fabryczna wartość to 8-9% [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w procentach w zakresie 0 - 100, przy wartości mniejszej niż 5% LED'y zgasną ____________________________________________________________________________________________________ LED'y nie zmieniają jasności przy włączeniu kierunkowskazów [09- Cent Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 3 Bit 7 z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Obniżające się prawe lusterko po wbiciu biegu wstecznego Auta bez foteli z pamięcią [52 - Door Elect.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 4 Jeśli ma wartosć 40 zmianiamy ją na 4C lub 44 Jeśli ma wartośc 50 zmieniamy ją na 5C ____________________________________________________________________________________________________ Otwieranie i zamykanie okien kluczykiem [46 - Cent. Conv.] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Remote Control active ____________________________________________________________________________________________________ Ostrzeżenie o nie zapiętych pasach [17 - Instruments] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Wybieramy: Seatbelt Warning inactive ____________________________________________________________________________________________________ Zmiana logo przy uruchomieniu AMI/MMI [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] Byte 12 Bit 0 z 0 na 1 - S4 logo Bit 1 z 0 na 1 - RS logo Bit 0 i Bit 1 z 0 na 1 - S logo (nie testowałem) ____________________________________________________________________________________________________ Ukryte zielone menu {MMI 2G} [Electronics 1] [07 - Control Head] [Channel 8] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Trzymając SETUP na konsoli wciskamy na ok 5 sekund CAR, otworzy się zielone menu,w którym część z w/w modów można zrobić bez podłaczania komputera. {MMI 3G} [Electronics 1] [5F - Information Electr.] [Channel 6] Zmieniamy z 0 na 1 Wejście: Wciskamy jednocześnie SETUP i CAR przez ok 5 sekund Reset MMI (wciskamy jednocześnie: SETUP + pokrętło + prawy górny przycisk przy pokrętle) ____________________________________________________________________________________________________ Blokada napędu DVD navigacji [37 - Navigation] [Adaptation - 10] [Channel 068] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Czas po którym wyłączy się radio przy wyłączonym silniku [56 - Radio] [Coding - 07] [Long Coding Helper] [Adaptation - 10] [Channel 3] Wprowadzamy nową wartość w minutach w zakresie 1 - 99 ____________________________________________________________________________________________________ Wyłączenie automatycznej tylnej wycieraczki Tylko Avant przy włączonych wycieraczkach i wrzuconym wstecznym biegu [09 - Cent. Elect.] [Security Access -16] (jeden z domyślnych kodów dostępu to 20113) [Adaptation - 10] [Channel 19] Zmieniamy z 1 na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Optyczny tylny parking dla samochodów bez czujników z przodu [10 - Parker / Steer Assist] [16 - Security Access - 71679] zrób to [07 - Kodowanie] Bajt 0 - Bit 4 zmień 0 na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Sygnał podczas otwierania auta [46 - Centralny konw.] [Adaptacja - 10] -> Kanał 63 Dodaj 4 upewnij się, że moduł 46, bajt 1, bit 2 jest zaznaczony. Aktywuje to powiadomienie alarmowe. ____________________________________________________________________________________________________ Włączanie i wyłączanie DRL z poziomu MMI [09 - Cent. Wybierz.] -> [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 3 Bit 5 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez stawiania stopy na hamulcu [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 4 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Zwolnienie hamulca postojowego bez zapinania pasów bezpieczeństwa [53 - Hamulec postojowy] [Dostęp bezpieczeństwa - 16] (Podaj kod przedstawiony przez program) [Adaptacja - 10] -> Kanał 7 Ustaw na 0 ____________________________________________________________________________________________________ Tylne światła z DRL [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 7 - DRL za pośrednictwem Tail Lets Active (1 = Aktywny) ____________________________________________________________________________________________________ Lap Timer [17 - Instrumenty] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 1 Bit 3 - zaznacz pole "Aktywny licznik okrążeń" ____________________________________________________________________________________________________ Kierunkowskazy jako postojówki [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 10 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 do 1 Po wprowadzeniu zmiany można włączyć sygnały przedniego skrętu jako DRL, wprowadzając następującą zmianę: [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 2 Bit 6 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1 ____________________________________________________________________________________________________ Doświetlanie zakrętów w halogenach [09 - Cent. Wybierz.] [Kodowanie - 07] -> Pomocnik długiego kodowania -> Bajt 4 Bit 0 - Zaznacz pole lub zmień: Bit 0 ustawiony na 1
    2 punkty
  5. Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.
    2 punkty
  6. Z uwagi na to, że na forum dość często pojawiają się pytania w jaki sposób przeprowadzić poprawnie protokół diagnozy tzw. auto-scan, który w aplikacji obdeleven nazywa się dziennikiem historii, postanowiłen nieco naświetlić temat. Czym w ogóle jest dziennik historii, czy auto-scan? Jest to jak wyżej już napisałem, protokół diagnozy, czyli odczyt błędów zapisanych ze wszystkich modułów/sterowników. Kiedy i do czego potrzebny jest nam taki auto-scan ? Gdy w aucie występują jakieś problemy pierwszym krokiem diagnozy powinno być odczytanie ze wszystkich sterowników czy mamy zapisane w nich jakieś błędy. Niestety ale na forum jest dość często widoczne, że podawane są same kody zapisanego błędu z prośbą o pomoc. Otóż samo podanie kodu błędu czy wrzucenie jednego zdjęcia z danym błędem nie jest wystarczające do poprawnego zdiagnozowania czy usunięcia przyczyny. Bardzo często błędy występujące w różnych sterownikach są ze sobą powiązane, więc jak widać, taki auto-scan daje obraz na całokształ występujących problemów. Dodatkowym argumentem wykonania pełnego auto-scanu jest fakt, że zanim zabierzemy się za jakiekolwiek kodowania i zmiany w adaptacjach, należy zapisać sobie aktualne kodowania (oraz adaptacje) sterowników, co zostaje zapisane w auto-scanie. Dlaczego? Wykonanie pełnego auto-scanu służy zatem sprawdzeniu czy w sterownikach występują jakieś błędy, które być może uniemożliwią nam zmianę kodowania, oraz po to, aby mieć zapisane oryginalne kodowanie przed zmianami, na wypadek gdy będziemy chcieli do niego wrócić. Moją wersja obdeleven nie jest PRO, więc niestety na auto-scanie nie pokazane jest aktualne kodowanie sterowników. Podpinamy się do auta i uruchamiamy aplikację obdeleven. Wybieramy skanuj. Potwierdzamy dołączenie danych. Wybieramy skanowanie. Na ekranie widoczna jest ilość wszystkich sterowników, które będą skanowane (u mnie 37) oraz informacja, który jest aktualnie skanowany (u mnie 15 Airbag). Gdy skanowanie zakończy się, wyświetli się informacja o ilości zapisanych błędów (u mnie jest jeden). Otwieramy listę wszystkich sterowników wybierając niebieski piktogram listy. Scrollujemy w dół do sterownika, w którym zapisany jest błąd i klikamy na niego (u mnie akurat w kamerze A5). Następnie wybieramy z listy "Błędy" Pokaże nam się kod oraz treść błędu. Nie kasujemy go tylko wychodzimy przyciskiem "wróć" na telefonie do głównego okna aplikacji i wybieramy piktogram listy u góry. Następnie klikamy na pojazd. Następnie na historia. Teraz mamy dwie możliwości w jaki sposób zapisać/przesłać dziennik. Pierwsza możliwość, to wysłanie (pliku w formacie .txt) na maila. W tym celu należy u góry kliknąć na kopertę. Otworzy na się możliwość wysłania na dowolny adres e-mail. Druga możliwość to zapisanie auto-scanu w archiwum (na telefonie). W tym celu klikamy piktogram download. Wyświetli nam się czrwone zapytanie, czy chcemy zapisać (niestety niewidoczne w pełni na poniższym zrzucie ekranu). Potwierdzamy. Zapisany w archiwum plik (w formacie .doc) znajdziemy na telefonie w folderze Dokumenty. W ten sposób zapisane auto-scany wrzucamy na forum.
    2 punkty
  7. Taki pasek: https://allegro.pl/oferta/tasma-led-neon-cob-12v-czerwona-5m-homogeniczna-12648373747 Neon zaproponowany wyżej jest zbyt gruby będzie odsadzał dekory. Tylko miejsca na taśmie do lutowania zabezpieczyłem aby nic się nie zwarło
    2 punkty
  8. Polecam gorąco D3S Osram Cool Blue Intense Next Gen. Są droższe od OEM ale warte ceny.
    2 punkty
  9. @Muskel1 @Szewczykk WV1ZZZ7HZ4H045879.pdf WAUZZZ8E84A248074.pdf
    2 punkty
  10. Musisz zdemontować ta plastikowa osłonę gdzie znajduje się rączka do otwierania maski, wtedy zobaczysz chłodnice od klimatyzacji i będziesz widział jej mocowania i przewody, musisz wszystko po odkręcać i chłodnice wyciągasz góra, jest ciasno ale da się to zrobić bez żadnych uszkodzeń, no i tym samym miejscem wkładasz nowa i wszystko skręcasz. Dużo zachodu z tym nie ma, mi to zajęło niecałe 2 godziny, bez pośpiechu.
    2 punkty
  11. Spróbujcie za pomocą terminala: macOS (otwórz "Terminal.app"): cd ~/Downloads && curl -LO http://vw-maps-cdn.lighthouselabs.eu/vw-maps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z Windows (otwórz "Windows PowerShell"): cd $HOME\Downloads && Invoke-WebRequest -Uri http://vw-maps-cdn.lighthouselabs.eu/vw-maps/P350_N60S5MIBH3_EU.7z -OutFile P350_N60S5MIBH3_EU.7z Plik zostanie ściągnięty do folderu "Pobrane" (Downloads). Oczywiście może to chwilę potrwać, bo plik waży prawie 30GB.
    1 punkt
  12. dyfer przód - G 052 145 S2 - 1.1 litra automat - G 060 162 A2 - 9 litrów (wejdzie max 6 - 6.5) TorSen - G 055 145 A2 - 1 litr zestaw filtr + uszczelka - 0BK 398 009 dyfer tył - G 052 145 S2 - 1 litr
    1 punkt
  13. Procedura sprawdzania czy hak podlega akcji i ewentualne wymagane czynności. 66M7.pdf
    1 punkt
  14. Możesz od razu załadować MHI2Q_ER_AUG22_P5092
    1 punkt
  15. Witam, udało się zrobić jakieś zdjęcia w troszkę lepszej jakości więc wrzucam
    1 punkt
  16. Siemano. W tygodniu przyjechała paleta. Długo wybierałem nowe felgi i raczej chciałem coś nie fabrycznego ale albo nie pasował rozmiar albo co innego albo okazało się juz po przedpłacie że jednak nie dostępne już u producenta.... finalnie concaver cvr4 21x10.5j et42 Brushed titanium. Szybkie przymiarki bo jakże by inaczej ale strasznie ciężko zrobić jej fajne zdjęcie, przynajmniej w warunkach garażowych. Co fajne felga wydaje się być bardzo lekka. Jutro wrzucę ja na wagę. Na przód musi dojść 3mm dystansu bo felga jest ze zwrotnica "na zero" Wrzucam na to po nowym roku 255/30 i ładnie pasujemy. Na klapę będzie Ori spoiler z s6 w czarnym połysku. Miałem laminat ale ciągle się odklejał bo nie trzyma kształtu. Znaczki zmieniam na czarne i szukam splitera na przód. Maxtona mają wszyscy, może uda się znaleźć coś innego ciekawego. Może coś macie? Tyle ze zmian na 2024 …chyba… później idę w przygotowania do stage 2.
    1 punkt
  17. Valeo robiło na pierwszy montaż.
    1 punkt
  18. Ja jeździłem na Ravenol VMP, ostatnio zalałem Eurol Fs 0w30. Różnicy prawie nie ma, Eurol może trochę wolniej nagrzewa się do 90stopni.
    1 punkt
  19. Zależy jaką opcje wybierasz. Ja wybrałem samą nakładkę, gdyż uchwyt miałem wcześniej kupiony. Oferują kilka rodzajów uchwytów z Indukcją po zwykle grawitacyjne.
    1 punkt
  20. Led w porównaniu do matrixów świecą trochę słabiej, dlatego tylko przy matrixach masz spryskiwacze, gdyż wymóg europejski nakazuje stosowanie spryskiwaczy jeżeli lampy przekraczają 2000 lm. Asystent świateł drogowych jest dodatkowym wyposażeniem i jeżeli nie został wybrany w konfiguratorze, to nie ma go na pokładzie. Można go jednak uruchomić kodowaniem.
    1 punkt
  21. 1 punkt
  22. Jak będziesz używał przejściówki to nie musisz nic zmieniać.
    1 punkt
  23. Producent nie gra wielkiej roli. Najważniejszy jest typ akumulatora i tam masz prawidłową wartość.
    1 punkt
  24. Kup Boscha albo Varte o tej samej pojemności (110 Ah). Zakodować należy, żeby BEM uwzględnił wymianę Aku.
    1 punkt
  25. Dokonane zmiany to: Byte 2 Bit 1- deaktyował Ci wybór/pozycję świateł dziennych w ustawieniach pojazdu w MMI). Byte 16 Bit 0 - aktywował przycisk PDC. Byte 28 Bit 5 - aktywuje OPS czyli grafikę auta na wyświetlaczu MMI gdy PDC jest aktywne. Byte 35 Bit 5- aktywuje zaninstalowane czujniki. Byte 37 Bit 6 - informuje sterownik o ilości zamontowanych czujników, w tym przypadku 8. Byte 38 Bit 0 - informuje sterownik o rodzaju grafiki jaką ma wyświetlić na MMI, w tym przypadku standard (do wyboru są jeszcze albo z kamerą wsteczną albo z kamerą 360). Wszystko jest dobrze zakodowane. Możesz sobie tylko w Bajcie 2 Bit 1 aktywować aby mieć w ustawieniach MMI możliwość deaktywacji świateł do jazdy dziennej, czyli tak jak miałeś przed montażem PDC.
    1 punkt
  26. Pewnie chodzi o to że leci pod pod osłonę rozrządu.
    1 punkt
  27. zeby nie bylo ze nic sie nie dzieje - zalozylem zimowki ogolnie ogarnalem pare rzeczy: *wymienlem tuleje tylnej belki *wyczyscilem i zakonserwowalem belke *zmienilem klocki z tylu *tylne tarcze poszly do przetoczenia bo przez to ze auto malo jezdzi wygladaly tak sobie... ogarnalem pare rzeczy w srodku: *naprawilem buuzera w liczniku *wymienilem boczek pasazera bo przy zakladaniu w satym zrobilem dziure *wymienilem przednie glosniki bose na sprawne bose zostalo mi do ogarniecia pompka od centralnego bo auto czasami nie chce sie otworzyc z pilota... musze tez ogarnac rygle dzwi ma moze kros jakis pomysl co z nimi zrobic to teraz mam wypolerowane i na chwile wygladaja ok ale po krotkim czasie zaczyna wylazic rudy... lakier nic nie daje...
    1 punkt
  28. też tak czasem mam że wyolbrzymiam 😉 skoro węże są miękkie to raczej nie masz tam nadciśnienia i wszystko jest w porządku 👍 ale jak masz wątpliwości to podwieś i podłącz pod zbiorniczek na jeden dzień butelkę ja mam dwie jednostki na stanie 2.0tdi cr i 2.5tdi v6 i w każdym minimalnie ten poziom się zmienia w stosunku do tego co jest na zimnym... 3.0tdi nie znam tej jednostki perfekt, najbliżej jeżeli chodzi o pojemność i typ bo V to 2.5tdi to tam mam wlane na max i podczas ostrzejszej jazdy w lato to nie wiem z 1 cm podejdzie... ale nie sugeruj się tym bo to jednak trochę inne silniki....
    1 punkt
  29. Szarpanie na zimnym na lpg to najczęściej zużytych lub zaklejonych wtrysków lpg. Co do turbo i przepływki, przepływke możesz dać nową, stara pewnie od nowości, turbo nie musisz robić.
    1 punkt
  30. Rozrząd ok, auto jest po programie, turbo już dość ospale wstaje, wygląda jakby przepływka lekko zaniżała, poza tym na pb ok, lpg pewnie można troche lepiej ustawić.
    1 punkt
  31. Wątpliwe, a na pewno w przypadku napinacza z fazatorem. Parametry mogą być ok, a npinacz będzie walić i hałasować więc tak jego stanu nie określisz. Jeśli terkocze do 2s przy odpalaniu to zostaw to w spokoju. A najlepsza opcja to montaż napinacza bez fazatora i wywalenie go z softu przez tunera. Spokój na wieki i cisza przy odpalaniu nawet jak przestoi całą zimę przy mrozach na dworze. A firmę mehenker to sobie daruj. JAk musisz wymieniać uszczelki przy napinaczu, a masz jeszcze fabryczny napinacz i powyżej 200tys przebiegu to ja bym wymienił napinacz na taki bez zmiennej fazy. Poza tym temat oklepany i masz całą encyklopedię o nim na forum
    1 punkt
  32. Żaden z pokazanych na zdjęciu. G220 należy do silniczka V158, sterującym klapami temperatury i znajdującym sie po lewej stronie (a nie prawej jak na zdjęciu). Zawartość dodana 15 minuty później
    1 punkt
  33. 8E0 615 301 AD 8E0 698 151 G 8E0 615 601 M 8E0 698 451 J
    1 punkt
  34. Co do wkładów to najlepsze jakie trafiłem do tej pory były firmy TYC. Obecnie mam założone z firmy Mikeza i są ok ale zakładałem je wiosną a to zimą najlepiej widać prędkość i równomierność grzania czyli to co najważniejsze. Szerokim łukiem omijaj firmę DPA.
    1 punkt
  35. Witam Jak wiadomo Panel klimatyzacji z modelu B7 po zalozeniu do modelu B6 wystepuje problem grzanej i nie dzialajacej tylnej szyby oraz nie beda grzaly lusterka . Podczas uruchamiania przycisku w jednostce obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic lampka sygnału zwrotnego w przycisku zapala się przy naciskaniu i gaśnie po puszczeniu przycisku, ale ogrzewanie nie zostaje włączone na pewno wyskoczy nam blad 00975 POMOCNE LINKI : NASTAWY PODSTAWOWE KLIMATRONIKA KLIMATRONIKI A4 B6 B7 RODZAJE I ZAKRES TEMPERATUR Moje spostrzeżenia na temat klimatroników do B6 z końcówkami AA, AB, AC, AD i pewnie te z czujnikiem jakości też (to jest AE,AF,AG,AH) Wersje które mają na nalepce H11/S19 mają min temp 18°C (prod. 2003) Wersje które mają na nalepce H12/S19 mają min temp 18°C (prod. 2003) Wersje które mają na nalepce H13/S19 nie wiem jaką mają min temp ale możliwe że 18°C (prod. 2003) Wersje które mają na nalepce H13/S23 mają min temp 16°C (prod. 2003-2004) Wersje które mają na nalepce H13/S24 mają min temp 16°C (prod. 2004) Wersje które mają na nalepce H14/S24 mają min temp 16°C (prod. chyba od drugiej połowy 2004 -jakość jak w B7) Zebrałem w całość poniżej kilka opcji klimatronika w B7: Przyuczenie VIN 08 Klima - 10 Adaptacja - Kanał 81 Wpisz PIN 26467 Testuj Zapisz Nastawy podstawowe 08 Klima - 04 basic settings - Blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i ewentualnie potem: 08 Klima - 10 Adaptacja - Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) Adaptacja, do rozkminienia http://postimg.org/image/w46lfxdi9/ w B6 VIN i nastawy podstawowe tak samo, natomiast adaptacji poszczególnych kanałów może nie być. Co bedziemy potrzebowac : - przekaznik samochodowy 12V 30/40 A ( ja zastosowalem orginalny nr 373 ) 1 szt. pare kabli koszt okolo 10-20 PLN - lutownica , cyna Aby wszystko zadzialalo wpinamy sie nastepujaco w klimatronic a dokladnie wtyka F i D ( mamy opisane z tylu klimatronika Tutaj taki maly szkic co i jak przeciac i polutowac wydaje mi sie ze proste U mnie dziala i brak bledow
    1 punkt
  36. wina może też leżeć po stronie mikrostyku w zamku - jest sporo tematów na ten temat
    1 punkt
  37. W poliftach w bixach skrętnych statyczne doświetlanie zakrętów odbywa się za pomocą tych H7 siedzących w lampie. Aby je wymienić należy wyciągnąć lampy (bez konieczności demontażu zderzaka).
    1 punkt
  38. W końcu ruszyłem z oklejaniem słupków czarna alcantara, mega czasochłonne zajęcie, ale efekt jak dla mnie BAJKA
    1 punkt
  39. tak pisałes dlatego pytałem pytanie za 100 punktów jak się do niej dostać ? Patrzałem, próbowałem ale nie wiem jak ją wymienić ... ręki tam nie wcisnę nawet Po problemie: okazało się że lewa żarówka H7 się spaliła. Po wymianie trzeba było skasować błąd i już jest wszystko ok doświetlanie znów działa a bład nie wyskakuje
    1 punkt
  40. Włącz zapłon, wbij wsteczny i podejdz do zderzaka a następnie przyłóż ucho do każdego czujnika. Działający czujnik będzie wydawać dzwięk typu cyk cyk cyk cyk cyk Ten który będzie milczał jest do wymiany. Ostatnio sam zmieniałem w B6 Avant jeden czujnik. Na allegro są dostępne używane oryginały w cenie 70-100 zł lub nowy zamiennik z 2-letnią gwarancją (w przypadku B6 koszt 120 zł z przesyłką). Samo ściągnięcie zderzaka nie jest kłopotliwe, ponieważ więcej jest zabawy ze śrubkami-śrubeczkami niż prawdziwej roboty. Faktyczny czas wymiany na spokojnie to 1,5 godziny.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...